- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Steam Deck
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Kipróbáltuk az LG kompakt 4K projektorát, a CineBeam Q-t
- Razer DeathAdder
- Fujifilm X
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Házimozi haladó szinten
- Hogy is néznek ki a gépeink?
Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16949 üzenetére
Nekem is kisebb gondot okoz ez az autómata hidegindító rendszer.
Nem tudom, hogy csak az én Formanom működik-e így ? Vagy rossz a bimetál szalag?
Nyáron reggel, +20°-on indulás elött egy gázpedál benyomás után a lépcsőstárcsa második fokán áll a pillangószelep. Így kb. 1200-at pörög a motor.Ez így jó is.
Viszont, télen ugyanígy üzembe helyezve a szívatót--tehát indítás elött egyszer teljesen benyomva, majd visszaengedve a gázpedált--, a legmagasabb lépcsőre van kinyitva a pillangószelep. Ez gyakorlatilag padlógáz állás. Így beindítva a motort, pörög vagy 2800-zal.Szétforogja az agyát.
Ha elindulok,akkor még vagy két percig ez van, a következö piros lámpáig,ahol lecsökken 2000-re.De még így is extrém gyorsan forog.Mindenki engem bámúl.🔫Kérdés, mennyire káros ez a folyamat a szerkezetre?
Épp emiatt, mikor hűl a levegő odakint, mint mostanság is, mindig kénytelen vagyok a lépcsőstárcsához ütköző csavart visszatekerni jó pár fordulatot, hogy kevésbé legyen nyitva a pillangószelep a legfelső nyitási állásban. Így elérem,hogy vad hidegben is csak 1200—1500 legyen indítás után a fordulatszám. Így is ugyanannyi perc telik el, mire beáll az alapjáratra, mint túlpörögve.
Évente el kell ezt játszanom kétszer. Ha jön a hideg,meg ha jön a jó idő..[ Szerkesztve ]
-
pseudopanda
újonc
Kedves Márkatársak!
Szeretett Favoritunk (94-es karbis) úgy néz ki hengerfejesedik.
Havonta átnézem a motorteret, folyadékokat ellenőrzöm, töltöm, autót takarítom, stb.
Kb 2 hete tűnt fel, hogy erősebben füstöl, persze a nyirkos időnek tudtam be.
Tegnap benzinkúton akartam fagyálló fokolást csináltatni, meglepetésre üres volt a hűtő tartálya.
És az alábbiak fogadtak:
Felső hűtő csőnél fagyálló elszineződések a bilincsnél.
[kép]
Alsó hűtő cső mintha késsel el lenne vágva: (a lila folt a képen a kocsi alá tett kartonból látszik át)
[kép]
[kép]
Kb 4 deci desztvíz ment bele a tartályba a minimumig.
Utána gyorsan haza, kb 2 km, ekkor újra lehetett tölteni még 2-3 decit.
Hűtő tartály: enyhe benzinszag
Oljasapka: rémes fehéres trutymó, a beöntőnyíláson is, a kupakon is belűl.Ma járattam a kocsit az udvarban elég sokáig:
Alatta kartonon nincs víz.
Víz nem fogyott, de a vékony csövön néha buggyant egyet.
Kipufogó füst erős (https://www.youtube.com/watch?v=qeUewYuVQ5o), de azért még nem fehér (gőz)
Olajbetöltő: a takarítás után is látszik az alsó részen egy kis szmötyi
[kép]Sajna hengerfejre gyanakszom.
Egyébként minden más rendbelévőnek tűnik:
fűtés jó,
menet közben nem ment fel a vízhő (bár csak kicsit mentem vele)Mi a véleményetek a jelenségről?
[ Szerkesztve ]
-
pseudopanda
újonc
válasz pseudopanda #16952 üzenetére
Csak egy elmaradt kiegészítés
A repedt csövön nem látszik, hogy menne el a víz. -
pseudopanda
újonc
Kedves Márkatársak!
Nagyon érdekelne furcsa hanggal kapcsolatban a véleményetek.
Bő egy éve (vagy kicsit régebben) kezdődött, zörgés szerű hang a motor térből, eleinte valami mechanikus egymáshoz érés, rosszul húzott csavar, stb-re gyanakodtam, de nem találtam semmit.
Idén februárban volt műszakin a kocsi, szerelő mondta, hogy érdemes lenne vezérmű láncot cserélni, ami meg is történt, angol utángyártottat tudtam venni (mert a skoda boltos is lebeszélt a lengyelről, rossz visszajelzések alapján).
A kocsi fickósabb lett, de igazán a hang nem szűnt meg, max picit halkabb lett.
Amennyire lehet, felvettem:
https://www.youtube.com/watch?v=eZ2C0Fc2VEs
https://www.youtube.com/watch?v=ibvB_83W1vI
https://www.youtube.com/watch?v=PxtGSuZmZJA
Talán így is kihallani a fura hangotAmit még megfigyeltem: ha bekapcsolom a távolsági fényszóró gombját is a világítás mellett, határozottan halkabb lesz a hang (vagy csak erősebb a motorzaj?)
Lehet hogy nem sokat ér ez az angol vezérműlánc se?
Mire gyanakodnátok?
(egy kis kiegészítés, bár nem tudom van e köze hozzá: udvarban járatva, néha jól megemelve pillanatokra a fordulatot (4000-ig) egyszer lett egy olyan jelenség, hogy a motortérben minden rázkódott, mintha épp szét akarna esni, rázkódotta motorfedél, a kitámasztó, az egész blokk, megváltozott a hangja is, szerintem lasabb lett a fordulatszám is a szokásos alapjáratnál. De nem sikerült megismételni)
-
mcfly72
tag
válasz pseudopanda #16952 üzenetére
Igen- igen! Hengerfej tömítés csere! Addig cseréli ki amíg nem kell síkolni a fejét! Ha sokáig pörgeted, kellesz!
Így 1800 pénz, utána egy nullával több lesz!a csoda csak a skoda
-
FeniX-
aktív tag
válasz pseudopanda #16954 üzenetére
Halihó, ha jól emlékszem, azt a videón is hallható kongó hangot nekem a hengerfejen lévő, kipufogó hőpajzsa adta ki. A motortartó bakot a felicián nekem is cserélni kellett, a vízpumpa felőlit, mert nagyon kivolt már.
Szubjektív véleményem a vezérműlánccal kapcsolatban az, hogy ha nincs még benne sok km (mármint, a lecserélés óta) akkor ne törődj vele. Nem tudom, mennyiért cserélik ki, de abból jó sokáig tudsz tankolgatni. Ha felesleges pénzed van rá, inkább valamelyik rozsdafoltot csináltasd meg. (Ha van, és ha hosszú távra tervezel a kocsival)
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16957 üzenetére
Gondolom időközben megoldódott a probléma és majd a késöbbiekben ír pár sort róla.. 📝
[ Szerkesztve ]
-
tsiga18
tag
Sziasztok,
Aktivan figyelem a ezt a fórumot, le a kalappal előttetek hogy segítetek mindenkinek (köztük nekem is, kérdeztem 1-2-szer korábban).
Nálam az asszony tanulóautója lett a Felicia, nekem is első autó volt. Nem volt szívem eladni, így legalább a párom is szerez rutint vele. 2 hónapja egy Chevrolet Lacetti szedánt hajtok
Heti 1× bejárok dolgozni a skodával is, hogy ne lustuljon el. -
tsiga18
tag
válasz bringasisti #16961 üzenetére
Ez igaz, olcsó hozzá minden és szerelni se túl bonyolult.
Az is nyomós érv volt az autó megtartásánál, hogy a munkámból kifolyólag mindig menetkésznek kell lenni autóval, ha gebasz van valamelyik partner cégnél ahol üzemeltetünk, akkor menni kell. A Skoda sosem hagyott cserben, jó biztonsági tartaléknak (is). -
pseudopanda
újonc
válasz FeniX- #16956 üzenetére
Köszönöm a tanácsod, péntekre kaptam időt szerelőnél, ezen tapasztalat alapján fogunk keresgélni.
Vezérműlánc csere óta kb 7e km van a kocsiban. És mivel a hang korábban is megvolt, reméltem, hogy nem ezzel lesz a problema.
Remélem rozsdáig is eljutok mihamarább.[ Szerkesztve ]
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #16961 üzenetére
No ezzel egyetértek! Pl:6 ezer volt tavaly egy új hűtő a formanba! Már majdnem vicces!
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
-
FeniX-
aktív tag
Lassan nekem is esedékes lesz a hidrók cseréje + a hengerfej felújítás. Mostmár szinte alig hagyja abba a szelep-csattogást 2500-as fordulat alatt, amint bemelegedett. (Igaz, én még mindig csak 1, uszkve 2 hidrótőkét hallok csattogni)
Kicsit fájni fog egy 300.000 ezret (sem) érő autóra elkölteni még a vételár felét. (Csak a gyári tőkék kerültek ~70 ezerbe, 7800 / db.)
Mostanában igyekszünk minimalizálni a használatot.
Maradni kellett volna a feliciánál.
No, befejeztem a panaszkodást. Bódog karásonytot! -
bringasisti
Topikgazda
-
Frissjogsi
lelkes újonc
Sziasztok tegnap volt, karbi cserélve+gyertya.
A problémám ugyan az mint vil59-nek.
Beindítom az autót 2000-es fordulat, felmegy 3000-ig.
Ha bemelegedett utánna 700-800 körül megállapodik.
Miért csinálja ezt. -
vil59
tag
válasz Frissjogsi #16970 üzenetére
Igen, én már hozzáigazodtam,hogy tavasszal, ősszel átállítom a lépcsőstárcsára ütköző csavart, hogy a hidegindítás első pár percében csak max. 1200/ford. legyen.
Én továbbra is a hidegindító házában lévő tekercsrugó hibájára gondolok.Nagyon feszesen ütközik a végpontra,téli üzemmódban. Emiatt nagyon sokáig tartózkodik a pillangószelep állítócsavarja a lépcsőstárcsa lagmagasabb fokán. Nagy hidegben hiába adok beindulás után ilyenkor egy erősebb gázfröccsöt, ennek a vákumja sem tudja visszarántani a levegőcsappantyút annyira, hogy legalább egy lépcsővel kissebbre akadjon a pill.szelep.Mert, ha lágyabb lenne ez a rugó, akkor máris lecsökkenne ez az irreális pőrgés.
Hát, írtam egy-pár sort erről mostanság,de senki nem reagált.Gondolom nem volt meglátás e témában.. -
Frissjogsi
lelkes újonc
Olvasgatom a karburátor leírását és az a bajom , hogy az a csavar az fix.
Ha a lépcsős tárcsa fentről a második fokára állítod 2200-2400 között kell lenni a fordulatnak.
Van itthon 2 db másik karburátor lemértem tolómérővel, mindegyiken ugyan annyit van be tekerve (minimális különbség azért van, de nem 3-4mm).
Ha lesz időm megnézem a gyorsító szivattyút mert lóg a karja lehet törött a rugó benne.
A szivató szerintem jó. Más lesz itt a baj csak nem sok időm van vele foglalkozni.
Amióta megvettem folyamatosan a karbival szívok jó lenne rendben rakni aztán elfelejteni. -
vil59
tag
válasz Frissjogsi #16972 üzenetére
Az a csavar nem fix, valószínű, hogy neked még gyárilag rajta van a tetején a védőkupak, vagy plomba, óvatatlan kezek ellen. Én ezt már régen leszedtem. 5-7cm. hosszú vékony csavarhúzóval be lehet nyúlni a csavarfejhez. Így télre csökkentem, nyárra meg nyitom a pill. szelep állását a lépcsőstárcsán.
Emiatt nekem mindig 1200-1400 kőrnyékén van a hideg indítási ford.számom.
--Igen, valóban 2500-at pörög, ha ez a csavar a lépcsőstárcsa legmagasabb foka elöttire van ütköztetve. Csakhogy nagy hidegben, már a legmagasabbra fokára kerül a csavar és akkor viszont tényleg majd 3000 a fordulat.. -
Frissjogsi
lelkes újonc
-
vil59
tag
válasz Frissjogsi #16974 üzenetére
Na, igen. A javító jól mondta, mert ez van leírva a gépkönyvben..
Nekem meg azt mondta tanácsként a szerelő, mikor még a 120-asom volt, hogy arra nagyon figyeljek oda,jéghideg motort sose pörgessek 1500 fölé. Tapasztaljam ki, milyen szívatóállásnál indul be (ez lehet akár 3000 ford. is), de utána azonnal vegyem vissza élhető tartományba.120-asnál nincs autómata szívató, de kézzel is prímán vissza lehetett tolni érzéssel a kart erre a stabil 1300 körülire. Épp ezért bosszantó számomra,hogy a Favoriton, egy merőben jobb megoldás,miért nem tudja ezt produkálni önműködően? Rátették a Pierburg dobot, aminek igazából minimális a szerepe, mert csak a hidegindítás első 4 másodpercében van beleszólása a levegőcsappantyú nyitásába,de ez is csak plusz 10 alatt.Utána már nincs jelentősége. Nyáron,mintha ott se lenne.
Ha már ekkora újítás belefért, igazán rátehettek volna mellé egy téli hidegindítás alatti fordulatszabályzót,hogy ne padlógázon pőrgesse a mínusz X fokos motort.
Hát, emiatt állítom át az ütközőcsavart évente kétszer.Egyébként, erre még pluszban rá lehet segíteni úgy, hogy télen a hidegindító ház két felfogató csavarját fellazítva, magát a házat balra elfordítom, kb. 3-4mm-t, a jelölés ellenében, majd rögzítem. Így elérem azt, hogy időben hamarabb vált a pill.szelep a kisebb nyitásra. Ezáltal kevesebb ideig pörög a motor feleslegesen. Nyáron viszont jobb irányba forgatom a házat, mert a kűlső hőmérséklet ezt kívánja.
Ezt a dolgot én ilyen formában alkalmazom és rendben van minden.-Az kellemetlen,ha a bontó hiányos alkatrészeket ad ki a kezéből. Ha nem volt rugó a gyorsítószivattyú mechanikájában, akkor az nem dolgozott. Gondolom,emiatt volt rendesen megtorpanás gázadáskor.
-Üzemmeleg motort leállítva, a gázbovden annyira legyen laza, hogy kézzel óvatosan megnyomva a gázpedált,alaphelyzetből kb. 2mm-t szabadon mozogjon.
Üdv.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #16969 üzenetére
Igen, a múltkor rá is kérdeztem a skodriboltban, és ott azt mondták, hogy ez városi legenda. Tavasszal majd, ha úgy alakul és szétszedem, lehet, hogy megnézem a régifajta tőkéket, bár időközben már szinte megvettem a teljes szettet az újból. (2-esével, 1 pár kivételével)
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Szinte állandó jelenség nálam, -de hidegben méginkább- hogy forgalomban haladva lámpa előtt megállok, mert pl. sárgára vált és a fordulatszám visszaesik de nem a normál 800-1000 közé hanem rendesen "alábukik" kb 4-500-ra és alig talál vissza.
Ilyenkor amikor alábukik és mondjujk este van, még a műszerfal világitás is elhalványul, meg az ablakfűtés motorján is mintha csökkenne a fordulat, de amikor nagynehezen visszatántorog az alapjáratra, akkor helyreáll minden.
.... és ez így megy lámpától lámpáig.
Múlt héten belenyúltam egy dugóba a Rákóczi hid feljárónál, na hát ott meg meg is állt alattam 2x is, de szerencsére még be tudtam indítani.
Akksi vadiúj, jó minőségű, de a fent leírt totyakodás miatt tegnap végül 11.3V maradt benne, nem indult már el reggel az autó. Gyorsan feltöltöttem, most újra jó, de a jelenség megmaradt....
Kéne SOS infó hogy mi lehet a baj, merre induljak el keresni?
( Izzók jók, nincs zárlat sehol, minden világít. Felicia II Hatchback 1998/10 )
Köszönöm !!
Üdv,
KMarco -
vil59
tag
válasz kmarco05 #16978 üzenetére
Szia.
Nekem a Formanom csinálta anno, ugyanezt a jelenséget,miután elvittem egy aranykezű szakihoz..
Igazából kompresszió mérés miatt, de azt mondta nincs jól beállítva az előgyújtási értékem, mert mínusz nyolc fokon van. Stroboszkóppal meg is csinálta. Nulla, mínusz egy fokra tette, mint utólag kiderűlt.Így mentem vele, majd egy hónapig. Volt, hogy még nem teljesen bemelegedett motornál, menet közben,üresben, leállt. Egyszerűen eltűnt belőle az erő. A 700-as eredeti alapjáratomból lett 500.Emiatt "bukott alá" nekem és állt le a motor. Akár egy erősebb gázfröccs után is előfordult ez.
Mikor rájöttem, mi a hiba, beállítottam otthon, mínusz öt fokra. Nemrég, kaptam egy kis segítséget innen a topicból, úgyhogy pontosítottuk a helyzetet.
Üdv. -
vil59
tag
válasz kmarco05 #16978 üzenetére
Én már beépítettem az utastéri világítás mellé egy kapcsolóval ellátott digis akksifesz. kijelzőt.
Folyamatosan látom üzem közben,vagy leállított motornál a tőltés nagyságát, ill.a nyugalmi helyzet állapotát.
Szerintem nem szabadna így lecsökkennie az akksi fesznek egy hosszabb araszolás és egy éjszaka után,ha jó az akksi kapacitása és jól dolgozott a fesz.szabályzó.
Nálam 500-as alapjáraton is 13,8-14 V a tőltőfesz,ha nincs rátéve egyéb fogyasztó.Egy hetes állás után is 12,8 V.
Jó, persze, én nem Felíciában gondolkodom, de nagy eltérés azért nincs e téren.[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16986 üzenetére
Nekem is merűlt le már az akksim mert rajtafelejtettem a tompítottat. Kb. négy óra múlva visszamentem a kocsihoz, mert máshol volt dolgom.Egyből néztem a feszkijelzőt, 7,1 voltot mutatott. Indítóztam, meg se mozdúlt. Vártam vagy 20 percet és akkorra már 10,8-ra visszatőltött.Próbaindítás és egyből elkapta.Nem érte kár az akksit,még mindig evvel megyek. Ez két éve, nyáron tőrtént,elhagyatott helyen. Át is villant rajtam, hogy ott kell éjszakáznom emiatt..
(végül is,az jó buli, ha kapnak a halak 🐟[ Szerkesztve ]
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Igazábol már volt javitva a generátor 4 éve. A komplett diodasort cserélni kellett benne. Ekszij is 3 éves körüli. Ahogy kiveszem a szavaitokbol, ezeket meg kéne nézni/ nézetni mindenképpen.
Arról mit gondoltok amit olvastam hogy ha az alapjárati motor romlott el akkor a billiego alapjárat miatt a generátort se ugy pörgeti, ergo ez is okozhatja ezt a jelenséget??
A folytoszelepház pucolást megcsinálom mindenképpen, annak neki merek állni.
Járó motornál meg ráadok mindent, és megmérem az akksin keresztül a generátor töltőfeszt. Ha 13.8V körül van, akkoraz elvileg jo ugye?? Mekkora az a fesz érték aminél már gyanakodni lehet hogy a generátor lehet a ludas?
Köszi minden segitséget!!
23:22 van és még mindig ezen agyalok... :-((
Sőt, elvileg ha a generátor tölt rendesen, akkor tényleg az alapjárati motorral lesz valami. Mondjuk ha meg nem töltene, legalább kiderülne hogy ott a bibi.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz kmarco05 #16988 üzenetére
Biztos nem a generátor, az alacsony fordulat miatt halványodik minden, 500 nem az ideális fordulat.
Tanítani is tudot a fojtószelepet? Ha kipucolod az lesz a probléma, hogy túl magas lesz az alapjárat. A motorvezérlőben törölni kell a tanult értékeket és úra tanítani, hogy megint jó legyen az alapjárat. Ha ezt nem tudod megcsinálni, neki se állj.
Ez a motorvezérlő úgy szabályozza az alapjáratot, hogy nyitási szöget állít a fojtószelepen. De neki a tiszta szelephez tartozik két végállás, ami idővel változik ahogy koszolódik. Bizonyos idő után hozzátanulja a koszt is és nagyobbat nyit, hogy meglegyen az alapjárat. Ha ez túlmegy egy tolerancián, már nem nyitja tovább, de a karbon csak rakódik, míg el nem ér egy olyan szintet, hogy már elégtelen levegő jut a motorba. Ilyenkor kezdi a fent említett jelenséget. Először csak meleg motornál, aztán ha tovább hagyják már egyáltalán nem lesz alapjárat. Miután kipucolod a végállás értékeit diagnosztikai eszközzel törölni kell és újra tanítani. Ilyenkor a villanymotor megjáratja a szelepet a két végállás között és elteszi az értékeket. Innentől lesz megint stabil és megfelelő alapjárat.
[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz Mágus2 #16989 üzenetére
Olvasgattam itt-ott egy kis Felicia anyagot. Feltűnt, hogy milyen sok gondot okoz ez a fojtószelep elkoszolódás és mekkora probléma,hogy újra üzemszerűen működjön. - Ha takarítják,megadja magát,új értéket tanúl, felejt, vagy nem, Vag-com, tanítani kell, stb.
Úgy olvastam valahol, azért lesz rajta kosz, mert oda nem kerül soha benzin. Tehát, nincs ami segítene tisztán tartani.
Nem akarok belekontárkodni, ráadásul még sose láttam a motorterét a típusnak.😖 Csak arra gondoltam, hogy esetleg lehetne a szelep közelébe egy kisebb tartályt felszerelni, szivattyúval, tisztító folyadékkal, műszerfali kapcsolóval és egy vékony szilikon csővel,mely benyúlik a fojtószelephez, . Ugyanúgy, mint az ablakmosó rendszere.
Így,egyszerűen le lehetne mosni a koszt onnan. Este, leálláskor bespriccelni az ominózus helyre és reggelre már bőven leáztatja a ráragadt lepedéket onnan. Így mindig tiszta marad a szelep.
Jó ötlet??[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Rossz ötlet. Tisztítani kell kb 100k km alatt 1x, nem olyan vészes, kell hozzá egy flakon féktisztító, thorx csavarhúzó készlet, egy új tömítés meg vag-com kábel. 1 órás művelet kávéval, beszélgetéssel. Ami nagyon fontos nem szabad kaparni a szelepről és a szelep házról belül a ráégett koxot, mert ha megkarcolódik, soha többé nem lesz jó. Pucolásnál nem elromlik, hanem elrontják az emberek, csavarhúzóval kapargatják, megkarcolják és onnantól akármit csinálnak, rossz lesz.
Fogkefe, benzin vagy féktisztító spray, és alaposan elpucolni. Ha nincs összebarmolva, elsőre feltanulja és megint jó 100k km-re. Nem érdemes szétbarmolni, spriccolóssá alakítani, csak szakszerűen kell takarítani.
[ Szerkesztve ]
-
kmarco05
csendes tag
Szia Mágus, Sziasztok!
Nappal, ha nincs rajta semmi fogyasztó, akkor stabil az alapjárat. Este csinálja ezt. Ebböl gondolom hogy ha magával az alapjárattal lenne gond, akkor nappal is csinálná.
A generátor V szintjei a következőek ( ma délelött végigmértem ) :
Alapjárati helyzetben fogyasztók nélkül : 14.15 V a gen töltés
Alapjárat + fogyasztók ráadása ( lámpa+ventil.4-es fokozat+ hátso ablak fütés be)
11.4 V-ra esik le a gen töltés1500-2000 es fordulat mellett ( lámpák be, venti be+ hátso ablak fütés be ) :
13.34 V a gen töltés.Kérdés hogy ha mindent ráadok akkor normális-e hogy alapjáraton lemegy a generátor töltőfesz az akku feszültsége alá ??
Vagyis amikor este megyek vele és rendszetesen alábukik, akkor elvileg még azt a 11.4V-ot se adja le, hanem akkor olyan 10V körül vagy talán még annyi se. Emiatt mehet el szerintem a belső világitás is olyankor.
Legutóbb az akkuba is pont 11.4V volt amikor már viszont frl kellett vinni tölteni mert nem indította el az autót.Ti mit gondoltok??
Köszönöm a válaszokat!!
Üdv
Márk -
vil59
tag
válasz kmarco05 #16993 üzenetére
Ha alapjáraton, terhelés nélkül, ill. ugyanígy menetközben is megvan a 14 voltod, de azokkal a fogyasztókkal, amiket felsoroltál, már csak 11 voltod van, akkor ott valami nagyon szívja a generátor áramodat. Emiatt az nem tudja megfelelő mértékben tőlteni az akksit sem.
Mint írtad, jó az akksi.Attó függ, hányszor állították fejre, mielőtt megvetted.Sajna, láttam ilyet, szállítás közben, meg mikor a múltiban a pénztáros hőlgyike az oldalára dönti, hogy le tudja olvasni a számokat, mert a vonalkód gyűrött..
Az ilyen akksinak felborúl a belső egyensúlya, ha komolyabb terhelés éri.Elég ehhez két sikertelen önindítózás,máris kivett az akksiból egy csomó energiát. A generátor meg dolgozik a rákapcsolt fogyasztóidra, meg a leszívott akksiba.
-Én, próbaképpen, cserélnék benne fesszabot..[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
-
vil59
tag
válasz Mágus2 #16995 üzenetére
Kimondtad helyettem!
Nálam egy ilyen zárlat valamikor régen dúrvábban jelentkezett.
Még a régi fajta önindító volt benne (most már a felíciáé), mikor indításkor csak egy kattanás a relék felől,nem indított. Nem is volt hosszabb kúlcs ráfordítás, de abban a pillanatban lemerült az akksi, ami teljesen fel volt tőltve. Olyan tőrtént, hogy a forgórész hozzáért az állórészhez. Az akksi negatív kivezetés kábele forró lett és fehér füst szállt fel róla. Ha hosszabban rajta hagytam volna a gyújtás állást, szerintem felgyújtottam volna a kocsit.
A baj akkor van, ha kialakúl egy tartós rövidzárlat, amit nem szüntet meg a bizti, mert kicsi a felvett feszültség.
Jártam már így, mikor bekötöttem a tetőbe egy elektromos órát. Vékony drót ment a szivargyújtóra. Valami miatt összeért a két vezeték és kis lánggal végig égett az órától a szivargyújtóig. Na, akkor leizzadtam, nem kicsit,, nagyon ![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Napelem
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Renault, Dacia topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Steam Deck
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Kipróbáltuk az LG kompakt 4K projektorát, a CineBeam Q-t
- Razer DeathAdder
- Fujifilm X
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen