Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
Itt megint kijön amit nem szeretek az érintkezőkben, ami a "smooth" kezelésnél plane kijön: nézi kell.
-
#06658560
törölt tag
1. Csak éppen nem azonos már a szállítási veszteség sem, pláne hogy az is erőművek terheltsége függvényében is ingadozik, ahogy az áram frekvenciája is. A károsanyagkibocsátást egyébként a németek a helyi mix alapján szokták értékelni, és úgy azért messze nem olyan szép a helyzet náluk. Valamint hol jelentős a szénerőmű használat, ott a radioaktív szennyezés is megjelenik kibocsátás oldalon.
2. Papíron. Gyakorlatban meg az erőművek mindig a pillanatnyi fogyasztás mértékében kell termeljenek, a túltermelés nem jó a hálózatnak, így még az atomerőművek esetén is levárt a széles tartományban szabályozhatóság. És a hatásfok ott is romlik szépen.#18 adamssss: 1. A gazdagok nem a nép?
2. Azon megy a rinya, hogy drága az elektromos autó, mert kevés emberrel kell megfizettetni. most meg azon, hogy sokkal akarják megfizettetni, miközben még mindig drága. Mert továbbra sem olcsó a technológia. Szóval akkor mi legyen?[ Szerkesztve ]
-
-
#06658560
törölt tag
"Legalábbis én még nem láttam olyan írást vagy videót, ahol ezt számszerűleg levezették volna. Ahol ellenben volt valamiféle kalkuláció (nem tudom, hogy helyes-e) az mindig azt hozta ki, hogy az EV még ezekkel (szénerőművek, szállítási veszteség) együtt is környezetbarátabb."
nekem egyetemi tanulmányaim alatt volt ilyen felvett tárgyam, hogy elektromos autók, ott a kb. egyenlőre jött ki volt a well to wheel hatásfok. Azóta mindkét oldal fejlődött, szóval talán nincs nagy eltérő továbbra se.
"A nagy hőerőműveket nem nagyon túráztatják fel-le. Az ingadozást tudtommal inkább a kissebb, gázüzemű erőművekkel fedik le. Azoknak eleve jóval magasabb a hatásfoka mint a szén és olaj üzemű erőműveknek, és a szennyezése is kissebb."
Kivéve, amikor mondjuk a németek megtolják az európai hálózatot a saját szélenergiájukkal és fél Közép-Európa szop miatta, mert elmászik minden referenciaérték. Csak a németeknél látszik alapból is, hogy a szén és egyéb konvencionálist is rángatni kell, mert a napi ingadozás nagyobb a többinél. -
#06658560
törölt tag
válasz <Adamsky> #68 üzenetére
"Nem tudom milyen autód van, de az én első generációs Cee'd-emben van egy bazi nagy tekerőgomb, amivel nulla odanézéssel tudom a hőfokot állítani. Mivel ilyen apró kattanásokkal jelzi a forgatást, ezért ha 1 fokot szeretnék állítani az két "katt".
Ködlámpa és ködzárófény, dettó. Bajuszkapcsolón van mindkettő. Játszi könnyedséggel kitapintható."
Aláírom, ok autóban ilyen. Másokban a klíma pl. nyomógombos. Vagy nem mindenkinek teljesen kézre eső, mert pot kisebb, nagyobb a tervezési méretnél, esetleg túl ritkán használja ahhoz, hogy tudja hol van. Így nézni kell. Jó megoldás lehetne a kötelező HUD+ állítható funkciójú gomb a kormányon. -
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #76 üzenetére
A hatásfok tudott, kellett is neki. Fejlesztési potenciál meg még lenne benne normális irányban is, ha a politikusok nem lennének idióták. A dízelben az 50%-os hatásfok benne van, az isoterm motorral a benzinesben is rengeteg még.
#77 <Adamsky>: tudok jobbat, nem full fapad szinten Fiestában van díszfény a pohártartóban, de a hátsó ablakemelő kurblis.
#74 Stanlee: Ford rendszert használtam mostanában elég sokat. Azt tapasztaltam, hogy a smoothabb AA esetén sokkal tovább nem az utat nézem, mint a gyári rendszerben. ami amúgy egy fos.[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #79 üzenetére
Viszont a szállítási, töltési és előállítási veszteség lényegesen kisebb. A villamos hajtás a forrásnál pocsékol, a belsőégésű motor a felhasználásnál. A termikus vesztesék 30% körül van, ha azon tudnak fogni az rengeteg lenne. A dízeleknél az 50% hatásfokkal pedig szitén jó 15%-ot nyernének.
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #107 üzenetére
A well to wheel nem foglalkozik a gyártással. Viszont az átlagos erőmű hatásfoka 60-65%, kőolaj finomítás meg bőven 90% felett. A szállítás vesztesége, a töltési veszteség is durván eltér. Számítást manapság sajnos nem tudok már előkaparni, rég volt az egyetem.
Sokan laknak napelem felszerelés lehetősége mellett, de még többen úgy, hogy fogalmuk nincs hol tudják letenni az autót este, vagyis még tölteni se tudnák. Amúgy a napelem megtermeli már a saját előállítási energiaigényét élete alatt pluszban? -
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #119 üzenetére
Az elektromos vezetéken szállítás vesztesége is nagyon nagy. Van közben egy halom jobbra-balra transzformálás is. A kamion általi szállítás vesztesége meglepően kevés, ha utána számolsz, valamint a vezetékes szállítás is jó hatékonyságú. Elektromos energiát tárolni nagyobb veszteséggel tárolunk, mint benzint. Utóbbi alig párolog egy zárt tartályban.
Szerintem a decentralizált termelés nem fog működni ahogy az a fantasztikus akku áttörés is el fog maradni. Már két évtizede várjuk, mégis az összes technológia vagy egy évtizedre van a tömegtermeléstől. Pont két évtizede, mint a fúziós erőmű.
-
#06658560
törölt tag
válasz <Adamsky> #143 üzenetére
Amit a Battery day kapcsán hallottam, olvastam az a pont nem működik kategória. A komplett kasztnit kiönteni olyan bonyolult szerszámot igényel, amit lehet le se lehet gyártani, mert valahol mindig ütközni fognak a csúszóbetétek, a produktivitása meg garantáltan nulla lesz. A ciklusidők miatt is hegesztik a jelenlegi kasztnikat, és kerülik szenteltvíz szinten az öntést, kovácsolást.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5