- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kansas
addikt
Ott valami orbitális kamu lehet, ugyanis a PCIe v3 X8 még a Titan V-t is igen kevéssé fogja meg az x16-hoz képest.
Ehhez képest egy RX5500XT-t egyáltalán nem szabadna megfognia. Bár kiemelték, hogy erősen VRAM-heavy játékokat néztek, tehát esélyes, hogy az ott inkább a VRAM mérete és a memóriabusz szélessége által limitált, mint a PCIe sávszél miatt.
Lehet dobálózni számokkal, hogy a PCIe v4 X16 mennyivel gyorsabb, de az az extra sávszél konkrétan semelyik jelenlegi kártyának nem létszükséglet.
Itt van egy teszt GTX 1080Ti-val is, PCIe v3 X8 vs X16: PCIe 3.0 x8 vs. x16: Does It Impact GPU Performance?
Szerinted, ha a 1080Ti-t nem fogja meg, akkor a kb fele annyit tudó RX 5500XT-t mitől fogná meg?[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
"Érdekes, h a BF5-nek a 8GB VRAM kevés, és ebből következik, hogy rendszermemóriából is kevés ennyi neki, ahogy a tesztben is látszik."
Nem, nem következik belőle semmi ilyesmi.
A framebuffer-ben(VRAM) levő adat java része a GPU által keletkezik(pl AA vagy tesszelláció kapcsán), nincs meg egy az egyben a rendszer memóriában is, nem tudom honnan veszel ilyet. A rendszermemóriát a VGA használja cache-elésre is, de legnagyobb részt nem használja, tudtommal nincs olyan követelmény, hogy az egyik mekkora lehet/kell legyen a másikhoz képest.Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
killbull
aktív tag
Köszönöm a választ!
Nagyon gondolkodom az 5500XT n, de igazából a PCI e 3.0 8x kinyírja az egészet és a jövőben csak romlani fog ha éhesebb játékok jönnek. A tesztek egyébként azért jobbak a 8 GB osnál mert nem töltik tele mint a 4GB ost, ebből adódóan nem kell cachelnie. Nekem olyan játék kéne ami 11GB ot megeszik highon, így szerintem az RX 590 jobb választás.
590 teljesítménybe amúgy is jobb, és rendesen tud kommunikálni PCI e 3.0 án, nem fog berogyni ha töltögetni akar.
-
Kansas
addikt
A RAM-ból olvassa be őket, majd kitömöríti(DXT-ről és társairól gondolom hallottál már), és elvégez egy csomó műveletet rajta mielőtt kitenné a monitorra. És bár nem mindig, de nem ritkán a RAM-ból beolvasott adat közben a többszörösére hízik.
Kis olvasnivaló a témakörben: The video RAM information guide. Kicsit régi ugyan, de nem elavult.
A textúracsomagok mérete csak áttételesen számít(nyilván minél részletesebb, annál nagyobb, de akkoris nő, ha kevés dolgot hasznosítanak újra belőle, illetve a játék világának a méretével is), hisz nem tölti be az egészet egyszerre, csak ami épp kell, a aztán ahogy haladsz frissíti a töltőképernyők alatt, vagy menet közben a háttérben - anno ez utóbbi okozott lagokat pl. Morrowind-ben.
És nem csak a VRAM-ot frissíti a RAM-vól, hanem a RAM tartalmát is a háttértárról, a teljes textúra-csomagot pedig a RAM-ba se tölti be, akkor se, ha egyébként beleférne.Egyébként érdekesség kedvéért megemlítem, hogy van amikor mégis a GPU találja ki. Van egy .kkrieger nevű kis 96KB(!)-os techdemó FPS, ami procedurálisan generál mindent, még a hangot is, és bizony elég komoly shader-eket használ, a megjelenésekor(2004) nem is számított csúnyának se... csak kellett a segge alá számolókapacitás.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
sb
veterán
Persze, nem soroltam fel mindent... ugyanakkor hátrány a sok felpörgés, esetleges nagyobb hőmérséklet-ingadozás, stb...
A lényeg az volt, hogy több a paraméter, eltérőek az igények és az előnyök, hátrányok. Egyszerűen nem lehet 1 dolog mindenkinek jó. Ill. mindenre. Képtelenség.
-
Csupingo
veterán
Én már nem igazán játszom, ezért max. naponta egyszer pörög kicsit a venti a vga-n. Azt vettem észre, hogy így szinte semmi por nincs a félpasszív kártyában. A régi aktívhoz, vagy a cpu hűtőhöz képest nulla.
(#467)sb: nvidia-nál talán min. 3 kijelző kell hogy emelje az órajelet a kártya, ami miatt felpörögne. 4k vagy 144 Hz-es kijelző esetén nem tudom, olyannal még nem próbáltam. Amd kártyáknál legtöbbször már 2 kijelzőnél is emeli a memória órajelet és ki-be kapcsolgat.
Szerintem a hőingás kisebb, mert venti nélkül 40 fok környékén tanyázik, nem 25-30 között mint ventivel.
Átlag felhasználásra (1 monitor, kis játék, stb.) szerintem jobb a félpasszív. Csendes és talán a venti is örök életű lesz, valamint takarítani is jóval kevesebbszer kell.[ Szerkesztve ]
Villám Shakesespeare... Főnök, ha zavarja a fogsora, vegye ki! (M-N)
-
koko52
veterán
Igen, itt lép életbe, hogy ki mire használja. Én 99.9%-ban játékra, tehát nincs is idle kb soha.
"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets