- Gaming notebook topik
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Projektor topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
Hirdetés
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
hm, a mirror's edge-es képeket nézve nem rosszak az árnyékok az ao-s képeken... viszont ami engem fps-ekben igazán zavar, az az, hogy pl a fallout3-ban közelről nézve iszonyatosak a textúrák... hr textúra csomaggal a talaj rendben, de a falak olyanok, mintha odahánytak volna egy szépet... 2000-2001 körül a dx7es ut-ben már textúratömörítéssel/bumpmappinggel elértek számomra olyan hatást, hogy élethűnek hatottak a falak... aztán max payne-nél (ez már talán dx8-as volt) pl a metróban még szebb lett az eredmény: olyan durván sikerült összehozni a falat, hogy percekig csak azt vizsgáltam, hogy most akkor nagyon jó bumpmapping vagy teljesen 3d-ben megcsinálták a repedéseket azt vártam akkor, hogy pár éven belül brutálisan élesek lesznek mindenütt a textúrák és ahol kell a bump mapping helyett ténylegesen 3d-ben modelleznek mindent... (apróságokra meg marad a bump mapping) a játékok mérete meg irdatlan módon növekedik... pl a max payne és az ut 1-1cd-t foglaltak szűken... most meg nem egy játék elterpeszkedik 10-15gigán... ami azért szerintem brutálnak mondható... ránézésre a mirror's edge-ben ide a lépcsős részhez kb párszáz kilónyi textúra elég volt...
ui: jah és azóta hw-fronton sokminden változott... 700-800mhz-es 1magos proci+256mega sdram+pl 32megás gef2 ->2-3ghz-es 2-3-4magos procik+átlag2-4gb ram+512mb vram fölötti 9-10. generácios gefek meg hasonló teljesítményű radeonok vannak... azért teljesítményben brutális ugrás, de szoftveres oldalon meg kuszaságot látok: optimalizálatlan játékok tömkelege és a minőségi munka meg nagyon ritka egyre nagyobb a pörgés és emiatt rengeteg összecsapott játék...
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz Mz/ts250@300 #35 üzenetére
mint ahogy a cikkben is írják, az árnyékokat kell figyelni... a mirror's edge-es képen a sarkokat, lépcsőket, tűzoltószekrény közelebbi oldalát, ahol elvileg is árnyékosabb... másik 2 képen pedig a füvön a mélyebb részeket meg a fák környékét, ahol több az árnyék... kb ennyi... senki ne várjon többet: élénkebb színeket, élethűbb objektumokat... elvileg az fények/árnyékok valósághűbb, de kevésbé erőforrásigényes számolása ennek a feature-nek a lényege
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
meg szerintem nem ablakos, jól megvilágított szobában kell keresni, hanem mondjuk olyan helyiségekben, ahol csak szórt fény van itt a mirrors edge-es képen a szórt fény vethet ilyet... annyira szerintem nem irreális...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
ott nem a "finomított" dinamikus fények/árnyékok hatása látszódik? hehe... de most komolyan... nem vagyok benne annyira az effektekben, de nekem úgy jön le, hogy a dinamikus fények/árnyékok következményeként a doom3-nál megtöltették jópár ember gatyáját csak ott még elég éles volt a kontraszt mindenhol és ezért fura volt kicsit... de a hatása megvolt... ezt az ao-t jobban belegondolva úgy tudnám elképzelni, hogy különösebb erőforrásigény nélkül finomítja ezeket az árnyékokat a fényerőnek megfelelően az árnyék útjába eső tárgyak belekalkulásával... szép-szép, hogy szórt fénynél a sarkok kicsit sötétebbek, de ez szerintem annyira nem erőforrásigényes... meg lényegében ez statikus dolog... a mozgó/villogó dolgoknál már kicsit más a helyzet...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
én is kicsit elveszítettem a fonalat a mondanivalómban... statikus tárgyaknál gondolom előre kiszámolják az árnyékokat, ahogy mondod... mozgó tárgyaknál/fényforrásoknál meg ez tényleg húzós lehet... elég volt pl doom3 esetében a kontrasztos árnyékokat kiszámoltatni... ezekre gondoltam, hogy az ao itt esetleg finomítana rajtuk, hogy szebbek legyenek... (azért hozom példának mindig a doom3-at, mert ott dolgoztak először ténylegesen dinamikus fényekkel/árnyékokkal) na, de mondjuk mi kellett egy doom3hoz? 1ghz fölötti proci, felsőkategóriás gef3, meg mondjuk minimum 512ram... ez hol van a mostani átlag "gémer gépekhez"? kb sehol... szerintem innentől teljesen algoritmusfüggő, hogy milyen gyorsan lehet kiszámolni az ilyen árnyékokat és a fejlesztőkön múlik, hogy sikerül nem túl erőforrásigényesen megoldaniuk...
mod: tényleg az lenne az igazi, ha mondjuk kerülnék a minden textúrákkal/rétegekkel való megoldását és mondjuk egy kicsempézett falon a fúga nem a textúra része lenne, hanem ténylegesen mélyebb lenne... (jönnek a plusz görbe felületek, stb... de nem gond szerintem... gyakoroljanak kicsit a programozók meg a dizájnerek, azért fizetik őket ráadásul nem is rosszul...) ebben az esetben elég lenne a csempe textúrája meg a fúgáé... kicsi bumpmappinggel meglökve és valósághűbben lehetne vele dolgozni, ha bejönne még 1 plusz fény vagy bármi...
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
jó, ez tényleg szélsőséges példa volt... egyébként mondjuk anno a red faction-nel próbálták elindítani a "rombolható környezet" dolgot... én azzal sokat szórakoztam, h cheattel töltöttem a rakétát és ástam vele alagutat ebből kiindulva azt hittem, h pár év és a rombolható környezet elterjed... és ebben az lenne a szép, ha mondjuk kiszakítasz 3 csempét, ott ne csak textúracsere legyen, hanem fizikaszámítás és az alapján 3d-ben modellezés... engem az zavar (többször is elmondtam már), hogy nem történt az elmúlt 5-6évben olyan előrelépés, mint mondjuk 1997-2001-ig...
na, azért indultam el off irányba, mert tényleg más irányban célszerűbb lenne fejleszteni, mint apró árnyékokkal szórakozni[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
hát ebben is van valami... régen jöttek az újabbnál újabb feature-ök meg effektek és pár dx leforgása alatt hatalmas fejlődés ment végbe... most meg megy a hype pár játéknál kegyetlenül és nem hozzák azt, amit elvárnék... (meg directx-eknél is megy ugyanez a hype-olás és ott is a 9es óta nincs látványos fejlődés...) akik most kapcsolódnak be a játékok világába, azoknak elég lehet, hogy: "jön a crysis, húdefrankón néz ki, stb...", de nálam elmaradt az az áll-lepogyogtató meglepődés ennél is, ami anno megvolt 1év alatt többször is... pl quake2->unreal itt van a csomó effekt meg az izmosabbnál izmosabb konfigok és talán 1 játék lesz, amit nagyon várok a technikai fejlődés miatt: az pedig a rage... az idtech motorok mindig mérföldkövet raktak le a szememben... talán a 4. lett kicsit gyengébb az elvártnál... de ez az 5ös bízok benne, hogy olyan lesz, amilyennek lennie kell
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
régen minden egyben volt szerintem... hangulat/játékmenet/grafika/stb... volt pár gyengébb alakítás, de mindent összevetve igencsak jó játékok jöttek... havi szinten jött olyan név, ami kötelező volt most meg jó, ha évente jön... a hype meg a grafikára megy főleg... és aztán jön sorban a pofáraesés, mert nem az igazi... régen volt pár játék, ami akkor annyira nem tetszett, de most visszagondolva sokkal jobb, mint az új játékok... pl a shogo mad... 1ik haveromnak volt nagy kedvence... nekem annyira nem tetszett, de így is vagy 3 soron végigvittem most meg csomó agyonhájpolt játék 10perc után delt kap nálam pár hónapja egyébként nosztalgiából végigvittem az oni-t... nem mai már, de sokkal jobban lekötött a nullgrafikájával, mint a crysis... bízok benne, hogy elkezdenek remake-elni szép lassan régi játékokat
na, megint elkanyarodtam offba, de az utóbbi években fejlődik a hw nagyon, itt a dx10-10.1-11 és semmi új nem jön... jönnek az ígéretek: teljesítményromlás nélkül lehet a szűrőket használni 10.1-ben ati kártyákon, meg mennyivel szebb a 10.1 is a 10nél és közben nem... a 9 óta semmi újdonság... csak csomó kép jött mutatóba, hogy pl a fs x mennyivel szebb dx10 alatt, aztán fenét... csak egyhelyben toporgást érzek és csak 1-2 cég készít tartalmas játékokat... a többi félkész techdemókat adogat ki ZS-kategóriás sztorival ez a szomorú... konzol-oldalon nem látom annyira a dolgot, mert világ életemben pc-párti voltam (igaz kilátásba helyeztem egy wii-t a nem túl távoli jövőben, ha nem változnak a dolgok)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
thx... otthon megnézem, mert mindjárt vége a melónak szerencsére...
ebben a kommentemben is linkeltem azt a 2 képet, ami többek között felháborított a dx10 reklámja kapcsán... nagyon mutogatták, hogy milyen szép és milyen jó lesz... telivolt a net mindenféle retusált meg fotósoppolt képekkel és nem hozott semmi újat szinte :S nem tekintem őket bűnbaknak, csak benne voltak ebben a marketingben rendesen... egyébként volt már olyan, hogy az nvidia technológiában elhúzott... most miért nem teheti meg ezt a másik oldal is? szerintem beleférne...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
hát igen... meg anno a hw t&l volt, amivel kiütötték a 3dfx-et de ez már nagyon rég volt... meg utána volt még azért pár elég ütős szériájuk... pl a gef4-5-öt meg az átnevezett 8-at leszámítva kb mind
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen