Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Habugi

    addikt

    válasz icon #366 üzenetére

    :R

    Nem szeretném túlfeszíteni a húrt mert részemről pl üdvözlöm a hajlandóságot, de mostmár csak a 2013-as TombRaider eredményeket kéne kiszedni az összesítőből, mert ahogyan azt Ribi is leírta már párszor (s tán mások is..) CPU tesztelésre teljesen alkalmatlan a benchmarkjában tapasztalható konstans GPU limit okán.
    Egy dologra jó, hogy az egyéb játékokban (jelen esetben ugye csak a Crysis3 maradt mellette) gyengébben teljesítő processzorok vakításként növeljék az átlag eredményüket az összesítő táblázaton, kvázi shemmire. :N

    Tudom így az összesített gyakorlatilag nem szólna másról mint a Crysis3-ban elért eredményekről de ha belegondoltok ez gyakorlatilag nektek és mindenki másnak is csak jó lenne, a tesztkörülmények/egyéb okán ott is van egy-két furcsaság de azért elmondható a grafikonja alapján hogy már közelít a valósághoz..
    Ryzen processzorokat teszteltetek, az a motor pedig ami alatta van elég jól skálázódik 8szál felett is, ilymódon rá lehet húzni a játék teszt részre/összesítőre hogy egyelőre ezért Crysis3 only és majd a legközelebbi nagyobb volumenü tesztnél javítva lesz a csorba, remélhetőleg nem GPU tesztelésre alkalmas játékok felhasználásával.

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Abu85 #387 üzenetére

    AxBattler említette pl az Arma3-at, nem kell 32szálig skálázódó játék segítségével átborulni helyből a ló túlsó oldalára. :N

    Marha sokán játszák és az a jelenség miszerint a játékok ~90%-ának a mai napig max 2-4erős szál kell (& órajel, jellemzően ugye FHD felbontáson és alatta) úgy kiütközik rajta mint tán semmi máson.
    Egy Ryzen tesztbe pont ideális lenne, elég jól befogták az Intelt egyszálon a Visherák után, továbbá tekintve hogy nagy átlagban ~4Ghz körül kopp van, egy CPU órajelre igencsak érzékeny játékban rámutatna az új architektúra korlátaira is, így arra is mire számíthat ilyen játékokban a tisztelt vásárló, mégcsak nem is kizárólag a Ryzenek/AMD CPU esetleges vásárlása alkalmával hanem Intelek esetében is.

    Arról nem beszélve ugye, milyen szépen/beszédesen slákázódna az eredmény alap/OC mérések alkalmával/között. Annyi további elemzés/okfejtési síknak adhatna teret mind a cikkben mind pl itt alatta.
    Vitázhatnának pl arról az emberek itt a cikk alatt, hogy egyes játékok mellé mennyire érheti meg _általánosságban_ az OC, random felbontáson egy adott VGA szint felett és alatt, ahelyett pl hogy azon megy a vita, mit trollkodik itt az aki tisztán jószándékból cukormáz nélkül leírja nektek ami a szívét nyomja, s mások szemében ez trollkodásként kerül elkönyvelésre. :U

    Mindegy nem ragozom, nincs mit, a visszajelzés mibenlététől függetlenül teljesen biztos vagyok benne hogy értitek már mi itt/a tesztel kapcsolatban sokak "problémája", Daywalker is teljesen korrektül s nyitottan nyilatkozott meg.

    Azért bátorkodtam csak x+1edikként szóbahozni a TR-es mérést, mert az összesítő táblázat átdolgozásának apropóján hajlandóságot véltem felfedezni és hamár 4/2 játék "feláldozható" volt, gondoltam nem pont a harmadik fog fájni (ami persze más tekintetben mint a másik kettő de aszolút semmit nem tesz hozzá a teszt lényegéhez, sőt, feleslegesen torzít rajta), plusz gondoltam átnyújtok egy olajágat miként lehetne "előnyt" kovácsolni abból, hogy Crysis3 only..

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Abu85 #381 üzenetére

    Ezt észre sem vettem, kimaradt.. :B

    Ééértem.., azt mond meg nekem kérlek, h ennyi erővel akkor miért nem színesítitek a CPU teszt repertoárt egy videótesztel is?!

    Értem ez alatt hogy pl berakhatnátok tesztként a Barátök közt adott epizódjából azt a jelenetet amikor Magdi anyus leesik a lépcsőn..
    Ugye ez kellően népszerű is, ki lett hangsúlyozva h ez fontos.

    Garantáltan ugyan azt fogja látni az összes felhasználó a tesztben szereplő processzorokkal, sőt, még az FPS is ugyan annyi lesz mindenkinél, pontosan úgy ahogyan a 2013-as TR esetében is adott VGA-val, kvázi az összes kritériumnak megfelel amit a TR ezen verziójának benchmarkja teljesíteni tud egy CPU tesztben, hasonlóképp gazdagítva az összesített eredményt. Na? ;)
    Aki nem szerette Magdi anyust vagy a sorozatot az majd átugorja azt a grafikont.

    Viccet félretéve, offense szándék nélkül.., remélem érzed ez az észrevételed mennyire felesleges volt. :B :R

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz ->Raizen<- #562 üzenetére

    Teljesen kikapcsolható.., 1511-es Windowsom van másfél éve és megsem próbálja updatelni magát, szép is lenne, zúznám le a francba.

    Egyébként a Steames új játékok 98%-a indítható Steam Offline módban, kvázi akármilyen teszt mellé lazán élhető megoldás az UTP kábel be-nem helyezése.. és akkor bátran próbálhat az adott játékoknak frissítést leszedni, ezzel bekavarva adott teszt (x-y nap/hét alatt történő lefutásába/befejezésébe), hova-tovább a régebbi tesztekkel való összevethetőségbe.

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz ->Raizen<- #566 üzenetére

    Van az Originben is Offline mód és légy erős az Origines Crysis3-am olyan szépen fut vele mint az álom, ennyit a megoldhatatlannak tűnő tesztelési problémákról.. :D

    A Win10-es tökönszúrásról annyit, hogy másfél éve hibátlan a rendszer, minimális háttérfolyamat mellett.
    A Creators egy szeméthegy minden létező szempontból, nagyobb mint az azt megelőzőek és az nem kis szó.

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz ->Raizen<- #571 üzenetére

    Egy árva szóval nem mondtam h minden játék megy így.. :N

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    Utolsó hint.., a teljesség kedvéért, élő netkapcsolatot igénylő játékok esetében egészen annyira bonyolult a megoldást, hogy adott kliensben legyen az Steam vagy Origin be kell állítani akár kollektíve akár adott játékokra vonatkozólag h adott kliens törekedjen-e arra h frissen tartsa-e, kvázi mindkettőben beállítható h keressen/szedjen-e le Updateket adott játékokhoz vagy shem.

    Egy multiban is játszható játék esetében ez azt fogja eredményezni h offical/egyéb serverekre nem lehet majd belépni a régebbi verziójú játékkal, jelentősége viszont nincs mivel tesztelésnél az ember reprodukálhatóságra törekszik (remélhetőleg..) kvázi Singleben benchel.

    Wohoo, its magic..

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Ribi #576 üzenetére

    Ez mitsem változtat azon a tényen h népszerű multis játékokat ettől függetlenül Singleben tesztelnek ha van legalább két hardver ami összehasonlítás tárgyát képezheti.

    (#577) ->Raizen<-:

    Ismételten szörnyen nehéz a megoldás, hamár tesztelés mellé bármiért elkerülhetetlen az új OS telepítése aktuális SSD-re, a játékokat nem arra kell feltenni hanem mellé, mondjuk egy normálisabb 7200esre.
    Ezáltal csak a régi oprendszerhez tartozó d&s mappából vesznek el a configurációs fájljaik, melyek első indítás alkalmával az új oprendszeren ismét a helyükre kerülnek, miközben a játékok mitsem változtak.

    Steam/Origin indít akár Offlineban, hozzáadod az egyébként is korábban alájuk tartozott direket és kalap-kabát, maximum egy checksumot kell rájuknyomni ami nem dráma ha kilőtted már a kliens általi automatikus frissítésüket.

    A hit szót hanyagolhatnád, ezeknek a dolgoknak köze nincs a hithez vagy ahhoz hogy te/én/bárki más mit HISZ.. :N :B :R

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz #65675776 #580 üzenetére

    Passz, ez így hirtelen jött még sosem gondolkoztam ezen..

    Így rögtönözve.., keresnék egy adott servert aminek bika sávszélje/ISP van és a hw is erős, a lehető legkisebb pálya hogy a lehető legkevesebb player legyen rajta de persze telt állapotban, a lehető legkisebbre állítanám a FOV-ot, legyen mondjuk 30°, kiválasztanék egy állandó A & B pontot ami kellően távol van a tűztől és a földet nézve tenném meg a kettő közti távolságot, mondjuk háromszor és átlagolnám.

    Rengeteg a változó.., a legjobb az lenne ha a server is az enyém lenne és be tudnék állítani olyan szűrőket hogy pl csak X-Y fegyverek legyenek játszhatóak/választhatóak.

    Régebben egyébként a valamire való FPS multiknak volt saját/belső demorec drivere, többségük a meccs visszanézésekor 1:1 reprodukálta a live közbeni terhelést.. :U

    Manapság is létezik ilyen játék, ugyan nem FirstPerson de pl a Company of Heroes vagy a SupremeCommander:SA még hozza ezt, felveszed belsővel a multit, visszanézed és egyben megkapod ugyan azt a terhelést is.

    (#582) ->Raizen<-:

    Nézd ez amit írsz önmagában baromira nem áll messze egy szimpla VGA driver cserétől, azt pedig rendre fel szokták tűntetni a különböző teszteknél kvázi az ilyen jellegű változó teljesen megszokott.
    Az alapkérdés a játékok egy adott állapotban történő megtartásáról szólt, azt megválaszoltam már.

    A Win10 kényszerített "nem frissítését" illetően szerintem az állad leesne attól milyen általános kontraszt tapasztalható egy 1511 és egy ultrafriss Creators között és nem olyan értelemben sem mint az várnád, viszont ez már tényleg semmilyen szinten nem tartozik ide. :B

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz CJ4567 #589 üzenetére

    Lehet ám nagy pálya ha a játékmód, adott esetben ugye TDM okán nem ~64 player generálja a változókat hanem mondjuk csak ~16.

    Két playeres szerón tesztelni megint nem az igazi, mert az olyan minimál többletterhelés a Singlehez képest h kár miatta beáldozni a Signle által biztosított reprodukálhatóságot.

    (#590) Ribi:

    Nyilván, persze így van.
    Most csak elméleti síkon játszunk el a gondolattal/lehetőséggel.

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz CJ4567 #592 üzenetére

    Lényegtelen mivel a teszt arról szól hogy egy adott, lehetőleg reprodukálható terhelés mellett a különböző hardverek hogyan teljesítenek, egymáshoz képest, ez adja a (ki)értékelhető kontrasztot amiből aztán majd következtetni lehet (valamennyire) a várható multis állapotokra az egyes hardverek esetében viszont már sokkal kevésbé egymáshoz viszonyítva inkább csak az adott hardverre vonatkozólag, mivel nincs két egyformán terhelő multis meccs. Kvázi csak úgy magában a multi ténye nudli, mert adott tesztben (~Single) a leggyengébben teljesítő pl CPU a legkisebb multi mapon/kisebb player szám mellett simán lehet "gyorsabb" mint azonos tesztből a legerősebb CPU de a legnagyobb, legtöbb playeres mapon, mert teszem azt kifekszik.

    Aki ilyen jellegű multikat játszik és/vagy hardvert is szokott a kedvükért cserélni az tudja ezt, kvázi a tesztelt procik Singleplayerben nyújtott szereplését is a helyén tudja kezelni, viszonyítási alapként.

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz velizare #604 üzenetére

    :K

    Indításhoz kell kötni a frissítést majd a béta fülön utólagosan vissza lehet tallózni az előző verziókat, ha három volt akkor hármat, ha harminc akkor harmincat.

    Ez is csak 2-3 danos védelemmel ellátott/elő netkapcsolatot igénylő játékok esetén szükséges, minden máshoz ott az Offline mode..

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Cobra652 #618 üzenetére

    Ez most úgy sikerült ahogy, teljesen normálisan lekommunikálták itt a srácok hogy volt hardveres illetve softveres gondjuk is a teszt során.
    Semmi közöm nincs hozzá nyilván de a hozzáállásukat szem előtt tartva ne tipord már őket ennyire agresszíven, az anomáliák oroszlánrésze egyébként is csak a teszt második felét érinti, a játékokat.

    Mondom semmi közöm hozzá de ha tudsz konstruktív is lenni, esetleg van ötleted hogyan lehetne elkerülni a jövőben az általuk elmondott/leközölt hibákat amik bekavarhattak, lásd pl auto updatek akkor azt se tartsd magadban..! :)

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Kroni1 #654 üzenetére

    Mármint hogy egy Ryzenek tesztjéről szóló topicban tényfeltárást fogtok végezni azzal kapcsolatban h mitől is szh@r egy 7700K?! :DDD

    Nos ha eddig azt hittétek hogy itt/most csak az Intel fanok csattogtatják hangosan a falepkéjüket a teszt eredményeivel kapcsolatban és ez mennyire "sok" volt.., akkor bátran állíthatom nem vagytok felkészülve arra ami a "tényfeltárást" követően fog bekövetkezni..!

    Az Arab tavasz ahhoz képest smafu! ;]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Kroni1 #663 üzenetére

    Tiszta sor.., csak poénnak szántam, kicsit oldandó az általános feszültséget, páran azért elég zordul nyomják itt.. :)

    Mea culpa.. :R

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Loha #665 üzenetére

    Dehogy volt jó, tovább megyek nekem az sem tetszik ami most kint van, leírtam korábban hogy miért csak a miértekre adható válaszokon már régen túl vagyunk, érted.., kvázi nekem legalábbis már régen világos miért jöhettek ki ezek az eredmények, leírtak mindent, nem árultak zsákbamacskát egy pillanatig shem.

    A "páran"-ba egyébként sem tartozol bele, kvázi nem neked címeztem, sokkal inkább azoknak akik azt a hikomatot nyomják, h minden/az egész mögött az állhat, hogy az AMD bevételének ~0,0000001%-át kitevő magyar piacon bárkinek érdekében állhat bármiért is túlfényezni az AMD cuccokat, legyen az CPU vagy VGA, szándékosan torzítani teszteredményeket, mintha ezen bármi múlna.. :DDD :N

    Ez az ami semmi más csak értelmetlen és totál felesleges szh@rdobálás.

    Az ominózus post pedig mint írtam is csak ökörködés volt.. :B

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Hannibhál #787 üzenetére

    A felbontás emelésével, legyen az natív vagy VSR/DSR igenis csökkenthető a CPU limit, a mértéke csak attól függ h pl natív 1080p helyett 1440p vagy mindjárt 4K-ról beszélünk.

    Sokkal több számolnivalót ad a CPU a VGA-nak egyetlen "megszólítás" alkalmával, nem mellesleg a felbontás emelésével csökken az FPS is, beállításoktól függően, kvázi így a kirajzolandó képkockák száma is csökken, ez még egy lapáttal rápakol arra h csökkenjen a CPU --> GPU interakció, így a CPU terheltségének mértéke is.

    Rengeteg az idevonatkozó tévhit de ha a mai viszonykat/állapotokat nézzük akkor elmondható hogy pl DX11 esetében, FHD mellé kell a lehetőleg egy szálon legerősebb CPU/magas órajel, főleg akkor ha magas FPS-el szeretne játszani az ember, lásd ~144+ Hz-es TN géjmör kijelzők esetén pl..

    (#789) Ragnar_:

    Nem valószínű hanem teljesen biztos, ezért írta gbors hogy teljesen felesleges ilyen esetben magasabb felbontásokon is mérni.

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Loha #792 üzenetére

    Azért nem mindegy neki a felbontás mert egyben ő maga az, rengeteg egyéb dolga mellett aki a VGA-t "vezényli". Vsync/FRTC és egyéb frame limiterek mellett azért tapasztalható CPU terhelés csökkenés is (mert ugye ilyenkor a GPU sem fullon pörög), mert ezekkel egyben a VGA/GPU által elvégzendő feladatok/kiszámolandó framek száma is korlátok közé fogható, kvázi a VGA számára/felé kiadott utasítások száma is korlátozható.

    Az hogy "effekt" szinten mi mennyire fogja meg a CPU-t vagy adott esetben a GPU-t az teljesen motor függő.

    Tévedés jogát fenntartva.., ha rosszul tudom majd egy sokkalta hozzáértőbb kijavít.

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz Ragnar_ #795 üzenetére

    A grafikonok alapján pont fordítva..

    Divisionben míg 1440p-ben a Ryzennel kicsit lemaradt avg FPS terén adott VGA, addig 4K-ban teljesen egálra jöttek ki, kvázi mindegy miért, szimplán motor/API/CPU órajel stb esetleg ezek együttes hatása okán de gyengébbnek bizonyult az 1700as.
    Nem feltétlen mondanám h CPU limites 1440p-ben az 1700as mert itt ugye erősen befigyel a mihez képest, ugye HEDT.., maximum önmagához képest, simán elképzelhető h a mérés közben ki volt akadva 99%-on a GPU usage.

    AotS pedig egy egészen más állat, ugye gyakorlatilag nem is játék vagy legalábbis nagyon kevesen játszák, inkább mondanám egyfajta interaktív Star Swarmnak, ugye amilyen szerepet betölteni hivatott az AotS DX12 ügyileg (RTS - egységszám - DX12) a Star Swarm gyak. echte erre volt hivatott csak éppen a Mantle esetében.

    Igencsak CPU intenzív, szándékosan.. és pont hogy még 4K-ban is erősen CPU függő emiatt, egyrészt a DX11-DX12 kontraszt alapján, másrészt a két CPU viszonyán is világosan látszik.

    Egyik grafikon sem volt teljesen ideillő jó példa sztem.. :N

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

Új hozzászólás Aktív témák