- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Autós kamerák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Mini-ITX
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- A Fractal Design fával díszített toronyházának testvére született
- Gaming notebook topik
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
Új hozzászólás Aktív témák
-
satz18
őstag
E nélkül a driver nélkül az 5700 XT az nem túl acelos meg a fejlesztők is azt mondták hohy nem támogatott, szóval érdekes lesz hogy segít e valamit. Én nem igazán értem hogy rdna 1 es konzolokon megy rdna 1 es PCken pedig nem megy a játék.
Asus G513QY, Samsung A52s 5G
-
DraXoN
addikt
Driver struktúra miatt sok lehet a vesztesség a végeredmény esetén.
Azt lehet lehetne itt optimalizálni AMD részéről, mert lehet csak RNDA2 esetén írtak újra pár futószalagot az RNDA1 meg "örökölte" a korábbit a kritikus területen.
De csak spekulálok. Nincs tényleges rálátásom, elegendő ismeretem a felépítést tekintve.The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
PuMbA
titán
Van valami indok arra, hogy az AMD átállt erre a különutas driver csak egy bizonyos játékra, amelyek még az automatikus driver frissítési listába se kerülnek bele? Mint AMD felhasználó, ez számomra egyértelműen rossz irány. Az NVIDIA továbbra is a fő driverébe teszi bele a driver profilokat és kiad egy új fő drivert. Ez sokkal szimpatikusabb nekem.
[ Szerkesztve ]
-
ttt
senior tag
Ahogy az előzetesekből leszűrtem végre jön egy olyan játék az Alan Wake 2 "személyében" amelyik a legdrágább, legerősebb vasakat is földbe döngöli. Így már mindenki alig várja, hogy a jövő évi generációkat megvegye.
-
Trailblazer
addikt
Megér ennyi ficergést ez az n+1 számú horrorjáték?
Lehet más a helyesírás...? -> https://lnk.bz/fJ4V
-
SindaNarmo
tag
miért?
pl rx6600 1080p low-medium között fsr nélkül (mármint natívon), ahogy néztem kb 30-40fps az nekem bőven jó lesz. Igazából amikor vettem azon lepődtem meg hogy a Calisto Protocol ment rajta full-on (RT nélkül).Új játékoknál már kb akkor is ezzel számoltam.
Örülni nem örülök neki, főleg ha ez lesz az általános, de kb eddig erre számítottam.[ Szerkesztve ]
-
fanti
addikt
De most komolyan kérdem.
Miért kell egy játékkal már a nulladik napon játszani???
Mert azt látni kell, hogy ezek a Last Of US, Cyberpunk, Metro Exodus, stb. bétás állapotban jön ki, amire özönlenek a javítások...persze még így is én azt mondom, hogy a legütősebb vasakon sem fog szépen menni, esetleg csak 1080p-ben...mert akkora retek a kódja. De talán jövő ilyenkorra...vagy még azután... TÜRELEM GYEREKEK!Nincs értelme egy olyan szekér után szaladni, ami lassulni kezd, de amikor épp megkapaszkodnál benne, akkor pont gyorsít.
A hardverekkel is ez van.
Én mostanában játszok jókat 4K-ban pl. a Far Cry 6-al, vagy a Cyberpunk-al, vagy a Metro Exodussal, mert eddig csiszolták, fejlődtek a hardverek is, driverek is jobbak.
Vagy mondhatom, hogy a héten vettem meg a BF 2042-őt, mert eddig nem volt kedvem nyűglődni egy instabil fossal...most sem tökéletes és nem is lesz az soha, de már lényegesen stabilabb és gyorsabb, mert mikor is jött ki...? Tán két éve már? És most vettem meg bagóért, és aránylag egész jól is multizom vele 4K-ban.[ Szerkesztve ]
GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN
-
Trailblazer
addikt
Arany igazság. Ami igazán lényeges, magam is megvárom, hogy bizonyos idő elteljen a release óta, pláne ha valami jó kis, mondjuk félárú sale-be is beleesik. Számos címet húztam be így, és semmi hátrányt nem szenvedtem azáltal, mert később kezdtem vele játszani.
Lehet más a helyesírás...? -> https://lnk.bz/fJ4V
-
MolGabi
aktív tag
Ryzen 5700X/RX 6800 duóval, 1080p natívban (ennyit tud a kijelzőm) 5 perces gyorsteszt, High és Medium keverékével 50-60 FPS... ez megint úgy túl lett lihegve, mint a Last of us tavasszal. A pályakezdés előtti töltések során akad, de nekem HDD-ről fut a játék, biztosan ez is közrejátszik.
A lényeg, hogy sokkal rosszabbra számítottam, remélhetőleg idővel finomítanak a programon. Ettől függetlenül persze azért vannak gondjai, ez tény, de közel sem érzem azt a nagy felháborodást így a saját gépen látottak után.
Ez a játék most kb. olyan állapotban van, mint anno a Quantum Break.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
-
MolGabi
aktív tag
Arra írtam, hogy csak 4090-nel játszható a játék... azért messze van tőle a konfigom. Ez volt 5 perc gyors megnézés után a véleményem, azóta sok mindent láttam...
...neten olvastam a hang hibák után, még Xbox-on is létezik. Ész megáll. Legelső átvezetőnél már elcsúszik a hang a képtől, illetve a felirat is egymástól. Eszméletlen bosszantó.
Egyet nem értek a Remedy részéről... Ha valóban ennyire az Alan Wake 2-t próbálja már 13 éve tető alá hozni Sam Lake és azért az Epic-re esett a választás, mert teljes támogatással szabad kezet kaptak a projekthez, akkor hogy adhattak ki egy ilyen programot, ha tényleg ennyire a mindennek a közepe ez az Alan Wake sorozat neki/nekik?
20+ éve követem a Remedyt, de mintha a Max Payne játékok kiadása (és Max Payne jogok eladása) után nem igazán tudnák, hogy hogyan tovább. Az AW1 is keserves utat járt be, a nyíltvilágú, váltakozó napszakos koncepcióból lett egy közepes lövölde idegesítően sok ellenféllel, az utána megjelenő játékaikat (QB, Control) kifejezetten nem szeretem, nagyon nem az én világom egyik sem.
Az AW2-t nagyon vártam, de azért ez tényleg gáz, amit kiadtak most. Ilyen borzasztó produktum volt megjelenésekor a Quantum Break, aztán nagy nehezen összeszedték magukat, a Control megjelenéskor is nagyobb gépet kívánt, de azért be lehetett állítani úgy, hogy fusson kisebb gépeken is.Na majd talán a Max Payne remake-re összeszedik rendesen magukat...
-
Fitzgerald
veterán
Ez érdekes, nálam 5800x/6700xt kombóval medium-high-ultra beállításokkal 1440p-ben van 60 körül az átlag, szerintem van egy kis procilimited 1080p-n...
Én is úgy látom, hogy alaposan túl lett lihegve a gépigény dolog, pl. Starfield ennél rosszabbul nézett ki, és sokkal rosszabbul futott...(nem mellesleg még szar játék is volt).
És eddig minden percét élvezem, párhuzamosan játszom az első résszel éppen (elsőt még nagyon régen végignyomtam, csak azért tolom most le megint, hogy up-to-date legyek a sztori kapcsán). -
MolGabi
aktív tag
válasz Fitzgerald #16 üzenetére
60FPS, mert vsync-et használok, illetve a kijelző (TV) ennyit tud, menne többel is, de lekorlátozom. 60 FPS egyébként is elég nekem. Bocsánat, hogy ilyen felületesen írtam le tegnap, csak annyi minden eszembejutott, hogy a lényeg kimaradt. Szóval az 5700X és RX 6800 kombó azért amikor nem esik szét a program, igenis tolja stabilan a 60fps-t.
Így lassan 6 óra játék után nagyjából kirajzolódik, hogy mi az állandó hiba. Töltések, átvezetők, amik gameplay alatti átvezető animációk, mindnél szétesik a kép a hangtól, a felirat vagy megjelenik vagy nem. Sajnos emiatt a játékélményt is agyonverte, mert az utazások alatti párbeszédekből kb semmit nem láttam. Próbálkoztam újraindítással, stb, de nem jó. Ez a program jelen helyzetben még rosszabb, mint a Last of Us volt tavasszal. Érdekes, hogy ott is általában az átvezetőknél esett szét a játék.
Ami még röhejes szokott lenni, a rettenetesen lassan felépülő karaktermodellek, vagy úgy általában egy tárgy kirajzolása. A térkép kínkeservesen rajzolódik ki, ezért is kezd elmenni a kedvem a játéktól. Pedig megvolt az első nagy harc, majd a nagy találkozás is végre, de pont az volt az egyik átvezető, ami teljesen szétesett és semmit nem láttam belőle.
Néha valamilyen hibával kiszokott lépni maga a játék is, olyankor totális összeomlás van.
Most hirtelen ennyi jutott eszembe. Nem lenne ez amúgy rossz játék, bár nagyon agyament az egész, talán előre haladva majd alakul valamerre (kb Twin Peaks 3. évad), de a borzalmas állapot teljesen agyonvágja az egész élményt.
Még egy nagy negatívum, ami maga a játék megalkotására vonatkozik... értelmetlen és egyben csalódás, elkeseredés az, hogy indokolatlanul lecserélték kb egész Bright Falls lakosságát... ha a történetet szolgálja az ilyesmi, fene bánja, de itt azért igenis megy az erőszakos multikulti... Főleg az AW1 után. A Quantum Break-ben szereplő Alan Wake-es easter eggben kis szőke csaj anno lett volna az FBI ügynök Sam Lake mellett... nagyot változott a fejlesztőcsapat ízlése. De ők tudják. Alan Wake a Quantum Break-ben (2016)
Beszúrok ide egy képet, valamikor játék közben nyomtam gyorsan egy print screen-t... ez még hagyján, de azért ez nagyon gáz hiba. Tomb Raider 1-2 időket idézi. Sajnos a kép nem adja vissza, de az az igazi baltával faragott karakterek, és sokszor 1-2 perc, mire kirajzolta végre.
[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
Én a TLoU-al is játszottam megjelenés napjától kezdődően, és nem tapasztaltam lassú karaktermodell/textúra betöltődést...ahogy az AW2-nél sem.
Viszont ez tipikusan annak a jele, ha döglődik a VRAM a kártyán.
Nem akarok vészmadárkodni, de első körben lehet meg kéne próbálnod underclockolni a VRAM-ot, és utána tesztelni egy kört.[ Szerkesztve ]
-
MolGabi
aktív tag
válasz Fitzgerald #18 üzenetére
Last of Us-szal még Ryzen 2600/RX580 kombóval játszottam, most újítottam a gépet pár hónap alatt, ahogy engedte a helyzet. A proci még csak pár napos, a videókártya 1 hónapja van meg.
Ez a játék jelen állapotában egy bughalmaz, éppen belenéztem VR-éknál is a játékba, ugyanezek a hibák jönnek ott is elő.
Nem a géppel van gond!
[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
Oké, de pl. az én 6700xt-m több mint 2 éve, 1.5 hónapos korában kezdett artifaktolni (ami egy másik tünete a döglődő VRAM-nak, mint a lassú textúra töltődés).
Visszavettem a gyári VRAM órajelből (először 50-et, de végül -13-al is stabil azóta is), és a dolog megszűnt.
Sajnos a hardver kora nem tényező ebben a dologban.
Az RX580-on is lehet hogy rotty volt már a VRAM, vagy egyszerűen csak kevés, és kifutott belőle a progi.
Én egy próbát tennék azért mindenképpen, de te tudod. Még ha látod is másnál ugyanezt a hibajelenséget, nem biztos (vagy inkább biztos hogy nem, nálam pl. nincs) hogy mindenkinél jelentkezik.[ Szerkesztve ]
-
MolGabi
aktív tag
válasz Fitzgerald #20 üzenetére
Rendben, kösz a tippet!
-
MolGabi
aktív tag
válasz Fitzgerald #20 üzenetére
Kiderült, azon a HDD-n amin fut a játék, eléggé leesett a teljesítménye érthetetlen módon (~150MB/s helyett csak ~90MB/s-sel gürcöl), így gyorsan megnéztem a rendszernek fenntartott SSD-n is a játékot... a hiba egyértelműen a merevlemez. Egyfolytában dolgozik, nem éri utol magát.
SSD-vel már nincsenek betöltetlen karaktermodellek, évekig tartó töltés, az utazások alatti párbeszédek is mennek.
Ahogy fentebb írtam is pár hsz-szel korábban, gyanakszom a HDD használat miatti hibákra is, nem csak a port rossz. Pontosabban nincs annyira gond ezzel a játékkal így látva. Persze, nagy a gépigény, de legalább jobban fut, mint amit eddig láttam.Most már tényleg kell az SSD a játékoknak, eddig azért nem volt ennyire szembetűnő, max első indításkor. Az AW2 tényleg új szintet követel minden téren.
A lényeg, hogy nem CPU/GPU gondom volt.
[ Szerkesztve ]
-
DraXoN
addikt
Anno sokat kellett optimalizálni egy-egy játékot, hogy a HDD sebessége ne okozzon gondot a futtatás közben, tudni kellett mit kell előre betölteni textrúrákat (töltőképernyő) és "mi ér rá játék közben"..
De SSD-k idején ezen "optimalizálás" kezd kihagyni, vagy legalábbis a hatékonysága már nem ugyan az, cserébe elvileg kevesebb rammal is beérné egy-egy játék, de más területeken meg nőttek az igények.Lassan a SATA SSD-k sebessége is kevés lesz játékokhoz.
Rebesgetik, hogy ha egy-az-egyben portolják a mondern konzol játékokat (extra PC-re való optimalizálás nélkül), lehet PCIE4 SSD a minimum pár játéknál.
Az első "fecske" az Alan Wake II, ahol a studió nem akart külön futószalagot írni a PC-k miatt, VGA-k erősen megsínylik ezt, de bizonyos textrúra méret felett az SSD-kkel is gond lehet (bár ezt lehet nem tapasztaljuk meg pár évig, mert egy VGA se tudja azt a szintet elérni, a vicc az egészben, hogy nem a VGA teljesítménye kevés, hanem nagy a driver "overhead" ami a rendszer felépítésből fakat )[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
HUNNIA1920
őstag
Kipróbáltam ezt a drivert, de nem vettem észre, hogy bármi különbség lenne a júliusihoz képest.
Ha valakit érdekel, hogy nálam hogy fut: 4K monitor, Ryzen 5 5600, 32GB RAM, RX 6800 16GB, natív 4K-ba minden maxon (RT is), így kapok 2 FPS-t.
"Amit a szem lát és a fül hall, azt az agy elhiszi."