Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tapsi

    addikt

    válasz dabadab #191 üzenetére

    A felár azért fog csökkenni, mert az agyatlan szabályozással felverték az új autók árát. Elektromos autó sohasem lesz olyan olcsó organikusan, mint egy belső égésű. Már csak a felhasznált alapanyagok ára miatt sem lehet az. Kobaltból, lítiumból nincs annyi a Földön, mint vasércből, vagy alumíniumból. De elég, ha megnézed a réz árának növekedését. 1,5x annyiba kerül most, mint fél éve ugyanaz a rézkábel a villamossági boltban.

  • Tapsi

    addikt

    válasz dabadab #197 üzenetére

    Kérdés, hogy mi a nagyobb költségtényező: a már most is végletekig optimalizált gyártás, vagy a gyártó által kontrollálhatatlan alapanyagár. A mechanikai egyszerűség kizárólag a hajtáslánc bizonyos elemeire igaz, ennek előnye költség oldalon szerintem elenyésző.

    Ha ez az alapanyag dolog annyira triviális lenne, akkor nem állt volna korábban több modell gyártása is akkuhiány miatt. De nem vagyok a téma szakértője, szívesen olvasnék erről hiteles elemzést. Amit viszont látok: az úttörő Tesla nem tud profitot termelni hosszú évek után sem az elektromos autók eladásából, pedig hegyekben áll náluk a megrendelés.

    És itt még mindig csak a gyártásnál tartunk, nem beszéltünk a töltőhálózat problémájáról, a töltési sebességről, energiasűrűségről, stb.

    #198dabadab

    A profit nem attól nő, hogy valamit jó drágán adsz, hanem attól, ha a megfelelő áron.

    Igen, a profitmaximalizálás nehéz dió, és nem lehet egy félmondattal letudni. A fő probléma viszont szerintem nem a profit mértéke volt, hanem a bekerülési ár. Te azt mondtad, hogy a tömeggyártás felpörgése mindenképp lenyomja az árat. Erre írtam azt, hogy ott van az anyagköltség, a Tesla kihozatala pedig már bőven eléri a tömeggyártás szintjét. Mégsem csökken a tömegmodell (3) ára szignifikánsan. A belsőégésű autókétól pedig fényév távolságra van még mindig. Sok év után is. A VW elektromos autója is 2x annyiba kerül, mint belsőégésű ekvivalense. Ez nem fog eltűnni egyik pillanatról a másikra.

    [ Szerkesztve ]

  • Tapsi

    addikt

    válasz dabadab #205 üzenetére

    Ez nem tudom, hogy hogyan jött ki neked.

    Úgy, hogy megnézed a Golf büntetőadók nélküli árát, és azt hasonlítod össze az ID.3 listaárával. Erről beszéltem, persze, hogy eltűnik a felár, ha a belsőégésűt hozzádrágítják az elektromoshoz. :) Jó trükk. 1-2 éve még az a Golf 5 millió alatt volt.

    A gyártás nyereséges, a végső számokon ez azért nem látszik...

    A Tesla önmagában nyereséges, hiszen a kvótabizniszen jól keres. Arra viszont nem találtam semmilyen evidence-t, hogy a gyártás nyereséges lenne. Az ellenkezőjére viszont igen. A bővülésre bőven van szabad cash flow-ja a befektetők pénzéből, mi másból vettek volna bitcoint?

    a Tesla beszáll egy nikkel-lítium bányába.

    Pont ezzel bizonyítod az alapanyag fontosságát. Mikor hallottál olyat, hogy a VW/Toyota beszáll egy vasércbányába? Mi lesz akkor, ha nem 500 ezret kell gyártani, hanem 50-80 milliót?

    A Model3 ára szerintem nem fog jelentősen lefele menni, azt úgy kb. a BMW 3 szintjére lőtték be

    Miközben menetkomfortban, beltérben, minőségben messze nem BMW-szintű. Az egyetlen hozzáadott értéke az elektromos hajtáslánc. Azért kerül ennyibe. Viszont ez az árszint az, ahol már kompromisszumokkal ugyan, de kapsz hatótávot.

Új hozzászólás Aktív témák