Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Uzi74

    senior tag

    válasz axioma #70 üzenetére

    Ez volt az indító hozzászólásom, hogy a közlekedés mely szegmensét lehetne pedalec-ebike vonalon megoldani (mikor egyedül megy az ember):
    [link]
    Nem mondom, hogy kiváltja a második autót, és hogy minden helyzetben, de jóval kevesebb Km-ert kell bele tenni. Nekem is a második autó megy tipikusan jóval kevesebbet. Nem mellékesen 1-2 év alatt megtérül a pedalec ára és csak termeli a pénzt (attól függ mennyit mész meg milyen autó helyett). 1-2 éven belül az egyik autót tervezem lecserélni én is elektromosra, csak optikailag meg asszonnyal egyiket sem tudtam elfogadtatni :D , talán a tesla 3.
    .
    Ha nagyon ritkán van a nem tervezett random időpont, akkor meg car sharing vagy taxi is van - ha gyakran és mindkettőtöknek, akkor nyilván nem játszik. Konszolidált nyugati városokban ebike gyerekutánfutóval nem ördögtől való, pár km-ig sokan használják, a gyerekek is szeretik.
    Ha a városban csak a gyerekükek transportálók mennének autóval, paradicsomi állapotok lennének szerintem :)

    18 Km-re járok melóba, 36-38 perc (a reggeli dugóban is)... Elektromos rásegítéssel le sem izzadsz, (ha más egészségügyi probléma van, akkor nem játszik persze)

    [ Szerkesztve ]

  • Ribi

    nagyúr

    válasz axioma #90 üzenetére

    Valamint ne az határozza már meg, hogy te milyen vagy, hogy más mit csinál.
    Azért mert más szemetel attól én még nem fogok. Akkor sem fogom másként gondolni, ha minden egyes ember szemetelne, mert szaralaknak tartom aki szemetel. Csak ez tényleg gondolkodásmódban dől el.

  • vicze

    félisten

    válasz axioma #90 üzenetére

    A kérdés továbbra is, hogy amit mondasz, hogyan hat ki globálisan?
    Az hogy te a környezeted, sőt egy egész ország ezt csinálja, hogy milyen kihatással van globálisan? Most csak példaként felhozva Norvégiát és Svédországot, ahol amit említesz szinte országszinten igaz, hogy csökken ezzel a szennyezés globálisan?
    Az hogy az ő szemetüket továbbtolják Kínába nem tűnik el a szemét, csak máshol realizálódik. A szelektív hulladékgyűjtés úgy bukta ahogy van, mert az iparnak nincs szüksége rá, nincs semmilyen pénzügyi előnye belőle, így teljesen hatástalan.

    Csak hogy megértsd, gyűjtögetted te külön a szemetet, ha nincs rá kötelezettsége valakinek, hogy elvigye külön, (így is azonos szemétdombon végzik, de ez most részelt kérdés), azért teheted meg egyáltalán, mert országszinten van rá szabályozás. A te hozzáadott értéked valósan 0. Magyarul semmi kihatásod nincs rá, hogy mi történik a válogatott szeméttel.

    Tehát a kérdés, hogy a te tevékenységed, hogy fog kihatni a világ 3 legnagyobb szennyezőjére Kínára, USA-ra és Indiára?
    Azt próbálom megértetni, hogy a probléma nem az, hogy az utcán eldobod a műanyag csomagolást, hanem az hogy több ezer tonnát süllyedtünk el az óceánban újrahasznosítás címszóval, mert az ipar az ég világon nem tud és akar semmit kezdeni vele.
    Az ilyeneket végtelenségig tudnám sajnos sorolni. Ha belegondol az ember elég elkeserítő, de a világ jelenleg így működik akar mennyire is sajnálatos, de meg kell érteni, hogy a környezet védelem nem fog soha működni ipari érdek és globális akarat nélkül.

    Az elektromos autót pont azért látom egy rettentő pozitív dolognak hosszútávon, mert nagyon kis valós befektetéssel gazdaságilag elfogadott és profitorientáltan lehet valamit elérni, ami hosszútávon pozitívan kihathat a környezetre.

  • Nincsen

    csendes tag

    válasz axioma #108 üzenetére

    Ez a tarifa csomag legfeljebb a nagy vállalatoknak kedvezhet, ha esetleg flottában vásárolnak, ilyen elektomos szekereket. Nem az egyszerű felhasználó az igazi kedvezményezett.
    De ha belegondolunk ez illeszkedik abba a tendenciába, amit írtam a lassú átállásról. Pár éve kattant valami, és elkezdték dömpingelni a napelemeket.
    Most még az elején lehet rajta hasznot hajtani, de már most 0%-os adó van rájuk bevezetve, és csak a "jóindulatukon" múlik, hogy mekkorra adó lesz rajta amint eléri a kritikus százalékot.

    Magnat:
    Remélem eljutottál ide a végére is.
    Az én hibám hogy támadható felületet hagytam, de a dolog lényege a felhasználási szokásoknak megfelelő autó vásárlás lenne, és ezáltal egy minimális környezettudatosság.

Új hozzászólás Aktív témák