Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vadkörte

    addikt

    válasz Doki16 #10 üzenetére

    "Főleg egy olyan autónál amiben van hőszivattyú."

    Néhány hete VÉGRE sikerült tesztelnem (kipróbálni) egy új, 52-es Zoe-t. A napon állt a kereskedés előtt, kint ~37°C, bent tippelni sem mertem mennyi lehetett. Beültünk a kereskedő sráccal, benyomta a klímát és alig 10 perc után már fáztam. Kollégám vatta új 0,9-es Clio-jának cirka 25 percébe telt, mire értékelhetően lehűtötte az utasteret úgy, hogy előtte járatta is kb. 15 percet. Az elpöfékelt benzin mennyiségét meg sem merem tippelni.
    A Zoe-t szívem szerint azonnal vittem volna magammal, sajnos erre kb. 8millió ellenérvet tudtam felsorakoztatni. Igaz kicsit szűkösnek éreztem, viszont együtt tudnék élni a nyűgjeivel.

    Az időzíthető hűtésnek/fűtésnek ez a piszok nagy előnye. Nem a kemencébe/hűtőházba ülsz bele. Mellette a legtöbb EV-ben van ülés/kormány fűtés is.

    Az eredeti cikkre is rácuppantam, mint a gyöngytyúk arra a bizonyosra. Nagyon örültem neki, hogy ilyen tapasztalatokat is megosztanak a portálon. A cikk alatti 1800+ kommentbe csak beleolvastam és hát, kicsit elszomorított amit ott láttam. Lehet túlzottan idealista vagyok.

    Nincs EV-m, eddig összesen 2 alkalommal vezettem EV-t összesen kb. 30Km-nyit. Egy Peugeot i-On és azt a Zoe-t, ennyi kellett a meggyőzésemhez. Az autóhasználati szokásaim alapján az EV-ket nekem találták ki. Az évi futása az autómnak - 1997-es Opel Asta F 1.7TD - kb. 10-15E Km (vidéki megyeszékhely, NEM Budapest, a futásteljesítményt ehhez mérjétek) ennek ~90%-a városi használat, munkába járásra, ügyintézésre. Évente néhány vidéki úttal. Utódnak elektromost szeretnék, remélem meg tudom valósítani.

    Üdv. V. Körte

  • vadkörte

    addikt

    válasz -vitya- #16 üzenetére

    Mindenképp használtban gondolkodok. Újat max ha beesne egy lottó nyeremény :DDD Bár akkor is meggondolnám.
    A BMW UFÓ-sága a legkevesebb. Én belül ülök, az, hogy a külseje kinek tetszik kinek nem, 20-ad rangú.
    Sajnos olyan helyen élek, ahol a "lakóközösség" - 70%+ "C" típusú polgártárs - szó szerint bármire képes. Volt, hogy a garázsomat rá akarták borítani a kocsimra, csak azért, mert jó poénnak tűnt... Erre is gondolnom kell. Illetve a helykínálat is fontos. Mivel bár egyedülálló vagyok, de szüleimről is gondoskodnom kell, őket is szállítni kell az autóval.
    A Zoe a 3 fázis hiánya miatt kiesik, a kiépítésének a költségeit inkább a kocsira költeném. A hármasikrek - Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-Zero, Peugeot Ion - esélytelenek, a méretük és a vékony hatótáv miatt. Kia Soul-ban gondolkodok - a 33/30-as akkuval már élhető lenne számomra is - REX-et, vagy PEHV-t nem szeretnék. Ahogy PD/CR-TDI-t sem és kisturbós benzinest sem. Egyik nagyobb szívás, mint a másik.
    Talán 1-1,5 éven belül kiderül meg tudom-e lépni az EV-re váltást.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv. V. Körte

Új hozzászólás Aktív témák