Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz Xerxész #10246 üzenetére

    Ehhez irok egy kis litániát, hogy érthetőbb legyen.

    Vannak worldspace-ek, és interior cell-ek.
    - Az alapértelmezett worldspace egy külteret definiál, ahol érvényesül pl. az időjárás, a fénykezelés, pl.a holdak (masser/secunda) fényei, hanghatások, illetve rendelkezik landmass-el (alap földterület).
    - Az interior beltereket definiál, nincs landmass, a fénykezelése másként müködik mint a kültérnél, valamint alapesetben nem érvényesül sem időjárás, sem hanghatások, semmi, vagyis alapesetben egy nagy sötét üres tér.
    - Mindkét típus cell-ekre van osztva, ezek kb fél Whiterun-nyi négyzet földterületek, ezekből épül fel pl. egész Tamriel. Interior cell is cell-ekre vagy osztva, csak ilyen hülyén nevezték el.

    Tehát amikor belépsz egy interiorba, valójában egy teljesen más worldspace-be lépsz át, ergo játékbvan 'fizikailag" nem Breezehome helyén vagy Whiterun-ban, hanem egy interior cell-ben, ez jelen esetben WhiterunBreezehomeInterior (CK). Valós ablakon kilátásra tehát lehetőség nincs, mivel ez esetben egy exterior cell-ben kellene lennie magával Whiterun-al, de ugye ezt problémás lenne megvalósítani, főleg a collisionök, valamint a fénykezelés szempontjából, illetve nehezen lehetne kontrollálni hogy ki hogy léphet be, stbstb.

    Magyarul te ott valójában nem átlátsz, hanem un. SubSpace megoldást használnak. Átlátszóvá teszi a modder az ablaküveg textúráját, ami elé elhelyez egy Subspace objektumot, ez általában egy box, de asszem Skyrim tud már másféléket is. A box egy virtuális "kis világot" definiál, amiben lehetőséged van egy adott exterior vagy interior adott cell-jeinek megjelenítésére. Vagy úgy hogy meghatározod hogy egy adott exteriorból ettől-eddig a cellig, vagy létrehozzák a kívánt worldspace klónját azt módositva/egyszerüsitve. Előnye hogy szép, dekorativ, és "immerzív", hátránya hogy csupán díszlet, mert csak statikus, animált, fény, és particle (pl szükökut/füst/stb) ami megjeleníthető. AI/Pathgrid nincs, magyarán élettelen a látvány, nem mászkálnak őrök, gyerekek, nem érvényesül az időjárás, legfeljebb az éjjel/nappal.

    Gépigénye jelentéktelen, Obli alatt (Immersive Interiors) is frankón nézett ki, sőt ott megcsinálták azt is hogy az ablaküvegen lefolyik a viz, ha esik az eső, persze ezt saját scripttel. Létrehozása közepesen bonyi, scriptelésre nincs szükség, csak ha speciális dolgokat akarsz létrehozni mint pl időjárás-reaktív effektek stb. És a kérdés jó, miért nem ilyenre csinálták az alapjátékot, holott az engine teljes mértékben lehetővé teszi ezt sőt, már Obli is ugyanigy képes volt rá, és ott sem használták ki erre a célra.
    Ha neki akarsz kezdeni, szerintem kezdd CK tutorokkal, ha eljutottál oda hogy összedobj egy saját házikót, akkor kis befektetéssel simán megcsinálod.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

Új hozzászólás Aktív témák