- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Házimozi belépő szinten
- Azonnali fotós kérdések órája
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
PlayStation 5-re is megjelenik a Slime Rancher 2
gp A játék korai kiadása eddig csak PC-re és Xbox Series X/S-re volt elérhető.
-
A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
ph A 24.4.1-es, WHQL aláírással rendelkező szoftvercsomag több hibát is javít.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jedis
senior tag
Na ez nem kis előrelépés lenne ! De van egy olyan érzésem, hogy lesz olyan "CÉG", aki gáncsot vett eme MS próbálkozásnak ( megint )
Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !
-
Goblin12
őstag
És ebből az MS mit kaszál? Mert ez szép meg jó meg minden, na de, hogy az MS adjon, de ne kapjon? :S
-
cl.aci
aktív tag
Bár nem értek hozzá, de ha mindkét lehetöséget át tudják tolni a gyártókon akkor elég egy kodot megirni nem kell optimalizálni 3-4 felé, ergo feleslegeé teszik a vukánt, mivel dx-ben kevesebb munka lesz, akkor ezt fogják használni a cégek, abból következik ha játszani akarsz, akkor csak winnel tudsz, több eladás nagyobb profit. nem ad semmit ingyen az MS (de ez csak szigoruan magányvélemény, a hozzáértök majd megmondják igaz-e vagy épületes baromságot irtam )
"bakker ez tényeg egy fadoboz, azt hittem csak viccelsz"
-
jedis
senior tag
Jahh ! Amíg csak a Mantle volt, addig nem nagyon volt félnivalója, mivel az AMD only ! De most az Vulkan megjelenésével beindult a "csokimikulás" ! Ez már valós konkurencia, mint a régi szép 90-es évek idejében ! És azért az nem semmi, hogy rákapott az ipar a Vulkan-ra, ezt azért ők sem gondolták volna ! Ha az elterjed, akkor az MS nem csak a grafikus API-t bukja, hanem az oprendszert is
Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !
-
"...A friss pletykák szerint az aktuális Direct3D bájtkód a kompatibilitás érdekében megmarad a DirectX 12-ben..."
Azért elmehetnének a fenébe ott Redmondban. Amikor szükség lett volna arra, hogy a cég rábírja a fejlesztőket az új utak felhasználására, mindig meghagyja nekik a kiskaput (ami inkább egy bécsi kapu), más esetekben meg, amikor semmi szükség nem volt rá, kényszerítette a fejlesztőket az új utak használatára.
Néhány példa, hogy érthetőbb legyek: D3DSoundot kivágták a fenébe, holott semmi igazi hozadéka nem volt a dolognak (mondjuk az pozitívum, hogy a Creative Labs legalább eltűnőben); a Windows magával hordoz annyi felesleges, "kompatibilitást" hordozó alrendszert, hogy már azon tűnődnek, milyen tömörítési algoritmust használjanak a rendszer további hízásának lelassítására; most még ezt a hízást megfejelik azzal, hogy a DX is ilyen hízós lesz; még mindig baromkodunk 32 bites OS-ekkel, holott gyakorlatilag alig lehet már olyan CPU-t venni, ami nem ismeri a 64 bites kiterjesztéseket (nem az embedded piacról beszélek).
cl.aci: "...Bár nem értek hozzá, de ha mindkét lehetöséget át tudják tolni a gyártókon akkor elég egy kodot megirni nem kell optimalizálni 3-4 felé, ergo feleslegeé teszik a vukánt, mivel dx-ben kevesebb munka lesz, akkor ezt fogják használni a cégek..."
A gondolatmenet ott bukik, hogy a Vulkannal sokkal nagyobb piac érhető el, mint DX-szel. A Valve szinte biztosan ezt fogja használni, azonkívül minden cég, amely konzolra is fejleszt a PC mellett.
[ Szerkesztve ]
https://www.coreinfinity.tech
-
veterán
"ergo feleslegeé teszik a vukánt"
Még mindig ott tartunk, hogy a dx12 windows 10 only (+ wp valamilyen szinten (mert ugye a hardver azért kérdéses) + xbox one valamilyen szinten). A vulkan pedig jöhet win 7-8-10-re, linuxra, osx-re, stb... feleslegesnek így nem mondanám.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
qsmyle
csendes tag
Kérem, valaki magyarázza már elnekem, hogy az hogyan lehet, hogy már vannak a piacon DX12-es kártyák, de a Microsoft még nincs kész az API-val? (Csak egy példa: [link])
-
PuMbA
titán
Egészen pontosan már 2013 Március 22 óta vannak teljes DX12-t támogató kártyák, beleértve az opcionális tulajdonságokat (HD7790 a GCN 1.1. architektúra miatt) A szoftveres fejlődés ilyen lassú, a hardverek kihasználtsága a béka segge alatt van...
(#13) Bici: Az egyetlen 7xxx-es sorozatú kártya, amiben GCN 1.1 (Bonaire XT lapka) van A 7790 egy az egyben egy R7 260X, kivéve a TrueAudio blokkot
[ Szerkesztve ]
-
qsmyle
csendes tag
Na de ha már 2013 óra van DX12-es vas, akkor miért most egyeztet a gyártókkal a Microsoft? Az eszközök meghajtójába (driver) kerülnek be majd újítások, vagy hogy? Vagy a kis okosságuk miatt jönnek majd a DX12.1-es kártyák, aztán Pistike ott a kuka, vegyél másikat?
-
PuMbA
titán
"Na de ha már 2013 óra van DX12-es vas, akkor miért most egyeztet a gyártókkal a Microsoft?"
Mert a váltás pénzbe kerül és a cégeknek egy a lényeg: profit Így amíg nincs nagy hőbörgés, nincs változás.
"Az eszközök meghajtójába (driver) kerülnek be majd újítások, vagy hogy?"
Oda minimális, legfőképp a játék motorokba szükséges
"Vagy a kis okosságuk miatt jönnek majd a DX12.1-es kártyák, aztán Pistike ott a kuka, vegyél másikat?"
Nem jön semmiféle ilyen
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
"A gondolatmenet ott bukik, hogy a Vulkannal sokkal nagyobb piac érhető el, mint DX-szel. A Valve szinte biztosan ezt fogja használni, azonkívül minden cég, amely konzolra is fejleszt a PC mellett."
miért is? állítólag a dobozra írt kód szinte változatás nélkül lefut dx12 alatt is.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Meteorhead
aktív tag
Azért ennyire nem fekete-fehér a helyzet, se nem annyira amennyire Abu most beállítja.
Egy közös ISA azért áldozatokkal is jár. Onnantól kezdve, hogy van egy közös ISA, onnantól kezdve nagyon nehéz a belső hardveres újításokat kihszanálni, mert nem feltétlen reprezentálhatók a közös utasítás architektúrában. Gondolhatunk itt azokra az újításokra, amik még a CUDA 6-ban jöttek be például, hogyan tudnak a CUDA magok egy multiprocesszoron belül adatot átadni egymásnak (gather-scatter) anélkül, hogy shared memóriát használnának. Erre egészen biztosan ISA utasítás kell. Ha pedig egy szénné extension-ölhető ISA-t találnak ki, akkor megint nehzen lesz hordozható (bár még akkor is jobb lehet, mint a DX byte kód).
Vulkan is egy baromi jó dolog, nagyon hordozható, nagyon low-level, nagyon király, de biztosak lehetünk abban, hogy Windows 10-ben sem lesz lehetőség Store appban Vulkant használni. Minden cégnek szüksége van arra, hogy meghagyja magának a szabadságot és mozgásteret az újítások bevezetésére. Akármennyire is szép egy közös ISA, áldozatokkal is jár. SPIR-V esetében sikerült ezt jól kijátszani, de nem biztos, hogy MS-nek is sikerül ezt meghúzni. Akkor Vulkan és DX12 fronton is csak a "közös lónak túrós a csusza" marad.
Ettől függetlenül örünénk, ha egységes ISA lenne DX12 alatt is, mert az nekünk csak jó, de nem annyira egyszerű a helyzet, hogy "csúnya zöldek, bezzeg a pirosak". Ahogy AMD GCN-nel olyan messzire tűzte ki a feature zászlót, hogy most mindenre csak bólogat, mondván "mi ezt is tudjuk", mobil fronton Nv csinálja ugyanezt Tegrával, ami iszonyat erős és OpenGL 4.5 is lehetne már rég felőlük minden mobiltelefonban, csak a többiek bohóckodnak OpenGL ES 3.0-val.
-
Xmister
senior tag
2 dolog:
1. Az architekturak valtoztak. Regen majdhogy' minden DX funkciohoz kellett valami specialis egyseg a hw-ben.
Ma mar altalanosodtak az architekturak, igy nem kell mindenhez specialis hw.2. A DX12 leginkabb a low levelre valtasrol szol, nem pedig az eddigi tovabb foltozgatasarol. Mindket gyarto reszt vett a fejlesztesben, NV-nek nem nagyon lesz uj arch-ja 2016-ig, ezert nem lett volna jo, ha nincs DX12-t tamogato kartyaja a megjelenesekor, AMD-nek pedig kellenek az eladasok a jelenlegi kartyaikbol, tehat neki is jol jon, hogy a DX12 plecsni ott van.
-
nagyúr
válasz Meteorhead #18 üzenetére
Az történne ami az x86/64 fronton is van... nem annyira gáz az... persze nem ideális, de megoldható.
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Meteorhead
aktív tag
válasz FollowTheORI #20 üzenetére
De GPU-kkal nem lehet azt megtenni, mint ami x86 fronton van. Elég sok oka van annak, hogy miért akkora egy x86 mag amekkora, de összehasonlításképp meg lehet nézni, hogy egy ARM mag mekkora. Mind a kettőben vannak vektor feldolgozók, mindkettőben van branch prediction, stb. amitől CPU egy CPU, csak az egyik 4X akkora, mint a másik. És mindez abból adódik, hogy isssssszonyatosan sok archaikus és szerteágazó utasítás kiegészítést támogatni kell.
Igazad van, GPU-kon is meg lehetne egy csinálni, csak a csúcsragadozókon 4096 helyett 1024 shader lenne, egy közepen APU-ban pedig 256 helyett 64. Ha ez a cél, akkor hajrá, luggassuk szét kiegészítésekkel.
-
LordX
veterán
válasz Meteorhead #21 üzenetére
Ez egy gyönyörű urban legend, csak téves. Semmi érdemi különbség nincs bonyolultságban, tranzisztorok számában, fogyasztásban azonos teljesítményű és gyártási technológiájú ARM és x86 magok között. Ez csak azért nem látszik, mert az Intel 14 nm-en tart és teljesítményre gyúr, az ARM meg (gyártófüggően) 20-28 nm-en, és fogyasztásra gyúr.
Ennek ellenére a közös ISA akkora baromság, mint innen a Jupiter és vissza. Évek óta az egész iparág IR+finalizer irányba halad, nem véletlenül, erre ők most kitalálnák, hogy 360 fok és vizelnek széllel szemben? Jó vicc..
-
shiftac
aktív tag
Azért kíváncsi vagyok a végleges DX12-re. Azt kéne megcsinálni, hogy Windows 10-ből csak 64 bites legyen, mivel csak olyan procikat gyártanak és 4GB ram manapság már netezéshez is kell.
Xiaomi Mi 9 SE (LineageOS 21 - Android 14), Jabra Elite 3
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-