- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Milyen videókártyát?
- Milyen processzort vegyek?
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- TCL LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Házimozi haladó szinten
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Friss traileren a Commandos Origins
gp A játék elvileg idén debütál, első naptól elérhető lesz Game Pass előfizetők számára.
-
Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
ph Az AMD Full HD felbontáshoz ajánlja a legnagyobb Navi 33 alapú GPU-ját, melyet a PowerColor tálalásában próbáltunk ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kansas
addikt
Nekem a cikkben szereplő példából(Tomb Raider) az jött le, hogy ha eleve nem jó modelleket csinálsz, akkor rengeteg extra munkával járhat a hardverhez alkalmazkodás.
Persze az is benne van a pakliban, hogy ha a hardverhez jól illeszkedsz, akkor meg nincs/kevesebb extra meló, és a fixfunkció miatt alighanem jobb lehet a teljesítmény, bár kíváncsi leszek az Ampere vs. RDNA2 design mennyi teljesítményt(fps-t) bukik a DXR bekapcsolásával...Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
Vagy át akarja-e hozni a konzolos optimalizációit PC-re...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
válasz paprobert #11 üzenetére
NV RT magból sincs korlátlan mennyiség a kártyákon...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
Éppenséggel érintheti, ha a következő generációs RTX-en engedik a programozhatóságot, a fixfunkciós HW-rel együtt nagy császárok is lehetnek akár... bár a piaci részesedésükre is támaszkodhatnak, kikényszerítve kétféle RT optimalizációt PC-n, ami viszont seggen haraphatja őket, ha az RDNA2-es VGA-k jók lesznek, könnyen járhatnak úgy, mint az Intel... ha az RDNA2-es VGA-k jók lesznek...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
válasz #32839680 #51 üzenetére
"a buta DXR1.0-át használó tavalyi címeken szarul megy" mind a négy címen, vagy van az öt is? Plusz, ahogy mondod, azokban a címekben mintha NV-n se futna valami fényesen... Majd ha nem lesz jobb dolgom, elmorzsolok egy könnycseppet nagy bánatomban...
(#45) cskamacska: ja, papíron... az összes next-gen konzolos spec-sheeten.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
Nem arról volt szó, hogy összesen hány cím támogat valamilyen DXR-t, hanem arról, hogy hányban van 1.0.
Techdemókat nem számítva, tusz egy felsorolást adni(link is jó) a már megjelent DRX 1.0 játékokról? Nem bejelentett, nem tervezett, hanem megjelent... én ezt találtam, ugyan már nem 5, de még nincs egy tucat...A Navi1 honnan jött a képbe? Az RDNA2-ről volt szó...
De ha már Navi 1.. én is vettem egyet, mert nem akartam 40-50e-vel többet kiadni egy azonos erejű NV kártyáért(RTX2070), csak mert(akkor) 2-3 játék meg egy techdemó tudott RTX-et, jelentősen vágott fps-értékek mellett, ráadásul egyik se olyan ami engem érdekelt volna.
A dx12u újításainak supportjáról már vitáztam itt egyet párakkal, nem kezdem el újra, maradjunk annyiban, hogy a hardveres képességek megvannak, ahogy az NV ki tudott adni RTX támogatást Pascal-ra, úgy az AMD is ki tud dx12u támogatást adni Navi1-re ha akar..., sőt, ha ez alapján a cikk alapján jól értem, akár DXR-t is tudna RDNA1-en támogatni legalább olyan szinten, mint az NV a Pascal-on..[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
A Navi megjelenésekor tudott alacsonyabb árat, mint az akkor 8 hónapos Turing(2018 október vs 2019 július az nincs egy év - 2070 vs 5700), és az RT-n kívül más nem hiányzott belőle(DLSS az RT-hez szorosan kapcsolódik).
A címeket megnéztem, ott a link (#54)-ben, nem 35 hanem 11 cím, 2020 közepén..."Volt egy Vega és egy RX széria. Mindegyiknél gyorsabb volt még a 2060 is." vedd ki a kezed a biliből, az 5700 átlagban verte a 2060-at, az XT pedig a 2070-et is, csak a Navikkal egy időben bejelentett Super-ekkel volt kicsit(2-5%-kal) jobb az NV, de még mindig jó 10-15%-kal drágábban.
Mesh shading van, csak nem ilyen néven(primitive shader-re keress rá), a DLSS v1-et meg körberöhögi az AMD RIS szoftverből, csak a v2 ér valamit, de azt sincs értelme RTX nélkül alkalmazni(lehet egyáltalán???)[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
válasz #32839680 #61 üzenetére
Jogos meglátás, valóban... shitstorm-ra felkészülni...
Én PC-n skippelem az RDNA2-t, idén csak a PS4-et cserélem PS5-re...
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
válasz #32839680 #64 üzenetére
Nekem PS4Slim-em van, ahhoz képest a sima PS5 is jelentős előrelépés lesz - a lemezes változat, mert egyelőre a játékaim jó része lemezen van. Ha Pro-m lenne, én is kivárnám a refresh-t, de a 4K/60 nem fog rosszul jönni, azt meg gondolom kb. minden PS4 játék esetén tudni fogja a PS5, az RT meg csak hab a tortán.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
Attól még, hogy az NVidia alkalmazottja, mondhat igazat... olyasmit nem mondhat, ami rossz színben tünteti fel a munkaadóját...
(#68) T.Peter: őszintén szólva, ha ezt tudja az Unreal Engine 5 raytracing nélkül(az engine tud raytracinget, a demóban nincs belőle), nem igazán fogom nedvesre sírni a párnám hogy nincs RT gyorsító a gépemben...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
A konzolokban DX12Ultimate(DXR1.1)-képes GPU-k lesznek, csak majd a Sony nem úgy hívja, mert tojik a DirectX-re. A Microsoft gyakorlatilag úgy is hívja.
Az AMD nem "utoléri az NV-t", hanem implementálja azt a szabványt(DX12U), aminek a része az új generációs DXR, tehát papíron ugyanazt tudja feature szinten, mint az RTX-ek(DLSS-t kivéve, de az sebességjavító eljárás, nem látványvilág-javító, így e tekintetben lényegtelen).
Ahogy annak idején az AMD-t(low-level PC API kapcsán pl.), most az NVidiát dícséret illeti, hogy egy előre mutató technológiát bevezetett, de ahogy annak idején az AMD-nek, most az NV-nek sem sikerült önerőből elterjeszteni - mindkét esetben szabványosítás és össz-gyártói támogatás hozta el az elterjedtséget(Mantle -> Vulkan + részben DX12).
Tippem szerint az RT-képes konzolok és AMD kártyák megjelenése utáni fél-egy évben jelentősen több DXR-t támogató játék fog megjelenni, mint az NV-exkluzivitás majd' 2 éve alatt...
Szintén tippem szerint az RDNA2-es AMD kártyák az új konzolok startja környékén jönnek, majd október-novemberben, az NV-kártyáihoz árazva, talán egy bolhafingnyival jobb ár/érték aránnyal, szokás szerint.(#88) morgyi : egyedül biztos nem, és alighanem a konzolok sebességét se fogják elérni az első ilyen megoldások a fixfunkciós egységek hiányában, de talán első körben annyit elhoznak PC-re is, hogy ha gyors SSD-t érzékel a telepítő, akkor nem multiplikálja a lemezen az asset-eket(kisebb lesz az installált méret) és talán jobban optimalizálja SSD-re a betöltéseket is, tehát ha nem is teljesen, de gyors SSD használatával javarészt megszabadulhatunk a töltőképernyőktől... talán.
Valahol el kell kezdeni...[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
Látjátok, nekem pont emiatt nem áll össze ez a kis összeesküvés-elmélet: a Microsoft konzol-gyártóként pontosan tudta, hogy nem az NV-től veszi a vasat, hanem az AMD-től, és arra a megoldásra lesz érdemes neki ráállnia hosszabb távon.
Nem tudom, kinek az ötlete volt, nem kizárt, hogy a Microsofté, és az NV bevállalta az early adopter/kísérleti egér szerepet(tudtommal nem bennfentes infó volt, hanem konkrétan együtt hozták össze), cserébe volt bő másfél éve, ami alatt lobogtathatott egy exkluzív feature-t, ami sok embernek eladta az RTX kártyákat agylövéses árakon.
Ennél jobban csak akkor jöhetett volna ki belőle, ha ez idő alatt nem derül ki, hogy másként csinálva jobb lehet és esetleg még érdemi támogatott játék mennyiséget is össze tudtak volna grindolni olyan játékokból, amivel az emberek nem csak techdemó jellege miatt játszanak(ugyebár Quake-nek úgy kellett az RT mint egy falat kenyér... Minecraft-nak dettó), szvsz egy kézen meg lehet számolni még mindig azokat az eddig megjelent játékokat, amikben igazából ér valamit, nem csak állóképen, nagyítóval...(#90) Carlos Padre : nem mondtam, hogy az NV találta ki. Az általad felvázolt képet nem tartom életszerűnek - nem hiszem, hogy az AMD önszántából adott másfél év szabad rablást az NVidia-nak, hogy legyen ideje a saját megoldását fejleszteni... ha az NV iránya bejött volna, most lehet hogy senkit nem érdekelne az AMD megoldása... így egyelőre csak a zöld szemellenzősek ágálnak ellene látatlanban, pedig az új konzolok eljövetelével egy NV proprietary RT további térnyerése kb. esélytelen...(lásd: Mantle, miután kijött a Vulkan és a DX12)
A "Most ott tartunk..." résztől kezdve kb. egyetértünk.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
Egész eddig azt hittem, olvastad a cikket... attól még, hogy a DXR szabvány, az egyes teljesen kompatibilis gyártói megvalósítások jelentősen eltérnek egymástól, szóval de, van olyan, hogy NV irány.
Hadd ne essek hasra az "AI felhasználás"-tól... azon kívül mire használják még, hogy megmondja előre, hol mennyit lehet butítani a grafikán, hogy a user ne nagyon vegye észre, így javítva aDXR aktiválásától brutálisan beeső fps-t?
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Politika
- Milyen okostelefont vegyek?
- Hálózatokról alaposan
- Milyen videókártyát?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Milyen processzort vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...
- PowerColor Red Dragon Radeon RX 5700 XT 8GB
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- AMD Radeon Pro W7900 48GB GDDR6
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-
- EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING 11GB GDDR5X 352bit (11G-P4-6696-KR) Videokártya