Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
veterán
válasz #06658560 #31 üzenetére
Pl az amit a tesla vagy a porche csinal. Egy uj technolgiat premium szegmensben vezetnek be. Nem probaljak meg “nepautonak” beallitani mert egyszeruen draga az uj technologia. Nezd meg anno a Toyotat. Volt a prius mint tesztalany de aztan a technologiat csak a Lexus-ba epitettek mert ott elbirta az arazas.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
L3zl13
nagyúr
válasz #06658560 #31 üzenetére
1. Igen, van szállítási veszteség. És nyilván változik, de ezt belekalkulálják a well-to-wheel tipusú károsanyag kibocsátás ill. energia fogyasztás értékekbe.
Pont erre utaltam az előző hozzászólásomban, hogy az elektromos autó szkeptikusok mindig csak számok nélkül hozzák fel ezeket az érveket. Legalábbis én még nem láttam olyan írást vagy videót, ahol ezt számszerűleg levezették volna. Ahol ellenben volt valamiféle kalkuláció (nem tudom, hogy helyes-e) az mindig azt hozta ki, hogy az EV még ezekkel (szénerőművek, szállítási veszteség) együtt is környezetbarátabb.
2. A nagy hőerőműveket nem nagyon túráztatják fel-le. Az ingadozást tudtommal inkább a kissebb, gázüzemű erőművekkel fedik le. Azoknak eleve jóval magasabb a hatásfoka mint a szén és olaj üzemű erőműveknek, és a szennyezése is kissebb.Aki hülye, haljon meg!
-
veterán
válasz #06658560 #43 üzenetére
De az átlag ember (pl én) leszarja, hogy miért drága. Drága és pont. Lehet, hogy nem a VW hibája de ettől a vevőnek nem lesz olcsóbb. Szóval nem értem az érvelésedet, hogy a VW ezzel a drága modellel hogyan teremtene tömeges igényt.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
#16820480
törölt tag
válasz #06658560 #110 üzenetére
Erről csak ilyen információkat tudok mutatni, szerintem itt elég jól végigszámolja a srác a dolgokat, és nyilván itthon teljesen más számokkal kellene dolgozni, de még nála is kijött az, hogy az adókedvezmény meg ilyen-olyan visszatérítések nélkül is az amúgy egész drága napelem szett simán visszahozza az árát.
Ha lenne rá lehetőségem, én is valószínűleg rakatnék fel, de most egy darabig biztosan lakótömbben fogok lakni, oda meg nem lehet. Majd egyszer...Amúgy oké az olajfinomítás hatásfoka 90%, de aztán a motoré, amibe töltöd meg (legalábbis a neten elérhető adatok szerint) 20-35% csak, az elég nagy veszteség összességében. Ehhez képest az erőmű 60-65%-a és aztán az elektromotor 90+%-a jobban hangzik. Plusz a fékerő visszacsatolás miatt az autó kinetikus energiáját újra lehet hasznosítani, ami benzinesnél elvész.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz #06658560 #118 üzenetére
A szállítás mondjuk benzinnél sem annyira ideális, mivel egy teherautó szállítja, aminek belsőégésű motorja van
A tárolásról olyasmi rémlik, hogy az is valami elég magas hatásfokkal működik már manapság, de valóban a kapacitás jelenleg problémás. Vannak erre is ötletek és megoldások (pl. sűrített levegős tárolórendszer), de az egy elég egyértelmű helyzet, hogy benzint mindig is a világ másik végéről kell hozzák neked, soha nem fogod a kertedben bányászni és finomítani, hacsak nem egy olajmezőn laksz. Megújuló energiaforrásnál ez jóval nagyobb arányban működhet, és így ténylegesen decentralizált hálózatot lehet létrehozni. És nem úgy, hogy tartályokban széthurcolod az energiahordozót mindenhova, hanem helyben nyered ki. Ez lesz szerintem az egyik nagy áttörés a közeljövőben, illetve a másik az akkumulátorok gyorsabb tölthetősége és nagyobb energiasűrűsége. -
#16820480
törölt tag
válasz #06658560 #131 üzenetére
Hát, ezt majd meglátjuk 5-10-20 év múlva, én drukkolok a decentralizált termelésnek is, ahogy az elektromos autóknak is. Hétköznapi használatra nem sok különbség van egy BEV és egy benzines között, pár szokás módosításán kívül nem okoz gondot egyik vagy másik használata, de sok előnye van a BEV-nek azért, kezdve azzal, hogy nem ott pöfögi ki a káros anyagokat, ahol lakik az ember.
Érdekes amúgy, ahogy mindenki áttörésre vár például akkumulátorok terén, ami nagyon hangzatos, hogy hirtelen fillérekért lesz minden. A valóságban meg az van, hogy az elmúlt bő évtizedben folyamatosan csökken az akkuk ára, és ha minden jól megy, akkor hamarosan beesik a 100$/kWh alá. -
hobizoli
nagyúr
válasz #06658560 #133 üzenetére
aztan megis hatekonyabb technikat csinaltak a nagyokenal, tobbek koztot azert is, mert nem egy masik ceg profitjat kell megtermelniuk, hanem onkoltsegen jon hazon belul, es akkor nem kell kiruppotlankodni belole semmit, hogy az ara tarthato legyen
a kulso beszallito nem fog a meglevo technikaja helyett masikat tervezni, mert az neki koltseg, es a kesz cuccoat akarja elsosorban eladni
ha meg annal jobb kell, akkor magad ki kifejlesztheted, es nem az o ezen koltseget kell kifizetni minden beszallitott darabbanazert a villanymotor nem egy atombomba...
par okos ugyes mernok kell, az meg ugylatszik van is nekik hazon belul is
olcsobb oket megfizetni ekkora darabszamnal[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- HTPC (házimozi PC) topik
- Turbo Kid teszt
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Sorozatok
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Kerékpárosok, bringások ide!
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Kompakt vízhűtés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia