- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Házimozi haladó szinten
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Autóhifi
- Melyik tápegységet vegyem?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Visszaveszi az alapértelmezett tuningot az egyik csúcslapjában az ASUS
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ijk
nagyúr
Féláron is drága lenne. Főleg az átlag magyar középosztály számára.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Nem megfelelőek a mai akkuk. Drágák, kicsi a kapacitásuk, esélytelen egy hosszabb út betervezése, főleg itthon. Nyáron hűteni kell, télen fűteni. Lassú a töltés (fosszilis üzemanyag betankolásához képest), 20% energiaveszteség pusztán a töltésből adódóan. Jelenleg messze nincs úgy megadóztatva a villamos áram mint a dízel, benzin, így nyilván sokkal olcsóbb is a km ár.
Dízel hátránya hogy nem megújuló, rengeteg mozgó, kopó alkatrész, károsanyag kibocsátás, rosszabb hatásfok. Drága a szerviz, drágul az üzemanyag. Viszont hosszú távokra jelenleg a legjobb megoldás. Érdekes ez a levegőszennyezés dolog is, mert a modern, részecskeszűrős dízel személyautók pont marginális szerepet játszanak. Te vedd meg szabálykövető adófizetőként dupla áron a korlátozott képességű elektromos autót, de az nem gond hogy buszok, tehergépjárművek, suttyók 20 éves dízelesei fújják a kormot a levegőbe, "jobb" helyeken szeméttel fűtenek egész télen.
Értem én hogy a dízel rontja a levegőt, csak éppen vannak százszor nagyobb problémák amelyekhez képest fasorban nincs egy modern dízel, de azokat leszarjuk, te vegyél elektromosat városba vagy járj kerékpárral./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz #96302336 #60 üzenetére
Repülőknek nem néztem utána, de az egész egy vicc. Itt rugózunk a legújabb dízelek mennyi károsanyagot bocsátanak ki, miközben a fél országban jobb esetben fával is fűtenek, van ahol konkrétan szeméttel. Erre jön a teherforgalom, légiközlekedés, erőművek, dízelvonatok.
Nincs itt másról szó mint az üzlet. Elhitetik hogy már az utolsó lépés a tiszta városi levegőhöz a belső égésű személyautók kitiltása, összességében marginális a probléma.
Nyilván jobb lenne az elektromos autó a levegőnek, de nem itt kellene kezdeni. És nem ilyen akkutechnológiával és árazással. Még külföldön is nagyon kis réteg engedhet meg magának ilyen ároakon autót, ami csak városi közlekedésre alkalmas./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Nem értem ezt a napelem vitát. Nem mindegy télen- nyáron mennyit süt a nap? Egész éves mennyiség a lényeg, ez határozza meg a napelem árával együtt hogy érdemes telepíteni vagy sem.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Úgy tudom visszveszi, más megoldás nem jó opció, hacsak nem vagy jó módú és van egy szeretett kis nyaralod az isten háta mögött. Azon túl akkuval gazdagok hobbija akik zöldek akarnak lenni, mert soha nem hozza vissza az árát. Még a visszataplalassal is megkerdojelezem hogy jó befektetés támogatás nélkül, inkább társadalmi szintű a hasznossaga.
Ez a saját napelemrol töltöm a kis villanyautom amivel a varosban szaladgalok nagyon szépen és vonzónak fest, amíg el nem kezdi az ember számolgatni a gazdasági részét. És itt nem 10-20%-ról van szó amit még rá is aldoznanak sokan a kornyezettudatossagra./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Persze hogy háztartási szintről van szó, a nyári többletenergiát amit a házak napelemei termelnek röhögve benyeli a hálózat napközben. Összesen meg annyi áramot termelsz egy év alatt amennyit fogyasztasz. Szerintem a teljes termelés 20-30%-nál soha nem fog többet adni a napenergia.
Nyilván ahol vannak hegyek lehet tárolni az energiát víz szivattyúzással amit napenergiából termelnek. Itthon nyilván ez nem működik./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz eszgabor #187 üzenetére
Szerintem azzal azért nagyjából mindenki tisztában van hogy nem szándékosan lekorlátozott kisautót akarnak 12 millióért eladni.
Ami fontos a gyakorlati tudás, márpedig nem nagyon kapsz olyan elektromos autót ami alkalmas városon kívüli rendszeres menetre. Nyilván pl. egy Tesla igen.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Ne nevettess már, azért kapsz 1,5 milliós állami támogatást elektromos autóra mert félti az állam az autószerelők megélhetését.
Drága az akku, drága a könnyített kasztni, kisebb a gyártási volumen. Ennyi a történet. Ha Hajdúszoboszló alól is lítiumot bányásznának és olcsó lenne mint a szemét akkor az elektromos autó is relatíve olcsó lenne.A belső égésű motoros járművek környezeti terhelését senki nem vitatja. Amit vitatnak hogy a fejlett injektoros autó ami sírba viszi a Földet, az elektromos ami megmenti mert olyan tiszta és globálisan annyit számít.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Az a helyzet hogy amíg nem fejlesztenek ki nagy áramsűrűségű akkumulátort addig drága játék lesz az elektromos autó. Mert a jelenleg egyetlen épkézláb megoldás piszok drága. Ennek a folyamatnak a végén mindig a korlátozott mennyiségű nyersanyag áll.
Nem az olajlobbi miatt nem terjedt el hanem mert nem volt megfelelő akku technológia. Mindig voltak próbálkozások, de életképtelenek voltak. Ha te holnap beadsz egy nagysűrűségű, olcsó akkutechnológia szabadalmat azonnal ráugrik több cég is tömeggyártásra és rövid időn belül ontják kifelé az elektromos autókat. Más kérdés hogy rögtön felszöknének a villanyárak úgy hogy nem lenne olcsóbb az üzemeltetése és kialakulna egyfajta egyensúly a belső égésűekkel, ugyanis mindkét oldalon korlátozott az erőforrás, arányosan növekedne a villany ár és csökkenne a benziné a keresleti arány változásával./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Azt fejlesztik ami mögött van pénz. Garázsban a feltaláló nem fog akkut fejleszteni.
Olajlobbi legfeljebb olyan szinten létezik hogy akinek olajból jön a pénz nem fog belekezdeni elektromos autó gyártásba. És nem azért mert fél hogy elmegy a bevétel az olajból hanem mert nem érdekelt benne.
Megjegyzem pont nem megy csődbe egyik olajrészvényes sem, mert a vegyipar, műanyagipar, erőművek elég jelentős felvásárló erő. Az olaj meg amúgy is fogy.
Nincsen titkos olajkommandó akik elégetik a hidegfúziós terveket, akik elteszik láb alól a vízhajtású autó feltalálóját. Piacgazdaság van és abba fektetnek bele amiben profitlehetőséget látnak. Nemhogy évtizedekkel ezelőtt a sokkal fejletlenebb akukkal, de még ma sem túl jó befektetés az elektromos autó. Ha megnézed az autógyárak kínálatait a Teslát leszámítva (ami mögött úgytűnik elég komoly tőke van) kb. hobbi szinten kezelik az elektromos autókat és nagyon lassan kezdik az újabb típusok bevonását. Azért egy Leaf, E-up, korlátozott számban kapható E-golf, Zoé nekem nem éppen annak a mintaképei hogy olyan nagyon komolyan gondolják a gyártók az elektromos autó piac robbanását.
Az meg elég naív gondolkozás hogy a gyártó előtt ott az óriási profit lehetősége, de megjelennek az aktatáskás olajlobbisták a készpénzzel és akkor inkább nem fejlesztenek annyira./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Ne aggódj, légkondival vagy fűtéssel nem is lesz nagyon több 100-nál, főleg autópályán.
Veszel 4-5 milliós kocsit használtan, vagy 8-10-ért újonnan és még ennek a kis országnak a harmadát-negyedét sem teszed meg töltés nélkül. Lehet hogy nincs szükséged 99%-ban 100km-nél nagyobb hatótávra, amikor az 1%-ban lenne akkor van egy használhatatlan töbmilliós autód. Ezt elnézi az ember 1-2 millióért és elfogadja hogy van egy városra korlátozott külön kis gépkocsija a benzines mellett.
Igazából 1000km hatótáv lenne reális figyelembe véve a töltők mennyiségét, töltési időt./人◕ ‿‿ ◕人\
Új hozzászólás Aktív témák
- Hagyományos és extrém roller, kickbike, Boardy topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- LEGO klub
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Crypto Trade
- PlayStation 5
- EAFC 24
- Milyen routert?
- Házimozi haladó szinten
- További aktív témák...