Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • naot

    tag

    "...11.-essen..."

    Egy szóban két hiba. :D 11-dikesen, így helyes, ha jól tudom.

    "Mindenkinek kívánok sikeres felvételit, érettségit és okosan, megfontoltan válasszon magának egy "hivatást" amivel a jövőben foglalkozni fog kezdetben tanulmányi majd munka szintjén!"

    Süt belőled az idealizmus, az egyszer biztos, és nem is baj. :) Magam részéről nem rugóztam túl ezt a választás dolgot, úgy is fogalmazhatnék, hogy magasról tettem az egészre. :D Egy évet kihagytam, most pedig gépészmérnöknek tanulok. De szívesen lennék programozó, asztalos, logisztikai menedzser is, mert ezek, amik még érdekelnek. Nem rég láttam egy hirdetést, légi irányító képzés + 5 év tuti meló a Ferihegyen - az se rossz. Most már a gépACEmérnökit kipörgetem, aztán majd meló közben elmegyek valami asztalos képzésre, hogy azt is tudjam, illetve lehet hogy a légi irányító felvételire is elnézek, hogy mégis mit várnak az embertől. :)

    "Én BMF-KVK-on vagyok, az első ösztöndíj úgy alakult, hogy 1,5-től felfele mindenki kapott, mert 2,5 volt az évfolyamátlag. Én 2,43-ra kaptam 24,8kHUF-ot, barátom meg 4,6-ra 46,7kHUF-ot (évfolyamelső btw)."

    Jeez, 1,5-től felfele?! Milyen hely ez? :D De most komolyan. 1,5 azt jelenti, hogy még egy-két-három-négy bukás is belefér. Vagy félreértek valamit?

    [ Szerkesztve ]

  • naot

    tag

    válasz hcl #17 üzenetére

    1996 óta az informatika az MTA szerint önálló tudomány.

    A mostani rendszer legnagyobb visszássága éppen az emelt érettségiben van. Szerencsétlen középiskolásokkal benyalatnak mindent, aztán egyetemen az első félévben szintre hozó van, plusz a következő félévek alapozó tantárgyai.

    Tavaly a ponthatárok nagyon alacsonyak voltak, és számítok rá, hogy most is azok lesznek, mivel a sulik a diákok létszáma után kapják a lét, ezért az az érdekük, hogy minél többet felvegyenek. Az eredetileg kigondolt közép-emelt rendszer romokban áll, mivel az emelt csak egy-két nyelvi karra szükséges, máshol elég a közép is, noha a terv az volt, hogy emeltet kell tenni minden zsírosabb helyre.

    Szerintem a legjobb vesződés/eredmény arányt a két közép + nyelvvizsga kombó adja.

    Nem tudom, hogy kell-e mondanom, de a legjobb oldal a témában a felvi.hu. Ott a szakirányoknál korrektül le van írva, hogy ha ez és ez akarsz lenni, akkor nagyjából ilyen melókat tudsz majd végezni. Játékfejlesztő esetén véleményem szerint a legegyszerűbb a játékfejlesztő cégeket megkérdezni, hogy milyen végzettséget várnak el.

    (#18) leviske:

    Nem vagyok benne biztos, de emlékeim szerint igen, mivel a kötőjel kiírtja a pontot, cserébe viszont jelölni kell, hogy sorszámnévre gondolunk.

  • naot

    tag

    válasz hcl #37 üzenetére

    Én sem mondom, hogy követelmény lesz, de eredetileg ezt így gondolták. Egyébként amikor átálltunk a bolognai rendszerre, nem lett volna kötelező ilyen drasztikusan váltani, mert az EU lehetőséget ad arra, hogy csak részben, vagy hosszabb távon integrálódjunk. Emlékszem, még a tanárok sem tudták, hogy pontosan mi van. :) Persze ezzel a diákok jártak jól, mivel nem akartak túlzásokban esni, ezért inkább könnyebbre vették figurát, nehogy aztán a végén senki ne menjen át. Tavaly ugyanez volt, amikor 144-ről 480-ra emelkedett a ponthatár.

    Igazad van, az informatika elsősorban arra jó, hogy a többi tudományágat támogassa. Talán azért döntöttek úgy, hogy mégis felveszik önálló tudománynak, mert annyira szerteágazó és összetett, hogy már nem fért volna el kiegészítő vagy nem tudom milyen szekcióban.

    Szerintem mostanában az informatikus szakma két részre oszlik.
    1.) Minőségi informatikus, rájuk nagy a kereslet.
    2.) Ócska informatikus, rájuk nem olyan nagy a kereslet.

    Sokan nem ismerik fel ezt, és csodálkoznak, amikor egy OKJ-s melegedő után alig veszik fel őket valahová, vagy csak a képzettségüknek megfelelő, rosszabb helyre.

  • naot

    tag

    válasz hcl #39 üzenetére

    A kreditrendszer valóban nem ösztönöz. Például mindegy, hogy kettesre, vagy ötösre végzi el az ember az adott tantárgyat, azonos kreditet kap érte. Egyedül az ösztöndíj, ami még valami célt jelenthet. Azt viszont nem bánom, hogy a bukás nem jelent elsőre kiesést a menetrendből.

    Szóval az OKJ mégsem jobb, csak van egy bizonyos embertípus, aki önmagától képes tanulni, és hogy legyen valami papírja, azért elvégez egy iskolát. Nekik tényleg felesleges volna 3/5 évet elhokizni egy főiskolán/egyetemen.

    (#43) izriot:

    Tudom miről beszélsz, és egyetértek. Szerencsére ahova én járok (ZMNE) sokkal inkább a klasszikus középiskolás módszer uralkodik, azaz tömbösített órarend van. Reggel be, délután ki, vége a napnak. Egyszerűbb, és a közösségnek is jót tesz. Egy baj van, hogy gyakorlat még nincsen, mert nem rég költöztek át az Üllőiről.

    Nálunk is vannak ilyen kiegészítő tantárgyak, közgáz, jog, de szerencsére ezeket sikerült levedleni, és jelenleg csak technika történet meg tesi ami nem tartozik a képzés fő irányvonalához.

    Egyébként a mostani felsőoktatás egyre inkább felhígul. Nem rég olvastam a hvg-ben, hogy már ott tartunk, hogy a fiatalok 60+%-a egyetemre jár, és ez csak növekedni fog.

  • naot

    tag

    válasz copin #46 üzenetére

    "Ez nem jelent semmit. A többséget elkaszálják sajnos, de előtte elszórakozik ott pár félévet az állam vagy a saját pénzén."

    Pénzkidobás. Ha ez neked semmi... Arról nem is beszélve, hogy elértéktelenedik diploma, mivel nincs annyi minőségi iskola, mint ahány diák. Ezzel párhuzamosan a szakmunkások képzése is gyengül, mivel azok választják ezt (tisztelet a kivételnek), akik még a mostani alacsony egyetemi követelményeknek sem képesek megfelelni.

    "A kreditrendszer pedig jó. Nehogy már az miatt ne vegyen fel egy cég egy orvost, mert 2-es volt anatómiából."

    Hát nem tudom, én nem örülnék, ha egy 'átcsúszott anatómiából' orvos vizsgálna engem. :D Igenis, az ötös érjen többet! Itt már nem egy homályos értelmű szülői parancs miatt tanulsz, hanem azért, hogy jó szakember legyél - az érdemjegy pedig ennek az egyik mérőeszköze. Vegyünk egy szín ötös és egy szín kettes orvost! Egyértelmű, hogy az előbbinek sokkal nagyobb szakmai rálátása van, ezért nagyobb eséllyel hoz jó döntést.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák