- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
válasz MasterMark #30 üzenetére
"az Uber szoftver vészfékezése pedig ki lett kapcsolva mivel nem úgy viselkedett ahogy kellett volna.": mit csinál az utcán egy önvezető autó, ha a szoftvere vagy annak lényeges részei ki vannak kapcsolva, mert úgy tudják, hogy rossz?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz MasterMark #48 üzenetére
az melyik mérföldkő a projekttervben, hogy az operátort autóztatni kell?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz MasterMark #55 üzenetére
van a klasszikus vicc:
tisztáson két fickó dolgozik, az egyik ás egy lyukat, a másik betömi. nézelődő odamegy, és megkérdezi, hogy mi van.
- tudja a csapatunk harmadik tagja, aki a facsemetét rakja a lyukba, ma beteget jelentett.tehát lefordítva: arra célzok, hogyha az önvezető rendszert kell tesztelni, és az valamilyen objektív ok miatt nem lehetséges, akkor minek maradt kint az úton az autó? valaki meghozza a döntést, hogy a vészfékezéssel olyan komoly bajok vannak, hogy kapcsolják ki. ez miért nem ekvivalens azzal a döntéssel, hogy akkor az autó a garázsban marad, míg meg nem oldják, hogy a lényeges funkció megfelelő legyen?
ahhoz pedig, hogy minek ment a nő a kocsi elé, millió dolgot lehet hozzáfűzni:
- nyilván ő is hibázott. de vajon neki volt-e kresztudása, autóvezetési tapasztalata? vagy inkább egy csillagháborús autóról és a sofőrjéről kellene feltételezni, hogy rutinosabb ilyen helyzetben?
- mennyire lehet látni, hogy az az autó milyen messze van és milyen gyorsan közeledik? tudhatta a nő, hogy ha elindul, a kocsi alá sétál? vagy ezt inkább a raklapnyi szenzornak kellene jobban tudnia?
- a kresz alapelve, hogy a balesetet mindenáron el kell kerülni. tehát senki nem takarózhat azzal az über oldaláról, meg az übert pártolók oldaláról, hogy a nő hibázott. az übernek is meg kellett volna akadályoznia a balesetet mindenáron. pest egy nagy roncstemető lenne, ha mindenki úgy vezetne, hogyha a másik hibázik, akkor az ellen nem tesz védelmi intézkedést. a közlekedés arról is szól, hogy egyszer te cseszed el és a másik segít ki, máskor meg fordítva. na ezt az elvet nem szokták érteni...Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz MasterMark #66 üzenetére
"A garázsban hogy teszteled a vészfékezést szerinted?": az utcán hogy teszteled a kikapcsolt vészfékezést? minek kimenni az utcára, ha kikapcsoltad a tesztelendő cuccot, mert tudod, hogy hibás?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz MasterMark #78 üzenetére
"Esetleg összevetni azzal, hogy a sofőr mit csinált az adott helyzetben.": meg lett a nagy eredmény, a sofőr se fékezett meg az autó se. nagyon értékes tudásra tettek szert az übernél...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Dark Archon #120 üzenetére
"Fejlesszék tovább a vezetéssegítő rendszereket, annak van értelme.": nekem az a véleményem, hogy semmi értelme. Egy tisztességesen működő vezetéssegítő rendszer bonyolultsága, problémái nem sokban különböznek egy rendes önvezető rendszerétől, ha egyszer sikerülne rendes vezetéssegítőt csinálni (szerintem nem fog), abból már minimális erőfeszítéssel önvezetés lehetne.
szerintem itt fekete-fehér helyzet van, vagy csináljanak rendes önvezetést, vagy semmit. a köztes állapotok csak rontanak a helyzeten, mert ha a sofőrnek azon kell parázni, hogy mikor akad fel a szoftver az autóban, akkor gyakorlatilag olyan munkát végez, mintha vezetne. akkor vezessen. mert ha meg nem vezet, kiesik a gyakorlatból, és ott lesz készületlenül, amikor a szoftver kapitulál.
más: a vezetéssegítő rendszerekről meg annyit, hogy ami mostanában kapható, az azon a szinten áll, mintha garázsban, álló helyzetben tesztelték volna és soha nem vitték volna ki utcára. olyan elemi, alapvető hibák vannak a szoftverben, hogy az ember agya ráég a koponyájára képletesen és valóságosan is. Ha sok év fejlesztés után ilyen bugok maradtak a szoftverben, akkor semmiféle alapjuk sincs arra, hogy pár éven belül önvezetést vízionáljanak. Ilyet max. Lucy vizionálhat az égben, gyémántokkal...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"pl. nem mer bevágni a másik sávba és emiatt elvéti az autópályakihajtót": a waymo nem tudja már elinduláskor, hogy melyik kihajtón fog lehajtani? azé ez elég láma dolog lenne...
más (nemcsak neked):
a mai nap megint meggyőzött róla, hogy a jelenlegi szoftverek rakás csavart nem érnek. meg arról is, hogy a garázsból se álltak ki a kocsikkal, amikkel a jelenlegi vezetéssegítő rendszereket tesztelték. de legalább a passatos figurának nem lesz holnap reggel meglepi.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #129 üzenetére
"Azzal a helyzettel nem tud mit kezdeni, amikor nincs elegendő hely a biztonságos sávváltáshoz.": persze, mert azt nem ott rontotta el, hanem kilométerekkel korábban.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #133 üzenetére
egyrészt akkor korábban gondolkodjon és tervezze át az útvonalat.
másrészt engem felesleges győzködnöd, hogy az önvezető autó egy bullshit.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
[link]: "A napnál is világosabb volt, hogy ez rohadtul nem olyan biztonságos, mint amikor ember vezet"
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #138 üzenetére
"Ennek alapján nem jelenthető ki, hogy a fejlesztések végén mindegyik megoldás zsákutca lesz.": a napnál is világosabb, hogy jelenleg nincs meg a technológiánk egy rendes mi-hez. Ennek alapján kijelenthető, hogy amíg az alap hardver nem jut el a szükséges szintre, addig biztosan zsákutca lesz minden fejlesztés.
És mivel nem látszik, hogy azt a hat nagyságrendet, ami a fejlődéshez kellene, hogyan fogjuk záros határidőn belül megugrani, ebből következik, hogy a fejlesztések mindegyike zsákutca. már most is az.
ebből a hírből szerintem az is következik, hogy a sajtóhírek nagyon sokkal optimistábbak, mint a valóság.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz MasterMark #140 üzenetére
értem, tehát minden mozgásképes entitást, vaddisznótól kezdve részegjózsi traktorosig, mi fog irányítani?
és persze olyan se lesz, hogy megveszed az új autódat, és első gőzborotvás mosás + (-2celsius fok hideg) kombótól szétfagy az összes érzékelő?
és persze olyan se lesz, hogy elviszed szerelőhöz az autót kötelező szervizre, ahol kicsit jobban odab..szák a gépháztetőt, és ettől eltörnek az érzékelők?mert ahogy az időjárás most éppen áll, azt elhiszem, hogy olyan nem lesz, hogy az előtted levő felcsapja a latyakot, ami betakarja az érzékelőt, és ettől megkergül a komplett elektronika.
az a fajta önvezetés, amire most erőlködnek, hogy tárolnak minden élethelyzetet a javasolt megoldásokkal, amiből az autó majd választ, elvileg működhetne, csak mindig lesz új élethelyzet. az a fajta önvezetés, amit az ember csinál, hogy beletolják az agyába a szabályrendszert, és realtime ott helyben megalkotja a megoldást a tudása alapján, nem fog menni, mert ahhoz milliárdos szintű párhuzamos feldolgozás kellene. az meg nincs és nem is lesz.
és a legnagyobb problémám még mindig az, hogy azoknak, akik programozzák ezeket a vackokat, jól láthatóan eszükbe sem jut, hogy milyen mindennapos hibákra kell felkészülni. egy olyan generáció programoz mi-t az önvezető autókba, akit egyébként nem érdekel a vezetés, gyakran nem is tudnak vezetni, és jogsijuk sincs. én se fejlesztek hüvelygomba krémet...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz MasterMark #142 üzenetére
"A többi meg baromság. Nem, nem fog szétfagyni, meg eltörni. Ugye ezt te sem gondoltad komolyan?": aki figyelmesen követi a hozzászólásaimat, az tudja, hogy *MEGTÖRTÉNT ESETEK* alapján fikázom az önvezetést.
szerk: "Kvantum processzorrokal lesz ilyen, és akkor lesz valódi MI is.": szerintem ne tartsd vissza addig a lélegzetedet...
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"a fejlesztés alatt lévő SW nem tökéletes": a szám, amit az autóm számlájának jobb alsó sarkában láttam, qrvára nem azt sugallja, hogy béta tesztes sw van benne. az, amit tapasztaltam vele, az se, csak az a másik irányból.
"sőt, még csak elég jó sem, ha jól értettem a logikádat.": nem jól érted.
- itt meg hasonló topicokban az ment, hogy mivel te meg pár véleménybarátod azt olvasta a pressz rilízben, hogy az önvezető autó jó, tehát akkor az jó. ehhez képest a frissen linkelt hír szerint valaki, aki nyakig benne van, bevallotta, hogy az önvezető autó halálos baleseti statisztikája legalább 6x rosszabb, mint az emberé, tehát ebből levonhatjuk azt a következtetést, hogy a korábbi pressz rilízek hazudnak, mint kormányszóvivő a királyi tévében.
- a logikai levezetésem pedig az volt, hogy mivel most nincs olyan hardver, ami kellene az önvezetéshez, ezért nem lehet rendes, kifogástalan önvezetést csinálni. és mivel 6 nagyságrendet kellene ugrani a hardverben, ezért nem is lesz a közeli jövőben."Azt honnan sikerült megálmodnod, hogy az önvezetéshez tényleges MI kellene?": nem ezt sugallja minden hír? hint: de.
szerk: ettől némileg, ha nem is teljesen független kérdés, hogy (figyelem, új állítást fogalmazok meg) az autógyárak elfelejtettek/nem akarnak rendes autót gyártani az önvezető rendszeren kívüli alkatrészek területén se.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Ja, már megint az Opelod gyorsan kereskedelmi forgalomba dobott vezetéssegítő dolgaiból próbálod meg megsaccolni, hogy hol tart az önvezetés?": még mindig a személyes tapasztalatomat írom meg, nem a kiguglizott press release hülyeségeit.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...