- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple asztali gépek
- Milyen notebookot vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
ph A vállalat engedélyezte az AMD Fluid Motion Frames eljárását.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
ma Középkategóriásak a specifikációk, ha az SoC-t és a kamerákat nézzük, de itt a kiemelt figyelem a hangra összpontosul, abban pedig egyedi dolgokat kínál a készülék.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kirukris
tag
Végre felpörögtek a dolgok a computex-szel, mindjárt E3...
Jóságok lesznek mostanában -
EnterR
veterán
Nem látom értelmét a világító fülesnek. Nem néz ki rosszul, de inkább figyelemfelkeltő, mint divatos.
PSN ID: marquuard
-
dejaris
addikt
Ilyen hangfalfotelben csucsultem mar, de ennel sokkal minosegibb zenehallgast tizedennyiert is osszelehet hozni. Akkor meg tetszett, a karjara egy egesz iMac volt erositve egy erintokepernyovel, de igy az arat latvan...
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
kerékpáros mini szélerőmű....
-
alevan
őstag
Ki az a két ember aki kinn van a Computexen?
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
sultansmith
senior tag
Valaki monnya már meg nekem, hogy miért jó, ha világít a fülesem, meg a zsinórja.
Kiknek akarok vele üzenni és mit?
Babakék is never ever motherfuckin' DIE!
-
elefant
HÁZIGAZDA
válasz sultansmith #7 üzenetére
van világítós cipő is.
a kocsik aljára is szerelnek neoncsöveket, annak sincs több értelme
-
Elemental
addikt
válasz sultansmith #7 üzenetére
Az autósnak üzened, hogy "ne üss el".
-
StLui
veterán
válasz sultansmith #9 üzenetére
kocsi alá a neon? hát akkor már inkább a futón a füles
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
sultansmith
senior tag
Jó, hát ma már nem dívik, de aki valaha is játszott a need for speed undergrounddal...
Egyébként ez a zenefotel is kiakaszt, teljesen lehetetlen és használhatatlan dolgok ezek. Nekem kissé életidegen, hogy a szobámban van egy fotel, ahol én tudom élvezni a zenét, vagy az ötpontegyet, és jólvan. Biztos nagy relaxfaktor, de egy kényelmes szék meg egy jó hifi valahogy olcsóbban kijön szerintem.... :/
Babakék is never ever motherfuckin' DIE!
-
StLui
veterán
Mi sokat futunk csapatban, 5-15 fő, utcákon télen sötétben, nem árt ha minél több a fényvisszaverő világító cucc. Az is tény, hogy én sem vennék még egy töltögetni való vackot.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
dejaris
addikt
válasz sultansmith #16 üzenetére
Maga a nem engedelyeztetett vilagitotest felhelyezese torvenybe utkozik, uhogy a parkoloban is ugyanugy ralehet csattintani a seggedre.
-
sultansmith
senior tag
az enyémre? én nem mondtam, hogy az én autómon van, mert nincs.
Nem vagyok benne egyébként biztos, hogy a nem bekapcsolt állapotú világítótesteket tiltaná. Maga a neon is azért tiltott, mert megtévesztő, összezavaró a fénye a forgalom többi résztvevője számára. De ha nem világít akkor nem az. Persze ez a józan paraszti ész, nem tudom, hogy a törvény mit diktál.
[ Szerkesztve ]
Babakék is never ever motherfuckin' DIE!
-
dejaris
addikt
válasz sultansmith #19 üzenetére
Ha valaki felteszi, nyilvan azert teszi fel, hogy sose kapcsolja be, csak a kis kertjeben. Melyiket konnyebb bizonyitani, azt hogy rajta van, vagy hogy hasznalta? Na ezert a felhelyezest tiltjak.
-
dejaris
addikt
válasz sultansmith #21 üzenetére
Problaj meg ra szerezni
-
Graphics
Jómunkásember
A világító füles hasznos lehet azoknak, akik nagyon korán, vagy késő este járnak futni
Kéne!
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
3.Aragorn
addikt
Fantasztikus ötlet ez a mini szélerőmű a bringásoknak. Kár, hogy már több mint 150 éve feltaláltak a dinamót...
Nem minden vándorút céltalan...
-
Garyka
tag
És miben jobb a mini szélerőmű mint egy 30éves dinamo?!
-
ng0ofy
KORREKTOR
Eddig nem volt semmi a conputexen, amire felkaptam volna a fejem, hogy, " hu, ez de jo dolog, mekkore ujdonsag!"
Pedig ez lenne a lenyeg, nem?A vilagito madzagos fules szerintem felesleges. A madzag maga zavaro futas kozben, az akksi pwdig nem bir ki egy maratont
-
Graphics
Jómunkásember
Gondolod, annyival növeli a légellenállást, ami alapból is átfedésben van a bringát hajtó személlyel.
Próbálj ki egy camping bringát, dinamóval és anélkül.
Szerintem egyáltalán nem mindegy.
Plusz nézd azt, hogy ez a megoldás tölt egy aksit is. Dinamót magaddal tudod vinni?
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
dejaris
addikt
Nagyon nem ennyire egyzeru dolog az aramlastan.
Szar biciklivel es rozsdas kopott dinamoval peldalozol?
Mert ebben a megoldasban igazabol nem egy dinamo van, hanem kis torpek csiholjak az aramot es nem es szellozteti kell honaljukat. Szoval az, ha most eppen rakotottek egy akkumulatort is irrelevans.
Maradjunk annyiban, hogy az aram nem a semmibol lesz, es ennek a kis szarnak nem kozoltek a hatasfokat de ha 10%, az mar csoda, mig egy jo agydinamo 40%-os.
-
Kormi76
aktív tag
200-700mA-t ad le sebességtől függően, 21km/h felett már tölt. Azért, ha megindulsz egy hosszabb parton lefelé, azt elég jól tudja hasznosítani. Egyébként egy dinamó, amit a súrlódási ellenálláshoz hozzáad, az lényegesen észrevehetőbb, mint amit ez a légellenálláshoz. Szerintem maximálisan észrevétlen ez a kis szar, akkora homlokfelületed van egyébként is. Hatékonyabb a dinamó, de milyen áron? Ez egy nagyobb bicajlámpa, csak még tölt is, tiszta haszon.
-
#65675776
törölt tag
Öszintén szólva, amekkora áramfelvétele van egy LED-nek, nem is kell túl nagy hatásfok. Az a 40% elég gyér az agydinamónál. Egy sima régifajta dinamó (ami egyáltalán nem biztos, hogy rozsdás) 90% magának az elektromos résznek. A dörzshajtás slip-pel együtt is 80% körüli hatásfokú legalább. A probléma az, hogy a Lenz-erő kissé (pontosabban nagyon) fékezi a dinamót, ezt meg neked kell lekűzdened. Minél nagyobb a kimeneti áramod, annál nagyobb lesz a fékező hatás. Egy ilyen kis szélkereket meg kb az is megmozgatja ha ránézel. Ráadásul túl nagy kimenő áramot sem kell produkálnia, ellentétben egy régi dinamóval.
Jelen esetben pedig két tényező az, ami számít, de azokat már leírtam: homlokellenállás (egyáltalán nem növeli) illetve indukált ellenállás (még számolni is alig lehet ilyen kis sebességnél). Az indukált ellenállás jelentős részét is a lapátok profilja adja.
-
Graphics
Jómunkásember
Ez beteg
@daa-raa: Ez így korrekt. A Lenz-törvény már nekem se ugrott be... rég volt fizikaóra.
@dejaris: Nincs mindenben igazad. de ez ne fájjon A dinamó nagyobb sebességnél nagyobb ellenállással fékezi a kereket. A hatásfok pedig eszközönként változik
Pl.: "Az akkumulátor töltő dinamó hatásfoka 84%"
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Graphics
Jómunkásember
Jah, de akkor végül eljutottunk oda, hogy a dinamóhoz sokkal több erő kell, ergo jobban fékezik a biciklit, mint a szélkerék...
Vagy nem?
A dinamó hatásfoka függ a hajtási sebességtől is.
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
#65675776
törölt tag
Bizony, ezt magaddal tudod vinni, és még világítani is fog a lámpája ha fel van töltve az akku benne. És nem is kell biciklire szerelned, szélben ugyan úgy működik. A(z agy)dinamót vészhelyzeti fényforrásként használni kicsit necces. Persze nem lehetetlen, mert fejre állítod a biciklit és tekered ezerrel. Csak azért nem mindegy, hogy neked kell belefektetned az energiát, vagy a téged körülvevő természet energiája hajtja, jelen esetben a szél. De ha vízhatlan lenne, akár egy folyóban is lehetne üzemeltetni. Ráadásul ameddig nem merül le az akkuja, addig igazából nem is kell semmi külső energia ahhoz, hogy világíts vele. Egy dinamó esetén ez kissé necces. Persze meg lehetne oldani, de a jelek szerint nem akarják.
-
Thocy a ZAGY
tag
Én valójában csak azt nem értem, hogy minek futás közben bármit is hallgatni. Városban szerintem veszélyes, bár az mp3-at fülesből is elemi erővel kiszűrődve hallgató, autók között cikázó bringások azért ebben utolérhetetlenek, erdőben pedig inkább a madarakat hallgatnám. Oké, hogy ad a zene egy ritmust, de nincs elég zaj így is a világban? Most voltam Győrben a félmaratonon, minden második ember füléből madzag lógott. Azért pár éve még nem volt ez ekkora divat, inkább bíztattuk/ugrattuk egymást ismeretlenül is.
[ Szerkesztve ]
A legtöbb ember nem jut el a ''Miért pont Én?''-től a ''Miért ne?''-ig.
-
Reggie0
félisten
válasz #65675776 #48 üzenetére
Minden esetben te fekteted bele az energiat. A szellel szemben is neked kell energiat befektetni, ha haladni akarsz. Ha ennek egy reszet meg szelgeneratoron ki is csatolod, akkor azzal egyezo mertekben tovabbi energiat kell befektetned. Nincsenek csodak. A dinamonak legalabb jobb a hatasfoka, tehat hogy 2.5W-os USB toltest megvalosits, a szeles vacaknal legalabb 10W-ot kell pluszban belenyomnod a pedalba, mig a dinamonal nagyjabol 5W-ot.
-
Reggie0
félisten
Marmint melyik resze? Jo, ha hatszeled van, vagy ha gurulsz lefele es amugy is fekezni akarsz, akkor valoban nem a pedal elleneben fog hatni, csak az utobbi esetnel a dinamo sem. Az elobbi pedig nem eppen a surun elofordulo allapot, amire meretezni celszeru.
[ Szerkesztve ]
-
BazsiBazsi
aktív tag
válasz Thocy a ZAGY #49 üzenetére
Zaj=/=zene
Könnyebb így kikapcsolódni -
#65675776
törölt tag
Nyilvánvaló, ezt senki sem tagadta.
Kötve hiszem, hogy abban a szélerőműben több, mint 0,5W kimenő teljesítmény lenne. Ahhoz, hogy egy dinamóhoz hasonló mértékben fékezze az egész biciklit legalább 10x ekkora lapátátmérővel kellene rendelkeznie. Nyilván nem ezzel fogsz leautorotálni egy szakadékba. A légellenállása ugyanis elhanyagolható, pedig az eredeti felvetés szerint iszonyatos mértékű. Kimutathatatlan mértékben fogja megnövelni a légellenállást.
Anno nyilván Draken-ből is azért zuhant le annyi ha leállt a gázturbina, mert a vészhelyzeti generátor lapátkerekének akkora volt a légellenállása, hogy töredékére csökkentette a siklószámot. Miközben a csökkenés ezredekben volt mérhető, azaz elhanyagolható volt. Pedig ott jóval nagyobb sebességekről volt szó, ahol az indukált ellenállás már komoly tényező volt, ráadásul növelte a homlokellenállást, ellenben ezzel a megoldással.
Egyébként nem nehéz letesztelni. Fogni kell két biciklit, felszerelni egyiket ezzel, másikat azzal a megoldással. Felgyorsítani mind a kettőt ugyan arra a sebességre, és hagyni onnan szabadon kifutni álló helyzetik. Kíváncsi lennék melyik állna meg előbb az áramtermelő fékező hatása miatt.
[ Szerkesztve ]
-
karky
csendes tag
-
Kisgépkezelő
senior tag
Viszont a dinamóval ellentétben lassú haladás esetén valószínűleg nem érződik a hatása. Egy piroslámpás állórajtnál, vagy emelkedőn felfele a dinamó nagyon kellemetlen tud lenni.
-
Zimmy88
tag
Az energia valóban csak átalakul, és nem lesz a semmiből. Viszont azt nem veszed figyelembe, hogy a gyakorlatban kb 500 másik tényező befolyásolja azt, hogy az általad (a tekerésbe) befektetett energia hány százaléka mivé alakul (pl hővé, mert megizzadsz).
A szóhasználatoddal élve:
Egyszerűen indulj ki abból a helyzetből, ha állsz a biciklivel, és közben erősen fúj a szél. Ez a vacak akkor is termel áramot, miközben Te hozzá sem értél a pedálhoz. A dinamó ilyenkor mit is csinál? Leginkább semmit.FZR2000 ®
-
Reggie0
félisten
Ezt irtam, Hiszen ez egy olyan helyzet, amikor a szelbol nyert energiaval szemben fekezed a kerekpart, azaz az ilyen szituaciok holtpontja, mert hatasa egyarant ervenyesul amikor szembol v hatulrol fuj. Viszont ha szembol fuj es el akarsz indulni, akkor mar nem csak a tested es a kerekpar kozegellenallasat kell ledolgoznod, hanem a szelgep miatt letrejovot is, ami tartalmazni fogja az atalakitasra kerule szelenergiat is.
-
Zimmy88
tag
Most tekintsünk el attól (magam is ezt gondolom), hogy ha mobil eszközöket óhajtok tölteni, akkor egy ilyen kis turbina csak dísznek jó. Egy dinamó sokkal több áramot termel, viszont abba Te fektetsz energiát, hogy meghajtsd.
Ha most komolyan arról próbálsz meggyőzni, hogy amellett hogy 80 kilóval rajta vagyok a bicajon, ráteszem ezt a kis valamit, és nehezebb lesz tekerni, akkor ne is folytasd. Ha már ennyire a szőrszálhasogatásra mentünk rá, akkor a kerék mellé szerelt dinamónak is van légellenállása. Viszont még szélcsatornában, labor körülmények között is nehéz lenne azt kimutatni, hogy bármilyen kis energiával is nehezebb tekerni, ha egy emberen kívül még ez is rajta van. Ellenben a dinamóval, ami jól érezhetően visszafogja a kerékpárt.
[ Szerkesztve ]
FZR2000 ®
-
Reggie0
félisten
Ebbe is te fekteted az energiat, kiveve ha kelloen nagy hatszel van. Ha nincs ugyan ugy visszafogja a kerekpart.
Es igen, nehezebb lesz tekerni, hiaban nehez ezt elkepzelned. A fizika makacs dolog.
A szelturbinarol ezt irjak:
30km/h: 200~250mA 50km/h: 500~700mA
Tehat a telot is tudja tolteni.[ Szerkesztve ]
-
Depression
veterán
válasz #65675776 #55 üzenetére
Ha egy dinamó is akksit töltene, akkor azt a dinamót elég lenne 10 percig hajtani, míg ezzel a szélgenerátorral kell legalább egy óra.
Szóval minden érved valójában egy akksi, és a led lámpák alacsonyabb fogyasztása, ami emellett szól, és nem a szélmalom.
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
HaZse
őstag
Emberek, hogy mennyit vitatkoztok ezen a kis semmiségen.
Az tény, hogy ha dinamót használunk, akkor annak elég nagy ellenállása van, de rendesen le is ad kakaót. (No meg szépen fel is melegszik).
Ez a széturbina meg gazdaságosabb a kerékpárosnál, mert a bevitt energia jó nagy része a haladást segíti, ellenben kevés áramot teker.
Mind a kettőnek vannak előnyei és hátrányai.
Szerintem s lrgjob megoldás a REELIGHT cég által forgalmazott kütyük. Ezek indukciós elven működnek)
Pont úgy élek, ahogy gépelek - gyorsan, sok hibával. // A bejelentkezés nem egyenlő hogy a privátot olvasom is! // Civis Pacem Parabellum
-
#65675776
törölt tag
válasz Depression #63 üzenetére
Kérdés van-e olyan akku, amelyik kibírná a dinamó kimenő áramát, és nem pukkanna el tőle szimplán.
És igen, egy ilyen akkus rendszer esetén nincs szükség a dinamó kimenőteljesítményére.
dejaris: Biztos vagy benne, hogy dinamó van benne és nem generátor?
Reggie0: Azért nagyon nem mindegy, hogy csak megnövekszik egy kicsit a légellenállásod, vagy közvetlenül a hajtott tengelyt fékezed. Utóbbi esetben mindenképpen erősebben érezhető a megnövekedett energiaigény. A keréknek a gördülési ellenállása jobban meg fog növekedni a dinamó által, mint a légellenállásod a szélturbina következtében.
[ Szerkesztve ]
-
HaZse
őstag
Tudom, hogy mi van benne és a működéssel is tisztába vagyok. Ha jól tudom a dinamó kb. 6V és 2x6.3W-os izzók meghajtására lett tervezve. De ide nem kell ekkora áramerősség.
Aa dinamo vs. szélgenerátornál meg mind a kettő végülis ugyanazt csinálja. Mozgási energiából elektromos áramot állít elő.
Ha nekem kellen választani, hogy 100 kalória elégetéssel mennyi távot tudok megtenni, akkor én inkább a távolság számít, mintsem, hogy egy dinamót hajtsak és kevsebb távot tudjak megtenni. A szlkerék akkuval is tud annyi energiát előállítani, ami elég a kerékpár első és hátsó világításhoz.
Pont úgy élek, ahogy gépelek - gyorsan, sok hibával. // A bejelentkezés nem egyenlő hogy a privátot olvasom is! // Civis Pacem Parabellum
-
dejaris
addikt
-
dejaris
addikt
válasz #65675776 #72 üzenetére
Nem tudok ezen mit magyarazni. Haza mesz, szetkapod a dinamod es rajossz (-nel, ha lenne fogalmad rola), hogy egy generator van benne. A dinamo csak neveben dinamo, marmint ez a biciklis, koznyelvben edesmindegy. Igazi dinamo is letezik, csak nem itt hasznaljuk. Egyebkent elarulod, hogy mire akartal kilyukadni, hogy mulassak megegyet?
[ Szerkesztve ]
-
HaZse
őstag
Tudtommal a dinamó és a generátor között az a különbség, hogy a generátor egy állandó kimeneti feszültésget ad, függetlenül a fordulatszámtól. (Persze van min. fordulatszám), míg a dinamo a fordulat függvényében ad le feszültséget.
(Nincs fizika diplomám)
Pont úgy élek, ahogy gépelek - gyorsan, sok hibával. // A bejelentkezés nem egyenlő hogy a privátot olvasom is! // Civis Pacem Parabellum
-
dejaris
addikt
válasz #65675776 #75 üzenetére
Be lehet faradni az egyetemre konkretumokat tanulni Itt nem fogok neked eloadast tartani, foleg, hogy meg az alapok is hianyosak.
Azert hasznaltam igy, mert hiaba teves megis igy tudjatok mirol van szo. Irtam is, koznyelvben elterjedt.HaZse: A kulonbseg egyszeruen dinamo -> egyenaram, generator -> valtoaram. Itt egy kis anyag, amiben mar latod, hogy nem jo dolgot jegyeztel meg.
[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
A szupergagyi világító fülest úgy akarták értelmesnek feltüntetni, hogy egy sötétben futó nőre aggatták rá. Pedig csak hülyegyerekek fogják használni a szigetes néma diszkóban...
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple asztali gépek
- Hegesztés topic
- Hardcore café
- Autós topik
- Milyen notebookot vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...