Varsóban a Fujival: élőben az X100S és az X20 gép

Hirdetés

Bevezető

Március 6-án reprezentatív bemutatót tartott a FujiFilm Varsóban, ahol a legújabb, X-Trans CMOS II szenzoros fényképezőgépeiket, nevezetesen az X100S-t és az X20-t, lehetett megcsodálni és kipróbálni. Szerkesztőnk részt vehetett a rendezvényen, így lehetőségünk nyílt arra, hogy röviden magunk is meggyőződjünk az új AF rendszer és az egyéb frissítések működéséről. A készülékekről, az új műszaki megoldásokról Makoto Oishi, a Fuji termékfelelőse tartott egy hosszabb beszámolót, amit a gépek próbája követett.

Március 5-én este utaztunk Lengyelországba, Varsóba a Fuji Magyarország jóvoltából. Másnap délelőtt, Varsó látványosságainak rövid feltérképezése után kezdődött a Fuji rendezvényének hivatalos része, amit a Varsói Balettiskolában tartottak. A nagyteremben a balettiskola növendékei adtak műsort.

Ezután került sor a két újdonság, az X100S és az X20 bemutatására. Makoto Oishi elkezdte bő egyórás előadását, amelynek során többek között az X-Trans CMOS II szenzorról, az új AF rendszerről és más újításokról esett szó némi műszaki magyarázattal színesítve. Az előadás első fele az X100S-ről szólt. Itt megtudhattuk, hogy az X-Trans CMOS II képérzékelő és elődje között (ami az X100 esetén még hagyományos CMOS lapka volt) milyen különbségek vannak, mik az újdonság előnyei és azok milyen hatással vannak a fényképezőgép működésére:

  • Megnövelt felbontás (16 vs 12 MP)
  • Kiváló jel/zaj arány még magas ISO értékek mellett is
  • Több mint 30%-kal hatékonyabb zajszűrés
  • Aluláteresztő szűrő elhagyása (erre az X-Trans CMOS II jellege miatt nincs szükség – egyedi színszűrő elrendezés)
  • A szenzorba épített fázisérzékelő AF pixelek (az X100 0,22 mp-es élesre állási ideje helyett az X100S-nél ez az érték már csak 0,08 mp)
  • Az X100s képérzékelőjénél összesen 142 000 AF pixel áll csatasorban, melyeket a szomszédos pixelekkel való interpoláció során vonják be a képalkotásba


Makoto Oishi

Oishi úr előadását a „világ első digitális osztott képes élességállításának” (Digital Split Image Focusing) magyarázatával folytatta, ahol röviden rálátást kaptunk arra, hogy hogyan is működik ez a manuális élességállítást segítő rendszer. A lényege röviden, hogy a fáziskülönbség A és B képét „mozgathatjuk” az élességállító gyűrűvel.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés