Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kansas

    addikt

    válasz Pipó #3 üzenetére

    Nekem a cikkben szereplő példából(Tomb Raider) az jött le, hogy ha eleve nem jó modelleket csinálsz, akkor rengeteg extra munkával járhat a hardverhez alkalmazkodás.
    Persze az is benne van a pakliban, hogy ha a hardverhez jól illeszkedsz, akkor meg nincs/kevesebb extra meló, és a fixfunkció miatt alighanem jobb lehet a teljesítmény, bár kíváncsi leszek az Ampere vs. RDNA2 design mennyi teljesítményt(fps-t) bukik a DXR bekapcsolásával...

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz #16939776 #7 üzenetére

    Vagy át akarja-e hozni a konzolos optimalizációit PC-re...

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz paprobert #11 üzenetére

    NV RT magból sincs korlátlan mennyiség a kártyákon...

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz #16939776 #9 üzenetére

    Éppenséggel érintheti, ha a következő generációs RTX-en engedik a programozhatóságot, a fixfunkciós HW-rel együtt nagy császárok is lehetnek akár... bár a piaci részesedésükre is támaszkodhatnak, kikényszerítve kétféle RT optimalizációt PC-n, ami viszont seggen haraphatja őket, ha az RDNA2-es VGA-k jók lesznek, könnyen járhatnak úgy, mint az Intel... ha az RDNA2-es VGA-k jók lesznek...

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz #32839680 #51 üzenetére

    "a buta DXR1.0-át használó tavalyi címeken szarul megy" mind a négy címen, vagy van az öt is? Plusz, ahogy mondod, azokban a címekben mintha NV-n se futna valami fényesen... Majd ha nem lesz jobb dolgom, elmorzsolok egy könnycseppet nagy bánatomban...

    (#45) cskamacska: ja, papíron... az összes next-gen konzolos spec-sheeten. ;]

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz b. #53 üzenetére

    Nem arról volt szó, hogy összesen hány cím támogat valamilyen DXR-t, hanem arról, hogy hányban van 1.0.
    Techdemókat nem számítva, tusz egy felsorolást adni(link is jó) a már megjelent DRX 1.0 játékokról? Nem bejelentett, nem tervezett, hanem megjelent... én ezt találtam, ugyan már nem 5, de még nincs egy tucat...

    A Navi1 honnan jött a képbe? Az RDNA2-ről volt szó...
    De ha már Navi 1.. én is vettem egyet, mert nem akartam 40-50e-vel többet kiadni egy azonos erejű NV kártyáért(RTX2070), csak mert(akkor) 2-3 játék meg egy techdemó tudott RTX-et, jelentősen vágott fps-értékek mellett, ráadásul egyik se olyan ami engem érdekelt volna.
    A dx12u újításainak supportjáról már vitáztam itt egyet párakkal, nem kezdem el újra, maradjunk annyiban, hogy a hardveres képességek megvannak, ahogy az NV ki tudott adni RTX támogatást Pascal-ra, úgy az AMD is ki tud dx12u támogatást adni Navi1-re ha akar..., sőt, ha ez alapján a cikk alapján jól értem, akár DXR-t is tudna RDNA1-en támogatni legalább olyan szinten, mint az NV a Pascal-on..

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz b. #55 üzenetére

    A Navi megjelenésekor tudott alacsonyabb árat, mint az akkor 8 hónapos Turing(2018 október vs 2019 július az nincs egy év - 2070 vs 5700), és az RT-n kívül más nem hiányzott belőle(DLSS az RT-hez szorosan kapcsolódik).
    A címeket megnéztem, ott a link (#54)-ben, nem 35 hanem 11 cím, 2020 közepén...

    "Volt egy Vega és egy RX széria. Mindegyiknél gyorsabb volt még a 2060 is." vedd ki a kezed a biliből, az 5700 átlagban verte a 2060-at, az XT pedig a 2070-et is, csak a Navikkal egy időben bejelentett Super-ekkel volt kicsit(2-5%-kal) jobb az NV, de még mindig jó 10-15%-kal drágábban.
    Mesh shading van, csak nem ilyen néven(primitive shader-re keress rá), a DLSS v1-et meg körberöhögi az AMD RIS szoftverből, csak a v2 ér valamit, de azt sincs értelme RTX nélkül alkalmazni(lehet egyáltalán???)

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz #32839680 #61 üzenetére

    Jogos meglátás, valóban... shitstorm-ra felkészülni... ;]

    Én PC-n skippelem az RDNA2-t, idén csak a PS4-et cserélem PS5-re...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz #32839680 #64 üzenetére

    Nekem PS4Slim-em van, ahhoz képest a sima PS5 is jelentős előrelépés lesz - a lemezes változat, mert egyelőre a játékaim jó része lemezen van. Ha Pro-m lenne, én is kivárnám a refresh-t, de a 4K/60 nem fog rosszul jönni, azt meg gondolom kb. minden PS4 játék esetén tudni fogja a PS5, az RT meg csak hab a tortán.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Tinya #72 üzenetére

    Attól még, hogy az NVidia alkalmazottja, mondhat igazat... olyasmit nem mondhat, ami rossz színben tünteti fel a munkaadóját...

    (#68) T.Peter: őszintén szólva, ha ezt tudja az Unreal Engine 5 raytracing nélkül(az engine tud raytracinget, a demóban nincs belőle), nem igazán fogom nedvesre sírni a párnám hogy nincs RT gyorsító a gépemben...

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz K0vasz #83 üzenetére

    A konzolokban DX12Ultimate(DXR1.1)-képes GPU-k lesznek, csak majd a Sony nem úgy hívja, mert tojik a DirectX-re. A Microsoft gyakorlatilag úgy is hívja.

    Az AMD nem "utoléri az NV-t", hanem implementálja azt a szabványt(DX12U), aminek a része az új generációs DXR, tehát papíron ugyanazt tudja feature szinten, mint az RTX-ek(DLSS-t kivéve, de az sebességjavító eljárás, nem látványvilág-javító, így e tekintetben lényegtelen).

    Ahogy annak idején az AMD-t(low-level PC API kapcsán pl.), most az NVidiát dícséret illeti, hogy egy előre mutató technológiát bevezetett, de ahogy annak idején az AMD-nek, most az NV-nek sem sikerült önerőből elterjeszteni - mindkét esetben szabványosítás és össz-gyártói támogatás hozta el az elterjedtséget(Mantle -> Vulkan + részben DX12).

    Tippem szerint az RT-képes konzolok és AMD kártyák megjelenése utáni fél-egy évben jelentősen több DXR-t támogató játék fog megjelenni, mint az NV-exkluzivitás majd' 2 éve alatt...
    Szintén tippem szerint az RDNA2-es AMD kártyák az új konzolok startja környékén jönnek, majd október-novemberben, az NV-kártyáihoz árazva, talán egy bolhafingnyival jobb ár/érték aránnyal, szokás szerint.

    (#88) morgyi : egyedül biztos nem, és alighanem a konzolok sebességét se fogják elérni az első ilyen megoldások a fixfunkciós egységek hiányában, de talán első körben annyit elhoznak PC-re is, hogy ha gyors SSD-t érzékel a telepítő, akkor nem multiplikálja a lemezen az asset-eket(kisebb lesz az installált méret) és talán jobban optimalizálja SSD-re a betöltéseket is, tehát ha nem is teljesen, de gyors SSD használatával javarészt megszabadulhatunk a töltőképernyőktől... talán.
    Valahol el kell kezdeni...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Tinya #93 üzenetére

    Látjátok, nekem pont emiatt nem áll össze ez a kis összeesküvés-elmélet: a Microsoft konzol-gyártóként pontosan tudta, hogy nem az NV-től veszi a vasat, hanem az AMD-től, és arra a megoldásra lesz érdemes neki ráállnia hosszabb távon.
    Nem tudom, kinek az ötlete volt, nem kizárt, hogy a Microsofté, és az NV bevállalta az early adopter/kísérleti egér szerepet(tudtommal nem bennfentes infó volt, hanem konkrétan együtt hozták össze), cserébe volt bő másfél éve, ami alatt lobogtathatott egy exkluzív feature-t, ami sok embernek eladta az RTX kártyákat agylövéses árakon.
    Ennél jobban csak akkor jöhetett volna ki belőle, ha ez idő alatt nem derül ki, hogy másként csinálva jobb lehet és esetleg még érdemi támogatott játék mennyiséget is össze tudtak volna grindolni olyan játékokból, amivel az emberek nem csak techdemó jellege miatt játszanak(ugyebár Quake-nek úgy kellett az RT mint egy falat kenyér... Minecraft-nak dettó), szvsz egy kézen meg lehet számolni még mindig azokat az eddig megjelent játékokat, amikben igazából ér valamit, nem csak állóképen, nagyítóval...

    (#90) Carlos Padre : nem mondtam, hogy az NV találta ki. Az általad felvázolt képet nem tartom életszerűnek - nem hiszem, hogy az AMD önszántából adott másfél év szabad rablást az NVidia-nak, hogy legyen ideje a saját megoldását fejleszteni... ha az NV iránya bejött volna, most lehet hogy senkit nem érdekelne az AMD megoldása... így egyelőre csak a zöld szemellenzősek ágálnak ellene látatlanban, pedig az új konzolok eljövetelével egy NV proprietary RT további térnyerése kb. esélytelen...(lásd: Mantle, miután kijött a Vulkan és a DX12)
    A "Most ott tartunk..." résztől kezdve kb. egyetértünk.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz b. #95 üzenetére

    Egész eddig azt hittem, olvastad a cikket... attól még, hogy a DXR szabvány, az egyes teljesen kompatibilis gyártói megvalósítások jelentősen eltérnek egymástól, szóval de, van olyan, hogy NV irány.

    Hadd ne essek hasra az "AI felhasználás"-tól... azon kívül mire használják még, hogy megmondja előre, hol mennyit lehet butítani a grafikán, hogy a user ne nagyon vegye észre, így javítva aDXR aktiválásától brutálisan beeső fps-t?

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

Új hozzászólás Aktív témák