- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
Hirdetés
-
Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
it Az SK Hynix jelezte: akkora a terjeszkedés az AI-szolgáltatások piacán, hogy 2024-re az összes, 2025-re közel az összes HBM chipet eladták.
-
PlayStation Plus 2024 Essential - A májusi lista
gp Ebben s hónapban többek között a Ghostrunner 2-t kapják meg az előfizetők.
-
Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
ph Az amerikai cég legfrissebb szériája kétféle méretben választható, és fél évtizedes jótállással kecsegteti leendő gazdáit.
Új hozzászólás Aktív témák
-
<Lacy85>
addikt
válasz cousin333 #18 üzenetére
"Ami az árkülönbözetet illeti, egy dolog ki szokott maradni a számításból: ez a kocsi 4 év múlva is legalább annyit ér, mint a benzines újonnan."
Ezt mondjuk nem értem. Oké, mondjuk 4 év múlva annyit fog érni, mint most egy sima 208.
Eladod 4-ért, 6-8 milláért veszel másikat.
Az 5-6 éves 208-ak ~2 milla körül mennek. Új ára 4,3.
Szerintem kb. ugyanott vagy.Pl. a Nissan Leaf újan mindenféle kedvezménnyel is 7,5 milla.
Az 5-6-7 éves modellek kerülnek 3,5-4 millába.
Pár év alatt ugyanúgy a ~felét éri ez is, mint a benzines / dízel.
Csak ezekben ráadásul már a hatótáv is jelentősen lecsökkent, mert épp nemrég volt róla videó, hogy most kezdenek kipotyogni a régebbi Leaf-ek akksijai ilyen ~70% körüli kapacitás mellett.[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz cousin333 #18 üzenetére
Jelenleg ugy tunik, hogy evrol evre egyre kevesebb elonye lesz elektromos autot venni. Tobb orszagban felmerult mar, meg Norvegiaban is, hogy tul nagy kedvezmenyeket adtak. Nalunk is felmerult mar hogy az artamogatas nem jo helyre megy, mert a gazdagabbakat tamogatjak ezzel a modszerrel. A kereskedelmi toltes ara is no, foleg hogy lathatoan nagyon keves tolto van meg telepitve. Emiatt es az akku para miatt nem fognak tomegek tolongani a hasznalt elektromos autokert, foleg a garancia ido lejarta utan nem.
Ertekvesztesben az elektromos meg sokaig elen fog jarni.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
forumpista
tag
válasz cousin333 #18 üzenetére
Továbbra is ugyanaz a probléma, a limitált hatótáv miatt ezek inkább futkorászós városi autók, a városokban pedig pont elég kevesen tudnak otthon (olcsón) tölteni. A töltők között pedig nagy versenyhelyzet nem lesz, mivel hasonlóan az üzemanyaghoz, az áramot is mindenki ugyanúgy 1-2 helyről tudja vásárolni.
"ez a kocsi 4 év múlva is legalább annyit ér, mint a benzines újonnan"
Ez lényegtelen, a vételi és eladási ár közti különbséget buktad. Valójában szerintem per pillanat a benzines autó értékállóbb mint az e-autó. Hogy miért?
Mert az e-autók akksija épp a fejlődési pálya elején van, most rohadt drágán vehetsz egy limitált e-autót, míg 4 év múlva kevesebbért fogsz kapni nagyobb hatótávot/gyorsabb töltést stb stb, tehát egy igen erős árgyengítő nyomással fognak szembenézni a használt e-autók.Ezzel szemben a benzines most van a csúcson, nincs már több fejlesztési lehetőség, ott 4 év múlva is ugyanezt kapod, ellenben az euró normák tovább drágítják.
Ergó egy 4 év múlva vásárolt benzines pont ugyanazt fogja tudni mint a ma vásárolt, csak sokkal többért, még az simán előfordulhat hogy többért tudod eladni a használt benzinesed mint amennyiért vetted újonnan (ez a trend már ma is kezd látszani). -
forumpista
tag
válasz cousin333 #28 üzenetére
Szerintem ne térjünk el különböző felszereltség felé. Mai napig nem értem hogy van egy limitált hatótávú e-autó, aminek a fogyasztása elszáll a csába ha kimegy az autópályára, majd sz@rásig pakoljak olyan extrákkal amiknek akkor lenne értelme, ha valaki azzal ingázna Bp-München között naponta. Amire viszont nem képes, mert akkor 100 km-enként meg kell állni fél órára tölteni.
Miközben városi meg agglomerációs bejárásra gyakorlatilag az ülésfűtésen+klímán kívül semmi extra nem kellene. Kvázi az e-autók mesterséges vannak agyondrágítva olyan nem választható extrákkal, amikre semmi szükség bennük, míg (szerencsére) a hagyományosban ezek választhatóak.
Egy szó mint száz, nem érdemes azonos felszereltséget összehasonlítani, azt kell nézni hogy az adott célra mennyibe kerül az egyik autó és mennyi a másik, az egy sajnálatos dolog, hogy az e-autóknál nem lehet csökkenteni a teljesen felesleges és kihasználatlan extrák számát. -
Noukoum
veterán
válasz cousin333 #28 üzenetére
Egy 5-ös benzines BMW árából meg veszel 3-4 Dacia Sandero-t, akkor most melyik a jó deal?
Inkább egy ezres swift, és az árkülönbözetet meg eltankolom. Az amúgy is sokkal jobb mint bármely villanyautó hiszen egyseggel elmegyek háromszor vele németországba egy nap alatt.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz cousin333 #37 üzenetére
Mindegy mennyi idős hiszen sosem romlik el, akár csak a többi benzines és dízel autó. Amúgy meg persze hogy jól esik vele napi háromszor németországba menni egyseggel, hiszen termeli az üzemanyagot. Ja és nyugodtan mehetek bárhol kétszázhúsz felett hiszen 3 perc alatt megtankolom...
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
forumpista
tag
válasz cousin333 #40 üzenetére
Sávtartó automatika, tempomat, malomkerék (pl. bmw i3, itt szerencsére még egész elfogadható méretü), ilyen-olyan "önvezetés" és tsai.
Egyébként lehet hogy igazad van és pont fordítva (kvázi "ingyen" adják bele mert amúgy is drága), de pont ezért sem érdemes azonos felszereltségeket összehasonlítani.
A lóerők is ugyanez a kategória nekem, minek sokszáz lóerő a napi 2x30 km ingázáshoz. -
Tigerclaw
nagyúr
válasz cousin333 #25 üzenetére
Igen, jelenleg mestersegesen kozeliti az EU egymashoz a hagyomanyos es elektromos autok arat, de ennek tavaly meg is volt az ara, az uj auto eladasok nagymerteku csokkenesevel. Ha bevezetik az Euro 7-et, ez tovabb folytatodik es talan 6 millio alatt nem lehet majd venni uj hagyomanyos vagy hibrid motoros autot az EU-ban.
Elkepzelheto hogy szinte ugyanannyiba kerulnek majd a hibrid motorosak mint a tamogatott aru teljesen elektromos verziok, de azt a piac tekintelyes resze nem tudja megfizetni. A fejlodo orszagokban ujra a hasznalt auto fel fordulnak majd az emberek, de mivel azoknak az ara is felmegy, sokan vagy 20 eves "roncsokkal" jarnak majd vagy feladjak az autozast.
Valoszinuleg tonkre megy meg par autogyar, mint a Fiat vagy a Suzuki, vagy az EU-n kivuli piacra gyartanak majd. Lehet hogy a VW csoport is osszemegy, mert pazarlas lesz kulon fejleszteni a Skodat es a Seatot. Maximum ugyanazt a modellt mas neven adjak majd el a kulonbozo orszagokban, de nev es logo kivetelevel minden egyforma lesz.
Persze lehet hogy az Euro 7-et nem vezetik be meg sokaig.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
GreenGoblin
tag
válasz cousin333 #57 üzenetére
Most próbálod meg magyarázni a dolgot azzal, hogy ne jöjjek listaárral holott az a HIVATALOS ár amivel össze lehet hasonlítani másokkal. A jóskabá szalonjából olcsóbb árral ne gyere. Most ne hogy azzal gyere hogy te jóskabát nem hoztad fel. Ez egy szemléltetés mielőtt ezt is meg magyaráznád.
Aztán jössz azzal hogy a topp modell jobban veszít mint a többi modell.
Gyanítom, hogy ez a 24000 font is drágább, mint a benzines új ára, tehát igaz volt, amit leírtam.
Rosszul gyanítod. Nem így van... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
-
Noukoum
veterán
válasz cousin333 #68 üzenetére
Talán?
A jelenlegi matekról volt szó, szerinted miért kéne jelenleg néhány millió társasházasnak töltenie?
Mire rálesznek kényszerülve addigra nem itt fogunk tartani sem hatótávban, sem töltési sebességben, sem töltőhálózatban, ja és nem is lesz belsőégésű autó magyarul matekra sem lesz szükség.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz cousin333 #70 üzenetére
Meg lesz rá az infrastruktúra, csak nem akkor mikor 13000 villanyautó van Magyarországon. De ugye az utálóknak mondani kell valamit, na. Sz@r a villanyautó mert a társasházban élő emberek nem tudják tölteni a nem létező villanyautójukat.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
ljs
tag
válasz cousin333 #51 üzenetére
(Előre mondom, nem volt még elektromos autóm,
az alább kitalált "történetek" csak az én elmém szülöttei.
De a válaszokra tényleg kíváncsi vagyok!)A mindennapi töltés (10 órát lóg a fali ajzaton) nekem nem gond, csak az akku bírja.
Hány évig fogja bírni az akku a napi töltést?A hétvégi hatótávparáról:
10 óra töltés = 100 km hatótáv (a cikk szerint)
Péntek munka és bevásárlás után kb. 18 órára hazaérek, töltőre rakom a járművet,
szombat 19 órára beleszalad az a 250 km hatótáv.
(Nyilván nem tök üresen rakom töltőre, de a "végén" nem is lineárisan tölt, hanem lassabban.)
Abban a pillanatban elindulok valahová,
250 km-t számoljunk 3,5 órával. (Nem mindig vezet autópálya a célig.)
Ha gyorsabban megyek, vajon kibírja a 250 km-t?
Szombat 22:30-kor célba érkezem, ott egyből töltőre dugom az autót.
Vasárnap 23:30 órára ismét benne van a 250 km hatótáv.
Hazaindulok, hétfő hajnal 03-ra megérkezem.
3 óra múlva pedig frissen, üdén, kipihenve kezdem a heti munkát.
Ha az évek során degradálódik az akku, akkor hogyan fog beleférni ugyanez a hatótáv?Hol tévedtem a hétvégi történetemben?
(Csak mellékesen jegyzem meg a következőket:
1.
Ebben a történetben e208-cal 25 órát töltök a célban,
hagyományos hajtóanyagú járművel -ugyanilyen feltételek mellett- 50 órát.
2.
"hatótáv télen -5-0 fokban 90-110-es tempóval 200 km"
Tehát a hétvégi 250 km-es kiruccanást 0 fok alatt felejtsem el az e208-cal.)[ Szerkesztve ]
Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég.../Dan Millman/
-
<Lacy85>
addikt
válasz cousin333 #68 üzenetére
Mondjuk arra kíváncsi leszek, hogy fognak alakulni a lakossági áram árak, ha tankolás helyett mindenki otthon kezdi el töltögetni az autóját.
Szerintem elég naív gondolat lenne azt hinni, hogy marad minden így, az állam meg majd úgy áll hozzá, hogy “örülünk a nagy zöldülésnek, mindenki töltögesse otthon olcsón az autóját, mi meg majd valahonnan előszedjük azt a néhány százmilliárdot, ami kiesett a kasszából”[ Szerkesztve ]
-
ljs
tag
válasz cousin333 #84 üzenetére
Köszönöm, átgondolom.
Remélem egyszer eljut odáig az elektromos autózás,
hogy valódi alternatíva legyen.
(Vagy találnak egy jobb megoldást.)Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég.../Dan Millman/
-
-
gabber01
addikt
válasz cousin333 #51 üzenetére
Áruld már el kérlek, hogy lakótelepeken, ahol az emberek többségének nincs saját garázsa/udvara, hogy/hol az anyámban töltsék az autót???
Szóval ez még városi közlekedésre is csak azoknak alternatíva, akik tudják tölteni is. Mert lássuk be, a kihelyezett töltőállomások nem alternatívák, hiszen még mocsok kevés van (és nem is lehet mindent beépíteni ilyen szarokkal), vagy foglaltak és/vagy messze vannak. Panel 8. emeletéről meg elég körülményes kilógatni az 50 méteres hosszabbító kábelt.Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
Rolly
veterán
válasz cousin333 #108 üzenetére
Ioniqnál átlag 20% nagyobb a fogyasztása az e208nak 130-nál a forma miatt lehet ez 25%-is (ami azért már jelentős, viszont városban 40-50 körül kb 10-15% között van maximum) tehát 130-cal többet megy más esetben nem, mivel pont ezzel a 20%-kal nagyobb az akkuja az e208-nak ... és a töltése lassabb tehát távolsági használatra elvileg jobb az e208...
De ebben a térben kicsit csalódtam az e208-ban, mert 47 kWh-ból átlag azt kihozni ami az ioniqnak megy 38-ból azért elég nagy különbség.... Mondjuk nem is értem, hogy e208-on miért nem tömör hűtőrácsot csináltak...
-
GreenGoblin
tag
válasz cousin333 #138 üzenetére
Mi nem ábrázolja hűen a valóságot?
Bejelentik a 208-at legyen 15milláért (most mondtam valamit). Hivatalos, induló ár a Peugeot oldalán. Ha megrendeled, megveszed ennyibe kerül alkudozás , kedvezmények nélkül.
Viszont másik eladó ennyi kedvezményt ad, a harmadik annyit, és máris kevesebb mint 15 milla. Ez az ár viszont nem konstans! Ennyi erővel bármikor találsz olcsóbban és igazad lesz. Amiről a vita is szólt, hogy egy használt e208 még többet ér mint ugyanaz a felszereltségű új benzines-dízeles társa. Viszont ha azt nézzük amiről én papolok, a Peugeot oldalán lévő hivatalos árat vesszük alapul akkor már nincs igazad.
Világos így mert már belefáradtam.
Inkább szidjuk vagy kardoskodjunk az e autózás mellett az hasznosabb.
Más: Amúgy hallottátok, hogy Tesla ad el VW-nek CO2 kvótát?! Ennyit arról milyen zöldek a cégek... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
<Lacy85>
addikt
válasz cousin333 #145 üzenetére
“A CO2 kvóta eladása egy fontos bevételi forrás a Teslának. A VW-nek is megéri így, mert így nem kell brutális büntetést fizetnie.”
De a kvóta értelme épp az lenne, hogy minden gyártó szorítsa le a károsanyag kibocsátást.
Nyilván valószínűleg túl szigorú a szabályozás és nem nagyon lehet még megfelelni neki, de így viszont az ég világon semmi értelme.
A Tesla kvóta nélkül is csak elektromos autót gyártana, a többiek meg pöföghetnek tovább nyugodtan, mert papíron zöldek lettek. -
Rolly
veterán
válasz cousin333 #130 üzenetére
tisztában vagyok vele, ha normális töltése lenne a 38-as akkuval akkor jó deal lett volna nekünk az ioniq is... De mivel második autó lett így 4m alatt akartam maradni mert pesten egyszerűbb vele boldogulni (ezért végül Zoé és e208 lett)
illetve e208 björnnél azért is szerepelt rosszabbul, mert szar a fűtése pedig van hőszivattyú... De lehet ez csak azért jelentkezett nálunk mármint a téli nagyobb fogyasztás, mert mindig hideg akkuval járunk mert amit egy 30-70 km-es út alatt melegszik az akku és a kocsi az kint álló autónál másnapra kihül és amíg nincs bemelegedve addig sok energia megy el fűtésre és az akku se tud annyi áramot visszaadni... konkrétan most tavasszal 45-46 kWh max megy az autóba télen (február - mert akkor led odb olvasóm) 43,5-nél több nem volt az akkuba teljesen feltöltve... Tehát az akku 47 nettót tud csak ha hideg az akku akkor ez tovább csökken....
#127GreenGoblin: szerintem jó deal volt de ha szerinted nem akkor írd meg mi lett volna jó deal ... 8,5 m egy autó ami dugóban önvezető valamint autópályán szintén (sávtartó távolságtartóval elvan) így szerintem nem rossz deal 5500 km-en kb 100e Ft-ot spóroltunk eddig az üzemanyagon a dieselhez képest (valójában 130e-t mert itthon napelem van) 1 évre nézve ez cirka 400e Ft körüli összeg 5 év alatt 2m + a szervíz is olcsóbb fele így 5 éves korára 2,5m- hoz vissza a felárából és mint írtam hasonló automata diesel / benzines autó ára (208asok közül) 6,5-7,5 között van felszereltségtől függően így már csak ezt nézve előrébb leszünk. Ha mellé rakom, hogy használtan is 1-1,5 millióval többet fog érni akkor pedig még jobb a helyzet -
GreenGoblin
tag
válasz cousin333 #200 üzenetére
beltér/összeszerelés minőségének javítása
Mi van újra megtanulnak autót tervezni vagy mi?
Tíz éve 10 mió környékén kaptál egy full műanyag, aprócska i-Miev-et, ma ugyanennyiért (pénzromlással, EUR árfolyammal számolva) sokkal komolyabb kocsikat vihetsz haza.
Ja most dupla-tripla annyiért kapsz egy Teslát összeszerelési hibákkal vagy egy VW ID-t kopogós-zongoralakk műanyaggal.
Ez ám a fejlődés....lehúzás. De legalább van mire fogni...drága az akku.
Közben meg az adataid szarrá lopják az autódból amiből szintén pénzt csinálnak de ez már más tészta.
[link].. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.