Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • naot

    tag

    válasz hcl #17 üzenetére

    1996 óta az informatika az MTA szerint önálló tudomány.

    A mostani rendszer legnagyobb visszássága éppen az emelt érettségiben van. Szerencsétlen középiskolásokkal benyalatnak mindent, aztán egyetemen az első félévben szintre hozó van, plusz a következő félévek alapozó tantárgyai.

    Tavaly a ponthatárok nagyon alacsonyak voltak, és számítok rá, hogy most is azok lesznek, mivel a sulik a diákok létszáma után kapják a lét, ezért az az érdekük, hogy minél többet felvegyenek. Az eredetileg kigondolt közép-emelt rendszer romokban áll, mivel az emelt csak egy-két nyelvi karra szükséges, máshol elég a közép is, noha a terv az volt, hogy emeltet kell tenni minden zsírosabb helyre.

    Szerintem a legjobb vesződés/eredmény arányt a két közép + nyelvvizsga kombó adja.

    Nem tudom, hogy kell-e mondanom, de a legjobb oldal a témában a felvi.hu. Ott a szakirányoknál korrektül le van írva, hogy ha ez és ez akarsz lenni, akkor nagyjából ilyen melókat tudsz majd végezni. Játékfejlesztő esetén véleményem szerint a legegyszerűbb a játékfejlesztő cégeket megkérdezni, hogy milyen végzettséget várnak el.

    (#18) leviske:

    Nem vagyok benne biztos, de emlékeim szerint igen, mivel a kötőjel kiírtja a pontot, cserébe viszont jelölni kell, hogy sorszámnévre gondolunk.

  • naot

    tag

    válasz hcl #37 üzenetére

    Én sem mondom, hogy követelmény lesz, de eredetileg ezt így gondolták. Egyébként amikor átálltunk a bolognai rendszerre, nem lett volna kötelező ilyen drasztikusan váltani, mert az EU lehetőséget ad arra, hogy csak részben, vagy hosszabb távon integrálódjunk. Emlékszem, még a tanárok sem tudták, hogy pontosan mi van. :) Persze ezzel a diákok jártak jól, mivel nem akartak túlzásokban esni, ezért inkább könnyebbre vették figurát, nehogy aztán a végén senki ne menjen át. Tavaly ugyanez volt, amikor 144-ről 480-ra emelkedett a ponthatár.

    Igazad van, az informatika elsősorban arra jó, hogy a többi tudományágat támogassa. Talán azért döntöttek úgy, hogy mégis felveszik önálló tudománynak, mert annyira szerteágazó és összetett, hogy már nem fért volna el kiegészítő vagy nem tudom milyen szekcióban.

    Szerintem mostanában az informatikus szakma két részre oszlik.
    1.) Minőségi informatikus, rájuk nagy a kereslet.
    2.) Ócska informatikus, rájuk nem olyan nagy a kereslet.

    Sokan nem ismerik fel ezt, és csodálkoznak, amikor egy OKJ-s melegedő után alig veszik fel őket valahová, vagy csak a képzettségüknek megfelelő, rosszabb helyre.

  • adam_

    senior tag

    válasz hcl #39 üzenetére

    Hát én még anno tervezgettem, hogy ha fel vesznek egyetemre akkor azt az évet passziválom, és elmegyek valamilyen OKJ-s képzésre. Csak sok helyről olvastam, hallottam, hogy az OKJ-s végzettség gyakorlatilag nem ér semmit, a cégek nagy része el se fogadja... Az lehet, hogy élvezettel tanulnám az adott "szakmát" a képzésen belül, de mit ér, ha az elvégzése után csak egy plusz papírral gazdagodom, ami semmihez se jó.

  • naot

    tag

    válasz hcl #39 üzenetére

    A kreditrendszer valóban nem ösztönöz. Például mindegy, hogy kettesre, vagy ötösre végzi el az ember az adott tantárgyat, azonos kreditet kap érte. Egyedül az ösztöndíj, ami még valami célt jelenthet. Azt viszont nem bánom, hogy a bukás nem jelent elsőre kiesést a menetrendből.

    Szóval az OKJ mégsem jobb, csak van egy bizonyos embertípus, aki önmagától képes tanulni, és hogy legyen valami papírja, azért elvégez egy iskolát. Nekik tényleg felesleges volna 3/5 évet elhokizni egy főiskolán/egyetemen.

    (#43) izriot:

    Tudom miről beszélsz, és egyetértek. Szerencsére ahova én járok (ZMNE) sokkal inkább a klasszikus középiskolás módszer uralkodik, azaz tömbösített órarend van. Reggel be, délután ki, vége a napnak. Egyszerűbb, és a közösségnek is jót tesz. Egy baj van, hogy gyakorlat még nincsen, mert nem rég költöztek át az Üllőiről.

    Nálunk is vannak ilyen kiegészítő tantárgyak, közgáz, jog, de szerencsére ezeket sikerült levedleni, és jelenleg csak technika történet meg tesi ami nem tartozik a képzés fő irányvonalához.

    Egyébként a mostani felsőoktatás egyre inkább felhígul. Nem rég olvastam a hvg-ben, hogy már ott tartunk, hogy a fiatalok 60+%-a egyetemre jár, és ez csak növekedni fog.

  • adam_

    senior tag

    válasz hcl #50 üzenetére

    Na igen mert ha valaki 5-ös tanuló az legtöbb esetben 0 gyakorlati érzékkel bír.

    Ebben van valami, ismerek olyan emberkét aki csak magol és magol, de soha semmiben sem volt gyakorlati érzéke, de azt is tudja még, hogy az adott lecke hányadik oldalon hányadik bekezdésben volt... ;]

  • izriot

    tag

    válasz hcl #50 üzenetére

    Nem tudom hova jársz, de ez elég szoros kreditrendszer :) Orvosi vagy építész ha jól tippelek?

    Nem talált, BMF-KVK (írtám már, figyelmetlen voltál : )), tehát villanykaron vagyok, de nagyon nem trafáltál mellé, van egy magasépítési technikusi végzettségem is többek között, tudok onnan is mókás dolgokat mesélni : )
    Azévben mikor én vizsgáztam (2003 asszem), nagyon nagy anyázások voltak az oktatásügyiekre, mert olyan durva feladatsor volt, amilyet világ még nem látott. A magép azzal kezdődött, hogy 1:10 méretarányban 2 fedélszékes tetőszerkezetet megrajzolni és idomjelölni. Ez azt jelentette, hogy kb 6x12cm-es rajzon ~200 elemet kellett agyonvonalkázni. Ha volt dolgod épületautomatikás témában biztos találkoztál már vele, úgy néz ki, hogy minden idom közepébe egy karikába beleírnak egy egyedi azonosítószámot, és az idomot keresztbe áthúzzá, úgy, hogy a vonalat a kör kitakarja, aztán egy másik lapon ki kell írni mindegyik idom nevét. Na erre a vizsgára volt 5 óra, ebből ~3 óra volt a rajz, ami az első feladat volt, ehhez fűzödött másik 5, amiben költségvetési tervet és mindenféle anyámkínját kellett csinálni. Statika is finom volt. Lényeg, hogy az évfolyamből négy embernek lett meg - szerencsére közöttük voltam - és mindez csak azért, mert a tanároknak nem volt elég vér a pucájukban, hogy beintsenek fentre, hogy azért ilyet mégsem tűrnek el...

    Villanyon úgy volt, hogy első félév végén kellett szakirányra jelentkezni, ahova általában előkövetelmények voltak a fő tárgyak és egy, amit az adott szakirány kért. Én műszerautomatikán vagyok, oda asszem a digitech kellett. Ha nincs meg valamelyik követelmény, akkor alapból egy év csúszás, mert csak a tavaszi félév végén van a szakirányos felvétel, és szakirány nélkül szakirányos tárgyat nem lehet felvenni, csak alapozókat. Továbbá az sem mindegy, hogy a tanuló milyen átlaggal felvételizik szakra, mert a hat választható szakot sorrendbe kell állítani jelentkezési hely szerint és mindenhova ugyanannyi embert vesznek fel, tehát, ha első helyre nem fér be ez illető és rosszabb az átlaga, mint a többieké, akkor csúszik a másodikba, ha abba se fér bele és rossz az átlaga ott is csúszik, és így tovább. Ha valaki meg is csinálta a követelményeket, de rossz átlaggal, kénytelen várni egy évet és valahogy feltornászni az átlagát vagy bíznia abban, hogy következő generáció gyengébben teljesít, annak érdekében bejusson oda, ahova szeretne. Tudok ilyen srácokról, nem egyedi eset.
    Második év végén ugyanez a modulfelvételivel. Ha nincs meg a követelmény vagy rossz az átlag, az ember joggal félhet, hogy nem oda kerül, ahova szeretne. Én szerencsére ott vagyok, ahova akartam menni, úgyhogy most már kicsit fellélegezhetek, most arra hajtok, hogy időben sikerüljön végezni.
    Tehát a sulin belül van még két úgymod felvételi, bőven van ami motiválja az embert. Asszem ha csúsztam volna híradástechnikára ott is hagyom a sulit... vagy nem tudom, megölöm magam : )
    Egyedüli csúszásom az elektronikás irányvonal, szerencsére ez sehol nem volt előkövetlemény. Így épülnek egymásra: ElektróI->ElektróII->Elektronikai rendszerek->Mikroprocesszoros rendszerek. Az Elektró-en hasltam el, így még szakdoga mellett fogom csinálni a MP-okat, de legalább nem csúszok.

    Persze akinek büdös iskolába menni pénteken az jobban szereti a kreditet. (Ld. kis bölcsészlánykák akik hétfőn reggel jönnek, péntek reggel már otthon vannak, és dec. közepére vége a vizsgaidőszakjuknak...)

    Jah, ebből csak annyit vettem észre, hogy a szar alakok, akik b@sznak az egész sulira és 6-7 év alatt se fogják elvégezni, azoknak általában vizsgaidőszakban van 2-3 vizsgájuk, amit azonnal letolnak, és már aznap éjfélkor ott gubbasztanak a neptun előtt és azt várják mikor nyit meg a tárgyfelvéti időszak és az összes jó helyet elhappolják, miküzben én még utolsó vizsgaidőszaki napon is bent rohadok a suliban és ilyenekkel foglalkozni eszem ágában sincs. Majd marad két napom hétvégén, hogy felvegyem a maradék kurzusokat, mert ugye nálunk ilyen balf@asz módon megy minden, hogy a reghéten már csak kurzust lehet módosítani. Ugye az értelmesebb helyeken a reghét arra való, hogy a tárgyaidat felvedd, meg hogy egy kicsit kipihend a vizsga fáradalmait, nálunk meg arra, hogy nulladik előadásokra járkáljon a szerncsétlen diák...
    Ez az első félév, hogy van egy szabadnapom a hét közben! :D :))
    Aztán, amikor jönnek ilyen ismerős arcok beszélgetni és derülnek ki a dolgok, gyakran üthetnékem és ölhetnékem támad. Meséli a srác, hogy milyen jól járt, mert otthon verte a brokit, sikerült felvennie a legjobb elektró gyakorlatot egy kis nőhőz. Kérdem, meglett? "Á, nem, nem jártam be, majd jövőre megcsinálom!" Két hétig anyáztam anno, hogy csak a legdurvább emberhez sikerült felvennem a labort és vért izzadtam mire megcsináltam.
    Nem csoda, hogy a mérnökök többsége megőrül mire kikerül a szakmába. Egy srác, nevét nem tudom, mi Pufinak neveztük, igeösszeroppanást kapott és elment, állítólag papnak tanul azóta. Egy nagyon közeli barátom idén jött vissza a suliba, egy évig korházban volt, szintén idegösszeomlás. A végén szegény napi ötvenszer mosott kezet, folyton szívta a bagót és mindig remegett a gyomra. Első és második évben garantáltak voltak a 4-5 órás alvások, elég durva volt a téma. Nagyon arra hajtott mindnenki, hogy a diák elhasaljon. Ugye a dékán kiadja az ukázt hány százalék jöhet szakirányra, modulra, hány ebernek van elég hely a laborokban..
    Na mindegy, a Kandóról és az idióta felsőoktatásról tudnék írni egy százezer karakteres bejegyzést is...

Új hozzászólás Aktív témák