- Hobby elektronika
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy Tab S9 Ultra - nagy képernyő mindenre
- Kivizsgálja az Arc meghajtó magasabb többletterhelésének az okát az Intel
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
#16939776 #124 üzenetére
Ez a hozzászólás szerintem csak szándékos kötekedés.
Már megfigyeltem magamon, hogy évek óta sokszor sokak számára azért nehezen érthető a fogalmazásmódom, mert már eleve próbálom magam bebiztosítani a későbbi potenciális szőrszálhasogatás ellen, ezért túl hosszú, feleslegesen körülmagyarázó, redundánsnak tűnő, a lényeg megértését nehezítő mértékben feleslegesen hosszú, amit mondok, de főleg amit írok. Viszont már rég látom azt is, hogy ez igazából, mint itt is látod, nem is ér célt. Így is lesz, aki beleköt...
Ha megnézel két végletet, akkor szerintem mindenkinek nyilvánvaló kell legyen, hogy bizonyos határok közt élesebb hatású képet ad a nagyobb felbontású kijelző, feltéve ha több geometriai információtartalom van a megjelenített anyagban, mint a kisebbik felbontású kijelzőn (illetve hogy ha csak egy-egy pixel képességeit nézed, akkor azok is egyrészt megfelelőek az eredeti anyag pixeleinek viszonylag jó reprodukálására, illetve a kijelzők közt összevethető képességűek, stb).
Az egyik véglet, hogy 1x1 pixeled van, ami egyetlen szín, így végtelenül "összemosott", a másik hogy olyan eszement sok pixeled van, ami a legjobb látású ember érzékelési képességeit is eléri (vagy már meghaladja), így értelmetlen lenne tovább növelni.
Szerintem a mai raszterizálós technológiájú videójátékok és ma elterjedt kijelzőtechnológiák mellett még van értelme 2M pixel fölé menni a kijelzőkkel. Arról nem sokat tudok személy szerint nyilatkozni, hogy szerintem vajon lenne-e még bármi értelme 8M fölé is menni, és ha nem, akkor vajon 2M és 8M közt hol van az optimális pont, de azért azt is ide kell tenni megjegyzésül, hogy vannak köztünk jobb és rosszabb látással rendelkezők, illetve még van pár fizikai jellemzője a kijelzőknek, ami kihathat az élesség érzetre, például hogy milyen az alpixel mikro struktúra és aztán a pixel mikrostuktúra (ha megnézed, vannak olyan LCD-k, amiken egy-egy kis alpixelnek is van "bordázata", aztán van a kalsszikus probléma, hogy nem is mindig tökéleletes négyzet alakú egy pixel, mert vannak a pixelek közt fekete sávok, amik nem feltétlenül egyformák minden oldal mentén, ahogy eltérő technológiáknál más a fekete és "világos" összefelület arány, stb...). Aztán ott van még az is, amikor ormótlan idióta sz@r szemcsés AR bevonat van egy kijelzőn, amitől gyöngyfényház hatású a fehér és picit nehezebben olvashatók a betűk is, de van szinte teljesen észlelhetetlen "fényes" bevonat fajta is. Szóval ezer +1 dolog van még itt...
Én személy szerint mindig a halálba kívántam a szemcsés bevonatokat és gyűlölöm az LCD kijelzőket, azon túl pedig csak 1920x1080 és 3840x2160 felbontásokkal van tapasztalatom az utóbbi ~10 évből, a köztes lépcsőket kihagytam (az első tagmondat miatt, mert PDP-ből és OLED-ből nem voltak 2560-as kivitelek, csak FullHD és UltraHD).
Amúgy persze, nyilván ott még a probléma, hogy mi a forrás. De már 2016-ban is láttam olyan videójátékot, aminél 2k kijelzőn néha a levegőben lógott a távoli apró faágak vége, mert az aliasing és egyéb raszterizálási pontatlanság miatt kimaradt az ág közepe, de ugyan ez 4k-ban szép, végig változó szélességűnek néz ki a legtöbb faág, nem szakad meg. Persze ez ritkán tűnik fel és másképp is orvosolható, igazából már a supersampling is elég lehet, de azért még biztosabb és hatékonyabb, jobb eredményt ad a natív 4k, mint a 4k->2k downsampling (aminek megint megvan a maga rákfenéje, hogy milyen típusú algoritmussal kicsinyítünk [bilinear, lanczos, cubic, stb], amitől lehet élesebb vagy tompább hatású a végeredmény, de natív megjelenítéskor nincs ilyen dilemma).
Ez már messzire visz, de lehet ezekről oldalakon keresztül fecserészni. Nem lehet elsöpörni a kérdést egy frappánsnak tűnő széljegyzetben.
Amúgy #207-ben a második bekezdésben több olyat találsz, amibe beleköthetsz. Még mindig nem volt kedvem korrektül végiggondolni, hogy összekevertem-e azt, hogy az alsó vagy felső szeletek jönnek kisebb vagy nagyobb késéssel. Tippre hibásan írtam le, de ráhagytam és ott maradt amit elsőre gépeltem, gondolván úgyse számol utána senki, vagy ha mégis feltűnik neki, elereszti maga mellett, mert nem az a lényeg.
-
korion
senior tag
Ekkorra hülyeséget!
mennyibe kerül ez a memória?
mennyi egy vga?remélem az összes gyártó belefullad a sok kártyájába,mert arra volt esze,h kiszolgálja a bányászokat
és másfélszeres áron adja a vga-kat,de hogy a játékosokhoz hűségesek maradjanak,kitartsanak,azt már nem! -
válasz
janos666 #207 üzenetére
Igen így egyetértek a célkereszt részével.
jelenleg én elég problémás helyzetben vagyok kijelző terén, mert 1 éve volt alkalmam venni egy ( talp és annak rögzítésénél ) sérült LG 34 " monitort 21:9 képaránnyal freesync támogatással, 144 Hz, igazán alkalmi ár volt, falra szerelve nem okozott gondot a talpon elszenvedett sérülés. Na időközben teljesen a szerelmese lettem ennek a méretnek és aránynak ezzel a frissítéssel. Szóval ami bejönne monitor minimum ekkora méretben G-sync-kel 250 K
Akkor már én is inkább egy OLED-ben gondolkoznék.
-
Annyiból számíthat a célkereszt, hogy általában oda néz az ember FPS játékban és az számít, hogy a töredezett kép melyik töredékét nézed épp, innen pedig jön, hogy azt a töredéket, ami a célkeresztre esik, kivéve ha épp ott van egy(-két) törésvonal körülötte (vagy ha félrepislantasz).
De amúgy nagyjából egyetértek, mindenféle *sync nélkül az a lényeg, hogy a képernyő teteje felé eső szeleteknek van csak alacsonyabb késése, mint a képernyő alja felé eső szeleteknek, a számottevő extra lagot nem okozó *sync így lényegében csak az alsó szeletek szintjére egyenlíti ki a késést. Ez pedig már nagyon véletlenszerű lehet, hogy akár csak elvben számíthat-e bármit, de G-sync esetén ez így is, úgy is össz-vissz 1-2 ms (ha le van korlátozva az fps abba a sávba, ahol jól működik a polling, mert ha felfutsz a képernyő maximumáig, akkor több, de nem nehéz korlátozni).
G-sync vs. FreeSync kérdésben pedig nekem az lenne a döntő, hogy előbbinél erősen szorgalmazza az nVidia a real-time scan-out megoldásokat (sőt, még a BFI-t is, mint kiegészítő szolgáltatás alternatívaként), míg FreeSync-nél tudtommal gyakorlatilag azt csinál a gyártó, amit épp jónak gondol (lehet "bármennyi" a bufferelési idő, nem b@szogatja őket az AMD 10ms miatt se).
Mondjuk nekem egyik sincs és jó darabig nem is lesz, mert bármennyire tetszik a gyakorlatilag nulla lag, többre értékelem a nagy képátlót és jobb képminőséget, így egy évtizede plazma és most OLED TV-ken játszom a vacak kis LCD-k helyett (amik legalább piszok drágák, ha nem TN és G-sync is). Mondjuk eleve nem FPS-t (vagy csak nagyon ritkán és single-ben), inkább RPG.
Bár gondolkodtam már rajta, hogy puszta heccből megveszem egyszer a legolcsóbb használt IPS paneles G-sync monitort, játszom vele kicsit valami FPS játékot, aztán eladom ha meguntam (vagy azt rakom be tartaléknak porosodni a padláson, mint ahogy most is van ott régi plazma).Az a baj épp a lufi csúcsa körül leszünk hardware árakban, mikor jön a HDMI 2.1 VRR, nem "akarok" majd se TV-t, se VGA-t cserélni.
Egyébként még a sima V-sync lag is sokat csökken, ha picivel a frissítési freki alá korlátozod az fps-t (nagyjából úgy, ahogy a G-sync esetén sem szabad elengedni a plafonig, csak itt 10-20 helyett ~0.01 fps-t kell lecsapni a tetejéről), mert akkor nem telítődik az összes render-ahead queue és sync buffer. Persze így is nagyságrendileg magasabban lesz, mint a G-sync, de fele-harmada a hagyományos felálláshoz képest, ami single-player játékra (és főleg nem lövöldözésre, hanem mondjuk RPG-khez) már elég kellemes lehet (itt már nem zavar, nem teszi álomszerűvé a dolgot, hogy minden lemarad, mint néha a sima V-sync ha agyon van tömve a lánc sok bufferelt képkockával).
-
Ez szerintem pontosan így van ahogy leírtam
Sok mindennel lehet azt csökkenteni. Adaptive sync, triple puffer,[link] de nyers , képjavító eljárások nélkül 5x nagyobb FPS szám esetében, mint a képfrissítés minden 5. képkocka kerül csak sync to frame a képernyőre, mert minden egyes képkocka adott százalékban elcsúszik az előzőhöz képest ami hol 20 , hol 40, hol 60 % eltolódást eredményez.
Szerintem ehhez a célkeresztnek nincs sok köze. -
TTomax
félisten
-
TTomax
félisten
Pedig nagyon egyszerü...
1., Átlagos játékos jobb géppel,nem az eredmény érdekli hanem a játék.
2., A maximalista aki 6-8órát ez,(igen,nem játszik mert ez már munka),tipikusan az a játékos akiröl sokszor el se tudod dönteni hogy csal-e vagy sem,mert ahogy kinéztél a sarkon,már csuklasz is.Egyébként ezeknél a játékosonál már a 240Hz a nyerö,és még képaránnyal is játszanak igen sokszor mindezt a monitor nativ felbontása alatt,custom cfgvel,minden grafikai ficsört kikapcsolva.
Döntsd el melyik akarsz lenni,és ezek szerint válassz...
-
A második esetben nem látod meg hamarabb az ellenséget pont ez a lényege a dolognak.
Igazából egy 60 hz-s monitornál 300 FPS nél 5 képkockából egyet rajzol ki teljes egészében a monitor illetve látod az egyik képkocka alsó részét majd a következő képkocka felette lévő 20 % részét és így tovább felfele haladva a képnél,töredezve és mindíg elcsúszva. egy fejlövésnél 5 képkocka hátrányban vagy folyamatosan.Ez a legjobb esetben is 16 ms hátrány egy 60 Hz-s monitoron.
magyarán ez sokkal rosszabb eredményt hoz a pontos célzás szempontjából, mint a 144 HZ /144 FPS és az a + 1-2 ms inputlag.
A fenti dolog ez a kép töredezettség az általad említett 300 FPS / 60 Hz dolognál annyira extrém különbség , hogy nehezen fogsz belőle a szemeddel bármit is, de az egész úgy folyamatos, hogy közben soha nem látod a valódi kirajzolásra ítélt képkockát.
Próbáld meg levenni mondjuk 120 FPS -re a max FPS-t és akkor meg fogod látni miről beszélek, mert ott fél kirajzolt képekből áll össze az egész kép és jobban látszik a töredezettség.
nekem most egy Freesync 144Hz monitorom van de GF kártyával, magyarán sima 144 Hz monitorként használom jelenleg, nem működik vele a változó képfrissítés.
COD WW2 van 144 FPS re bekorlátozva és lebutítva úgy hogy ne droppoljon be alá. Ez is baromi látványos volt a 60 Hz-hez képest, a változó képfrissítésnél meg tudnék akár kicsit nagyobb látótávolságot is kihozni és akár 165 Hz-t rátolni. Eleinte nagyon zavarta kivasalt kép, akkor fogtam fel hogy mit is jelent ez az egész mikor először leültem elé.
természetesen Adaptiv sync-et meg mindenféle egyéb syncet ki kell kapcsolni alatta.
Én a felettem lévő kommentelővel ellentétben pont, hogy a G-syncet tartom jobbnak mégpedig azért amit Balika leírt.
20 % körüli droppot vígan kivasal még a gsync mindenféle észrevétel nélkül, sőt ilyen esetben , mint a tied, akár még többet is . -
pengwin
addikt
válasz
#65675776 #167 üzenetére
Mivel csak a hír ATV-s/blikkes/daily mailes verzióját olvastad el, így ki kell ábrándítsalak: a kivégzések nem nyilvánosak, csak az itélethírdetések.
Közvetlenül a stadionból a vesztőhelyre viszik az elitélteket, ami viszont már nem nyilvános esemény.
Csak ez is jó kis szenzációhajhász módon van leírva.Egyébként én a droggal üzletelésért járó nyilvános kivégzést se tudnám elítélni egy olyan országban, ami annyit szenvedett a drogok miatt, mint Kína.
-
#25068288
törölt tag
G-Sync és Freesync
Érdemes ezt a videót megnéznetek:
(OFF)[link](/OFF)
https://youtu.be/MzHxhjcE0eQKinek - mi, számomra a Freesync a nyerő.
-
mepet
addikt
Utánajártam a csgo fórumokban. 2 féle iskola van:
1. g-sync bekapcsolva, vsync kikapcs, fps 4-5FPS-el alacsonyabbra korlátozva, mint a refreshrate (tehát fps_max 140/155) így a gsync folyamatosan be van kapcsolva):
előny: nincs shuttering (ha jól értem ez csak látvány beli különbség)
hátrány +1..2ms input lag2. gsync kikapcsolva, vsync kikapcsolva, fps_max 144/160 vagy felette
előny: alacsonyabb input lag (igen, hamarabb látod az ellenséget, valós előny!)
hátrány: minimális shutteringHát, most megint nem jutottam közelebb a döntéshez...
-
#72042496
törölt tag
A hirtelen zuhanó framerate-tel a G-Sync se tud mit kezdeni. Leesik 140-ről hirtelen 100-ra a játék, és máris olyan, mintha szaggatna. Hiába magas a 100 FPS is, az ilyen változásokra az emberi agy érzékeny.
A G-Sync-nek szerintem inkább egy bika gép mellett van értelme, hogy minimális overhead-del simítsa ki a kisebb eséseket és szüntesse meg a képtörést.
-
De van értelme akkor is, sőt.
A lényege az hogy a kijelző frekijét az adott FPS számhoz igazitja,ezért váltakozó képfrissités a neve.1 Hz re ideális Esetben egy FPS jut.Az általad felvázolt eset pont ugyan az egy sima 144 Hz-s monitoron is mint egy 60 Hz-s monitornál a 120 FPS,értelmetlen,mert droppol a kép.csak nem veszed észre,mert megszoktad.Neked lenne a legtöbb értelme,mert kompetitív online FPS ről beszélünk.
Ráadásul a 144 FPS 144 Hz a legjobb vagy a 165-165 Gsync esetében. -
#54625216
törölt tag
"én kipróbálnám a g-syncet, állítólag jó dolog
"
Ez csak annyit jelent, hogy a kisebbséghez tartozol. A masszív többségnek a fullHD 60Hz is bőven elég. Minél több a pénz, ami a tartalomfejlesztésbe megy, annál szélesebb célközönséget kell megcélozniuk a kiadóknak, így minden extra technikai igény az indie kategóriában köt ki, amíg a technológia elterjedtsége nem éri el a kritikus tömeget.
-
PuMbA
titán
válasz
kolopele #187 üzenetére
Mindenesetre nagyon minimálisnak kell lennie a képtörésnek, ugyanis egyszer kiadtak egy hibás AMD VGA drivert, amitől elkezdett töredezni a videólejátszás a képernyő felső harmadán és ott simán észrevettem anno, hogy szakadozott a kép
Ugyanígy, ha LCD TV-n bekapcsolom az interpolációt, simán látom a képhibákat / töréseket úgy, hogy mások észre sem veszik, szóval annyira nem rosszak az érzékeim egyébként. A nagy fps esések is zavarnak (pl. 100-ról 60-70fps vagy 50-ről 30), de ha csak ~10 fps tartományban mozog a képkocka szám lassan változva, akkor azt nem érzékelem.
-
PuMbA
titán
válasz
kolopele #182 üzenetére
"Sync nélkül lehet neked 100 fps - ed is, akkor is törik a kép."
A játékok többségénél nincs képtörés sync nélkül már egy jó ideje
Régebben sokkal nagyobb probléma volt szerintem, manapság már okosba megoldják valahogy. League of Legends-ben például van V-Sync meg Frame limiter, de nem használom egyiket sem és 60Hz-es monitoromon 80-100fps-sel megy, 0 képtörésem van. DiRT Rally pedig 40-65fps között ingadozik, de semmi képtörés nincs szintén.
-
#54625216
törölt tag
válasz
Kronos3000 #168 üzenetére
A PC-be mindig lesz VGA, ahogy DIY PC is mindig lesz, mert a PC-nek, mint tartalomfejlesztő irodai eszköznek továbbra sincs versenyképes alternatívája.
A PC-nek, mint tartalomfogyasztó eszköznek viszont nagyon is van alternatívája, sőt tartalomfogyasztási szempontból a PC már rég elvesztette a csatát a konzolokkal és a mobil eszközökkel.
A fő kérdés tehát nem az, hogy lesz-e VGA a PC-hez, hanem hogy fejlesztenek-e a jövőben PC-re, mint célplatformra tartalmat. -
Kronos3000
senior tag
Amit lehet mindent magam csinálok,az autó szereléstől,a pc-ig,mosógép,stb....Egyszerűen nem érzem jónak,biztosnak ami nem a kezem munkája.
Szerintem világ szerte sokan vagyunk így,és amíg ez ki nem hal addig pc-re,vga-ra is lesz igény.
-
#65675776
törölt tag
-
Kansas
addikt
válasz
Dr. Romano #165 üzenetére
Gondolkodsz is néha, vagy troll-only?
-
Kansas
addikt
Mármint melyik piacéval? Hidd el, ha nem számolod a brand PC-ket, a nem bővíthető designer PC-ket/notebook-okat és a Mac-eket akkor töredékére csökken. Gyanítom a konzolpiac mérete környékére vagy akár az alá is.
Ne Magyarországból indulj ki, ahol az embereknek nincs pénze brand gépre! -
#16939776
törölt tag
Ha nem tudja a GPU gyártó eladni a keletkező selejtet, összességében kevesebb GPU-t kell legyártania, amitől nem tud felfutni a gyártósor termelékenysége sem. Sokkal-sokkal drágába jönne ki 1db egészséges GPU előállítása, és ezt a Professzionális piac is megsínylené.
Szerintem amíg lesz rendesen selejt, addig pc-gaming-hez lesz valamilyen GPU, és játék is kerül hozzá legyártásra/portorlásra, hogy meg is vásárolja ezeket valaki.DIY-ozás és a hozzá tartozó közösségek nem valószínű hogy egy csapásra szétszaladnak, mindig lesznek akik ki akarnak tűnni az átlagból és ezt meg is akarják olyanoknak mutatni akik ezt elismerik.
-
Kansas
addikt
A PC-nek szvsz sosem lesz vége, mert azt mindenre (is) lehet használni. A PC gamingnek viszont lehet hogy vége lesz, tán még az elérhető árú DIY-nek is.
Max néhány területen cél HW+SW-re váltja az ember(konzol, tablet, e-book olvasó, IoT kütyük, stb).
Nem igazán ismerek olyan embert akinek konzol mellett nincs még PC-je is(akár méregdrága ultrabook), amit játékon kívül minden másra használ.Az "életérzés"-vezérelt kütyümániások mint te és én nincsenek annyian, hogy önmagukban fenntartsák a komplett DIY PC üzletágat - ha pechünk lesz akkor lesz brand PC, amit igényeid szerint összerakva szállítanak a gyárból, és nuku bővíthetőség, a DIY meg úri huncutság lesz Linuxos hipsztereknek(bár sokuknak a használt vas a fétisük, lehetőleg minél régebbről, csak az XFCE fusson), moddereknek, bányászoknak, hobbibuherátoroknak prémium áron.
Tehát ha a PC gaming kihal, mi megszívtuk.
Remélem, tévedek...
Kristálygömb OFF. -
-
#72042496
törölt tag
Mindenféle tesztet láttam erről, van ahol jelentősebb a különbség, van, ahol nem. De magamat ismerve úgysem nyugodnék, amíg nem kerül bele dual channel memória. (Ilyenkor szoktam mondani, hogy az egyedüli káros szenvedélyem a munka, szóval ennyi hülyeség belefér.
)
(#159) b.: Én mondjuk utálom építgetni, viszont egyrészt bizalmatlan, másrészt meg spúr vagyok ahhoz, hogy másra bízzam.
Amikor kész van, és jól működik, na, akkor mondom, hogy megérte.
-
kolopele
nagyúr
válasz
SchumiBácsi #153 üzenetére
Azért talán 500K nem, de 300 biztos. Az 1080 Ti is majdnem annyi volt amikor vettem, azért feljebb már csak nem szállnak az árak. Valóban ott tart lassan a PC ipar, hogy egy alsó-közép kategóriás új autó ára lesz egy komplett konfig
Balika911: Szerintem a single channel csak akkor lassít ha nincs dedikált kártyád, a 4/8 - as proci felállás meg még sokáig elég lesz. -
lvb
aktív tag
Nem, mert Kínán kívül nem tudják eladni. Például telefon sem mehet exportra kínai rammal... Már akár termelhetne a kínai RAM gyár, de nincsenek licenceik. Az USA és Korea kormánya mindent megtett, hogy a kínaiak ne tudják megszerezni a szabadalmakat ahhoz, hogy simán le tudják másolna a jelenlegi RAM-okat, SSD-ket. (gondolj csak bele, hogy a Rambus mennyit szakított a szabadalmaival) Egy memóriagyártó sem köt keresztlicence megállapodást a kínaiakkal. Gondolom ez a fő oka a kínai kartell vádaknak is...
-
válasz
kolopele #148 üzenetére
Nincs 4K igényem egy darabig, cserébe 1440sor 120-160fps igény van
Szerencsére 3db játék jöhet szóba újonnan amit valszeg azonnal megvennék ha kijönne:
Valamelyik Alien típusú játék folytatása, új Far Cry és a HL3. Utóbbi sztem kiesett örökre így marad az első két játék ami még érdekel, amikre "koncentrálok".Ez a vga helyzet azért lesz katasztrofális egyébként mert állítólag most ragad rájuk a raktárkészlet erre jön még a méregdrága memória és mindjárt ott leszünk hogy 500K lesz csúcskategória.
-
#72042496
törölt tag
válasz
kolopele #148 üzenetére
Ezt én is nagyon hasonlóan csináltam. Csak közben úgy alakult, hogy kell még egy gép. De rohadjak meg, lehet, átrakom bele az egyik modult, és mindkét gépben lesz 16 GiB single channel aztán jól van.
(CPU-t tekintve én már 8600K-ban gondolkodom, akár a 7700K-m helyett is.)
-
kolopele
nagyúr
válasz
SchumiBácsi #147 üzenetére
Én már akkor előrelátó voltam amikor a 7700K - t vettem és egyből belepakoltam a 32GB ramot a gépbe, gondoltam egy ideig csak bírni fogja
Proci terén nem is látok akkora előrelépést hogy cserélni kellene. VGA terén más a helyzet, ott már néha felbosszant az 1080 Ti, de ha a következő gen legerősebb kártyája alig lesz nála erősebb akkor csak azért mert újabb én sem valószínű hogy le fogom cserélni. Értelme legyen a cserének. A 980 Ti a mai napig egy remek kártya, ha az embernek nincsenek 4K - s igényei akkor nem is kell szerintem bántani, nekem is volt amikor megjelent, és bizony nem volt olcsó kategóriás. Van olyan jó mint egy 1070.
-
Az ősszel érkező új géphez gondoltam hogy a haladás jegyében veszek 32GB memóriát és kijött hogy többe lehet a RAM mint a CPU... (I7 8700K) így kevesebb haladással 16GB lesz ami így csak az alaplaptól lesz drágább.
A kevesebb is jelenleg most tuti elég lenne, de ha véletlen bejön egy korszerűbb játék ami tetszik mondjuk 3év múlva akkor sztem ez már kevés lesz. Tuti mert annak idején a 8GB-al is túllőttem emlékeim szerint és a mostani ciklus második felében rendre elfogy. Indokolt lenne egyből a 32GB de annyi pénzért...
A VGA-val kapcsolatban pedig sztem nagyon megbecsülöm a kis GTX980Ti kártyát, jobban mint az eddigieket, mert ez sztem most a világból fog kimenni mivel hogy én még1x nem adok 200K felett vga-ért az is biztos.
-
pengwin
addikt
válasz
#65675776 #105 üzenetére
Te nagyon kevered a Kínái Népköztársaságot Afganisztánnal.
A kettő közül csak az utóbbi helyen volt szokás még tálib időkben a stadionos kivégzés.
A PRoC-ban diszkréten Belső-Mongóliában intézik az ilyen ügyeket, oda meg egy darab stadiont sem építettek.(#123) daa-raa
Tudtommal ugyanazokért a gyártósorokért és tisztahelységekért versenyeznek a különböző memória-fajták.(#126) Lacccca87
Persze, a Valve hatalmas pénzgyárat épített, de ez simán bedőlhet, ha a PC gamingnek a sok hardverár emelés beteszi a kaput.
Szerintem nem véletlenül indult el a Valve a Linux irányába: nem a jelenlegi linuxos játékosbázis és eladások motiválják őket, hanem a platform, mint menekülő út. Ha bedől a PC piac, akkor jöhet ki Linux alapú Steam konzol, a PS és az XBOX mintájára.(#130) mepet
A Steam Machine-okat miért is venné bárki, amikor sokkal komolyabban marketingelt egybegépeket lehet kapni?
Meg nem egy Valve Steam Machine jött ki, hanem mindenféle hardvergyártó egybe PC-je... és a Valve összes partnere keresni akart a hardveren. Szerintem egyik sem tett jót egy konzol-szerű gép eladásainak. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Én is olvastam ezeket a cikkeket, de ha az Apple igényei szerint terveznek, akkor miért nem használja az Apple a Vega képességeit? Mert ha nem számítjuk az IWD-t és a DSBR-t akkor nulla új dolgot hasznosítanak. A helyzet az, hogy ez egy faszság. Az Apple azért választotta a Vega 10-et, mert nekik 10 TFLOPS kellett kötött helyigény mellett. Csak a Vega 10 fért be fizikailag, ennyire egyszerű.
A Navi pedig nem jó a Sony-nak. Nekik kellenek a saját IP-ik, amik a Naviból hiányozni fognak. Az AMD bizonyos Sony licenceket már hasznosít a Vegában is, de nem olyan implementációval, ahogy a Sony megoldotta. Utóbbi egyszerűen nem használható számukra, elvesztenék a bizalmat a megrendelők felé. -
kolopele
nagyúr
Valamit félreérthetően írtam le ott az 50. kommentben?
Éppen erről beszélek folyton, hogy lassan még egy 1060 is kevés lesz (2-3 év) már FHD - n is. 1070 - től felfelé még bírni fogják tovább, de a felbontás (lesz) az igazán döntő, hiszen az határozza meg elsősorban milyen VGA - t vesz az ember. Az 1080 Ti - nek megvan az az előnye hogy azért hellyel-közzel jó 4K - hoz, 3 év múlva még jó lesz WQHD - hoz, 5-6 év múlva meg FHD - hoz (persze aki ragaszkodik teszem fel a 4K - hoz az azonnal vált ha jön egy erősebb kártya). A kérdés az hogy mikor jön. -
keIdor
titán
Nem biztos, az AMD a GPU-it már eleve a konzolgyártók meg az Apple igényei szerint tervezi meg. lásd Vega: Apple, Navi PS5 hírek)
Szóval az AMD-t szerintem eleve nem is érdekelné ha nem volna igény többet Radeonra, ha több konzolt vesznek. A konzolban sokkal több a pénz.Az nVidia meg az autóiparra, AI-ra koncentrál jó ideje jobban.
-
L4mie
veterán
válasz
#54625216 #131 üzenetére
ultimate megoldás: bill + egérrel játszható konzolos játékok.
HDMI / DP re rá a monitort, konzol az asztalra és voálá kész a cucc....mellé lehet melóra, filmezéshez etc-hez normal desktopot/laptopot tartani.De nem fogják meglépni mert ezzel instant kinyírnák a VGA piacot, kivéve ha valahogy párhuzamosan megtolnák a bányaszat profitálóságát mert akkor lenne ki VGA-t vegyen.
-
#54625216
törölt tag
válasz
Lacccca87 #126 üzenetére
Nem arról van szó, hogy PC-re ne érné meg fejleszteni, hanem hogy a nagy konzolos frachise-ok annyival több pénzt termelnek, hogy amellett a PC piac (pár MMO-t és MOBA-t leszámítva) aprópénz.
A Halo 4-ből a Microsoft pl. 200 millió dollárt zsebelt be elővételbe.
Ugyanakkor a PC-s húzócímek, mint a WoW, LoL, StarCraft 2 és társai jellemzően jól elfutnak 3-4 éves vason is, tehát amiért érdemes PC-t fenntartani, annál sem érdemes a újabb hardverbe beruházni.
Marad tehát az "ugyanazt tolom, mint a konzol parasztok, de 3 4K-s displayen 200fps-el" PC master race, nekik pedig el lehet adni a $3000 VGA-t is.
A roomscale VR lehetne a PC új húzóágazata, de pont a VGA árak miatt amolyan "tyúk-tojás" dilemma alakult ki: amíg nem mérséklődnek a VGA árak, addig a PC-s VR sem tud tömegesen terjedni, így viszont a VGA-k iránti keresletet sem tudja megtolni. -
mepet
addikt
válasz
#65675776 #129 üzenetére
1. Egy FPS-ben nem csoda. De pl. egy autós játékban vagy körökre osztott játékokban szuper lenne.
2. A steambox végül steam machine néven jött ki, csak a kutyának sem kellett, most is lehet vásárolni.
-
#65675776
törölt tag
1. Ez ott bukott el, hogy mikor összeresztették egymás ellen a kozolos és PC-s játékosokat, nem meglepő módon, igencsak durva PC-s fölény kerekedett a leaderboardokon. A konzolosok meg persze egyből elégedetlenkedtek.
2. A SteamBox egy irányelv volt, konkrét hw-t nem takart.
-
Lacccca87
addikt
Azért szerintem a valve köszöni szépen elvan a konzolok nélkül is és bődületes pénzgyárat épített fel. igazából az a helyzet hogy PC-n szinte csak a mulit alapú játékok hoznak jelentős bevételt a mikro tranzakciókkal, de az is csak akkor ha nem ad játékbeli előnyt csak kozmetika, mert egyéb esetben a tömeg megunja hogy pay-2-win a játék.( jó példa TF2,DOTA2,LOL,CSGO). De a tényleg jól sikerült single játékok is aratani tudnak, de itt is inkább a kombinált amiben erős single és amolyna fun szerű multi elemek vannak.
-
-
#16939776
törölt tag
válasz
janos666 #115 üzenetére
Ha már képélesség kérdéskör szóba került. Annak javítására a felbontás növelése - több kisebb képpont - csak egérfésülés. Ha egy akár milyen képpontszámú pontmátrix elven működő monitor, natív felbontásán hajtva, nem ad teljesen éles képet, akkor ott a forrás minősége lesz a korlátozó tényező, nem a használt felbontás.
-
#65675776
törölt tag
válasz
#54625216 #121 üzenetére
Milyen GDDR-re nagy a kereslet a mobil szegmensben? A telefonokban DDR3L vagy DDR4L RAM-ok vannak. GDDR5-öt a VGA-kon (értve ezalatt a HPC piaci megoldásokat is) kívül leginkább csak a PS4-ben használnak.
carl18: A többség szerintem azzal is megelégedne ha a HL2 fizikai színvonalát újra láthatnánk játékokban. De még annak a közelében sincs egy sem, pedig egy 14 éves játékról van szó.
-
carl18
addikt
Bakker de gáz
GTX 2080 850-1000 dollár
GTX 2070 550-650 dollár
GTX 2060 300-400 dolllár
GTX 2050Ti 200-220 dollár
GTX 2050 150-160 dollár
GT 2030 100-120 dollár
Ami lemaradt GTX2080TI 1200-1500 Dollár!Remek irányba megy a pc ipar, utána csodálkozik a sok gyártó hogy nem fogy elégé a hardver!
DDR4 Ramok árak az egekbe, most már a GPU árat is követik ezt, és elméletileg még lehet a cpu gyártásban is áremelés!A kérdés így ki marad a pc platform mellet.
Arról ne is beszéljünk hogy a sok csodás hardver mellé nem igazán adnak ki jó új játékokat.
Mafia 3-at kipróbáltam, annyira felcseszett hogy letöröltem.Sok hányadék félkész mesterségen megnővelt gépigényű hányadék van a piacon. Erre fel még a hardverek ára is meg duplázódik. Nem csodálkozom hogy egyre többen vesznek konzolt.
A mai játékokra ne is beszéljünk rágyúrnak a grafikára, de fizikailag semmit se fejlődtek a játékok az évek alatt. Semmi újdonság nincs csak maga a Grafika javul. Far Cry 2 vs Far Cry 5 videót láttam, ahol kajak a fal mögött álló ellenfelet le tudta az ember lőni , Far Cry 5 itt már elvérzett.
Örülnék ha végre a játékok Technikai része is fejlődni végre, és kaphatnának nextgen Fizikát.
Nekem a GTA 5-ben is elég csalódás volt mikor molotov koktélal tüzeskedtem és hát magától elégé könnyen kialudt az a tűz....
-
#54625216
törölt tag
válasz
Kronos3000 #94 üzenetére
Az a gond, hogy a GDDR-re továbbra is nagy a kereslet a mobil szegmensből, a kartelező memóriagyártók pedig nem telepítettek elég gyártósort. Így hiába büntizik őket, egyik napról a másikra nem fognak mérséklődni a memória árak, mert gyártósor nincs, kereslet meg van.
A VGA árak akkor fognak brutálisat esni, amikor a bányászat már nem tudja kitermelni az áramszámlát sem és a piacot elárasztják az olcsó bányász VGA-k. Ha emellett késleltetik a következő generációt vagy megduplázzák az árát, akkor a gyártók csúnyán pofára eshetnek.
Reméljük ezt ők is látják és még időben észhez kapnak. -
hokuszpk
nagyúr
valamikor tavaly még azt szamolgattam, hogy 7nm -en a polarishoz hozza lehetne ragasztani 8CU -t, ( ~+20% ) kaphat orajelben ~+300Mhz -t ( ~+20-25% ) meg a gddr6 is hozhat ugy +10-15% -ot, akkor mar 50% felett vagyunk, NVnél is hasonlo lehetne a helyzet.
oke, nem ilyen egyszeru, de nem lesz ez rossz, csak dobjak mar piacra)
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
#65675776 #112 üzenetére
igen, ebbol 1 a Pekingi nemzeti stadion alkalmas tomeges peldastatualasra; a tobbi 5-37 ezer kozotti befogadokepessegu valami, gondolom a tennis center 32000 is ugy van szamolva, hogy a centerpalya 10e, az egyes 5 e, a tobbi meg ilyen 2-3e aztan ezeket osszeadtak.
*szerk: ketto, adjuk hozza a Workers Stadiumot a maga 71000-es befogadokepessegevel.
-
hoolla
aktív tag
válasz
#74018560 #113 üzenetére
Pontosan. En is igy gondolom. Onmagaban az nem akkora problema ha magas az ar, de ha az parosyl egy pofatlanul alacsony teljesitmenynovekedessel, na az mar kinos. Ha pl en cserelem a Ti-t Ti-re, mondjuk ket ev kulonbseggel es rafizetek $1300 ( ami eleg sok rafizetes ) akkor is “csak” $55 korulre jon ki a VGA kartya egy honapra. A telefonomra fizetek ugyan ennyit. En ezzel ki vagyok bekulve. De ha ezert csak egy 20%-os extra teljesitmenyt kapok 2-3 evre, akkor az sajnos a nem eri meg kategoria es az inkabb bosszantana engem.
-
Prof
addikt
A PC jatek business a szofvereseknek nagyon nagy riziko, sokkal nagyobb biztosabb bevetel a mobil es a konzol, ergo arra fejlesztenek.
Amig a PC-s jatekok nagyresze konzol/mobilport addig az emberek nem akarnak majd uj kartyakat venni hogy jatszhassan a 10 eves grafikai szinvonalon. Nagyon nagy luxus 1-2 par oras techdemo jatekert ezer dollarokat kidobni.
4K nem tesz semmilyen jatekot jobba, csak egy uzleti kenyszer megoldas, ahogy a 30MP-es mobilkamerak.
-
válasz
FatMonster #56 üzenetére
Olyan rég halott az MSAA, hogy a mai gyerekek már nem is emlékeznek rá, mellette pedig máig borzasztó, de legjobb esetben is határeset a post-process AA (és ez csak az a pár "kivétel, ami erősíti a szabályt", ha van egy viszonylag jó algoritmus egy játékban, ami az adott látványvilág képi elemeivel meg tud bírkózni, de az sem univerzálisan jó, csak ott és akkor, lásd pl. Frostbite3 féle TAA a Battlefield 1 és Mass Effect Andromeda játékokban, sáros történelmi csatamező helyszínek vagy holografikus panelek mindenfelé a játékban, nem mindegy...), ellenben a natív 4k render+kijelző felbontás még jobb ilyen szempontból, mint a super-sampling (vagy ahogy újabban szeretik hívni virtual super resolution és hasonlók), mert nem csak a recék simulnak ki jobban, de picit nő a képélesség/részletesség is (persze nem a négyszeresére, nem is a kétszeresére, de lehet azért látni, főleg olyan 4k kijelzőn, aminek a képminősége pixel szinten is jó, nem csak a felbontása nagy). Ezért kell a 4k, legalább is én azért szoktam a nem túl régi játékokban inkább 2160p60-at választani 1080p120 helyett (persze mondjuk egy olyan játékban, ahol úgyis minden életlen mindenféle felbontásban, de játszva megvan a 120+ fps, ott jobb lehet az utóbb, gondolj pl. egy 5 évtől öregebb játékra vagy az eleve rajzfilmszerűre tervezettekre...).
-
-
kolopele
nagyúr
Én azért nem félek annyira mint te. Akkora vásárlóerő mindig is lesz hogy ez ne következhessen be.
Ha gond lenne majd lejjebb viszik az árakat, egy gyártó sem annyira bolond hogy saját maga alatt vágja a fát. Magyarország csak egy kis pont ebben a körforgásban, az összes szoftverfejlesztő cég is régen lehúzhatta volna már a rolót ha csak ide készítették volna a programjaikat. Nálunk a torrent megy főleg és nem az eredeti megvásárlása, sok más országban azért nem ez a jellemző. -
hokuszpk
nagyúr
válasz
#65675776 #105 üzenetére
az olimpiahoz nem kell olyan sok stadion, kell 1 foci meg 1 atletikai, de altalaban ez a ketto egybenvan, lasd pl. a Romai vagy a Berlini olimpiai stadiont. Ilyeneket, hogy uszas, vivas, ottusa, birkozas, loveszet, kajak-kenu, kosarlabda, kezilabda, maratoni futas, gyaloglas stb. nem stadionban szokas lezavarni, na jo, a gyaloglo meg a maratoni versenyeknel alt. az olimpiai stadion a start es a cel is.
-
TTomax
félisten
válasz
kolopele #104 üzenetére
De volt, 455fontért vettem 1080at destiny 2 kuponnal egy éve.Mostanra már 400euro/font alá kellett volna esnie a 1080 uj árának lévén kifutó széria lassan 2 éve kinn vannak.
BTW ha a 1180 drágább lesz mint a túlárazott 1080 volt akkor engem biztosan elfelejthetnek.Meg úgy kb elég sok embert,ha nem térnek észhez gyorsan akkor bizony az emberek nagy része nem fogja megvenni.Nyugaton sincs kolbászból a kerítés,az a vékony réteg aki megveszi ha 3000euro is meg nagyon vékony,az nagyon nem lesz elég.
Nagyban vissza fogja dobni a 4K terjedését is,meg úgy kb az egész gamer vonalat.Ha nincs vas normális áron akkor a monitorokért sem fognak ugrálni meg a többi perifériáért sem.Ha valami akkor ez ki tudja nyírni a pc gaminget elég hosszú időre,és akkor ha már értelme se lesz pcre optimalizálni akkor kb mindegy mit veszel.Ez egy olyan lefelé tartó spirál amire ha rálépnek akkor nincs kiút.Senki sem fog invesztálni mert csak bukni lehet rajta. -
ripla
addikt
Áremelkedés - még kevesebb eladott kártya - még nagyobb raktárkészlet.
Mikor látják be, hogy senkit nem érdekelnek a kiadásaik? Kartelleztek, megszívták, ennyike. Vagy árat csökkentenek, vagy rájuk rohad az egész. Ez van srácok, legközelebb majd meggondoljátok, hogy tényleg megéri-e a gyorsan jött pénz. -
Jack@l
veterán
Riogató PR cikkünket olvashatták, gyorsan gyoran futi drágán vga-t venni, mert lehet még drágább lesz.
Nevetséges.
Valószínű, ahogy sok más esetben is, pont az ellenkezője fog bekövetkezni mint ami itt sugallva van.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Egyes gyártók még beragadt készletekkel küzdenek, de ez a probléma eltörpül a memóriaárak mellett.
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hobby elektronika
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Óvodások homokozója
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Synology routerek
- Samsung Galaxy Tab S9 Ultra - nagy képernyő mindenre
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest