- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- TCL LCD és LED TV-k
- Táblagép kíséri a Redmi Turbo 3-at
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Újrázhat a Pixel Tablet
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
ph A vállalat engedélyezte az AMD Fluid Motion Frames eljárását.
-
3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
it Az amerikai ügyészek keményebb, 3 éves börtönbüntetést akarnak elérni, miután Changpeng Zhao, a Binance korábbi vezérigazgatója bűnösnek vallotta magát a pénzmosásellenes törvények megszegésében.
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz #16820480 #100 üzenetére
és mit csinálsz egy koaxszal, amin jön a docsis egy mpeg transzport streamben? hint: semmit. vagy elfogadod a kábelmodememet vagy nem vagy előfizetőm. az end-to-end titkosítás nem szolgáltatói feladat. sem a modem elutasítása, sem a közvetlen optika a gerincig típusú álmodozás nem hoz plusz biztonságot. mi gerinchálózati szolgáltatótók vesszük a sávszélességet, így ami forgalom tőlünk kimegy, azt a gerinchálózati szolgáltató core routerén, vagy annak a környezetében, meg tudják figyelni. hiába adnék neked csajágaröcsögén a lakásodik optikát, amit utána bekötnék a csajágaröcsöge-budapest gerinchálózati csatlakozásomba, pesten a forgalom szűrhető, visszafejthető, a magyar forgalom jelentős részét a bixben is le lehet hallgatni.
tehát vagy megbízol a végponti titkosításodban, vagy visszatérsz arra, hogy mindent személyesen intézel, papíron leadva.
elvileg egy normálisan összerakott rendszerben a végponti titkosítást nem lehet értelmes idő alatt feltörni. az meg, hogy a gyakorlat rajtam kívülálló okokból ettől mennyire tér el, rajtam kívülálló ok.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#16820480
törölt tag
Egy koaxszal remélhetőleg soha többet semmit nem csinálok, mert olyat inkább be se próbáljanak húzni már Viszont ha már úgyis kell routert venni, akkor ennyi erővel olyat is lehet, ami egyben modem is.
Nem a végponti titkosításban nem bízok, hanem abban, hogy az unpatched szolgáltatói hardverre nem került fel MitM malware (mint pl. a Superfish volt anno). Gondolnám, hogy a bixesek frissítik a sebezhetőségek ellen a cuccaikat.
Ha a te unpatched hardvered miatt borul az e2e titkosítás, akkor az nem rajtad kívülálló tényező, ennyire akartam csak utalni. -
válasz #16820480 #102 üzenetére
én nem szeretem a routeres modemet. mi nem adunk olyat, te meg nem tudsz olyat hozni, hogy felengedjem a hálózatra.
az én unpached hardverem miatt nem tud borulni a végponti titkosítás csak akkor, ha a kulcsok publikussá válnak és/vagy a tisztelt user vak, mint a bányaló. viszont a világon sehol nem tudsz szerződni l8 hiba ellen.
a bixben nem sebezhetőséggel gyakják meg a forgalmat, hanem bírósági végzéssel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
a routerekből, kábelmodemekből kb. az a fix hw, amit egy gyártási menetben gyártottak és azonos szállítmányból kapsz. már úgy értve, hogy a gyártótól a magyar nagykerig terjedő úton azonos a szállítmány.
Szerencsére nem kell tippelgetni, az openwrt meg a többi open firmware fejlesztőitől lehet tudni, hogy milyen HW revíziók vannak egy adott routernél és messze nem végtelen sok, hanem általában egy kézen megszámolható mennyiség, arról meg a gyártó is tud, ennyit végigtesztelni nem probléma.
Érdekes, hogy a lényegi kérdésre (miszerint az adott sebezhetőgéset milyen szabállyal védted ki) nem válaszoltál. Nyilván azért, mert semmilyennel, nem állítasz be minden sérülékenységhez külön szabályt. Innentől kezdve meg bukik az egész.
Egyébként meg egyre jobban nem értem, hogy miről zagyválsz.
Eleve azt nem értem, hogy neked, mint ISP-nek mi közöd van az ügyfelek saját routereihez, másrészt meg itt ez a példa mintha valahogy azt feltételezné, hogy ha egy firmware frissítés brickel egy HW-t, akkor azt nem visszahívják, hanem továbbra is nyomják ki.
DRM is theft
-
rednifegnar
senior tag
en pl. nem a kulsejere tennem, hanem belulre. szet kelljen szedni a cuccot fizikailag hogy elerje a jelszot. ha elfelejti a sajat jelszavat akkor szedje szet vagy szedesse szet. igy egy akarki arra jaro nem tudja csak ugy lelponi (leirni,lefotozni) a gyari default jelszot amit most a hatuljara irnak.
A camera does not make art, the artist makes art.
-
"ennyit végigtesztelni nem probléma.": értem, tehát mondjuk tplinkből van 3-5 gyakoribb típus a hálózaton, mindegyik típusból csak 2-3 hardver revízió, az szinte érdektelen 15 darab, ebből nekem mindegyikből legyen raktáron, és ha beüt egy olyan sebezhetőség, ami a firmware olyan részén van, ami általános a típusok között, akkor egyrészt teszteljem le mind a 15 revíziót, másrészt találjam ki, hogy melyik usernél milyen agyakitekert konfig van, és azokkal is teszteljem végig? és mindezt 1-2 napon belül, hogy a darknetre kikerült zeroday előtt még patchelni tudjam a hálózatot?
szerintem aki ilyet mer kitalálni, annak még a harmadik szomszédja is hülye.
"nem válaszoltál. Nyilván azért": mert nem fogom közhírré tenni a védekezési metódusokat. szabályzat tiltja.
"itt ez a példa mintha valahogy azt feltételezné, hogy ha egy firmware frissítés brickel egy HW-t, akkor azt nem visszahívják, hanem továbbra is nyomják ki.": azt kellene felfogni végre, hogy mire kiderül, hogy egy frissítés működésképtelenné teszi a routert (nem csak brickelés, elég, ha nem sikerül a régi konfigot átemelni), mire eljut a gyártóig a hír, és le tudják állítani a frissítés terítését, addigra nálam már kiment annyi helyre, amivel nem tudok megbirkózni és elindul a hisztéria.
"Egyébként meg egyre jobban nem értem, hogy miről zagyválsz.": én sem értem, hogy te miről zagyválsz, már ha ez a zagyválásnak minősítő lekezelés a te szinteden elfogadható stílus-e.
"neked, mint ISP-nek mi közöd van az ügyfelek saját routereihez": soha nem az a kérdés, hogy jogilag, szerződésileg mihez van közöm. mindig az a kérdés, az előfizető mit hisz, hogy mihez van közöm. a telefonközpont akkor is felrobban, ha közöm van hozzá és embert kell ütemezni, hogy kiszálljon és javítsa, meg akkor is, ha nincs közöm hozzá és ezt többezer ügyfélnek egyesével el kell magyarázni. ráadásul az ügyfelek zöme nem fogadja el a nem választ. hiába mondod neki, hogy nem a te köröd, attól még rossz szájízzel teszi le a telefont, mert a problémáját nem oldottad meg, hanem elzavartad (tökmindegy, milyen udvariasan), és akkor menni fog a hiszti a facebookon meg mindenféle helyeken.
ha az ügyfélé a router, és a router titokban frissül, és hiba van, az ügyfél első gondolata az lesz, hogy felhívja az isp-t. soha nem az az első gondolata, hogy nála van a baj. ha a kutyája vigyorogva szétrágta a kábelt, miközben két méterrel arrébb saját kezűleg tette rá a szekrény lábát, akkor is felhív, hogy miért nem jó az internet és te miért vagy hibás.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #16820480 #106 üzenetére
értem, tehát mert azt mondtam, hogy van olyan eszközöm, amiben nem frissítettem firmware-t, abból egyenesen következik, hogy az benne van a szolgáltatásban?
remek, egy kekec ügyféllel kevesebb. jobb is, ha az ilyen más ügyfélszolgálatot boldogít.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
fatpingvin
őstag
"Több iparágban is komoly törekvés mutatkozik arra, hogy a felhasználó számára teljesen tiltsanak le bármilyen beavatkozást a saját eszközébe, ami azért egy nagyon megosztó vélemény. (Ugyanis nem is teljesen az ördögtől való, még ha egy informatikai portálon nem is örvendhet nagy népszerűségnek.)"
öö, de. ezt ne relativizáljuk már, a corporate szervilizmusnak is megvan a határa. az hogy a júzertől elveszik az elvi lehetőségt is annak hogy a sajátjaként használjon egy eszközt az a cyberpunk disztópiák legsötétebb oldala, vagy legalábbis annak a közvetlen előfutára.
főleg akkor ha nem csak egy konkrét gyártó eszközeiről van szó hanem egy eszköztípus teljes egészéről.A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
Mumukuki
aktív tag
válasz rednifegnar #107 üzenetére
It elsődlegesen nem az ellen kell védeni az end ismert hogy valaki a nappaliban megnézi az alját hanem az ellen ha fertőzött a belső hálón lévő gépe és arról megy tovább a támadó a default admin jelszóval pl. Vagy hogy ne jelszo1234 legyen a wifi jelszava és legyen bent bárki .
A szétszedést pedig max 1% a vállalna be a felhasználóknak . Jó az az alján
-
Mumukuki
aktív tag
"nem fogom közhírré tenni a védekezési metódusokat. szabályzat tiltja."
Arról nincs szabályzat hogy Kötelezően kell frissíteni?Szomorú hogy egy szakmai fórumon egy képzett szakemberrel arról megy a vita hogy kell e frissíteni vagy hülyeség az egész, ahelyett hogy konstruktívan menne a diskurzus hogy okés , hogyan oldjuk meg a frissítést a legkevesebb problémával. Tényleg szomorú
-
válasz Mumukuki #112 üzenetére
még mindig nem mondtad meg, mi bajod azzal, ha egy nem alapszintű routerben soros konzolon figyelem, hogy hogyan zajlik le a frissítés.
mert így az érzés (képzett szakemberrel vitázom) nem kölcsönös.másrészt a szövegértés se erősséged, én nem mondtam, hogy frissíteni hülyeség. én a kötelező, azonnali, user által nem befolyásolható frissítési metódusra említettem néhány alaposabban megválogatott jelzőt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
félisten
válasz fatpingvin #110 üzenetére
Azt hittem, sikerült megfogalmaznom azt, hogy eléggé ingoványos talajon mozgunk.
Szerintem nincs abszolút jó megoldás, legfeljebb kevésbé rossz kompromisszumok.
Ha minden lehetőség a szolgáltató / gyártó kezében van, az kiszolgáltatottá teszi a felhasználót.
Ha a felhasználó belenyúlhat, biztos, hogy rengetegen el fogják cseszni.Az pedig már régen nem igaz, hogy a netes eszközök kezelése teljesen magánügy lenne. Évek óta küzdök azért, hogy egy ügyfelemnek ne kelljen börtönbe mennie fogalmatlan internetfelhasználók hanyagsága miatt.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Mumukuki
aktív tag
Nincs azzal bajom hogy a soros porton frissíted a szoftvert, de továbbra is úgy gondolom hogy nem baj az ha nem a szakik hozzák meg ezeket a döntéseket hanem más szinten, részben más területen . Amúgy eddig nem is kérdezted , azért nem mondtam 🙂. nem velem vitázol, hanem ahogy látom sok mindenki mással.
Nyilván nem erősségem a szövegértés és nem veszem szemelyeskedesnek 🙂 de nekem eddig úgy tűnt (az jött le a mostani postjaidból) azért hogy alapvetően ellene vagy. Belefutottál hibába a mikrotikkel így innentől nem frissítetted (nem ez a megoldás) , ugyan miért baj az ha a szolgáltató eszköze nincs frissítve (gondolom vicc volt) , mondják már meg ugyan mi baj lehet belőle, elég csak egy tűzfal szabály , stb stb.
Tudod még ha nem is így gondolod akkor is az jön le belőle . Itt meg egy csomó valamennyire szakma közeli ember is van aki még most kezdi az egészet és azt látja hogy egy régi motoros sincs meggyőződve arról hogy igen is a frissítés nem lehet kérdés. Ebben viszont szerintem felelősséged van irántuk, hogy mit tanulnak itt.
Végfelhasználóknál meg menjen le és kész . Nem te és nem az itteni emberek nagy része a célközönség hanem aki csak internetet akar otthon és semmi köze az egészhez . Kb a felhasználók 90 % a.
Hülye példa , de a kocsikban egy jó ideje kötelező ABS ről sem tud a legtöbb ember hogy egyáltalán létezik mégis jó hogy van. Itt is ez lesz . Kötelező , a felhasználók nem is tudnak róla , a szakma dolga meg az hogy megoldja az esetleges problémákat a háttérben. Itt most ez lesz kötelező .
Mint ahogy ezt már régóta teszik a normális szolgáltatók viszonylag jól . Ott pedig ha hőbörög a végrehajtó NT-s kolléga, egy idő után az orrára koppintanak hogy na most vagy megcsinálod vagy szia.[ Szerkesztve ]
-
sunone
aktív tag
Végig olvastam a szakik vitáját, arról, most mit nem lehet, vagy nem akarnak csinálni frissítés téren. Akadémikus szintű lett.
Kár, hogy a hir arról szól, hogy a gyártók szigorúan kötelezve lesznek arra, hogy az automatikus frissítésnek működnie kell.
Alapvetően nem egy holdra szállás, meg fogják lépni. Pl, mindenki telefonján minden alkalmazás automatikusan frissűll. Sokkal komplexebb hw, sw, és hihetetlen, de évek óta működik.
Most komolyan elhisszük, hogy a router gyártója a saját hardverére, a saját szoftverére nem fog tudni frissítést csiholni, ha egy országnyi piac a tét? -
SP4C3
veterán
Mercusys mwr akármi. Frissítés után állandóan lefagy, régi fw-rel jó. Néhány tp link tl wr 740n-en hazavágod a remote managementet ha frissítesz.
Az, hogy működik az elég erős túlzás. Kisebb-nagyobb hibákkal, szenvedve, de "működik" és általában minden egyes frissítést követően lassabb, lefagy stb.-JNA- Yugoslav National Army // ⍟T-34-85⍟ // MSI H81M-P33 / Intel Xeon E3-1220 v3 @ 3.5GHz / 16GB DDR3 @ 1600MHz / Gigabyte RX470 4GB. sp4c3.speedtestcustom.com
-
Mumukuki
aktív tag
Legalább arra is jó lesz hogy tisztítsa a piacot. Tele van szemétre való gagyikkal. Ha nem tudják megugrani a gyártók ,így jártak . Majd vesznek az emberek mást . Úgyis a kisebbségi használ csak saját eszközt .
Én továbbra is azt mondom jó lesz ez és már hamarabb kellett volna .
-
válasz Mumukuki #115 üzenetére
"em baj az ha nem a szakik hozzák meg ezeket a döntéseket hanem más szinten, részben más területen": de, baj:
1. a nem szakik fel sem fogják a problémát, ergo nagy valószínűséggel marhaságot döntenek.
2. láttunk már olyat, amikor nem szaki döntött, pl. sólyom, mekkora káosz lett belőle."Nem te és nem az itteni emberek nagy része a célközönség hanem aki csak internetet akar otthon és semmi köze az egészhez": tehát én vagyok a célközönség.
azt meg ne firtasd, hogy hogyan működnek a szolgáltatók. meg lennél lepve.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Sanya
nagyúr
válasz fatpingvin #110 üzenetére
eyébként van nem managelhető switch is, azt nem akarja a juzer piszkálni?
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
Sanya
nagyúr
Attól válsz szakértővé, hogy soros konzolon figyeled a router frissítést? Gratulálok, te egy hálózati szakértő vagy, aki nem frissít, hanem mindent tűzfalból old meg. ÜGYES VAGY!
Mindenkihez mikor fogsz eljutni?
Ha elolvasod, itten arról van szó, hogy a gyártóknak meg kellene oldaniuk, hogy a routerek, amiket eladnak, legalább havonta 1 felnézzen a megfelelő helyre és letépje a frissítést.
Én már frissítettem sok routert, de még 1 sem döglött bele. Neten olvasni 1-2 szériát, de nem tömegesen, + a router gyártója oldja meg, hogy ne brickelje a routereket.
És így legyen védett.Persze a world router manufactoring comittee ismeri a csodálatos munkásságodat, ami rengeteg minden mellett speciális, elárulhatatlan tűzfalszabályok ( ebben mi a picsa üzleti titok?), valamint router fw upgrade figyelése soros porton keresztül a mindenhez is én érteken át tart, de sajnos téged nem mernek klónozni és mindenhova eljuttatni, mert túl drága lennél nekik. De ha te ebben látod a megoldást, hogy egy egyszemélyes Mr. Veér István (bambanoe) frissítés helyett tűzfalszabályokkal oldja meg a biztonságot, meg soros porton nézegeti mancikanéni upc-s modem utáni routerét, akkor tényleg nagy a baj veled.
Mintha a trafipaxos rendőr kampányolna a sebességkorlát betartása ellen, mert elveszik a munkát...
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
-
Mumukuki
aktív tag
De hidd el hogy attól hogy valaki már nem a kozolt nyomogatja napi szinten még érthet hozzá . Ráadásul Enterprise környezetben nem egy ember ül le se dönteni se kitalálni a megoldást és előkészíteni a döntéshez az anyagot . Aki soros porton frissít azt is meg szokták kérdezni csak nem arról hogy kell e frissíteni 😉 A legtöbb ember korábban ugyanúgy dolgozott üzemeltetésen akik kidolgozzák a részleteket .
Nem kell firtatnom hogy működik egy ISP tudom jól. Mondjuk a Jingjang Kft szolgáltatót csak sejtem .
-
válasz Mumukuki #127 üzenetére
még mindig várom a választ arra a kérdésre, hogy isp szinten mit csinálsz, ha beüt a krach.
azt vedd hozzá az elképzelésedhez, hogy én még soha nem ültem isp call centerben, és nem is fogok. tehát engem személyesen nem érint, ha a managgák meg a jogászok meghoznak egy döntést, amiről károgtam, mint a holló, és nekem lesz igazam.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Mumukuki
aktív tag
Imádkoznak és remélik hogy hamar elül a balhé 😂
Viccet félretéve ISP oldalon az összes kint lévő és eszköz ismert, az update tesztelt, gyártói support van (és lehet is úti őket ) majd phased rollout és a bejövő infók alapján emelik a darabszámot . Nyilván nem 1 nap alatt terítik de nem is 1 év . Ez most is működik már nem kell kitalálni hogy frissítésének.De most komolyan , a cikk nem erről szólt , hanem a végfelhasználók által vehető eszközökről . Ott is már a normalisabbnál ez régóta megy rendesen, a gagyik meg vagy megoldják vagy eltűnnek .
A károgás meg nem elegendő indok arra hogy szarjuk le a frissítést . Van más terület is aki károg ha nem történik meg és az remélhetőleg minden nagyobb cégnél hangosabb. Mondjuk a security .
-
válasz Mumukuki #129 üzenetére
szerinted isp-nél phased rollout van. az pontosan micsoda?
az egy isp által kezdeményezett, mennyiségben is kontrollált update?
mert ha igen, akkor neked egészen pontosan mi a bajod azzal, ha szerintem a kontrollálatlan update nem jó?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #16820480 #131 üzenetére
tehát kici kínai gyártó tudja, hogy melyik ip cím melyik isp-hez tartozik, ott hány routert lehet ráengedni egyszerre a frissítésre, hány bedöglött routert tud lekezelni az isp ügyfélszolgálata, mennyiből nem lesz még hisztéria, stb. stb.?
amikor ilyeneket leírtok, azt el is hiszitek?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#16820480
törölt tag
De most akkor mondd már, te felelsz a felhasználók routeréért vagy sem? Mert ha igen, akkor mégis mit ért az a hiszti, hogy te csak bridge módba állított endpointot teszel ki és a routolást oldja meg mindenki magának?
Arról nem is beszélve, hogy a routert gyártó cég oldja csak meg a frissítést. Mondjuk lehet úgy is, hogy van két partíció rajta, az egyikről fut, a másikról frissül, aztán reboot után az újról áll fel a rendszer, ha meg nem, akkor vissza a korábbira és küld hibajelentést. Tényleg rocket science, évek óta egy rakás eszköz így működik.
-
Mumukuki
aktív tag
Ki beszélt erről ?!?
A gyártónak nem kell ezt tudnia . End user device amit a user vett meg otthonra . Most is működik ez sok típusnál anélkül hogy elcseszné a konfigot. Pl jó pár Synology router az ismerettségemben. Erről szólt a cikk.Az ISP hez beérkező problémát , meg te hoztad fel. Igen, lehet belőle pár nem várt help desk call, Amit a help desk folyamatok lekezelnek. Nem a te problémád.
Az egész ott robban kb hogy hülyeség ez az automatikus update , meg minek, belefutottál problémába és le is van tiltva ami nem baj mert a tűzfal megvéd Stb stb .
-
E.Kaufmann
addikt
Elég lenne csak valami véletlenszám generátorral előállított nappal késleltetni a frissítést, ha meg tömegesen van gáz, leszedni a tárhelyről.
Abban megértelek, hogy mint üzemeltető, bármilyen frissítési mechanizmus, amit nem te irányítasz, attól feláll a szőr a szőrkucsmádon. Az ISP által adott eszköz legyen az ISP sara. A semminél meg tényleg az is jobb, ha központilag szűrik a káros forgalmat, és amíg ebből a felhasználó nem vesz észre semmit, addig ez még működhet is. De a végtelenségig nem lehet mindent központilag szűrni. Vagy mégis?Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
Silεncε
őstag
-
E.Kaufmann
addikt
Mit takar az, hogy lehallgatja? Én csak azért nem szeretem a gyári routert, mert az ADSL-es időkből megszoktam, hogy amit a szolgáltató ad az szar, akár modem, akár router és cserélni kell. Kábelmodemnél már csak a router van saját kézben, de a semminél az is jobb.
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
Silεncε
őstag
válasz E.Kaufmann #139 üzenetére
Nem lehallgatja, lehajigálja...
-
válasz #16820480 #135 üzenetére
"De most akkor mondd már, te felelsz a felhasználók routeréért vagy sem?": ugye erről is volt már szó, miért is olvastad volna el, mielőtt belekötsz...
nem, nem én felelek az ügyfél routeréért. de ezt az ügyfél jellemzően nem tudja vagy nem akarja figyelembe venni, tehát akkor is rajtunk csapódik le a hiba, ha semmi közünk hozzá. ezért kapálózok ellene.
ami az én kontómra megy, azt én akarom felügyelni. pont. mindenki más kibic, joga van csendben maradni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Mumukuki
aktív tag
Ez nem lazaság csak kockázat management.
A biztonság mindig is erről szólt hogy ára van, de ez normális . Elhiheted hogy ezek mind bele vannak számolva egy hasonló témát érintő döntésről Enterprise környezetben (illetve normális esetben törvényi szabályozás előkészítésénél konzultálnak a szakma képviselőivel ) . Emiatt mondtam hogy jó hogy ezeket a döntéseket nem a szakik hozzák meg (ők is egy input a sok közül ) hanem a megfelelő szinten .A kibicségről még annyit, hogy ha viszont nincs frissítés és amiatt üt be a baj akkor a kibicnek is fáj , de utána neked is fog 😉
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Persze, leírtad, olvastam, de akkor sem volt már kerek. Ha így is úgy is neked kell a user routerét böködni, akkor miért nem eleve olyan eszközt teszel ki végpontra, amit te tudsz felügyelni? Ha meg megtörtént az általad emlegetett felelősség szeparáció, akkor meg pontosan azzal a lendülettel fogja a supportos a telefonban lerázni az ügyfelet, tehát nem a te problémád, hogy a saját beszerzésű routeren mi történik
Vagy akkor most mindenért is téged lehet hívogatni? Valami probléma van a Windowsban, gyere ISP csináld meg. Elfogyott a kenyér, gyere ISP csináld megVagy ha tovább visszük, akkor a frissítetlen user router után mégis te fogsz egyesével rohangálni, hogy kinél milyen portokat tilts le, mert melyik routernek milyen sebezhetőségei vannak (már mintha a port letiltás mindent megoldana, de ettől most tekintsünk el)? Vagy úgy gondoltad, hogy te csak kényelmesen beszeded a pénzt a végpontért, a user meg ne csináljon semmit, csak üljön a seggén és nézze, ahogy megszívja a sebezhetőségek miatt?
Mert ugye az emberek 99%-a nem fogja tudni magának frissíteni, mert nem is tud róla, hogy mit kellene frissíteni. Te nem csinálod meg nekik, mert "nem a te problémád", a router gyártója ne csinálja meg nekik, mert biztos elrontja és még neked kell majd dolgozni miatta. -
Mumukuki
aktív tag
válasz #16820480 #145 üzenetére
Ezért nem értem hogy egy szakit miért zavar az ügyfél tulajdonában lévő eszköz .
Ha ezt a help desk nem tudja rendesen kezelni (illetve előtte már az ügyfél tájékoztatásakor ) akkor az a help desk folyamati hibája és semmi köze az egészhez .
Ahol a user veri az asztalt előbb utóbb az vagy a bolt ahol vette vagy az eszköz gyártója . Ez viszont rákényszeríti őket hogy normális cuccok legyenek . És ez az egész és szabályozás lényege hogy hulljon a férgese . Kell ez
[ Szerkesztve ]
-
válasz #16820480 #145 üzenetére
két okból nem rakok olyan eszközt:
1. nem kívánok senkivel vitába bonyolódni arról, hogy lehallgatom-e a hálózatát vagy sem.
2. ha én tettem le az eszközt és én konfigurálom, akkor gyakorlatilag én vagyok a rendszergazdája a családnak. ezt nem fizeti meg senki. ráadásul az ügyfelek gépein zömében valamilyen windows van... pfujha én lennék a routerük rendszergazdája, akkor folyton csörögne a telefonom, hogy ez nem megy, az nem megy, nem kapott ip címet, nem működik, nem tud szkájpolni, elfelejtette a jelszót, új gépet vett, állítsam már be rajta a netet, stb. stb. lovat részletre.
"akkor meg pontosan azzal a lendülettel fogja a supportos a telefonban lerázni az ügyfelet, tehát nem a te problémád, hogy a saját beszerzésű routeren mi történik": de miért tartsak fenn sokkal drágább helpdeszket meg supportosokat azért, hogy lerázza az embereket? egyrészt amíg lerázza, az idő. jön a kedves ügyfél, már hallgatta a négyévszakot 15 percig, mire bekapcsol egy callcentereshez (nem nálunk történt), fel van paprikázva, rögtön üvöltéssel nyit, hogy már megint mi van. több perc, mire lehiggasztod annyira, hogy megértse, amit el akarsz mondani neki. utána elmondod, akkor megint elborul az agya, mert nem szereti azt hallgatni, hogy nem. és úgy megy el, hogy az internetet nem tudja igénybe venni, negatív választ kapott, és nem azzal fog foglalkozni, hogy ő a hibás, hanem azzal, hogy nincs net és elküldtük a fenébe. nagy rakás pénzt kihajítasz azért az ablakon, hogy rontsd az ügyfélélményt meg a cég imidzsét. tutti üzlet. miközben meg azok, akiknek jogos panasza lenne, nem férnek hozzá a callcenterhez.
itt azért tessék azt is figyelembe venni, hogy Magyarországon legalább 100 olyan isp van, amelyiknél nem állnak százasával a callcenteres bigék. a nagy cégeknél meg akkora az alultervezés, hogy sikerül felhívni egy óra zenehallgatás után, majd a bige nem érti, hogy mi bajod, de meggyőzöd, hogy küldjön embert, és akkor azt mondja mondjuk ma, október 19-én, hogy január 4-én otthon leszel-e.
"Vagy akkor most mindenért is téged lehet hívogatni?": a lehet, a szabad, meg a jogos az három erősen különböző kategória. mindenki felhívhat, aki megtudja a telefonszámot. és ez elég is nekik, semmi más nem érdekli, sem az, hogy igaza van-e, semmi. ő azt akarja, hogy ugorj és intézd el. csak ez pénzbe kerül. azt valaki fizesse ki.
"Valami probléma van a Windowsban, gyere ISP csináld meg. Elfogyott a kenyér, gyere ISP csináld meg": olyan, hogy elfogyott a kenyér, vigyünk, nem szokott előfordulni. minden más igen. azt soha nem mondják, hogy berohadt a windowsom, azt mondják, hogy nem megy a net. nem, perszehogy nem, mivel a komplett géped szétszállt a p-ba, miért pont a net menne rajta? és akkor kimegy a technikus, és kiderülnek a disznóságok, hogy kávét öntött a gépbe, a kutya belepisilt, a gyerek szétrángatta a drótot, a szekrényt rátette a koaxra, a modemet berakta a radiátor díszburkolata alá, és megfőzte, stb. stb. de olyan is volt már, hogy minket hívtak, miközben más isp-nél voltak előfizetők. meg olyan is, hogy mire kiértem az ügyfélhez, kint volt a yard két kocsival, villogtak, mint állat...
az is rendszeres, hogy raplizik, hogy nem megy a net. szólunk neki, hogy kapott levelet arról, hogy áramszünet lesz. olvasta? nem. akkor most olvassa el. vagy képtelen megoldani a bankban, hogy csoportos fizetéssel fizessen, mert azt a bonyolult lépést, hogy fogja a tetves számláját és bevigye a bankba, ahol az ügyintézőkkel megbeszéltük, hogy mit hova írok rá, nem bírja megugrani. vagy azt se, hogy megkapja a számlát x forintról és pontosan x forintot átutaljon, ne találomra egy összeget. vagy hogy behangolja a tévéjét, ha új tévét vett.
most volt törvénymódosítás a számlázás rendjéről is. hónapokkal előtte körbeküldettem levélben, hogy mit kell csinálnia az ügyfeleknek (most tekintsünk el attól, hogy szerződés szerint korábban is kötelesek voltak megcsinálni). Szerinted hány nem csinálta meg, és hány verte az asztalt, hogy a számla miért nem jó, amit miatta nem tudtunk helyesen kiállítani?
tehát minden probléma, ami telefonhívást indukál, az BAJ. van nekünk önállóan is elég bajunk, ostoba eui bizottság hagyjon békén. először tanuljanak meg dátumot írni, addig csitt.
azt becsülöm bennük, hogy amikor megjönnek a tolófájások, nem minket hívnak. minden másra ott a mastercard meg mi.
már csak a szépjáték kedvéért elmondom a legmeredekebb tapasztalatot. több cégnél is dolgoztam, az egyikből kiment egy kis spam. gerinchálózati szolgáltató raplizott miatta, majd mivel szerinte nem kapott időben választ, ezért fogta, találomra kiválasztott egy másik céget, ahol szintén kapcsolattartó voltam, és kihúzta a drótjukat. pedig ezek állítólag kazalnyi iso minősítéssel felkent hiperszuper ügyfélérdekében dolgozunk minőségi szakik voltak Pestről (hova rohanjak...)
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
#16820480
törölt tag
Most döntsd már el akkor hogy zavar-e az ügyfél készüléke vagy sem... Mert írtál 3 oldalnyi szöveget hogy miért zavar és baj, aztán meg leírod 2 perccel később hogy nem zavar
Nem tudom nálatok milyen szar cuccokat használtok, nekünk letette ide úgy 4 éve a digi a modemet, ami routol is, annyit csináltam vele, hogy megadtam WiFi lejszót és működik. Nem kell havonta újrakonfigurálni meg hívogatni miatta az ügyfélszolgálatot.
Ha megoldanák, hogy ez akár a gyártó, akár az ISP részéről rendszeresen frissüljön is, akkor onnantól egy szavam nem lenne, így meg marad a legkisebb rossz, mert ezt adták, ez van. -