Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lenox

    veterán

    válasz smkb #1 üzenetére

    Szerintem is tul van egy kicsit dimenzionalva, 'kisebb tudasu, csak amire hasznaljak, arra gyorsabb a konkurencianal, es kevesebbet fogyaszt', nekem ez jon le. Ha ez igy van, akkor szerintem kivalo munkat vegzett, aki tervezte...

  • lenox

    veterán

    válasz Abu85 #12 üzenetére

    Eredménye van, de az IGP erejéből átszámolni a kép kontrasztját sokkal hatásosabb és energiatakarékosabb.

    Ezt nem ertem annyira, a mostani telefonom is reagal a fenyviszonyokra, es van rajta szenzor, ami alapjan teszi, de nincs benne opencl. Masreszt miota kell opencl ahhoz, hogy igp-t hasznaljon az ember?

  • lenox

    veterán

    válasz Abu85 #12 üzenetére

    Szerintem a Kepler esetében eleve a compute herélésére mentek.

    Szerintem nem, marmint nem direkt, inkabb feltuningoltak a multiprocesszorukat, es igy fele annyi is eleg lett belole, hogy jatekokban jobban teljesitsen, mint az elozo szeria, tehat egy huszarvagassal lecsokkentettek a gyartasi koltseget, a fogyasztast, es megis ugy nez ki, mintha erosebb lenne a hardver altalaban, pedig nem.

  • lenox

    veterán

    válasz Abu85 #33 üzenetére

    Mivel erosodtek a multiprocesszorok, igy herelesnek eleg fura hivni szerintem. Akkor mar inkabb a termekpalettat hereltek, mivel csak a gf104/gf114 szintjeig adtak ki gpu-t geforce-kent. A konkurens termekekhez is igy erdemes merni szerintem, a termekpaletta hatranyban van, mert nincs top gpu kiadva, de ha a gtx680-at a 78xx-hez mered, ahova gpu es kartyafelepites alapjan valo, akkor nem hinnem, hogy tul nagy lenne a hatrany. Az, hogy mennyi penzt tudnak ezert elkerni az mar nem technikai kerdes. Ezen kivul azert megneznem pontosan, hogy altalaban a dx11-es jatekokban mekkora hatekonysaggal dolgozik melyik gpu, mert pl. dirt showdown dx11 ph-s teszten a 7970 40 fps-t ment, a gtx 680 meg 31-et, szoval a peak performance-ra vetitett hatekonysag elterese 5%-nyi (persze ezzel egy kicsit csusztatok, mert a 7850 pl. mindkettot veri 70%-kal, de mindenesetre lathato, hogy az amd vs nv hatekonysagkulonbseg dx11-ben nem pont ugy letezik, ahogy te allitod). De nem ertek a jatekokhoz, szoval ha szerinted mas jatekot (illetve igazabol gfx engine-t) erdemes nezni, azt is nezhetjuk tolem, meg bele lehet venni a bandwidth-t is, vagy akar nezhetnenk az on-chip bandwidth-re vetitett hatekonysagot is, gyanus, hogy egyaltalan nem fekete/feher a dolog, pl. a legutobbiban gondolnam utcahosszal nyer az nv.

  • lenox

    veterán

    válasz Abu85 #64 üzenetére

    Nem tudom, te milyen adatot nezel, nekem a gk104 meretileg a tahiti es a pitcairn kozott van kb. feluton, fp szamoloegysegek tekinteteben joval kozelebb a pitcairn-hoz, mem busz szelesseg a pitcairn-eval egyezik, a tobbi compute-ban erdekes resource-ot tekintve meg a pitcairn alatt van. Pontosan mitol is lenne a tahiti ellenfele technikailag? Mert az, hogy a user top gpu arat ad egy kozepkategorias gpu-ert az nyilvan nem technikai kerdes. De meg a neveben is megadtak a hintet, nem tudom, mi kell ennel tobb, hogy ne a marketingnek higgy...

  • lenox

    veterán

    válasz Abu85 #74 üzenetére

    Tehat ha jol ertem egyreszt az az erv, hogy a pitcairn-nak a gk106 az ellenfele, tehat a gk104 nem lehet (de mondjuk ha megnezem az arakat, akkor gk106-os kartyat joval olcsobban adnak, es amugy sem azt mondom, hogy ki kinek az ellenfele, mert azt a marketing jeloli ki, es ugye ez nem egy technikai erv), masreszt elmeselted, hogy miert nem csinaltak top gpu-t (csak kozben beleirod, hogy az), vegul odairod, hogy a gk100 lenne a top, csak azt nem csinaltak meg. Jol ertettem? Nem lett volna egyszerubb azt irni, hogy hat igen, nem erte meg top gpu-t csinalni, hat nem csinaltak?

  • lenox

    veterán

    válasz Abu85 #76 üzenetére

    Amit te hoztál fel az a lapkák szerinti összehasonlítás, aminek a végfelhasználók szemszögéből eleve nulla értelme van, mert nem ár szerint történik.

    Ez igy van. De ha megnezed nem a vegfelhasznalo szemszogebol mondtam, hanem a technikai elemzes (fanyalgas) szemszogebol. Szerintem teljesen kulonbozo az, hogy top gpu herelve, butitva, es lam, nem tud lepest tartani (ezt mondod te), es a valosag, hogy kozepkat gpu felturbozva, ami lam, a konkurencia top gpu-jat is megszorongatja itt-ott. Az van meg benne ebben, hogy ha atlatja az ember, hogy compute resource-okban a gk104 a pitcairn alatt van, es kozben meg azt latjuk, hogy alig van olyan program, amiben a pitcairn verne, akkor rogton kiderul hogy valos alkalmazasban a gcn elonye nem jon ki. Persze ha azt nyomja az ember, hogy ez olyan gpu, mint a tahiti, akkor abban a hitben lehet, hogy megis kijon, csak hat nem igy van.

    Mivel ezeknél nagyobb lapkát nem csinálnak ide, így ezek a top GPU-k!

    Persze, es az S3 legutolso gpu-ja is top gpu, hiszen nem csinalnak nagyobbat (vagy az volt, ha mar nem gyartjak). Szoval ez nyilvanvaloan nem igy mukodik.

  • lenox

    veterán

    válasz Abu85 #78 üzenetére

    Én pedig megmutattam, hogy mi minek az ellenfele a te értelmezésedben. Eléggé világosan látszanak a kategóriák.

    Hat ebben azert az csusztatas, hogy en csak a gk104/tahiti/pitcairn gpu-krol irtam, a tobbirol egy szot sem, szoval annak, hogy egyik lowend gpu-nak mutattal masik lowend gpu ellenfelet semmi jelentosege nincs.

    Felejtsd már el a GK104-Pitcairn összehasonlítást, mert ez csak a te agyadban létezik.

    Fogadnal ra, hogy egy ph-s teszt sincs, amiben mindketto van?

    Te eldöntötted, hogy azt a két lapkát kell nézni, ahol a Keplernek előnye van. Ergo a GK104-et mindenféle alap nélkül kikiáltod a Pitcairn ellenfelének, de ezt sem az árak, sem pedig a lapkaméret nem indokolja.

    Az arak meg mindig nem technikai kerdes. Ha probalnal a tenyekhez ragaszkodni, akkor en azt irtam, hogy meretben a ketto kozott, fp-ben a pitcairnhoz kozelebb, mem busz szelessegben a pitcairn-nal, compute resource-okban alatta van. Nem igy van? Ez egy kicsivel arnyaltabb, mint amit te irsz, hogy meretben a tahitivel egyezik, tehat technikailag olyan szintu gpu. Legalabbis eddig azt hittem, hogy tobb is erdekel, mint a meret, de lehet, hogy akkor tevedtem. Mindenesetre a minden alap nelkul az nyilvanvaloan nem igaz, es mar sokadjara irom, hogy nem ellenfelenek kialtom ki, hanem technikai tudasat tekintve mondom, hogy sokkal inkabb az a szint, mint a tahiti. Ha jol ertem az a problemad, hogy szerinted engem az motival, hogy a gk104-et valamifele gyoztesnek hozzam ki. Pedig ha vegiggondolnad, hogy ha en a gk104-et a pitcairn-nal gondolom egy szintre, es kozben ranezel az arcedulara, akkor szerintem ebbol le is jott, hogy ez eleg komoly tevedes.

    Nekem azzal van problemam, hogy a gcn hatekonysaganal ervkent mindig azt hozod fel, hogy lam a tahiti gyorsabb, mint a gk104. Persze, hogyne lenne gyorsabb, hat nagyobb is, tobb szamoloegyseg is van benne, nagyobb a shared memory bandwidth, szelesebb a mem busz, stb., nem egy kategoria, csak a zoldek valamiert el tudjak adni tobb penzert (mondjuk azt nem is ertem, hogy ki es miert ad erte annyit, ha nem cudara hasznalja). Mennyire jo erv az, hogy a gcn szuper hatekony, mert 30%-kal nagyobb peak fp performance-szal gyorsabb tud lenni? Vagy 50%-kal nagyob memory bandwidth-szel gyorsabb tud lenni? Vagy tobbszoros shared memory bandwidth-szel gyorsabb tud lenni? Szerintem nem tul jo. Az ennel sokkal jobb erv, ha a gk104-hez kozelebb allo pitcairn tud gyorsabb lenni nala. Es mint tudjuk nehezebb opencl feladatokban ez igy is van, tehat ebben mindenkepp hatekonyabb. Vajon igy van ez a dx11 jatekokban is?

  • lenox

    veterán

    válasz Abu85 #80 üzenetére

    Szerintem en is leirtam tobb parametert is, teljesen biztos vagyok benne, hogy ertetted, es hogy magadban igazat is adsz nekem, de ugy tunik, eltokelted, hogy ragaszkodsz irasban ahhoz, hogy csak a meret szamit, jo, legyen igy.

    A GK106-hoz áll a Pitcairn a legközelebb.

    Igen, meretben mindenkepp, egyetertunk. Csak nem ezzel vitatkozol, hanem azzal, hogy a gk104 felepitesben a tahitihez vagy a pitcairnhoz all-e kozelebb. Ugye ertheto, hogy nincs benne gk106? Es nem az van odairva, hogy meretben vagy arban? Persze, hogy ertheto... De jo, szerintem is kiveseztuk ezt a reszet.

  • lenox

    veterán

    válasz Abu85 #86 üzenetére

    Mindegyik kerül amennyibe kerül, és az alapján lehet ítélkezni.

    Ez mindenkepp igy van.

    A felépítés dolog meg teljesen hoax, azt összehasonlítani abszolút lehetetlen. Mégis mi alapján vizsgálod ezt két gyökeresen eltérő architektúránál?

    Azt az allitast kifogasolom, hogy azt irtad, hogy a gcn nagysagrendekkel hatekonyabb minden elozo architekturanal. Illetve nem is ezt az allitast, hanem ennek az indoklasat. Egyreszt van az opencl alatti teljesitmeny, azzal kapcsolatban tul sok kerdes nem lehet, de van a dx11 jatekok alatt nyujtott teljesitmeny, ahol arra hivatkozol, hogy a tahiti gyorsabb a gk104-nel. Szerintem pl. az fps per flops mertek alapjan erdemes vizsgalni a hatekonysagot, es ehhez nyilvan hasonlo mem bandwidth-t kell biztositani. Egy ilyen osszehasonlitashoz szerintem a gk104 vs pitcairn jobban megfelel, mint a gk104 vs tahiti. De ha jol latom a wikipedian van vegul is tahiti le, szoval az akar jo is lehetne, mindenesetre a sima fps a 7970 vs gtx 680 viszonylatban nem jo erre.

    [ Szerkesztve ]

  • lenox

    veterán

    válasz Abu85 #88 üzenetére

    Hat pont arra akartam ravilagitani, hogy a hatekonysag es a gyorsasag nem ugyanaz. Persze, hogy gyors a tahiti, de valoban hatekony is? Ezt szimplan az fps alapjan nem lehet megmondani. Nv fobiasok merhetik tolem 6xxx sorozatu amd-hez is, csak osszak be az fps-t a peak flops-szal, es hasonlo mem bandwidth-szel rendelkezo kartyakat merjenek ossze. De amugy a fermihez is erdemes lenne igy hozzamerni. Az opencl-t nyilvan nem a directcompute elleneben irtam, hanem a gfx motorok elleneben.

  • lenox

    veterán

    válasz Abu85 #90 üzenetére

    A peak FLOPS az egy olyan érték, amit eléggé nehéz reprodukálni.

    Persze, hogy nehez, egy architektura hatekonysaganak benchmarkja pont ezert lehet az, hogy mennyire tudja ellatni adattal a shadereket. Persze nem tokeletes meroszam ez sem, mivel az egy tervezesi kerdes, hogy mennyi shader kerul egy mp-be vagy cu-ba, attol nyilvan nem lesz abszolut ertelemben jobb vagy rosszabb valami, ha ebbol tobb vagy kevesebb van benne, csak kulonbozo feladatokban mashol lesz a bottleneck. Arra viszont jo lehet, hogy le lehessen merni egy aktualis feladaton, hogy arra mennyire hatekony. Mindenesetre a gcn hatekonysaganal meg mindig ott tartunk, hogy a levegoben log, a nagyobb fps nem jelent nagyobb hatekonysagot, csak nagyobb teljesitmenyt. Ha az nv-t egy pillanatra kihagyom, es a caymanhoz hasonlitom a tahitit (6970 vs 7970), akkor peak flopsban es mem bandwidth-ben is kb. masfelszeres a 7970, szoval akkor mondanam hatekonyabbnak egy feladatra, ha tobb, mint 50%-kal gyorsabb. Es akkor nem arrol beszelunk, hogy nagysagrendekkel hatekonyabb, hanem eppen hogy. Ez igy van dx11 jatekokban? Nekem nem jott le...

Új hozzászólás Aktív témák