Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FEDman

    addikt

    válasz Spancho #2 üzenetére

    Abban a két képben inkább elő, mint utómunka a van. ;)
    A kezdő fotósok amúgy jellemzően az utólagos feldolgozásban látják a megoldás kulcsát mikor egy jó képet látnak, pedig az igazság általában ennek pont az ellenkezője, egy profi kép megalkotásánál a munka nagy része a kattintás előtt történik.
    Jelen esetben az első képhez kellett egy profin bevilágított színpad, egy ügyes balettos és egy tehetséges fotós, aki látja és tud bánni is a fényekkel és ezen felül képes elkapni a megfelelő pillanatot.
    A másodikhoz se kellett ennél több. Szép helyszín, egy csinos lány + egy ügyes fotós aki nem csak a természetes fényekkel bánik jól, de ezen felül külső vakuval is profin deríti az ilyen ellenfényes helyzeteket.
    Na ezek miatt olyan jó ez a 2 kép és nem az utómunkától.

  • FEDman

    addikt

    Mikor a Fuji az X100s-nél a szenzornak X-Trans II nevet adta akkor arra gondoltam ez a nagy testvérekhez képest max. attól második generációs, hogy azokhoz képest itt már megtalálhatók a szenzorba integrált hybrid AF pontok, de amúgy a képminőséget ez nem érinti.
    Nos, most hogy felkerültek az imaging-resource oldalra a X100s képek már egy kicsit máshogy látom ezt. Döbbenet, de úgy néz ki hogy az X-Pro1/X-E1 eddig is bitang jó magas iso-s teljesítményét sikerült még egy kicsit megfejelniük.
    Mivel a Raw-okat még nem néztem így a végeredményben nem tudom mennyi ebből az eddigiekhez képest is még ügyesebb Jpeg motor, de talán ez a Fujinál mindegy is.

    Hogy látványosabb legyen az összehasonlítás iso12.800-as képekből vágtam ki 100% crop-okat:

    Azt hiszem ezen olyan túl sokat nem kell magyarázni. :)

    Egy másik részlet:

    Nem csak a jel/zaj arány nagyon jó, de hogy őszinte legyek ebben a kategóriában én még nemigen találkoztam olyannal, hogy iso12.800 mellett se folynak össze a színek.

    Fuji X100s iso12.800
    Fuji X100 iso12.800
    Fuji X-E1 iso12.800

    Nem tudok erre már nagyon mást mondani, csak hogy Fuji :R

    [ Szerkesztve ]

  • FEDman

    addikt

    válasz FEDman #23 üzenetére

    Ahogy elnézem rajtam kívül nem sok mindenkit mozgatott meg a Fuji második generációs X-Trans szenzora. :)
    Na mindegy, azért még leírnám, hogy megnéztem a Raw-okat is és nagyon úgy néz ki hogy itt tényleg történt egy újabb előrelépés. Vagy még inkább azt lehetne mondani, hogy mostanra érett be igazán a Fujinak ez az új technológiája.
    No nem mintha eddig nagyon szégyenkeznie kellett volna. A zajszint például meglepően alacsony volt eddig is. Viszont az X-Pro1/X-E1 vázaknál LR konvertálva (beleértve az legújabb LR4.4-et is) kicsit olyan puhák voltak a képek egy hagyományos szenzorhoz képest. No nem nagyon, de azért egy AA szűrő nélküli géptől ennél azért több apró részletet és élességet várna az ember.
    Na most a második generációs Fuji X-Trans szenzornál maradt a korábban megszokott nagyon alacsony zaj szint, ellenben most már szép éles/karcos és részletgazdagok a képek, pont úgy ahogyan azt egy ilyen géptől várja az ember.

    Itt van pár 100% crop az imaging-resource-ról származó Raw képekből. A legújabb LR4.4-el konvertáltam őket, zajszűrést lehúzva. Referenciának végére beraktam a NEX5n-t is.

    X-Pro1 iso200
    100% crop

    X100s iso200
    100% crop

    NEX5n iso100
    100% crop

    Amit pedig így most magas iso-n művel...
    Szinte rossz nézni, hogy iso6400-on hogy elkalapálja az eddig szenzorban etalonnak számító NEX5n-t is! :U

    X100s iso6400
    100% crop

    NEX5n iso6400
    100% crop

    Itt is lehúztam a zajszűrést, még a színzaj is 0 volt.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák