Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • atis78

    tag

    válasz Bog #37 üzenetére

    A vele hasonlokkal felesleges vitatkozni mert:
    - "nemetben" el es nem szamit neki hogy mennyibe kerul a benzin es mennyit fogyaszt az auto (amugy a nemetek nagy reszenek igenis szamit mert eleg sporolos nepseg)
    - mert "nemetben" mindig-mindenhol 200-250-el veret, attol fuggetlenul hogy az utak 60%-an sebessegkorlatozas van. Arrol nem beszelve hogy a kozlekedok 80-90%- is 130-150-el kozlekedik meg a nem korlatozott szakaszokon is es emiatt ritkan lehet gyorsan menni. (tudom en is ott elek)
    - Az o belso egesuje meg 200-250-es temponal is hozza a gyari WLTP katalogus ertekeket, ergo az az alapjan szamitott hatotav semmilyen korulmenyek kozott nem valtozik.
    - mert nemetben nincs minden masodik hazon napelem hogy "ingyen" tudjanak otthon tankolni
    - a belso egesuekkel soha nincs semmi problema, bezzeg az elektronyost kethetente kell szervizbe vinni
    - neki 30000 euroert adnak a nemet szalonok X5 M -et es fedezik minden autoval kapcsolatos kiadasat 5 evre (az mar nem baj hogy egy full fapad VW Polo 80LE-vel meg lemezfelnikkel is kb. 20000 eurorol indul es nem kell sokat klikkelni hogy boven 25 fole szaladjon)

    Egyebkent nyilvan Draga de azert itt is erdemes sok szempontot figyelembe venni:
    -hasonlo meretu es hasonloan extrazott belso egesu sem kerul fele annyiba. Hosszu tavon pedig az uzemeltetsi koltsegeken sokat lehet fogni.
    - draga mert szinte 0-rol kellett az MEB paltformot kifejleszteni amit nyilvan kifizettetnek a vevovel, plane hogy sok helyen az allami tamogatas elfogadhato arra lovi be.
    - draga mert sietni kellett az MEB palatformmal ami sok esetben nem a legolcsobb megoldasokat jelenti, egy facelift, es a beszallitoi lancok rendezodese sokat fog meg vinni az arakon lefele.

  • atis78

    tag

    válasz Frozen #59 üzenetére

    - A JAhreswagen szalonbol elektromosbol is ugyanugy siman olcsobb 5-10k val mint barmelyik masik, nezz korul kicsit.
    - WLTP adatok csak annyira torzitanak az elektromos autok eseten mint amennyire a belso egesuek eseten. Szoval egyiknel se mervado.
    - Minden hasznalatfuggo a te kombid lehet jol fogyaszt konstans 90-100-nal, egy villamos/hibrid pedig varosban.
    Eszre kene venni hogy mindegyiknek mas az erossege/gyengeje de mindegyik boven eleg jo a mindennapokra.

    Tenyleg kar vitazni egyszeruen hasznalati profiltol fugg hogy kinek melyik a jobb/olcsobb. Senki nem vitatja hogy neked jobb amit te vettel de attol meg fogadd el te is hogy masnak siman lehet olcsobb/jobb egy hibrid/eletromos.
    Nincsen szent gral az autok kozt meg sehol mashol sem csak esszeru kompromisszumok.

  • atis78

    tag

    válasz Hopkins95 #67 üzenetére

    Igy van ki lehet dobni a kukaba, de erdekes modon a hasonloan 20-30% valos hasznalatnal jelentkezo elteres miatt a belso egesueknel senki nem hisztizik pedig vegeredmenyben ugyanugy a hatotavot befolyasolja ;).

  • atis78

    tag

    válasz Frozen #75 üzenetére

    Azert eleg sok olyan villanyos van manapsag ami csaladi autokent is siman megallja a helyet. Az 500 literes csomagteret mar hozza mindegyik.
    Persze azok a legelso modellek amiket belso egesubol reszeltek at villanyossa azok tipikusan gyenge helykinalatuak. A mostanaban megjelenoeket mar alapbol csak elektromosnak tervezik ami sok esetben azonos kulso meret mellett meg jobb helyekinalatot is jelent.

    Ne vedd rossz neven de szerintem amikor azt irod "milyen fejlesztés volt drága már 1800-900 évek körül volt elektromos autó. A vilanymotor és akkumlátor sem új találmány oké mindig reszelnek rajta valamit ,de ettől még nem egy új felfedezés..", latszik nem sok fogalmad van arrol mit is jelent egy uj model kifejlesztese, plane egy elektromos belso egesu atallas.
    Nem a villanymotort es az akkut kell ujra feltalalni hanem:
    - a teljes fizikai jarmustrukturat ujra ki kell fejleszteni, biztonsagi eloirasok stb.
    - az osszes menetdinamikai/kenyelmi rendszert az elektromos hajtas sajatossagaihoz kell igazitani
    - a mas jarmustruktura miatt az osszes menetdinamikai rendszert ujra kell parameterezni
    - EMC eloirasoknak kell megfelelni
    - RF eloirasok
    -cyber security eloirasok
    stb stb.
    Persze ha mar az alapoktol ujra kell gondolni sok mindent akkor mar erdemes sok helyen elavult de mukodo megoldasokat atdolgozni.
    Nem veletlenul dolgoznak ezeken dolgokon mernokok/tesztelok/szerelok ezrei eveken at.

    Aztan ott van meg a meretgazdasagossag is . Majd ha a gyarak 50-50%-ban fossak a villany/belsoegesu autokat akkor az arak is kiegyenlotodnek mert hasonlo darabszamon kell teriteni a fejlesztesi koltsegeket.

  • atis78

    tag

    válasz Frozen #86 üzenetére

    "azért annyira az újra gondolást nem kell ám komolyan venni,ahogy írod hiszen minden autón van 4 kerék és van fék futamú lengés csilapitó stb. oké nem azt mondom össze raktak egyet és kész" ha csak ennyi lenne meg mindig trabant szintu autokkal maszkalnal.

    kb. 20 eve dolgozom kulonbozo autoipari ECU-k fejlesztesen(eleg sok teruleten megfordultam mar) szoval van nemi ralatasom hogy mennyire "nem kell komolyan venni" ;).

    "A kocsi tömege nagyobb a nyomatéka is nagy ergo a gumikat is jobban fogja darálni.Ez fizika szóval hiába jobb ha több hátrányos hátulütője is van" Gondolom ide azt is hozzateszed hogy evente kb. 5 szor kell hasznalni rajta feket ezaltal gyakorlatilag sosem kell tarcsat/betetet cserelni(ez is fizika). Esetleg olajcserek/szurok rendszeres cserejenek a hianya is hatuluto...

    Annyira azert nem kiforratlan mint amennyire sokan szeretnek beallitani. Kifelejtetted amugy a "mi lesz a hasznalt akksikkal" nevo Joker kerdest ha mar a villamos vezetekek leolvadasat szoba hoztad ;).

    De a villanyosnal meg ismeretlen lesz injektor csere, a magasnyomasu pumpa halal. a reszcskeszuro eldugulas, a kettostomegu lendkerek csere, az EGR elkormolodas, a turbo elpukkanas stb..... ha mar a kiforrottsagrol beszelunk ....

Új hozzászólás Aktív témák