Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

• k-dani

csendes tag

válasz Garalab #216 üzenetére

gyakorlatilag nincs sector ellenőrzése, vagyis nem ellenőrzi vissza a kiírt adatot, illetve nem jelöli a bad sectorokat
    Forrás?
    Szerintem olyan merevlemezt nem árulnak, ami "nem jelöli a bad sectorokat", vagy nem számít neki 1-2 bit hiba.
    Valószínűleg innen indult ez az "őrület": http://archive.techarp.com/showarticlebda7.html?artno=659&pgno=4
    Aztán a fórumában tisztázták, hogy az említett jelenség (hogy a merevlemez esetleg hibásan írhat ki adatot) csak a speciális stream (multimédia) típusú merevlemez-író utasításoknál fordulhat elő, normál utasításoknál nem. És ezeket a speciális utasításokat csak a speciális alkalmazások (például kamerás megfigyelőrendszerek) használják, szándékosan.

[ Szerkesztve ]

• Garalab

csendes tag

válasz Garalab #241 üzenetére

Vagy csak rosszul értelmezem....akkor sorry...

[ Szerkesztve ]

• Garalab

csendes tag

válasz Garalab #242 üzenetére

Ez is meeehkora bulshit WD részéről (már ha valóban tőlük jött):

"4. I want to use my WD20EURS as my only drive in my computer. Occasionally I will backup important files, but if they were written incorrectly to my drive then it does not help if I copy that incorrect data to a backup drive. Does it have a higher chance then for example with a desktop Caviar Green?

ANSWER: WD20EURS does not have higher or less chance then Caviar Green to write incorrectly the data as long as customer use it as it's designed for in an appropriate environment.

5. Do AV-GP drives go into deep recovery cycle when needed if used in a desktop with Windows XP, 7, 8, etc?

ANSWER: Yes except if TLR is enabled when the drive is in a raid array. HDD will only spend 7 seconds to attempt to recover to avoid dropping out from an array."

"Designed to go the distance in high-temperature, always-on streaming digital AV environments" Ott használtad barátom....hááát nem? Akkor köszönjük szépen...meg ugye a green sem a top, szóval ahhoz hasonlítani...meghát kivéve és ha és akkor....figyeljünk, figyeljünk... :C

• k-dani

csendes tag

válasz Garalab #241 üzenetére

Azért ezek is elhangzottak még abban a témában:
    "I have looked at the ATA standard and the "silent" errors (and their timeouts) ARE INDEED controlled by the streaming command set, and only allowed when these commands are used. (...) A so-called stream is created, associated with an error limit; and then the streaming read/write commands work on this stream, and are affected by this limit, and may be configured so as to silently skip errors.
    Now this does not mean that the drive doesn't have shorter-than-normal error recovery time limits (similar to e.g. the TLER in the Enterprise-class drives); perhaps that's where the misunderstanding stems from. In any case, whatever the time limits may be, when using the regular ATA commands the standard does NOT allow the drive to make a silent error (see e.g. section 7.27, READ DMA command), which is the whole point and what is being so dramatically emphasized in the review. Then knowing an error has occurred, the OS can take over and request a re-try of the command or whatever measure is appropriate."

"In desktop use, the SATA controller will in all likelihood issue the regular ATA read/write commands (such as the READ DMA I was exemplifying in the previous post), in which silent errors are explicitly not allowed by the standard."

Másik hozzászóló:
    "As somebody who worked for Hitachi for 7 years, I need to inject a bit of common sense in here if you don't mind.
    The "guaranteed response time" on the AV drive is ONLY in play if the specific streaming instructions are used. Typically these instructions are only found in highly sophisticated surveillance systems where the software is aware that frames may have been dropped (...).
    For normal Desktop use these instructions will never be in play. If you think about this, what some commentators are writing is ludicrous. If it ever was possible for a disk to write corrupted data the file system would be completely stuffed in milliseconds!"

Tehát csak a streaming típusú utasításoknál csinálhatja a merevlemez, hogy nem szól, ha hibát észlel. Normál utasításoknál a szabvány szerint szólnia kell.

Az általad idézett 1-2. pontok pedig csak annyit mondanak, hogy a merevlemez nem molyol túl sokat a hibajavítással. Azt ugyan nem említi (talán mert ez egy "summary"), de erősen gyanítható (ha feltételezzük, hogy a WD betartja a szabványokat), hogy ez annyit jelent, hogy normál utasításnál jelez az operációs rendszernek, hogy hiba történt, streaming utasításnál meg nem jelez.

Ha ezeken a merevlemezeken előfordulhatna, hogy desktop környezetben hibásan írna/olvasna, már perek százezrei folynának az USÁ-ban. Még a mikróra is ráírják, hogy ne tegyél bele élő háziállatot, akkor a WD is odaírná, hogy desktop/RAID környezetben NE használd.

Ettől függetlenül mindenki használjon, amit akar, de biztonsági mentés MINDIG legyen.

Új hozzászólás Aktív témák