Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jakuu

    őstag

    válasz fatallerror #10 üzenetére

    Majd jovore, mert ebbol iden meg semmi nem lesz, max igergetes, mint az elozo generacional is.

  • Jakuu

    őstag

    válasz sad_Vamp #58 üzenetére

    En meg javaslok neked a controllereddel egy deatmeatchet valamelyik Windows Live-os FPS-el egy egerrel rendelkezo PC-s jatekos ellen.
    Aztan megtudod mi a kulonbseg es hogy alaznak porra a kontrollereddel egyutt.
    Ossze se hasonlithato a ket rendszer kozotti kulonbseg, mintha egy trabantot egy Ferrarival hasonlitananak ossze. Mind a ketto auto, de micsoda oriasi a kulonbseg.

  • Jakuu

    őstag

    válasz sad_Vamp #67 üzenetére

    Siman nem lennenek olyanok egy kozepes szintu jatekos is szarra veri a kontrollerest es ez nem hegyibeszed ahogy te teszed, hanem evek ota tarto tapasztalat mondatja velem. A HC playerekrol meg ne is beszeljek, ezerszamra lattam rage quitet emiatt kozolosoktol.
    FPSre verhetetlen a eger+bill kombo. Mashol jobb a kontroller de azok az altalaban rajuk kifejlesztett jatekok, vagy mondjuk verekedos stb jatekok ahol a bill+eger nem annyira jo es sorolhatnam. De az okorseget allit, aki FPS-nel ezt forditva latja, vagy kicsinek a kulonbseget.

    [ Szerkesztve ]

  • Jakuu

    őstag

    válasz SkyS1gn #92 üzenetére

    Sajnos ebben nagy igazat kell hogy adjak neked.

    Maga a jatekipar valt egy nagy sz..kupacca.En abban remenykedem, hogy talan az olyan kezdemenyezesek, mint a Kickstarter segit az ellenoresen es azon, hogy ne csak a nagy jatekgyartok es kiadok ellenorizettlenul menjenek a sajat utaikon es egyre gagyibb es gagyibb (primitiven egyszerusitett) jatekokkal arasszak el a piacot.

    Sajnos a nagy konzolosodasnak ez lett az eredmenye. Butabbnal butabb jatekok jelennek meg mindenfele leegyszerusitett ellemmel.

    Jo pelda volt erre a Fable 3-is, mar mindennel sporolnak a fejlesztok (lasd nincs eletero jelzes) stb. Vagy pedig a nagy kiadok annyira surgetik a kiadast, hogy jatekellemektol szabadulnak meg vagy feligkesz jatekokat adnak ki, ahol a kovetkezo fel evben legalabb kiadnak 20 patchet, amik egy magukban is mar szinte, akkorak mint maga a kiadott jatek meretukben.

    A penznyuzo automatizmusrol mar nem is beszelek, ahol olyan DLC-k jonnek ki mint par targy kiegeszites es semmi tobb, ellenben arban mar egy fel jatekkal neha felveszik a versenyt.

    A folytatasokrol nem is beszelek, olyan merteku a egyes reszek kozotti elteres, nem egyszer meg a magas A+ besorolasu jatekoknal is (lasd Dragon Age 2), hogy ertetlenul all ezelott a vasarlo. Persze az ertelmesebb vasarlok hamar rajonnek arra, hogy csak a zsebukre megy a vasar es egy nevvel akarjak csak rajuk tukmalni a jatekot, amiben sajnos a nagy jatekteszter mediak a segitsegukre vannak, akarva vagy akaratlanul is, magasabb ertekelesekkel, mert tudjak ha lehuzzak a termeket azonnal kenyszerpalyara kerulnek es azoktol a kiadoktol nem kapnak tobb promocios anyagot. Mar pedig a piacot szinte mar a nagy megakartelek iranyitjak, mint az EA.

    Sajnos azt kell latnom, hogy egyre kevesebb a minosegi termek es ez mindket oldalra jellemzo es a borzalmas portok tovabb rontanak ezen.

    [ Szerkesztve ]

  • Jakuu

    őstag

    válasz krx21 #102 üzenetére

    "A konzolok egyetlen céllal születtek: a warez ellen, de ez egyértelműen kudarcba fulladt!"

    Ez egy hulyeseg mar pardon, mar reg voltak konzolok, amikor meg semmilyen warez nem volt.
    Az mas kerdes, hogy kesobb tudatosan torekedtek arra, hogy a beveteluk maximalizalva legyen, bar ez se jott be meg a legujabb generacional sem, hiszen letezik warez ugyanugy konzolra is es a cserebere se segitti elo bevetel maximalizalasat.

  • Jakuu

    őstag

    válasz MZperX75 #108 üzenetére

    Tenyleg es neked volt Atarid amikor meg nem is volt c64 ?
    Mar reg voltak konzolok a C64 elott, szoval nem kell ez a butasag.

  • Jakuu

    őstag

    válasz Stauffenberg #132 üzenetére

    Duma es felrebeszeles. Regen ugy voltak megcsinalva a jatekok, hogy rengeteget teszteltek kiadas elott es minimalis volt a hiba, foleg a konzolokon, most meg mar abba szalad bele a jatekos, hogy akar meg le is fagy a jatek, mikozben jatszana (lasd Fallout 3). LOL
    Ez volt peldaul az egyik ok amire hivatkoztak regen a konzol jatekosok, most meg mar ott is elofordul a trehany jatekkeszitok miatt, vagy pedig a kiadok kenyszerittik oket, hogy kiadjak ilyen allapotban is a jatekokat.

    Szoval feleslegesek ezek a nyilvanvaloan latszolagos ironikus valasznak tuno "miert kellene javitani a bugokat" terelesek, elterelve a valos problemarol a dolgot.

    Ezek nem ervek.

    [ Szerkesztve ]

  • Jakuu

    őstag

    válasz gubacsino #145 üzenetére

    Nem egyaltalan nem lehet ezt a kamu terelest felremagyarazni.

    "De rossz, hogy a fejlesztők kijavítják a hibákat patchekben... szerintem is ez nagy probléma, nem értem miért nem tudják úgy hagyni a bugokat ahogy vannak... "

    Ezt hivjak terelesnek. Nyilvanvaloan a problemat megprobalva kicsinyiteni egy ironikus megjegyzessel.
    Es nem a merete szamit a patcheknek, hanem ahogy mas is irta a trehany munka es igen, arra hivatkoztak regen a konzolos jatek elonyenek, hogy nincs patcheles, nincs fagyas beteszed a lemezt a gepbe es kesz.
    Na ez mara megszunt es nincs hivatkozasi alap ra ezert is probalod megkerulni ezt a kerdest es jonni a flamewel mint kibuvo, pedig semmi mas nem tortent csak a valosagot irtam le..

    [ Szerkesztve ]

  • Jakuu

    őstag

    válasz Stauffenberg #151 üzenetére

    Gondolom veled ellentetben en igen.
    Tovabbra is handabanda az egesz amit irkalsz. Meret ? A megnovekedett meret joreszt az olyan elemeknek koszonheto, mint a sokszorosara novekedett texturak etc.
    Egy doom 3-al (tobb mint 8 eves jatek) osszevetve a source code sok jateknal nem lett sokkal nagyobb. (persze vannak kivetelek, de nem ugy kell ra gondoloni, hogy ezek gigabyte-nyi szamok, mint ahogy kozben a jatekmeret novekedett)
    Hogy lassuk a tenyeket is az atlag jatekok code-ja, kb 800k-1m sor, a doom3 volt 600k egy nwn2 szinten 800k sor (7 eves).
    A nagyon komplex jatekok amik a duplajara novekedtek ilyen szinten az ilyen tipusuak peldaul a strategiai jatekok (M&MH6 ~1.5m sor) vagy az RPG-k.A FPS-ek ennel kevesebbet tartalmaznak.

    Tobbe kerul a fejlesztes ezt is teny, koszonhetoen a sok penzt igenylo elemeknek, ennek nincs koze ahhoz, hogy bugos jatekot adnak ki vagy sem.
    Raadasul sokszor kesz enginet vesznek jatekokhoz, tehat azt nem kell megirni.

    Minnel hamarabb akarnak a jatekkiadok profitot viszontlatni a belefektetett penzukert. Ez a kulcsa a hibaknak.
    Ugye te tisztaban vagy azzal, hogy a fejlesztoket komoly penzugyi korlatok koze zarjak, mint peldaul plusz penzek megfizetesere kotelezik oket, akar a tesztereket a csuszasok miatt, ami napi szinten akar tobb tizezer dollar is lehet. Sot nem csak ilyen keretek koze szoritjak oket, hanem olyanok koze is, hogy a tartalom szempontjabol mit engedelyeznek vagy toroltetnek eppen.

    Jo pelda erre akar a M&M Heroes VI, tudnek meselni arrol, hogy mennyi penzt kellett beleolnie a BH jatekfejleszto ismeroseimnek a jatekba es a kiado helyett fizetni rengeteg kiadast. (tobb mint 1m euro), mikozben a keretet a kiado folyamatosan nyirbalta.
    Peldaul igy kerulhetett piacra egy felig kesz jatek, ahol peldaul a varosnezet funkciok nelkul kellett kidobni a termeket, mikozben az mar reg megvolt!!! De volt ott meg rengeteg kiadatlan tartalom.

    Csak megemlitsek nehanyat.

    "Heroes eseteben az egesz fejlesztes soran az Ubis sracok uj otletekkel alltak elo, es lecsereltek mar letezo funkciokat is meg az utolso honapokban is"

    A plusz amit a ceg hozzaadott, a kiado ellenben meg azt is nerfelni akarta.

    "-300 egyedi harci terkep /-csak 20 szerepelt a szerzodesben/
    - 3D-sen animalt fomenu /Ubisoft csak egyszeru allokepet akart/
    -tovabbi NPC-k
    -Hadjarat attakinto terkep /hadjarat ablak/
    -es sok mas

    Lassuk mik voltak az UBisoft dontesei:

    -kevesebb nyersanyag
    - nem akartak teljes kepernyos varoskepeket
    -csak 5 frakciot /ez a kovetkezmenye az Ubisoft folyamatos teljesites- kesesenek/
    - teremtmeny “medence”
    -es meg sok mas “nagyszeru” valtoztatas…"

    Szoval te nekem ne akard elmeselni, hogy zajlik ez aki sose jartal a szinfalak mogott, meg felejtsd el ezt a 10-es szorzatokat, meg a halandzsat arrol, hogy jobb az a vasarlonak, hogy neki az a jobb, ha egy felig kesz bugos halmazt kap a penzeert, mert az jobb neki, mint egy rendes hibamentes mukodesu termek, meg ha az kesik is.

    [ Szerkesztve ]

  • Jakuu

    őstag

    válasz janos68 #153 üzenetére

    Ott a pont, de nehanyan ezt ugy tunik valami flamewar reszenek probaljak tekinteni, mikozben ezek szimplan a tenyek.

  • Jakuu

    őstag

    válasz Bull1 #159 üzenetére

    De nem is terrorizaltak ennyire a kiadok a cegeket.
    Most allandoan stresszhelyzetben kell dolgozniuk, ugy hogy az egesz jatekmechanikat is akar megakarja valtoztatni a kiado, akar a kiadas elott , amikor mar nem feltetlenul lehet kesz a termek emiatt. Ez nem termeszetes. Eppen ezert irtam le hogy en kifejezetten orulok a Kickstarternek, mert fuggetlenitteni lehet a nagy kiadoktol a kisebb cegeket.
    A platformosodast, meg maguknak koszonhetik, hiszen ok akarjak kizsigerelni az osszes lehetseges piacot.
    A microsoftnak meg egyenesen erdeke is ez, mint egy konzol es PC piaci szereplonek.

    Sot, mar nem csak a multiplatformosodas, hanem az exclusive cimek portolasa is penzbeveteli erdekekbol jon letre.
    Olyan kiadok adjak ki a termekeiket igy akik nemreg meg masik platformokba rugtak bele, mondvan, hogy a warez stb miatt sose fognak oda jatekot kesziteni. Aztan amikor a termekuk mint pl az Alan Wake nem hozza az elvartakat, egybol a bevetel remenyeben gyorsan elfelejtik az 1 eves allaspontjukat.

    De ez meg mindig nem ok arra, hogy csak a penzhajhaszas legyen csak az elsodleges szempont.
    Gondolom mindenki jatszani akar onfeledten es nem a fogat vicsorgatva a jatek hibai miatt, amit az okoz nagyreszt, hogy kenyszerpalyan van a fejleszto. Raadasul azt sem akarja a vasarlo, hogy atverjek oket mint a mar altalam leirt tulzott "reklamkampanyok" ferditesei a termekekrol.

    Valamint egy nem kevesbe elhanyagolhato teny. A hibas jatek sokszor elveszi a kedvet a jatekosnak, valamint az idovel csokken az erdeklodese is iranta, hiszen az ujdonsag az nagy osztonzo ero, marpedig manapsag nem egy jatek tobb evvel a kiadas utan kerul egyaltalan olyan allapotba, hogy a kisebb-nagyobb hibai orvoslasra kerulnek.

    Szoval a bevetel maximalizalasa az szep es jo dolog, de bizony sokszor a felhasznaloval is kellene ugyanannyit torodni es nem csak az aranytojast tojo tyukot latni benne, mint ahogy azt sokszor manapsag teszik.

    [ Szerkesztve ]

  • Jakuu

    őstag

    válasz Bull1 #162 üzenetére

    Mar regen megjegyeztem kiben van a hiba. Az egesz jatekipari rendszerben,ami egy f*shalmazza valt, kivetelt kepeznek persze azok a resztvevok, akik nem fercmunkakat adnak ki.

    A problemak legfobb okai pedig nem szimplan a fejlesztokben keresendok, hanem legfokeppen a kiadok hozzaallasaban.

    Es nem nem jelenik meg tobb cim. Akarhogy is visszanezek az elmult mondjuk 15 evre, azt kell lassam, hogy sokkal igenyesebb es szinvonalasabb termekek jelentek meg osszessegeben a piacon mint most, radasul ezek szamaban is.
    Peldakent nezzuk meg a PS3-at. Meseld el nekem, hogy mondjuk az elso masfel evben milyen nagy volumenu jatek jelent meg ? Szinte a nullaval egyenerteku a dolog, ugy reklamoztak, mint az olcso BR lejatszot, mikozben gagyi jatekok voltak csak szinte ra.
    Azert PS2-re milyen szeleskoru volt a felhozatal ? Es nem csak folytatasok. A kesobbi egyedi otletekrol ne is beszeljek, mint az ICO,God of War vagy eppen a Shadow of the Colossus.

    Manapsag szinte a folytatasokbol elnek a kiadok, egyedi otletek nelkul, persze jon egy-ket uj dolog is, de fokent nem ez viszi a piacot.

    Felvasaroljak egy franchise nevet es license-it, aztan ugy szamolnak, hogy ugy is rajongotabora volt a termeknek es sikeres volt, majd ugy is megteritti a befektetest.

    Azt pedig en nem emlitettem, hogy a vasarlo a hibas, ha csak nem azokrol a casual retegekrol beszelunk, akiknek a torkan (finoman fogalmazva) meg a gagyit is lelehet tolni a kampanyokkal, meg a hulyitessel.

  • Jakuu

    őstag

    válasz Stauffenberg #165 üzenetére

    Te megint kevered a szezont a fazonnal. Ki allitotta, hogy regen csak hibamentes jatekok voltak ?
    Nem voltak azok, de nem is voltak olyan szarvashibak, mint most, meg a hibahalmaz szintjei is a sokszorosara novekedtek a regiekhez kepest. (es ezek a hibaszam mennyiseg nem szimplan csak megduplazodott, hanem olyan mertekben novekedett, ami elfogadhatatlan szinten van mar jelenleg)

    Regen nem voltak komplex jatekok ? Hat ezen rohonom kell, bizony voltak es egy sokkal gyengebb hardveren kellett ezt megvalositani.
    Pont hogy most egyszerusodnek a jatekok. Casual retegezodnek es a hardcore jatekosok szorultak a periferiara, akiknek az egyedi igenyeiknek koszonhetoen jott letre rengeteg igen szinvonalas es komplex jatek.

    [ Szerkesztve ]

  • Jakuu

    őstag

    válasz r-chee #182 üzenetére

    Na de miert jelennek meg ilyen cikkek felpercenkent, mikozben nincs semmi konkretum bennuk, csak talalgatasok ?

Új hozzászólás Aktív témák