Hirdetés
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz kolopele #148 üzenetére
Nincs 4K igényem egy darabig, cserébe 1440sor 120-160fps igény van
Szerencsére 3db játék jöhet szóba újonnan amit valszeg azonnal megvennék ha kijönne:
Valamelyik Alien típusú játék folytatása, új Far Cry és a HL3. Utóbbi sztem kiesett örökre így marad az első két játék ami még érdekel, amikre "koncentrálok".Ez a vga helyzet azért lesz katasztrofális egyébként mert állítólag most ragad rájuk a raktárkészlet erre jön még a méregdrága memória és mindjárt ott leszünk hogy 500K lesz csúcskategória.
IDEAZON Zboard MERC gaming billentyűzetet keresek.
-
lvb
aktív tag
Nem, mert Kínán kívül nem tudják eladni. Például telefon sem mehet exportra kínai rammal... Már akár termelhetne a kínai RAM gyár, de nincsenek licenceik. Az USA és Korea kormánya mindent megtett, hogy a kínaiak ne tudják megszerezni a szabadalmakat ahhoz, hogy simán le tudják másolna a jelenlegi RAM-okat, SSD-ket. (gondolj csak bele, hogy a Rambus mennyit szakított a szabadalmaival) Egy memóriagyártó sem köt keresztlicence megállapodást a kínaiakkal. Gondolom ez a fő oka a kínai kartell vádaknak is...
-
-
kolopele
nagyúr
válasz SchumiBácsi #153 üzenetére
Azért talán 500K nem, de 300 biztos. Az 1080 Ti is majdnem annyi volt amikor vettem, azért feljebb már csak nem szállnak az árak. Valóban ott tart lassan a PC ipar, hogy egy alsó-közép kategóriás új autó ára lesz egy komplett konfig
Balika911: Szerintem a single channel csak akkor lassít ha nincs dedikált kártyád, a 4/8 - as proci felállás meg még sokáig elég lesz.[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
#72042496
törölt tag
Mindenféle tesztet láttam erről, van ahol jelentősebb a különbség, van, ahol nem. De magamat ismerve úgysem nyugodnék, amíg nem kerül bele dual channel memória. (Ilyenkor szoktam mondani, hogy az egyedüli káros szenvedélyem a munka, szóval ennyi hülyeség belefér. )
(#159) b.: Én mondjuk utálom építgetni, viszont egyrészt bizalmatlan, másrészt meg spúr vagyok ahhoz, hogy másra bízzam. Amikor kész van, és jól működik, na, akkor mondom, hogy megérte.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz #72042496 #158 üzenetére
Egyébként egyetértek veled, én is pont így csinálnám, bármit is olvasok. Ez ilyen PC- betegség sajnos
Sokan leírják, hogy majd vége lesz a Pc nek mert a konzolok így meg úgy. Basszus de ez egy életérzés, megépíteni, használni foltozgatni, satöbbi. Káros szenvedély na"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Kansas
addikt
A PC-nek szvsz sosem lesz vége, mert azt mindenre (is) lehet használni. A PC gamingnek viszont lehet hogy vége lesz, tán még az elérhető árú DIY-nek is.
Max néhány területen cél HW+SW-re váltja az ember(konzol, tablet, e-book olvasó, IoT kütyük, stb).
Nem igazán ismerek olyan embert akinek konzol mellett nincs még PC-je is(akár méregdrága ultrabook), amit játékon kívül minden másra használ.Az "életérzés"-vezérelt kütyümániások mint te és én nincsenek annyian, hogy önmagukban fenntartsák a komplett DIY PC üzletágat - ha pechünk lesz akkor lesz brand PC, amit igényeid szerint összerakva szállítanak a gyárból, és nuku bővíthetőség, a DIY meg úri huncutság lesz Linuxos hipsztereknek(bár sokuknak a használt vas a fétisük, lehetőleg minél régebbről, csak az XFCE fusson), moddereknek, bányászoknak, hobbibuherátoroknak prémium áron.
Tehát ha a PC gaming kihal, mi megszívtuk.
Remélem, tévedek...
Kristálygömb OFF.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
#16939776
törölt tag
Ha nem tudja a GPU gyártó eladni a keletkező selejtet, összességében kevesebb GPU-t kell legyártania, amitől nem tud felfutni a gyártósor termelékenysége sem. Sokkal-sokkal drágába jönne ki 1db egészséges GPU előállítása, és ezt a Professzionális piac is megsínylené.
Szerintem amíg lesz rendesen selejt, addig pc-gaming-hez lesz valamilyen GPU, és játék is kerül hozzá legyártásra/portorlásra, hogy meg is vásárolja ezeket valaki.DIY-ozás és a hozzá tartozó közösségek nem valószínű hogy egy csapásra szétszaladnak, mindig lesznek akik ki akarnak tűnni az átlagból és ezt meg is akarják olyanoknak mutatni akik ezt elismerik.
[ Szerkesztve ]
-
Kansas
addikt
Mármint melyik piacéval? Hidd el, ha nem számolod a brand PC-ket, a nem bővíthető designer PC-ket/notebook-okat és a Mac-eket akkor töredékére csökken. Gyanítom a konzolpiac mérete környékére vagy akár az alá is.
Ne Magyarországból indulj ki, ahol az embereknek nincs pénze brand gépre![ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
válasz Dr. Romano #165 üzenetére
Gondolkodsz is néha, vagy troll-only?
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
#65675776
törölt tag
-
Kronos3000
senior tag
Amit lehet mindent magam csinálok,az autó szereléstől,a pc-ig,mosógép,stb....Egyszerűen nem érzem jónak,biztosnak ami nem a kezem munkája.
Szerintem világ szerte sokan vagyunk így,és amíg ez ki nem hal addig pc-re,vga-ra is lesz igény.
[ Szerkesztve ]
Wasabi...
-
TTomax
nagyúr
-
#54625216
törölt tag
válasz Kronos3000 #168 üzenetére
A PC-be mindig lesz VGA, ahogy DIY PC is mindig lesz, mert a PC-nek, mint tartalomfejlesztő irodai eszköznek továbbra sincs versenyképes alternatívája.
A PC-nek, mint tartalomfogyasztó eszköznek viszont nagyon is van alternatívája, sőt tartalomfogyasztási szempontból a PC már rég elvesztette a csatát a konzolokkal és a mobil eszközökkel.
A fő kérdés tehát nem az, hogy lesz-e VGA a PC-hez, hanem hogy fejlesztenek-e a jövőben PC-re, mint célplatformra tartalmat.[ Szerkesztve ]
-
GreatL
őstag
válasz #54625216 #174 üzenetére
Jah, rég elvesztette... hol is van még pc-n kívül freesync, gsync, 1:1 valós felbontás, bármilyen kontroller támogatása, könnyű bővíthetőség? Ja hogy most éppen próbálják beletuszkolni a konzolokba azt ami PC-n kb. 5 éve adott.
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro
-
GreatL
őstag
Disznó jó. De most érdemes várni picit, lesz itt választék kijelzőkből és lejátszóeszközökből is. Gsync, Freesync, HDMI 2.1 fog versenyezni mindenféle videokártya és játékkonzol változatokban változó képfrissítési technológiák tekintetében.
[ Szerkesztve ]
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro
-
GreatL
őstag
Rosszul tudod. Ha megy full sebességgel akkor is nulla az input késleltetés és a kép is egyben marad a jobb megjelenítőprocesszor miatt. Nem kockásodik, nem csinál hülyeségeket mint a többi csigalassú kijelző.
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro
-
kolopele
nagyúr
-
PuMbA
titán
válasz kolopele #182 üzenetére
"Sync nélkül lehet neked 100 fps - ed is, akkor is törik a kép."
A játékok többségénél nincs képtörés sync nélkül már egy jó ideje Régebben sokkal nagyobb probléma volt szerintem, manapság már okosba megoldják valahogy. League of Legends-ben például van V-Sync meg Frame limiter, de nem használom egyiket sem és 60Hz-es monitoromon 80-100fps-sel megy, 0 képtörésem van. DiRT Rally pedig 40-65fps között ingadozik, de semmi képtörés nincs szintén.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz kolopele #187 üzenetére
Mindenesetre nagyon minimálisnak kell lennie a képtörésnek, ugyanis egyszer kiadtak egy hibás AMD VGA drivert, amitől elkezdett töredezni a videólejátszás a képernyő felső harmadán és ott simán észrevettem anno, hogy szakadozott a kép Ugyanígy, ha LCD TV-n bekapcsolom az interpolációt, simán látom a képhibákat / töréseket úgy, hogy mások észre sem veszik, szóval annyira nem rosszak az érzékeim egyébként. A nagy fps esések is zavarnak (pl. 100-ról 60-70fps vagy 50-ről 30), de ha csak ~10 fps tartományban mozog a képkocka szám lassan változva, akkor azt nem érzékelem.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
"én kipróbálnám a g-syncet, állítólag jó dolog "
Ez csak annyit jelent, hogy a kisebbséghez tartozol. A masszív többségnek a fullHD 60Hz is bőven elég. Minél több a pénz, ami a tartalomfejlesztésbe megy, annál szélesebb célközönséget kell megcélozniuk a kiadóknak, így minden extra technikai igény az indie kategóriában köt ki, amíg a technológia elterjedtsége nem éri el a kritikus tömeget.
-
félisten
De van értelme akkor is, sőt.
A lényege az hogy a kijelző frekijét az adott FPS számhoz igazitja,ezért váltakozó képfrissités a neve.1 Hz re ideális Esetben egy FPS jut.Az általad felvázolt eset pont ugyan az egy sima 144 Hz-s monitoron is mint egy 60 Hz-s monitornál a 120 FPS,értelmetlen,mert droppol a kép.csak nem veszed észre,mert megszoktad.Neked lenne a legtöbb értelme,mert kompetitív online FPS ről beszélünk.
Ráadásul a 144 FPS 144 Hz a legjobb vagy a 165-165 Gsync esetében."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
#72042496
törölt tag
A hirtelen zuhanó framerate-tel a G-Sync se tud mit kezdeni. Leesik 140-ről hirtelen 100-ra a játék, és máris olyan, mintha szaggatna. Hiába magas a 100 FPS is, az ilyen változásokra az emberi agy érzékeny.
A G-Sync-nek szerintem inkább egy bika gép mellett van értelme, hogy minimális overhead-del simítsa ki a kisebb eséseket és szüntesse meg a képtörést.
[ Szerkesztve ]
-
GreatL
őstag
válasz #72042496 #196 üzenetére
Pontosan, ha 50 fps-re leesik a játék lelassul az egész játékmenet is. 30 fps-nél már katasztrófa, szerencsére nem nagyon esik le odáig... jellemzően 160-100 közé lövöm be ott még nem nagy gond az ingadozás.
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro
-
mepet
addikt
Utánajártam a csgo fórumokban. 2 féle iskola van:
1. g-sync bekapcsolva, vsync kikapcs, fps 4-5FPS-el alacsonyabbra korlátozva, mint a refreshrate (tehát fps_max 140/155) így a gsync folyamatosan be van kapcsolva):
előny: nincs shuttering (ha jól értem ez csak látvány beli különbség)
hátrány +1..2ms input lag2. gsync kikapcsolva, vsync kikapcsolva, fps_max 144/160 vagy felette
előny: alacsonyabb input lag (igen, hamarabb látod az ellenséget, valós előny!)
hátrány: minimális shutteringHát, most megint nem jutottam közelebb a döntéshez...
-
#25068288
törölt tag
G-Sync és Freesync
Érdemes ezt a videót megnéznetek:
(OFF)[link](/OFF)
https://youtu.be/MzHxhjcE0eQKinek - mi, számomra a Freesync a nyerő.
[ Szerkesztve ]
-
pengwin
addikt
válasz #65675776 #167 üzenetére
Mivel csak a hír ATV-s/blikkes/daily mailes verzióját olvastad el, így ki kell ábrándítsalak: a kivégzések nem nyilvánosak, csak az itélethírdetések.
Közvetlenül a stadionból a vesztőhelyre viszik az elitélteket, ami viszont már nem nyilvános esemény.
Csak ez is jó kis szenzációhajhász módon van leírva.Egyébként én a droggal üzletelésért járó nyilvános kivégzést se tudnám elítélni egy olyan országban, ami annyit szenvedett a drogok miatt, mint Kína.
Üdv, pengwin
-
félisten
A második esetben nem látod meg hamarabb az ellenséget pont ez a lényege a dolognak.
Igazából egy 60 hz-s monitornál 300 FPS nél 5 képkockából egyet rajzol ki teljes egészében a monitor illetve látod az egyik képkocka alsó részét majd a következő képkocka felette lévő 20 % részét és így tovább felfele haladva a képnél,töredezve és mindíg elcsúszva. egy fejlövésnél 5 képkocka hátrányban vagy folyamatosan.Ez a legjobb esetben is 16 ms hátrány egy 60 Hz-s monitoron.
magyarán ez sokkal rosszabb eredményt hoz a pontos célzás szempontjából, mint a 144 HZ /144 FPS és az a + 1-2 ms inputlag.
A fenti dolog ez a kép töredezettség az általad említett 300 FPS / 60 Hz dolognál annyira extrém különbség , hogy nehezen fogsz belőle a szemeddel bármit is, de az egész úgy folyamatos, hogy közben soha nem látod a valódi kirajzolásra ítélt képkockát.
Próbáld meg levenni mondjuk 120 FPS -re a max FPS-t és akkor meg fogod látni miről beszélek, mert ott fél kirajzolt képekből áll össze az egész kép és jobban látszik a töredezettség.
nekem most egy Freesync 144Hz monitorom van de GF kártyával, magyarán sima 144 Hz monitorként használom jelenleg, nem működik vele a változó képfrissítés.
COD WW2 van 144 FPS re bekorlátozva és lebutítva úgy hogy ne droppoljon be alá. Ez is baromi látványos volt a 60 Hz-hez képest, a változó képfrissítésnél meg tudnék akár kicsit nagyobb látótávolságot is kihozni és akár 165 Hz-t rátolni. Eleinte nagyon zavarta kivasalt kép, akkor fogtam fel hogy mit is jelent ez az egész mikor először leültem elé.
természetesen Adaptiv sync-et meg mindenféle egyéb syncet ki kell kapcsolni alatta.
Én a felettem lévő kommentelővel ellentétben pont, hogy a G-syncet tartom jobbnak mégpedig azért amit Balika leírt.
20 % körüli droppot vígan kivasal még a gsync mindenféle észrevétel nélkül, sőt ilyen esetben , mint a tied, akár még többet is .[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
TTomax
nagyúr
Pedig nagyon egyszerü...
1., Átlagos játékos jobb géppel,nem az eredmény érdekli hanem a játék.
2., A maximalista aki 6-8órát ez,(igen,nem játszik mert ez már munka),tipikusan az a játékos akiröl sokszor el se tudod dönteni hogy csal-e vagy sem,mert ahogy kinéztél a sarkon,már csuklasz is.Egyébként ezeknél a játékosonál már a 240Hz a nyerö,és még képaránnyal is játszanak igen sokszor mindezt a monitor nativ felbontása alatt,custom cfgvel,minden grafikai ficsört kikapcsolva.
Döntsd el melyik akarsz lenni,és ezek szerint válassz...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
nagyúr
Azért ez nem egészen így van 60Hzes monitornál is kirakja mind az 5képet.Sokkal de sokkal reszponzivabb lesz a játék,csak akkor lehet amit írsz ha a tearing pont a célkeresztre esik,de ez igen ritka és akkor is csak 2képkocka között lesz a difi ami igen minimális.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
félisten
Ez szerintem pontosan így van ahogy leírtam
Sok mindennel lehet azt csökkenteni. Adaptive sync, triple puffer,[link] de nyers , képjavító eljárások nélkül 5x nagyobb FPS szám esetében, mint a képfrissítés minden 5. képkocka kerül csak sync to frame a képernyőre, mert minden egyes képkocka adott százalékban elcsúszik az előzőhöz képest ami hol 20 , hol 40, hol 60 % eltolódást eredményez.
Szerintem ehhez a célkeresztnek nincs sok köze.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
janos666
nagyúr
Annyiból számíthat a célkereszt, hogy általában oda néz az ember FPS játékban és az számít, hogy a töredezett kép melyik töredékét nézed épp, innen pedig jön, hogy azt a töredéket, ami a célkeresztre esik, kivéve ha épp ott van egy(-két) törésvonal körülötte (vagy ha félrepislantasz).
De amúgy nagyjából egyetértek, mindenféle *sync nélkül az a lényeg, hogy a képernyő teteje felé eső szeleteknek van csak alacsonyabb késése, mint a képernyő alja felé eső szeleteknek, a számottevő extra lagot nem okozó *sync így lényegében csak az alsó szeletek szintjére egyenlíti ki a késést. Ez pedig már nagyon véletlenszerű lehet, hogy akár csak elvben számíthat-e bármit, de G-sync esetén ez így is, úgy is össz-vissz 1-2 ms (ha le van korlátozva az fps abba a sávba, ahol jól működik a polling, mert ha felfutsz a képernyő maximumáig, akkor több, de nem nehéz korlátozni).
G-sync vs. FreeSync kérdésben pedig nekem az lenne a döntő, hogy előbbinél erősen szorgalmazza az nVidia a real-time scan-out megoldásokat (sőt, még a BFI-t is, mint kiegészítő szolgáltatás alternatívaként), míg FreeSync-nél tudtommal gyakorlatilag azt csinál a gyártó, amit épp jónak gondol (lehet "bármennyi" a bufferelési idő, nem b@szogatja őket az AMD 10ms miatt se).
Mondjuk nekem egyik sincs és jó darabig nem is lesz, mert bármennyire tetszik a gyakorlatilag nulla lag, többre értékelem a nagy képátlót és jobb képminőséget, így egy évtizede plazma és most OLED TV-ken játszom a vacak kis LCD-k helyett (amik legalább piszok drágák, ha nem TN és G-sync is). Mondjuk eleve nem FPS-t (vagy csak nagyon ritkán és single-ben), inkább RPG.
Bár gondolkodtam már rajta, hogy puszta heccből megveszem egyszer a legolcsóbb használt IPS paneles G-sync monitort, játszom vele kicsit valami FPS játékot, aztán eladom ha meguntam (vagy azt rakom be tartaléknak porosodni a padláson, mint ahogy most is van ott régi plazma).Az a baj épp a lufi csúcsa körül leszünk hardware árakban, mikor jön a HDMI 2.1 VRR, nem "akarok" majd se TV-t, se VGA-t cserélni.
Egyébként még a sima V-sync lag is sokat csökken, ha picivel a frissítési freki alá korlátozod az fps-t (nagyjából úgy, ahogy a G-sync esetén sem szabad elengedni a plafonig, csak itt 10-20 helyett ~0.01 fps-t kell lecsapni a tetejéről), mert akkor nem telítődik az összes render-ahead queue és sync buffer. Persze így is nagyságrendileg magasabban lesz, mint a G-sync, de fele-harmada a hagyományos felálláshoz képest, ami single-player játékra (és főleg nem lövöldözésre, hanem mondjuk RPG-khez) már elég kellemes lehet (itt már nem zavar, nem teszi álomszerűvé a dolgot, hogy minden lemarad, mint néha a sima V-sync ha agyon van tömve a lánc sok bufferelt képkockával).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
félisten
válasz janos666 #207 üzenetére
Igen így egyetértek a célkereszt részével.
jelenleg én elég problémás helyzetben vagyok kijelző terén, mert 1 éve volt alkalmam venni egy ( talp és annak rögzítésénél ) sérült LG 34 " monitort 21:9 képaránnyal freesync támogatással, 144 Hz, igazán alkalmi ár volt, falra szerelve nem okozott gondot a talpon elszenvedett sérülés. Na időközben teljesen a szerelmese lettem ennek a méretnek és aránynak ezzel a frissítéssel. Szóval ami bejönne monitor minimum ekkora méretben G-sync-kel 250 K Akkor már én is inkább egy OLED-ben gondolkoznék.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
korion
senior tag
Ekkorra hülyeséget!
mennyibe kerül ez a memória?
mennyi egy vga?remélem az összes gyártó belefullad a sok kártyájába,mert arra volt esze,h kiszolgálja a bányászokat
és másfélszeres áron adja a vga-kat,de hogy a játékosokhoz hűségesek maradjanak,kitartsanak,azt már nem!+3670-365-3097 Inkább sms vagy viber!;)
-
janos666
nagyúr
válasz #16939776 #124 üzenetére
Ez a hozzászólás szerintem csak szándékos kötekedés.
Már megfigyeltem magamon, hogy évek óta sokszor sokak számára azért nehezen érthető a fogalmazásmódom, mert már eleve próbálom magam bebiztosítani a későbbi potenciális szőrszálhasogatás ellen, ezért túl hosszú, feleslegesen körülmagyarázó, redundánsnak tűnő, a lényeg megértését nehezítő mértékben feleslegesen hosszú, amit mondok, de főleg amit írok. Viszont már rég látom azt is, hogy ez igazából, mint itt is látod, nem is ér célt. Így is lesz, aki beleköt...
Ha megnézel két végletet, akkor szerintem mindenkinek nyilvánvaló kell legyen, hogy bizonyos határok közt élesebb hatású képet ad a nagyobb felbontású kijelző, feltéve ha több geometriai információtartalom van a megjelenített anyagban, mint a kisebbik felbontású kijelzőn (illetve hogy ha csak egy-egy pixel képességeit nézed, akkor azok is egyrészt megfelelőek az eredeti anyag pixeleinek viszonylag jó reprodukálására, illetve a kijelzők közt összevethető képességűek, stb).
Az egyik véglet, hogy 1x1 pixeled van, ami egyetlen szín, így végtelenül "összemosott", a másik hogy olyan eszement sok pixeled van, ami a legjobb látású ember érzékelési képességeit is eléri (vagy már meghaladja), így értelmetlen lenne tovább növelni.
Szerintem a mai raszterizálós technológiájú videójátékok és ma elterjedt kijelzőtechnológiák mellett még van értelme 2M pixel fölé menni a kijelzőkkel. Arról nem sokat tudok személy szerint nyilatkozni, hogy szerintem vajon lenne-e még bármi értelme 8M fölé is menni, és ha nem, akkor vajon 2M és 8M közt hol van az optimális pont, de azért azt is ide kell tenni megjegyzésül, hogy vannak köztünk jobb és rosszabb látással rendelkezők, illetve még van pár fizikai jellemzője a kijelzőknek, ami kihathat az élesség érzetre, például hogy milyen az alpixel mikro struktúra és aztán a pixel mikrostuktúra (ha megnézed, vannak olyan LCD-k, amiken egy-egy kis alpixelnek is van "bordázata", aztán van a kalsszikus probléma, hogy nem is mindig tökéleletes négyzet alakú egy pixel, mert vannak a pixelek közt fekete sávok, amik nem feltétlenül egyformák minden oldal mentén, ahogy eltérő technológiáknál más a fekete és "világos" összefelület arány, stb...). Aztán ott van még az is, amikor ormótlan idióta sz@r szemcsés AR bevonat van egy kijelzőn, amitől gyöngyfényház hatású a fehér és picit nehezebben olvashatók a betűk is, de van szinte teljesen észlelhetetlen "fényes" bevonat fajta is. Szóval ezer +1 dolog van még itt...
Én személy szerint mindig a halálba kívántam a szemcsés bevonatokat és gyűlölöm az LCD kijelzőket, azon túl pedig csak 1920x1080 és 3840x2160 felbontásokkal van tapasztalatom az utóbbi ~10 évből, a köztes lépcsőket kihagytam (az első tagmondat miatt, mert PDP-ből és OLED-ből nem voltak 2560-as kivitelek, csak FullHD és UltraHD).
Amúgy persze, nyilván ott még a probléma, hogy mi a forrás. De már 2016-ban is láttam olyan videójátékot, aminél 2k kijelzőn néha a levegőben lógott a távoli apró faágak vége, mert az aliasing és egyéb raszterizálási pontatlanság miatt kimaradt az ág közepe, de ugyan ez 4k-ban szép, végig változó szélességűnek néz ki a legtöbb faág, nem szakad meg. Persze ez ritkán tűnik fel és másképp is orvosolható, igazából már a supersampling is elég lehet, de azért még biztosabb és hatékonyabb, jobb eredményt ad a natív 4k, mint a 4k->2k downsampling (aminek megint megvan a maga rákfenéje, hogy milyen típusú algoritmussal kicsinyítünk [bilinear, lanczos, cubic, stb], amitől lehet élesebb vagy tompább hatású a végeredmény, de natív megjelenítéskor nincs ilyen dilemma).
Ez már messzire visz, de lehet ezekről oldalakon keresztül fecserészni. Nem lehet elsöpörni a kérdést egy frappánsnak tűnő széljegyzetben.
Amúgy #207-ben a második bekezdésben több olyat találsz, amibe beleköthetsz. Még mindig nem volt kedvem korrektül végiggondolni, hogy összekevertem-e azt, hogy az alsó vagy felső szeletek jönnek kisebb vagy nagyobb késéssel. Tippre hibásan írtam le, de ráhagytam és ott maradt amit elsőre gépeltem, gondolván úgyse számol utána senki, vagy ha mégis feltűnik neki, elereszti maga mellett, mert nem az a lényeg.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."