Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz b. #206 üzenetére

    Annyiból számíthat a célkereszt, hogy általában oda néz az ember FPS játékban és az számít, hogy a töredezett kép melyik töredékét nézed épp, innen pedig jön, hogy azt a töredéket, ami a célkeresztre esik, kivéve ha épp ott van egy(-két) törésvonal körülötte (vagy ha félrepislantasz).

    De amúgy nagyjából egyetértek, mindenféle *sync nélkül az a lényeg, hogy a képernyő teteje felé eső szeleteknek van csak alacsonyabb késése, mint a képernyő alja felé eső szeleteknek, a számottevő extra lagot nem okozó *sync így lényegében csak az alsó szeletek szintjére egyenlíti ki a késést. Ez pedig már nagyon véletlenszerű lehet, hogy akár csak elvben számíthat-e bármit, de G-sync esetén ez így is, úgy is össz-vissz 1-2 ms (ha le van korlátozva az fps abba a sávba, ahol jól működik a polling, mert ha felfutsz a képernyő maximumáig, akkor több, de nem nehéz korlátozni).

    G-sync vs. FreeSync kérdésben pedig nekem az lenne a döntő, hogy előbbinél erősen szorgalmazza az nVidia a real-time scan-out megoldásokat (sőt, még a BFI-t is, mint kiegészítő szolgáltatás alternatívaként), míg FreeSync-nél tudtommal gyakorlatilag azt csinál a gyártó, amit épp jónak gondol (lehet "bármennyi" a bufferelési idő, nem b@szogatja őket az AMD 10ms miatt se).

    Mondjuk nekem egyik sincs és jó darabig nem is lesz, mert bármennyire tetszik a gyakorlatilag nulla lag, többre értékelem a nagy képátlót és jobb képminőséget, így egy évtizede plazma és most OLED TV-ken játszom a vacak kis LCD-k helyett (amik legalább piszok drágák, ha nem TN és G-sync is). Mondjuk eleve nem FPS-t (vagy csak nagyon ritkán és single-ben), inkább RPG.
    Bár gondolkodtam már rajta, hogy puszta heccből megveszem egyszer a legolcsóbb használt IPS paneles G-sync monitort, játszom vele kicsit valami FPS játékot, aztán eladom ha meguntam (vagy azt rakom be tartaléknak porosodni a padláson, mint ahogy most is van ott régi plazma).

    Az a baj épp a lufi csúcsa körül leszünk hardware árakban, mikor jön a HDMI 2.1 VRR, nem "akarok" majd se TV-t, se VGA-t cserélni.

    Egyébként még a sima V-sync lag is sokat csökken, ha picivel a frissítési freki alá korlátozod az fps-t (nagyjából úgy, ahogy a G-sync esetén sem szabad elengedni a plafonig, csak itt 10-20 helyett ~0.01 fps-t kell lecsapni a tetejéről), mert akkor nem telítődik az összes render-ahead queue és sync buffer. Persze így is nagyságrendileg magasabban lesz, mint a G-sync, de fele-harmada a hagyományos felálláshoz képest, ami single-player játékra (és főleg nem lövöldözésre, hanem mondjuk RPG-khez) már elég kellemes lehet (itt már nem zavar, nem teszi álomszerűvé a dolgot, hogy minden lemarad, mint néha a sima V-sync ha agyon van tömve a lánc sok bufferelt képkockával).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák