- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- HP notebook topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Hobby elektronika
- Samsung Galaxy Tab S6 - letett valamit az asztalra
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- TCL LCD és LED TV-k
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nincsen
csendes tag
Pedig igen is rossz a helyzet.
[link]
Akinekvan ideje olvassa el nagyon tulságos.
Végeredményben azt érjük el az elektromos autókkal, amit az emberiség már évezredek óta csinál.
Ha a szemét láb alatt van, megfogjuk és kib@sszuk valami olyan helyre ahol kevésbé zavaró. A probléma nem szűnik meg, de legalább nem látjuk.Ja és akedvenc! Ha már elektromos autó. A szabályozások lehetővé teszik pl. Amerikában, hogy 2 vagy több autó együttes kibocsátásának átlagával lehessen teljesíteni a teszteket, és ez lehet lízingelt NÉV is.
Tehát adott mondjuk egy Ford Kuga nagy dög "hobbiterepjáró" semmire nem jó viszont sokat zabál, a Ford fizet a Teslának, hogy adja kölcsön a moddel S-t a tesztek erejéig, így az a 0 emissziós értékével lehúzza a Kuga kibocsátási átlagát a kíván érték alá, hiába nagyobb az már papíron is, ami messze nem gyakorlat mert, jóval sterilebb.
És hasonló szabályozás közeledik Európában is tehát ugyan ott vagyunk ahol a part szakad, sőt talán még rosszabb is a helyzet -
Nincsen
csendes tag
Igazad van, rosszul fogalmaztam.
A Kugat csak azért hozam fel, mert az jutott eszembe amerikai SUV kínalatból hirtelen.
És ott tényleg nem számít nagynak, de abban szerintem kiegyezhetünk, hogy idehaza relatíve nagynak tekinthetőek az SUV-k úgy általában.A másik, hogy nem is a fogyasztás, hanem a károsanyagkibocsátás a lényeg, (szintén én hibám) amiben a cikk szerint Quaskhai világelső negatív értelemben, hiába tudja a kívánt értéket próbapadon.
De a lényeg hogy atment a mondanivalóm.
Azt viszont nem értem hogy az SUV-k miért praktikusak?
Az utastért kényelmén, meg a kinézetén túl nincs olyan tulajdonsága, ami különb lenne bármely más autóénál.
Ha csomagtér kell, meg sok férőhely veszek egy kombit. Talán még egy átlag szedánnak is van akkora csomagtere mint egy SUV-nek.
Terepre nem igazán alkalmas, ez már az évek alatt kiderült, arra ott vannak normális terepjárók.
Aki ilyet vesz, legfeljebb vidéken a nagymamához menet, a faluban "terepezik", a földúton.Ez a kategória jó akar lenni mindenben, de mi tudjuk, hogy ami mindenben "jó", az igazán semmiben sem jó. Ilyen formán, az egész kategória létezése megkérdőjelezhető.
-
Nincsen
csendes tag
Elolvastam, meg is értem a szempontodat.
Fontos a praktikum de nem hiszem, hogy olyan sok lemondással jár, bármely más típus, ha az ember körültekintően választ.
Továbbra is luxusnak tartom hogy a kényelem miatt vegyen valaki ekkora autót, ami 22x több NOx-ot pőfög a levegőbe mint az előírt mennyiség.Ugyanakkor tisztában vagyok vele hogy nem én fogok megtéríteni itt embereket
"A külső már egy szubjektív dolog, szerintem baromi jól néz ki a többségük"
Szerintem is jól néznek ki, kevés kivétellel."A külső már egy szubjektív dolog, szerintem baromi jól néz ki a többségük"
Hát ahogyan ez kinéz azzal vallatni lehetne. Akkor inkább offolok aztán jöhet a bannhammer
-
Nincsen
csendes tag
Én egy csapotthátú G Astrát hajtok, ahhoz képest, majdnem minden nagyobb
De az sem mindegy, hogy milyen nagyságról beszélünk. Míg egy kombinál a hasznos csomagtér kb. 1600 liter, vagy még több is lehet, addig egy SUV csak álmodhat ilyenről.Továbbá, te magad írod, hogy alig egy liter a fogyasztás különbség ami az SUV terepjáró szerű felépítéséből adódik,(nagyobb tömeg, + légellenállás), ami pedig egy városi környezetben teljesen indokolatlan. (De valószínűleg bennem van a hiba, hogy az eszközeimet próbálom funkcionálisan megválasztani)
Szerinted ennek hosszútávon nincs jelentős, környezetre gyakorolt hatása?
Ha annyiról sem vagyunk hajlandóak lemondani hogy kényelmesebben guruljunk át a fekvőrendőrön (mert ilyen példa is volt), és legalább ennyivel csökkentsük a levegőbe jutó szennyezőanyagok mennyiségét, akkor megis érdemeljük, azt ami következik.
-
Nincsen
csendes tag
válasz Hopkins95 #102 üzenetére
"Te komolyan azt hiszed, hogy az átlag embernek ilyen eszébe jut? :D Ezt azért te sem várhatod el reálisan."
Nem gondolom, teljesen biztos vagyok benne, hogy az emberek 99,9%-nak még csak meg sem fordul a fejében. Jól mutatja, hogy má már minden eladott új autó 30%-a SUV
És nem is várom el senkitől, hogy busszal, vagy metróval rohangáljon mindenhova, csupán annyit mondok, hogy egy reálisabb vétellel, tudtán kívül is kímélné legalább egy lehelletnyit a környezetét.
Leginkább a nők körében népszerű, mert nagy, és akkor már mindjárt "biztonságosabb" is.
Viszont arra, hogy eljárjon a melóba meg a boltba, legtöbbször egyedül(!), nincs szükség egy Quashkaira, arra elég egy micra is vagy valami hasonszőrű.
És tá-dá! Van saját autó, tud jönni, menni és a környezetét sem terheli annyira.
Ez még azért szerintem, messze áll egy utópikus víziótól.De a fogyasztói társadalom erre épül.
Legyen szép nagy autó, legyen szép nagy ház, legyen fél millióért telefon amin faszán megy a facebook.
Ezek mindd státusszimbólumok, jelzés mások felé, hogy nekem jobban megy, mint neked.
És ezért nem gondolkodik senki azon, ha csak a keret nem szorít, hogy kell-e nekem(?) Ha megengedheti akkor is megveszi, ha az ég világon semmi szüksége rá, semmi más nem számít, és képes többet is fizetni azért, amit valójában sosem fog teljesen, de lehet még csak félig sem kihasznalni. -
Nincsen
csendes tag
válasz Hopkins95 #105 üzenetére
Csodálkozni?
Már, régen nem. Egyszerűen csak elborzaszt, hogy tényleg ennyire vagyunk képesek.Az elektromos autó egy nagyon szép dolog. Én is nagy támogatója lennék, mivel a leghitványabb villanymotor hatásfoka is 80% körüli, ellenben a dízel, benzinnel amik most 50-40% körül mozognak.
De amíg ilyen szabályozások születnek [link] , amit már korábban linkeltek is, meg az energiaszolgáltatók alávágnak a megújuló energiának, azért hogy jó esetben lassan tudjanak átállni, rossz esetben pedig, hogy a fennálló fosszilis energiahordozókra kényszerüljünk továbbra is, addig maga az elektromos autó is inkább hátrány, mint előny, de minimum ugyan olyan káros.A fúziós reaktorok ideális megoldást jelentenének, de még mindíg nem belátható igazán, mikor is élesíthetik őket. Habár a teszt üzem már meg volt évekkel ezelőtt, ha jól tudom.
Arról nem beszélve, hogy baromi drága lesz, és nem vagyok meggyőződve, hogy ezt sem tartják vissza mint oly' sok minden mást."Az ember kényelmes, már pedig nem fog lemondani a kényelméről, még a környezet kárára sem. Viszont szerintem az elektromos autóval tulajdonképp se a kényelemről, se a környezetvédelemről sem kell teljesen lemondanunk. :)"
Az ember rengeteg jól működő rendszert, és eszmét talalt ki és alkotottt, hiszen a kommunizmus és a kapitalizmus is, milyen jól hangzó eszmék amik elméletben tökéletesen működnek. Gyakorlatban viszont az látszik, hogy az emberi kapzsiság megmérgezi ezeket az ideákat.
Nem hiába, a fejétől bűzlik a hal.Egyébként minden szóval egyet értek és ha a fennálló problémákat orvosolni lehetne, úgy ahogy nem lehet, tökéletes lenne
-
Nincsen
csendes tag
Ez a tarifa csomag legfeljebb a nagy vállalatoknak kedvezhet, ha esetleg flottában vásárolnak, ilyen elektomos szekereket. Nem az egyszerű felhasználó az igazi kedvezményezett.
De ha belegondolunk ez illeszkedik abba a tendenciába, amit írtam a lassú átállásról. Pár éve kattant valami, és elkezdték dömpingelni a napelemeket.
Most még az elején lehet rajta hasznot hajtani, de már most 0%-os adó van rájuk bevezetve, és csak a "jóindulatukon" múlik, hogy mekkorra adó lesz rajta amint eléri a kritikus százalékot.Magnat:
Remélem eljutottál ide a végére is.
Az én hibám hogy támadható felületet hagytam, de a dolog lényege a felhasználási szokásoknak megfelelő autó vásárlás lenne, és ezáltal egy minimális környezettudatosság.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Motorolaj és szűrő topik
- LEGO klub
- Telekom mobilszolgáltatások
- HP notebook topic
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...