Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • niof

    addikt

    válasz Vesa #58 üzenetére

    "Ezért van az is, hogy bizonyos emberek számára pl. a furulya egy szép hangú hangszer, míg másokat a világból lehet kizavarni vele, mert idegbetegek lesznek a frekitől, amit kiad."

    Ez annyira igaz, hogy nalam pont ez van a legtobb rezfuvossal. Teljesen mindegy, hogy eloben hallom, testkozelbol, vagy felvetelrol. Nem birom elviselni.

    Amugy a cikkhez.
    Mindenkepp gratulalok, hogy az onmegvalositas utjara leptel, es megelegedessel tolt el, amit csinalsz. Nekem a stilusarol es a mondanivalojarol pont az ezoterikus high-end gyartok jutottak eszembe, akik olyat allitanak magukrol, hogy ezt csak ok, csak a birtokukban levo tudassal kepesek letrehozni. Kicsit szerenyebben!... ;)

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • niof

    addikt

    válasz Vesa #61 üzenetére

    "Ha már le van vezetve a jel a hangszóróig, akkor az pl. nálam egy hatalmas hiba, hogy itt véget ér a történet a cikkírónál, pedig az a jel aztán bejut a fülbe, onnan meg az agyba,..."

    Nem. A hangsugarzokbol meg bejut a levegobe, es a helyiseg komlpex akusztikaja is csavar egyet rajta, majd csak ezzel egyutt jon letre az egeszrol alkotott "kep". A videoban csak egy szemszogbol latjuk a teret, ahol a felvetel keszult, de ha a tobbi resze is hasonloan "ures", akkor mar ha behozol egy butort, megvaltozik minden. Ha az egesz hobelevancot atvinnenk egy diffuzabb, kelloen csillapitott terbe, maris mashogy szolna. Ez meg inkabb egy muhelynek tunik, nem zenehallgatasra szant helyisegnek.

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • niof

    addikt

    válasz domerator #83 üzenetére

    "mindenki ugyanúgy énekel rajta, Lady Gaga hangja majdnem ugyanolyan mint George Michaelé..."

    Ha tényleg ez a helyzet, akkor vagy nagyon rossz rendszereket hallhattál eddig, vagy nagyon rossz a hallásod, mert kb. egy Sokol rádión is meg lehet ezeket különböztetni. Még ha erős iróniával írtad, akkor is.
    Amúgy a sok hangszórós téma nem teljesen idegen gondolat. Egy hangmérnök mondta régebben azt, ha igazi surround élményt szeretnénk, nagyjából 100 hangszóróval kellene magunkat körülvenni. Amit te mondasz, ott bukik el, hogy egyszerűen nem lehet egy hangszóróra rábízni egy adott hangszer lesugárzását. Ez mind felvételtechnikailag, mind lejátszásilag bonyolult lenne, és egyben kivitelezhetetlen. Gondolj csak egy szimfonikus zenekarra. Úgy kéne őket bemikrofonozni, hogy el legyenek egymástól szeparálva, ne halld a másik hangszert az adott mikrofon esetén, ami lehetetlen. A felvételt annyi sávon kellene rögzíteni, ahány hangszer megszólal. És mi lesz a térinformációkkal, reflexiókkal? És akkor nem is beszélve a visszajátszásról. Hol és hogyan rendezel be egy szobában annyi erősítőt, hangsugárzót, kábelt, miről játszol le egyszerre, megfelelő időzítéssel/hangerővel ennyi sávot?
    Szóval, egyszerűbb, ha inkább eljársz koncertekre, otthonra meg vegyél valami nem zsebrádió szintű rendszert, és rendben leszel. ;)

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • niof

    addikt

    válasz pechman8 #89 üzenetére

    Ja, hát igen. Az cikkedből is következik, hogy te vagy az élethű hangreprodukció következő felkent pápája. :U
    Mindegy.
    Járj amerre úgy gondolod, hogy járnod kell!
    Aztán még az is lehet, hogy idővel te leszel a következő Ken Fritz, és rólad csinál majd valaki egy ilyen szép videót.
    [link] Majd utána, a többi szkeptikussal együtt, elnézést kérek. ;]
    Érdemes lenne végignézned, csak mondom. Meg persze mindenki másnak is.

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • niof

    addikt

    válasz konzumpro #100 üzenetére

    Nem is ez a probléma igazából, a stílus az hagyján. Inkább itt többen azt kifogásoljuk, hogy semmivel nem támasztja alá a tapasztalatait, csak azzal, hogy neki jobban tetszik.
    Ezt ahhoz tudnám hasonlítani, mintha egy mérnökkel terveztetnél egy hidat, rengeteg számolás, tervezés mérés, statika stb. alapján megcsinálja a tervet, és megépítik, tökéletesen működik. A másik fél, meg mondjuk egy sima kőműves (nem degradálva a kőműveseket, értsd helyesen), aki elkezdi felépíteni a hidat, kvázi ad hoc módon, és ha elkezd instabillá válni, akkor aládúcolja, kitámasztja, fellógatja stb., de nem tudja igazából, hogy mit csinál, csak azt, hogy enélkül össze akar dőlni a híd. Aztán miután elkészül, funkcionál, még lehet nem is csúnya, csak lehet, hogy 100* akkora idő, pénz, energia befektetésével jut ugyanoda, mint a mérnök.
    Nyilván nem azt várjuk tőle, hogy vásároljon milliós műszerparkot, és mérjen be mindent, de azért az egy kicsit kevés, hogy azért jobb, "mer' csak, mer' én azt mondom". Ahogy mások és én is megjegyeztem, üdvözlendő dolog, ha valaki a saját útját járja, és örömmel tölti el az idő, pénz, energia, amit a hobbijára költ. Ebben az égvilágon semmi kivetnivaló nincs. Abban sincs, ha bizonyos dolgokat, megoldásokat titokban akar tartani, ez is teljesen rendben van.
    Viszont nehezen védhetőek a szokásos audiofool lózungok, amiket hangoztat, hogy érzelmek, meg lejön a hang a dobozról, meg hogy máshol ez sehol nem szól így stb., ha nincs ami műszakilag alátámassza az állításait. A csöves erősítőket pl. pont azért szeretik sokan, mert bár torzít a hangjuk, esetleg %-os nagyságrendben is, de ezt máshogy teszik, mint a félvezetősök. Pl. az alapfrekvencia felharmonikusai a páros szorzatokra esnek, félvezetősöknél pedig a páratlanokra. Ez utóbbi természetellenesnek hat és zavaróan befolyásolja a hangot, míg a párosok nem, azok épp hogy kellemesek az agynak. Emellett (igazából ez által) színezik a hangot, itt-ott kiemelések lesznek, jellemzően melegebb, intimebb hangzást produkálva.
    De ha a hangdobozt vesszük górcső alá, az sincs rendben. A gyártó kifejezetten hangsúlyozza a technikai leírásban, hogy tölcséres (back-loaded horn) dobozt ajánlanak hozzá, és egy komplett tervrajzot is mellékelnek. Valamint javaslatokat tesznek a csillapítóanyagok elhelyezésére és mennyiségére. Annyival egészítik ki, hogy lehet használni reflex rendszerben is, amely kompromisszumos megoldás, mert így 120Hz alatt esni fog a mélyátvitele, 50-60Hz-en egy "kontrollált" kiemeléssel.
    A fentieket alapul véve hallható valamennyire a felvételen, hogy egy énekhangra kihegyezett, erősen színezett hangkép keletkezik.
    Ezzel egészen addig nincs baj, míg saját magának gyártja a hangrendszerét, és csak ő hallgatja.
    Ha más stílust játszanánk rajta, mennyire jelenne meg a mélytartomány (a rendszeren). Mennyire lenne egyenletes az átvitel? De hát ugye ez is olyan, hogy mérni kéne, mert amit az ember helyesnek gondol, az az esetek nagy többségében nem az, és ennek nagyon egyszerű oka van. A hallásunk nem egy műszer, nem működik azonosan, akár 2 egymást követő órában sem. Egy megfelelően fejlesztett és alkalmazott, kalibrált mérőeszköz pedig mindig ugyanazt az eredményt mutatja. Szóval lehet kézzel lábbal harcolni a realitások ellen, de ha egy isteni kinyilatkoztatásként nyilvánosságra hoz egy cikket, akkor nem megsértődni kell azon, ha a magamfajta technicisták, vagy a "szakik" rámutatnak a gyenge pontokra, és kérdéseket tesznek fel, hanem szembe kellene nézni a közösséggel, ahol ezt megosztotta, és bizonyítani a leírtakat. És mindezt teszi egy olyan weboldalon, ahol eleve a műszaki szemléletű(bb) érdeklődők fogják a cikket nagy valószínűséggel elolvasni. De mivel így viselkedik, ahogy, lehet úgy is tekinteni az irományra, mint egy kvázi nyílt provokációra azokkal szemben, akik esetleg már valami kézzel foghatót is letettek az asztalra, és ez által alátámasztható érveik vannak.

    [ Szerkesztve ]

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • niof

    addikt

    válasz bkercso #114 üzenetére

    Ezt alá tudom támasztani. Mikor régebben latency problémáim voltak a laptopon a Spartannal, én is más magra címeztem az audio folyamatokat az interrupt affinity policy tool-al, ha jól rémlik. És máris jobb lett. Még azon is vatiáltam, hogy fizikai, vagy HT magra dedikáljam. De asszem én is a 2. vagy 3. fizikai magra tereltem. A hálózatkezelést meg a 4.-re. Nagyjából ekkor szűntek meg a random pattogások, és a DPC érték is a töredékére csökkent.

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • niof

    addikt

    válasz pechman8 #142 üzenetére

    Vicces amúgy, hogy ennek a "remek" (állítólag), és igen drága programnak a marketinganyagát pártízezer forintos fejhallgatók fotóival készítették el. Legalább annyi lett volna a fejükben, hogy kérnek küccsön valami épkézláb, néhány ezer €-s fejest, vagy egy néhány 10000€-s híg-end rencer képére montírozták volna oda azt az epöl leptoppot. Vagy esetleg megkértek volna valakit, akinek olyan rendszere van, hogy hadd tegyék már oda a lapost, amíg csinálnak róla egy fotót. "Hadd tegyük oda! Na lécciii! Fizetünk is érte! Csak 1 fotó. Nem áruljuk el, hogy nem is ezt használod, becs szó!" ;]

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • niof

    addikt

    válasz zooleeka22 #178 üzenetére

    Melyik analog tarolora gondolsz? A bakelit lemezre? Van vagy 40dB a dinamikatartomanya... Na, nem mintha az a legtobb estben ne lenne eleg, de mondjuk a CD durvan a duplaja. Ha normalisan meg van csinalva a felvetel, akkor a digitalizalasnal nem vesztesz semmit. Azert lehet eleg fasza vinyl rip-ekkel talalkozni, ha nem pattogna egyszer-ketszer, nem lehetne megmondani, hogy az. Csak odafigyelessel es hozzaerto modon kell azt is elkesziteni.
    DAC tekinteteben meg nezegesd az ASR tesztjeit, ha jol remlik, nem olyan reg volt egy S.MS.L DAC, amit 100kHz-ig linearisnak mertek. Nincs olyan nagyon sok, keress ra. Amugy mi szukseg van a 100kHz atvitelre. Ha ubermensch vagy, akkor sem hallasz 21-22k felett, ha meg elmultal 40, akkor meg nagy valoszinuseggel a 16k-nak is mar orulni kell.

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • niof

    addikt

    válasz zooleeka22 #181 üzenetére

    Ja, ha méricskélés a cél, akkor érthető.

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

Új hozzászólás Aktív témák