- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
Nyilvánvaló, ezt senki sem tagadta.
Kötve hiszem, hogy abban a szélerőműben több, mint 0,5W kimenő teljesítmény lenne. Ahhoz, hogy egy dinamóhoz hasonló mértékben fékezze az egész biciklit legalább 10x ekkora lapátátmérővel kellene rendelkeznie. Nyilván nem ezzel fogsz leautorotálni egy szakadékba. A légellenállása ugyanis elhanyagolható, pedig az eredeti felvetés szerint iszonyatos mértékű. Kimutathatatlan mértékben fogja megnövelni a légellenállást.
Anno nyilván Draken-ből is azért zuhant le annyi ha leállt a gázturbina, mert a vészhelyzeti generátor lapátkerekének akkora volt a légellenállása, hogy töredékére csökkentette a siklószámot. Miközben a csökkenés ezredekben volt mérhető, azaz elhanyagolható volt. Pedig ott jóval nagyobb sebességekről volt szó, ahol az indukált ellenállás már komoly tényező volt, ráadásul növelte a homlokellenállást, ellenben ezzel a megoldással.
Egyébként nem nehéz letesztelni. Fogni kell két biciklit, felszerelni egyiket ezzel, másikat azzal a megoldással. Felgyorsítani mind a kettőt ugyan arra a sebességre, és hagyni onnan szabadon kifutni álló helyzetik. Kíváncsi lennék melyik állna meg előbb az áramtermelő fékező hatása miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Zimmy88
tag
Az energia valóban csak átalakul, és nem lesz a semmiből. Viszont azt nem veszed figyelembe, hogy a gyakorlatban kb 500 másik tényező befolyásolja azt, hogy az általad (a tekerésbe) befektetett energia hány százaléka mivé alakul (pl hővé, mert megizzadsz).
A szóhasználatoddal élve:
Egyszerűen indulj ki abból a helyzetből, ha állsz a biciklivel, és közben erősen fúj a szél. Ez a vacak akkor is termel áramot, miközben Te hozzá sem értél a pedálhoz. A dinamó ilyenkor mit is csinál? Leginkább semmit.FZR2000 ®
-
Zimmy88
tag
Most tekintsünk el attól (magam is ezt gondolom), hogy ha mobil eszközöket óhajtok tölteni, akkor egy ilyen kis turbina csak dísznek jó. Egy dinamó sokkal több áramot termel, viszont abba Te fektetsz energiát, hogy meghajtsd.
Ha most komolyan arról próbálsz meggyőzni, hogy amellett hogy 80 kilóval rajta vagyok a bicajon, ráteszem ezt a kis valamit, és nehezebb lesz tekerni, akkor ne is folytasd. Ha már ennyire a szőrszálhasogatásra mentünk rá, akkor a kerék mellé szerelt dinamónak is van légellenállása. Viszont még szélcsatornában, labor körülmények között is nehéz lenne azt kimutatni, hogy bármilyen kis energiával is nehezebb tekerni, ha egy emberen kívül még ez is rajta van. Ellenben a dinamóval, ami jól érezhetően visszafogja a kerékpárt.
[ Szerkesztve ]
FZR2000 ®