Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    válasz repvez #1 üzenetére

    2160x1200 a Riftnek is és a HTC Vive-nak is a (össz) felbontása (tehát szemenként 1080x1200), és tudtommal 90 Hz. Ez lényegesen kevesebb mint a QHD. Emellett a játékok direkt támogatásával lehet kellő minőséget elérni, tehát olyan régi játékok, amiket nem erre készítettek, csak tákolt megoldásokkal lehet működésre bírni, ezek minősége viszont általában nem lesz a valódi vr-os élmény szintjén (több probléma, stb)
    Emellett pedig ugye a grafikai beállításokkal kell úgy játszania a fejlesztőknek, hogy garantált legyen a 90 fps szemüvegen (felteszem ugyanúgy grafikai szintek állítgatásával)

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz repvez #5 üzenetére

    közelében? 2 millió vs 1.3 millió pixel. Azért az nincs annyira közel. 1440p 3.68 millió pixel, míg a 2160-as 2.59 millió. Az vagy 40-50% difi...

    A dupla renderrel kapcsolatban pedig egészen biztosan vannak optimalizálások, elvégre nem kell mindent kétszer kiszámolni, az adatok egy része átvihető (sőt, speciel gcn esetén Abu írt is valami megoldást, amivel utólagosan lehet módosítani a képen, hogy abszolút ne legyen sok az overhead)

    Emellett nem Crysis 5 grafikát kell első körben várni, és erről beszéltem amikor azt mondtam, hogy erre nem elég csak egy sima támogatást bedobni egy játékba. Igazán jó élményt eleve erre tervezve lehet elérni, elvégre maga a játék design mást igényel, hogy hogy játsz a játékossal. A grafikát is úgy kell megcsinálni, beállíthatóvá tenni, hogy itt nincs bohóckodás 30 fps-sel, nem lehet annyira megpakolni effektekkel meg egyebekkel, hogy majd egy 770 viszi 30, 970 meg 60 fps-sel, erősebb kártyák meg majd többel, meg magasabb felbontásban.

    Ezért van az ajánlott gépigény. A fejlesztő feladata, hogy az ajánlott gépen megfelelő legyen az élmény. Úgy kell felépítenie a játékot VR-ra, hogy a 290X/970 elég legyen a 2160x1200 90 hz-re. Ossza be.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz repvez #9 üzenetére

    Azért na, amit láttam, az átkozott messze van a wolfensteintől. Az Elite Dangerous, az Assetto Corsa már most is piszok jól néz ki, csakúgy mint azok a techdemo-k amiket próbálhattak az emberek. Azt kell megérteni, hogy az egész élmény annyira más, hogy nem kell tökéletesen hibátlanul fotorealisztikus grafika ahhoz, hogy piszok jól érezd magad és meglegyen a "presence" érzés. Abrash is mondta az egyik előadásán, hogy kipróbált egy demót, gyenge minőségű fények, alacsony felbontású textúrák, iszonyat low poly grafika, két magas torony közti pallón kellett átmennie, és annyira tökéletes volt a fejkövetés, hogy azonnal jött a beleélés, jött a tériszony, stb.

    Az butaság hogy az emberek azt várják el hogy azonnal a legjobb minőségű képernyős grafikát tapasztalják meg, mert olyan mást kapnak a vr-tól, amit 10x ilyen grafika sem tudna pótolni. Persze majd később jöhetnek a nagyobb felbontások, addig a grafikát kell úgy alakítani hogy támogassa megfelelően a riftet (pl megfelelő betűmérettel). Ha arra várnánk hogy a vr ott kezdjen ahol a monitoros grafika, akkor sosem lenne vr. A kulcs az, hogy most már olyan szinten tud lenni a vr, olyan áron (köszönhetően a mobilkijelzők fejlődésének és tömeggyártásának), hogy már nem féltéglányi pixeleket látsz, már tud olyan élményt nyújtani, amivel el lehet indulni.

    Szóval speciel nekem ez nem tűnik wolfenstein grafikának. Nem a legszebb grafika amit láttam életemben, de bőven a megfelelő kategóriában van. Vagy ez...
    De nem kell egetverő grafika, lásd:
    ezt
    ezt

    Az emberek gtx 680-on simán Assetto Corsa-znak dk2-őn, nem tartok attól hogy egy 970-en vagy 290X-en ne lenne ilyen élményben része az embernek majd a CV1-el is. Lehet hogy nem Ultra grafikán, de bőségesen vállalható kompromisszumokkal.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Yany

    addikt

    válasz repvez #1 üzenetére

    Halihó,

    Itt van egy apró(?) félreértés. Ahhoz, hogy szemenként megkapja a 75 Hz-es frissítést a user, nem feltétlen van szükség 150 teljesen új képkocka kirenderelésére. A lényeg, hogy a user megkapja ezt a frissítést, de a két gyorsan váltogatott képkocka lehet egy-egy már lerenderelt állapot egészen addig, amíg az újabb két képkocka nem áll rendelkezésre. Nem azt mondom, hogy ez kivitelezhető a mai API-kon keresztül, de azt igen, hogy nincs szükség 150 fps lerenderelésére alkalmas hardverteljesítményre ahhoz, hogy a valóban zavarásmentes 2x75 Hz-es frissítés megvalósuljon.

    Abu, erről van mélyrehatóbb infód? Alkalmasak rá a mai rendszerek? Vagy ehhez kell valami spéci bufferelés, ami még nincs?

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • zseko

    veterán

    válasz repvez #9 üzenetére

    Én egy HL2 képi világába jobban bele tudom élni magam, mint amit pl. egy COD: BO ad. Lehet azért, mert Quake és társain nőttem fel, így nekem a cod, bf, stb. 'túl' valósághű, ezért csak 'szimpla' játék. Már a google papír 'vr' szemüvegével is egy élmény volt az fps játékban szétnézni. Menni nem tudtam, mert ahhoz bt-s kontroller kellene.

    [ Szerkesztve ]

    HR24.hu

  • Yany

    addikt

    válasz repvez #14 üzenetére

    A mondandóm lényege az volt, hogy a 75 Hz-es képváltogatás okos megvalósítással nem szabad, hogy teljesítményfüggő legyen. Az fps-től függetlenül kell(ene) mennie, legfeljebb, amíg nincs kész az új képkocka, addig a korábbi 2-t váltogatja ezen a frekvencián (a'la v-sync). Persze, csúnyább, darabosabb, akárcsak egy bekapcsolt v-sync-es játék, de a 75 Hz stabilan tarthatóvá válik és a 3d élmény sem esik szét, sőt, a szemet is kíméli.

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Szilardinho

    csendes tag

    válasz repvez #16 üzenetére

    Nem kell feltétlenül ultra/max grafikában gondolkodni. Kicsit visszafogottabb grafikai beállításokkal rengeteg játék esetén könnyedén el lehet érni a 90-100 fps-t 1080p felbontásban, akár egy középkategóriás kártyával is. Itt egy példa:
    http://www.anandtech.com/show/7764/the-nvidia-geforce-gtx-750-ti-and-gtx-750-review-maxwell/19

    Persze egy Metro Last Light-tal nyilván nem lehet, de az eleve egy GPU killer (meggyőződésem, hogy szándékosan), a Titan X is 40 fps minimumot hozott 1080p-ben.
    Másik végletként viszont mondhatnám a CS:GO-t, ami egy GTX 970-nel 200 fps-sel vígan elszalad, de még 4K felbontáson se megy 110 fps alá.
    https://www.youtube.com/watch?v=c__TSEXce_w
    :))

    Szóval nem ördögtől való a 90-100 fps, simán elérhető, csak akarni kell. Mind játékfejlesztői, mind felhasználói oldalról.

  • abéla

    senior tag

    válasz repvez #14 üzenetére

    Azért jegyezzük meg a sommás kijelentések tengerében, hogy jelenleg oriási különbségek vannak a játékokban tapasztalt oculus-élmény tekintetében és hozzá kell tennem hogy az idő előrehaladtával egyre jobb a végeredmény. (csak hogy konkrétumokat írjak én is :DDD )

    Pl DCS-ben valóban probléma a HUD, műszerek pontos leolvasása, hiába ígérgetik hónapok/évek óta (babérülés minősített esete, ahogy az is hogy 20 éve ugyanazt a szerencsétlen mapot tolják az egyébként kiváló termékük alá)

    War Thunder kb középérték (ők például mutatnak némi fejlődést e téren): kb fél éve még szerencsétlenkedés volt leginkább, ma már az egyik legjobb semi-szimulator, egyre jobb immersion-faktorral

    Nekem eddig azonban az etalon az Elite: Dangerous: tökéletesen olvasható hud, szöveg, minden.
    Szunyogháló effekt alig (nyilván ebben jól jön az űrbéli háttér, de cockpitnél, állomásbelsőnél sem nagyon látszik.)
    Supersampling beállitási lehetőség in-game (DCS is próbálkozott, de siralmas eredménnyel).
    Oculus-ra optimalizált image-finomítások.
    (egyébként itt nagy FOV-ról nem nagyon beszélhetünk, itt a nagy látószöget a fordított gyűjtőlencsével érik el: ezért is szunyogháló-effekt: olyan mintha pl 40" monitortól 30-40cm-re egy bazi nagy dioptriájú gyüjtőlencsével néznél "fordítva": sugarakat kúposan begyüjti, majd kis pontba, ideális esetben a retina sárgafoljára fokuszálja - szerk: persze ebben lesz némi beleszólása a saját fénytörő közegeidenek is :) )

    Szóval jelenleg és szerintem a jövőbéli 1440p-nél igaz gyengébb, de élesebb kijelzővel bíró(oculusnál konkrétan 1,25*1080p: ezt az egyszerűség végett hívjuk QF-HD nak :) ) vr cuccoknál is a támogatás, a fejlesztők hozzállása lesz a mérvadó, na meg a supersampling lehetőség minőségi alkalmazása.
    (Esetleg ezzel is lehet próbálkozni : nvidia DSR )

    DK2-nek meg adott lesz a downsizing mint lehetőség, ráadásul mehet mindez 75hz-en is (oda pedig biztos elég egy 970, de még egy 960 is), tehát a jövőben is van létjogoultsága (de ok, ha kijön a CV1, eladó az oculusom :D )

    Ééés ha már E: D akkor egy kis brit-tudósos teszt is legyen
    Jelenleg az E: D-ben felfelé az első 1,5x-ös supersamling aránnyal tesztelve (ez ugye nativ 1920*1080 esetén: 2592*1200, az oculus cv1 meg ugye QF-HD (2160*1200), szval ez ahhoz képest is 20%-kal több) 75hz, v-sync:on, fsaa:2x mellett, low-on teljesen sima (kivéve állomáson belül. oda kell már egy 970szvsz), semmi shuttering(tehát 75fps állandó), meg egyebek és hidd el a low itt nem az a low, mint ahogy Menthirist is írta.
    Na ha számolgatunk: a 75hz + 20% az pont (cv1) 90hz-e, a képpont meg mint fentebb írtam 20%-kal kevesebb cv1-ben, summa-summárum ez majdnem ua. a tesztkörnyezet, mintha cv1-gyel futtatnánk (ici-pici hibahatárral számolva :) )
    Szóval meg is van a cv1 tesztprogink. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz repvez #21 üzenetére

    Fokusz megoldott, a frontalis síkban történő lencsmozgatás (távolság, magasság) az ami nincs. (én mekkmesteresen kicsit ferdén rakom fel :B ).
    De mondjuk a populáció elenyésző hányadának van cylinderes fénytörési nyűgje, meg erre megoldás, hogy kontaktlencsét kell csináltatni :) .
    Hol van ez az audiofilek csendes örültjei által épitetett hang-házrészhez képest :DDD

    Ez a projektoros megoldás azért elég meredek: újabb fénytörő-közeg (prizma/tükör), méret, súly, bonyolultság, etc, oszt' máris ott vagyunk a sony, meg a vuzix 1000+ dolcsis - és ezért soha el nem terjedő, ergó fejlesztők áltak nem támogatott- tech-szörnyénél.

    Jó ez így csak kell még egy pár CV :) .

    pl. 3d kártyák sem egyből heatpipe, meg balckplate, meg sli, meg Abu-a-megmondhatója-hogy-mi-minden jósággal ;) jöttek le a szalagról ezelőtt cca. (most nézem, kb pont) 20 éve.

    [lMenthiristL] : nincs mese, meg kell vennem :(((
    meg vga, meg psu, meg cpu...áááááááááááá :O

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz repvez #23 üzenetére

    :R
    Ha mégsem kellene a CV1 :) .

    szerk: Egyébként egyáltalán nem drága -márha nem gagggyi műa. -
    ugyanez itthon -már ha megvan a tech. spec- olyan 25-30k/db árra adták meg, szval ez kb fele.
    Mondjuk a készítetett lencse személyre szabott, benne van minden vizuál-nyűgöd.
    Így is jobb lehet a MS lencse: ~30k + kontaktlencse:10k (márha bírja az ember, én pl nem)

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz repvez #23 üzenetére

    hopsz ezt benéztem: ennek darabja 90 dodo, akkor annyi mintha itthon gyártatod...hmmm, bár abban nincs benne a konzol, bár nyilván a régi benga lencséét felhasználnám
    de mondjuk egy használt dk2, ha kijüön a cv, htc lesz kb 50 +ez és majdnem az új generáció áránál vagyunk...remélem, mert persze lehet, hogy bemonopolodik a helyzet és felkúsznak az árak
    áhh szörnyű dilemma ez ;]
    azt hiszem némi fehér zongora szolónál fogom ezt végiggondolni :DDD

    szerk #sok:
    hagyjál engem ezzel a top tier dologgal, csak eszembe jut mennyi ment el ilyenekre, hála az égnek hogy bezárt diablo AH :DDD , remélem sosem lesz hasonló

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz repvez #31 üzenetére

    akkor egy cipőben járunk, de hátha cv1-ben, a Menthirist által is említett oldalirányú lencse mozgatás megoldást nyújt, persze attól függ miféle a szaruhártygörbület-eltérésed.
    vagy a k.lencse, bár cylinderesben csak adott tipusú, mértékű eltérésig gyártanak, azt is fincsi összegekért

    hootka!

  • Menthirist

    veterán

    válasz repvez #34 üzenetére

    kb fél éve próbáltam, nexus 5, elite dangerous kombóval.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Új hozzászólás Aktív témák