- Házimozi haladó szinten
- OLED TV topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
Cikk: "A hardver szempontjából a redmondi óriáscég jobban teljesített, mint japán konkurense"
Ez a mondatrész egy kicsit faramuci, hiszen mint tudjuk hardver szempontból a Sony teljesített jobban... Azt sem lehet mondani, hogy design szempontból, mert hogy még nem lehet tudni, hogy fog kinézni a másik. Szerencsésebb lett volna úgy fogalmazni, hogy kicsit serényebbek voltak, vagy valami ilyesmi...
"Valószínűleg a PlayStation 4-gyel való direkt összehasonlítást szeretnék elkerülni, mivel az említett területeken a Sony terméke valamivel erősebbnek tűnik. A relatíve lassú rendszermemóriát persze ellensúlyozza az, hogy az új Xbox kap egy 32 MB-os beágyazott memóriát, amit rendkívül gyorsan érhet el az IGP. Ezt a koncepciót a vállalat már az Xbox 360-ban is alkalmazta, és alapvetően az ötlet nagy sikernek örvendett, csak a 10 MB-os kapacitással nem voltak kibékülve a fejlesztők, 32 MB-ba viszont már jóval több adat fér."
Hát izé... Nos, a DDR3+EDRAM sávszéle együttesen is kevesebb, mint a PS4-ben a GDDR5-é... Szóval, az "ellensúlyozza" elé elkélne egy "valamennyire".
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
"gDDR5 a PS4-ben aminek az átvitele nagy a latency meg őrült lassú."
Ha annyira "őrült lassú" lenne, szerintem nem hoznák ki a Kaverit GDDR5-ös konfigokban is.
"Ezzel szemben DDR3 + 32MB ESRAM(minimál latency és sokszoros sebesség a 32MB erejéig)"
A DDR3 és az ESRAM együttes sávszéle is kevesebb, mint a PS4-ben a GDDR5-é, ami azért sokmindent meghatároz. Igaz, a latency sem elhanyagolható szempont, de grafikánál pont nem a legfontosabb.
"Ps4 - 8 Core Jaguar CPU, Xbox One - 8 Core Custom MS CPU - ez meg még akármit is takarhat pl."
Gyorsan fejlesztett nekik az AMD egy teljesen új CPU mikroarchitektúrát, vagy hogy gondolod? Még az sem kizárt, hogy valójában ugyanaz a chip lesz bennük, más konfigurációban. De legalábbis nagyon hasonló.
(#348) Abu85: Ha nem is ez a legfontosabb, számítani azért számít...
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Amíg nem hivatalos minden adat, addig a komolyabb portálok - érthetően - óvatosan fogalmaznak. Ha jobban körülnézel, találhatsz pontos adatokat a sávszélekre vonatkozóan, és bizony grafikánál ez fontosabb, mint a latency. A DDR3+ESRAM együttes sávszéle valóban megközelíti a GDDR5 sávszélét, azonban nagyon nem mindegy, hogy ez több GB-os memóriaterületre igaz vagy csak 32MB-ra. Mindenesetre ez csak egy dolog, ott van még a CU-k számának eltérése és valószínűleg a CPU magok órajelének eltérése.
(#360) rocket: "Ezen kivul ugye megint ervenyesulni fog az a dolog, hogy multiplatform cimeknel (ami a jatekok ~98%-a), egyik kiado se fog eroforrast/penzt olni abba, hogy kihozza esetleg az erosebb konzol teljesitmenyet."
Csak ez itt most egy kicsit más eset, mint az Xbox360 és PS3 esetén. A gyorsabb memória, több CU és magasabb CPU órajel "automatikusan" hozza a nagyobb teljesítményt a PS4 esetén, miközben az X1-nél még külön optimalizálni kell a 32MB-os ESRAM-ra.
Temetni egyiket sem kell persze...
-
dezz
nagyúr
Újabb hírek szerint a PS4 CPU-ja 2 GHz-en fog üzemelni.
(#375) narumon: Hát tudod, ez a hozzászólás már nagyon erőltetett... Az első bekezdésre is kaptál már választ, harmadikra is (lásd #370 alja)... A másodikra: a CPU-ban van L1 és L2 cache, a műveletek többségét ott végzi el. (És a GPU-ban is van 1-2 MB cache, a PS4 esetén sem mindent közvetlenül a main ramban végez el.)
-
dezz
nagyúr
Amúgy, nézd, az X1 is sokkal gyorsabb lesz, mint a korábbi konzolok, szóval nem kell félni, lesz itt teljesítmény.
De hogy most miért kell mindenáron tagadni az elég egyértelmű tényt, hogy a PS4 kicsivel gyorsabb lesz, azt nem tudom. Büszkeségből? Vagy attól félsz, hogy ez megpecsételi az X1 sorsát?
Tekintve a MS tőkeerejét és a kiszélesített funkcionalitás által megfogott tömegeket, egy valamilvel gyorsabb hw-rel sem lesz könnyű dolga a Sonynak. Valószínűleg így is hasonló arányok fognak kialakulni: USA-ban az X1 lehet jóval sikeresebb, máshol meg a PS4. Összességében pedig nagyjából egál. Szerintem.
-
dezz
nagyúr
A videók alapján továbbra sem lesz olyan igazán pontos a Kinect. Pl. a kezek, lábfej helyzetét elég instabilan tudja csak meghatározni. Így kiesik jópár alkalmazási lehetőség, ahol viszont a Move teljesen jól használható.
A pulzust állítólag az arcbőr nagyon halvány, de a kamera által érzékelhető árnyalatváltozása alapján méri a Kinect.
-
dezz
nagyúr
Sportprogramokhoz jól jön. (Csak ne ping-pong legyen az. Bár lehet, ha ütő is van a kézben, akkor azt már jól érzékeli. Csak hát akkor már majdnem mindegy, hogy valódi ütő vagy egy Move kontroller. Arról nem beszélve, hogy az utóbbit nem kell külön beszerezni.)
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Nem teljesen ugyanaz. A képek alapján a 32MB ESRAM egy lapkán van az APU-val és valamilyen belső busz köti össze őket. Ezen kívül:
Xbox One: 12 CU (768 ALU, 1.23 TFLOPS), DDR3 interface
PS4: 18 CU (1152 ALU, 1.84 TFLOPS), GDDR5 interface(Valószínűleg azért van kevesebb CU, mert kellett a hely az ESRAM-nak, ami pedig azért kellett, hogy valamennyire kompenzálja a költségek és a fogyasztás csökkentése érdekében alkalmazott DDR3 ramot.)
The Xbox One: Hardware Analysis & Comparison to PlayStation 4
(Olyan hírek is voltak nemrég, hogy a PS4-ben 2 GHz-en fognak működni a Jaguar magok, de ez még csak platyka.)
-
dezz
nagyúr
válasz joysefke #502 üzenetére
Az SRAM tranzisztorai sűrűben helyezkednek el, mint pl. egy ALU tranzisztorai. Így vélhetően nem annyival nagyobb a chip (az is lehet, hogy nem is nagyobb), hogy ne számítson többet a külső ram típusa az alkatrészköltségben. Érdekes lesz majd később összehasonlítani a mérteteket.
A kétféle gépnek szerintem nem sok esélye van, mert kétfelé kellene fejleszteni.
(#504) LordX: Nem beszélve a több egymásra épülő és amúgy sem túl hatékony driverekről PC-n... Közvetlenül programotva a hw-t eleve többszörös teljesítményt jelent. Bár ez leginkább speciális effektekben jön ki (poligon-kezelés, shaderek), mert vannak azért olyan dolgok is, amik adottak (fill-rate, textrúra-olvasás, stb.).
(#507) privacy99: A 8-10x teljesítménynövekedés szerintem önmagában sem éppen elhanyagolható előrelépés... Plusz vegyük hozzá a CPU és GPU minden eddiginél szorosabb együttműködését... Teljesen új távlatok nyílnak itt meg!
A felbontást tekintve bejön a 4K támogatása (bár főleg csak filmek esetén, de esetleg egyszerűbb játékoknál is).
Milyen egyéb forradalmi újításra számítottál? Közvetlen agyi kapcsolat, vagy mi?
Bár most eszembe jutott egy dolog, ami nem annyira új ('80-as években is volt ilyen, bár kezdetleges kivitelezésben), de mégis ütős lehetne: head-trackinges, 3D-s VR-sisak alapból a géphez... És, nicsak, van is ilyen Sony fejlesztés! Hogy a TV-gyártók (illetve házon belül a TV részleg) mit szólnának hozzá, az már más kérdés...
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
"a head tracking tulajdonkeppen mire jo?"
Meghatározza a fej helyzetét, utána pedig a képet ennek megfelelően lehet kiszámolni, azaz a virtuális világban is arra nézhetünk, amerre a fejünket valójában fordítottuk. Mindez szemenként eltérő, sztereoszkópikus képpel nagyon erősen olyan érzetet kelt, mintha valóban ott lennénk a virtuális térben.
-
dezz
nagyúr
A VR sisakféleségekben beépített megjelenők vannak. Itt van pl. a Sony cucca, csak nem tudom, ebben van-e head-tracking, valószínű nincs, de persze be lehetne építeni.
(#517) HuMarc: Másik topikban is volt linkelve, ott több humorérzékről tettek tanúbizonyságot az emberek.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
válasz Set-Comment™ #529 üzenetére
Ez itt nem a politikai rovat, felesleges ilyen baromságokat beírkálni...
-
dezz
nagyúr
válasz Set-Comment™ #531 üzenetére
Neked is ajánlom, hogy nézz utána, mit is jelent, mert ez nem szarkazmus volt, csak simán hülyeség.
-
dezz
nagyúr
válasz Set-Comment™ #536 üzenetére
Szerintem az #529-es született érzelmi felindulásból.
-
dezz
nagyúr
válasz Set-Comment™ #538 üzenetére
Veled?
-
dezz
nagyúr
válasz Set-Comment™ #540 üzenetére
Akkor próbáld értelmezni, amit írtam...
És itt most már be is fejezhetnénk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox tulajok OFF topicja
- GTA VI
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen autót vegyek?
- MasterDeeJay: Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5