- Teszten a SteelSeries Apex Pro Gen 3 billentyűzet
- Új taggal bővült a Cooler Master Hyper szériás CPU-hűtőinek családfája
- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- OLED TV topic
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- Gaming notebook topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Milyen monitort vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Fujifilm X
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Apple asztali gépek
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz FollowTheORI #118 üzenetére
Szerintem nem kérdés, mire gondolnak.
Annak amúgy egészen pontosan mi értelme van, hogy 60 frame frissítés mellett a képen látható mozgás csak 30x frissül másodpercenként? Anno az egyik 3DMark-ban volt is egy ilyen jelenet. Amikor a trollok (hehe) ugrálnak lefelé sorban, öngyilkos módjára. Na most a "rongybabák" fizikai szimulációja ott nagyon kevés mozgásfázist számolt (nem tudom, mennyit, sosem számoltam meg, és bennfentes sem vagyok, de érezhetően keveset), miközben a kamera iszonyat folyamatosan suhant körbe. Ez amúgy nagyon fura érzés, hogy látod, hogy a háttér vajsima forgásában "rángatozó főszereplők" vannak.
Emlékszem, amikor egyszer Abu meg akart győzni arról, hogy valamelyik (már régen volt) DiRT is pont így működik, hogy valójában csak 30 képkocka van másodpercenként, és mindegyiket megduplázza, úgy lesz 60. Azon azért felvontam a szemöldököm, mert a valóság ezzel szemben (természetesen) az volt, hogy 60 különböző kép jelent meg, azért volt folyamatos a mozgásélmény... Viszont ha jól tudom, a legújabb FIFA valóban így működik, hogy csak a kameramozgás, meg az irányítás pörög 60-at, de a "rongybabák" (a.k.a. falábúak) csak 30x váltanak animációs fázist. Na, ezt még nem láttam, de egyszer rá fogok nézni: azt olvastam, hogy sok embernek mikroakadásosnak tűnik az egész. Amikor ugyan nem szaggat, de mégis érzed, hogy valami nem stimmel.
quailstorm: igen, valóban a Magyar nagydíj, szuperül sikerült közvetíteni.
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz FollowTheORI #121 üzenetére
Tejóég! Ott aztán tényleg látszik mekkora lagtenger a 30FPS.
Amúgy megint kérdezem, mi gyorsabb? Ugyanott ugyanannyi idő alatt ugyanannyit halad... Ja hogy több infót kell a szemednek, agyadnak feldolgozni, valóságosnak hat, és nem fárasztja úgy a szemed?
A valóság neked amúgy nem gyors? Mert az tényleg jó példa. Ott sincs 30-as framelimit.30FPS mellett sokkal nehezebb vezetni, nem kapsz kellő visszajelzést, finom reakciók, korrekciók lehetetlenek.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz FollowTheORI #148 üzenetére
"Yes. Tests with Air force pilots have shown, that they could identify the plane on a flashed picture that was flashed only for 1/220th of a second."
A szem tényleg nagyon másképp működik, de attól még eszeveszettül gyors 100Hz-nél mindenképp, de valójában ugye senki se tudja.
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
válasz FollowTheORI #118 üzenetére
"Ha az animációra nézzük, tehát hogy mozgás stb... ott tényleg felgyorsul az egész... gyorsabban mozog minden "
"Pl ezért kapcsolom ki az összes ilyen motion javító cuccot a tévémen is... mert nagyon gagyi lesz a film akkor."
de hogy lehet gyorsított érzés mikor kötött a jelenet... vagy a tévéd tudja előreőpörgetni az adást? gyorsan játsza le ? egy ilyen kell nekem, asszem a lottóhúzás előtt minden javítást bekapcsolnék a tévén
-
rviktor25
tag
válasz FollowTheORI #160 üzenetére
Ehhez azért 144Hz -es monitortulajként hozzátennék annyit, h egy sötét szobában simán látom 24,50,60,75,100,120 között a különbséget. (120 és 144 között már nem, ahhoz már távolabbról kéne néznem részletvesztéssel)
És nem, nem azt akarom mondani, h a 60fps nem lehet egyenletes és sima. Sőt... még a 24Hz-es film is lehet elég folyamatos. Viszont egy edzett szemű egyén bármikor megmondja neked a különbséget 24, 60 és 120 között lehet az bármilyen jól trükközve. (arról már ne is beszéljünk, h az emberi látószervi feldolgozás sebessége erősen függ a környezettől és az egyéntől)
Chiwasuu!!!
-
quailstorm
nagyúr
válasz FollowTheORI #202 üzenetére
Tudod mi jut a motion blurról az egyszeri gamernek eszébe? ez itt kéremszépen
Na ilyet nem kérünk.
-
mzso
veterán
válasz FollowTheORI #202 üzenetére
Szaggatni nem szaggat. De hogy el van mosódva mint az állat az biztos.
"Hanem az, hogy mit akarsz ábrázolni vele, és annak a célnak megfelel e."
Igaz. Ha nem filmet vagy játékot akarsz megjeleníteni akkor jó lehet a 30 is. -
sb
veterán
válasz FollowTheORI #148 üzenetére
És szerinted a monitoron megjelenő képet nem a "valóságban" látod a szemeiddel?
Egy monitoron elsuhanó (éles, nem motion blur-ölt és nem a monitor által utánhúzott) ojjektum pont annyira fog elmosódni a szemed előtt, mint az előtte elhúzott hús-vér kezed.Épp ezért írtam a példát.
Aki szerint egy film 24/30Hz(fps, mozgásfázis, akárhogy nevezzük)-en "természetes" az próbáljon már meg kinézni az ablakon mi a természetes. Nem 1/24-ed mp-enként arrébb ugráló dolgokat fog látni.A szem mozgáskövetése hány hz-nek felel meg? Nem tudom, de nem 30-nak, az biztos.
Valahol 60-80-100 között már nehéz megmondani ránézésre a különbséget mozgás és mozgás között.A 100Hz+ fps huszárok meg a kezükben érzett reakcióidővel, input laggal keverik általában. Azt érezni 100 felett is. Főleg egy szar motornál.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Politika
- Befutottak a LEGO Horizon Adventures első értékelései
- BestBuy topik
- Robotporszívók
- Garanciális ügyintézési Horror Bestbyte...
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bestbuy játékok
- OLED TV topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest