- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #1 üzenetére
- hatótáv télen -5-0 fokban 90-110-es tempóval 200 km... ezt lehet kicsinek nevezni... de szerintem használható.
- fogyasztása csak autópályán 130-nál sok 110-ig pariban van a többi autóval (nem nem az ioniq és tesla kategória hanem a többi nem légellenállásra tervezett autóval)
- zongoralakk tényleg sok van benne
- kopogós műanyag csak ott van ahol másik autóban is műszerfal és az alap érintési pontok kellemes anyagok5500 km alatt átlag 18-19-es fogyasztás télen 20 körül (50% lakott terület, 10% 90 es, 40% 110-120as tempó) és mindig kint álló hideg autóval. Most tavasszal minimális fűtéssel / klímával már 16-17 közöttit hozunk...
-
Rolly
veterán
5500 km-t tettünk meg 1000 kWh árammal ebből 100 kWh áramot vettünk töltő ponton amúgy elég volt a 200-250-es hatótáv és végállomáson töltöttünk...
így számolva 900x38 Ft + 100x130 Ft = 34200 + 13000 = 47200 azaz 100 km-t 860 Ft átlag árral tudtunk megteni korábbi diesel autóval 2600 Ft / 100 km volt (5,7-es fogyasztás prémium üzemanyag) szervíz költség pedig kb fele az elektromosnak mint a dieselnek volt (garancia időn belül)
-
Rolly
veterán
Azt felejted el és mindenki akinek nem volt elektromos autója, hogy otthonról tele akkuval tudsz indulni azaz 200-250 km-t meg tudsz tenni tankolás nélkül. Így egy 400 km-es út máris nem 75 kWh áramba kerül a 130-140 Ft-os útszéli tőltőből hanem otthonról 45 kWh útszélén 30 ami kb így néz ki 3500 Ft + 1600t azaz a fogyasztás 400 km-re 5100 Ft ami 400 Ft-os üzemanyag árral is 12-13 liter amivel nem tudsz elmenni diesel benzines autóval 400 km-t
Ráadásul hányszor megy egy átlagos hazai sofőr (átlag napi futás itthon 40 km) ennyit? Mi évi 20-40 lakalommal és akkor is a célállomáson tudunk tölteni tehát nem kell megállni útszéli tőltőn... -
Rolly
veterán
A gond ott ott a gyári alap 1 fázisú 10A-es EVSE-vel számolnak azzal annyi. Nálunk a házban 3 fázis van így 3x16A-rel töltve maximálisan (ha a napelem pörög akkor tudnánk ennyivel tölteni) óránként 11 kWht tudok betölteni így 4,5-5 óra alatt tele 0-ról. Amúgy általában 3x7A - 3x12A között szoktuk tölteni és 20% körül rakjuk töltőre ...
ja és az alap 10A-es EVSE esetén nem kell lassulásra számítani csak az utolsó 30 percben körülbelül... és 20 óra alatt a 2,5-es töltővel is tele van 0-ról -
Rolly
veterán
válasz <Lacy85> #104 üzenetére
Nekünk elég volt a használhatunk alapján az 50es akku... Így igazából 3 autó maradt ami akku, ár és kinézet alapján lehetett volna:
- e208 (ez lett állami támogatással)
- Zoé
- Model 3 SR+A Model 3 azért esett ki mert 16m felett van az ára, amiért két e208ast tudtunk volna venni (tudom támogatás miatt...).
Ha nem lett volna támogatás akkor egy i3s lett volna erős befutó...Így megmaradt a régi 2017es 308as évi fenntartása kb 200-250e Ft... De ott tartunk, hogy 5 hónap alatt 2 vidéki út van benne (700-800km) plusz hetente megyünk vele egy kört, hogy ne rohadjon bele az üzemanyag...
#k-adi: nálunk 8,5 volt az elektromos e208, ha helyette benzin vagy dieselt vettünk volna azonos felszereltséggel akkor 6,8 vagy 7,2 lett volna. Így nekünk a támogatással lazán visszahozza a felárat 4 év alatt úgy, hogy a maradvány értéke többet fog érni akkor is mint a Diesel és benzines társai...
És igen hülye vagyok, de nem vennék fapados alap autót, akkor már inkább tesztautót vagy fél éves használatát vennék jobban felszerelve. -
Rolly
veterán
válasz cousin333 #108 üzenetére
Ioniqnál átlag 20% nagyobb a fogyasztása az e208nak 130-nál a forma miatt lehet ez 25%-is (ami azért már jelentős, viszont városban 40-50 körül kb 10-15% között van maximum) tehát 130-cal többet megy más esetben nem, mivel pont ezzel a 20%-kal nagyobb az akkuja az e208-nak ... és a töltése lassabb tehát távolsági használatra elvileg jobb az e208...
De ebben a térben kicsit csalódtam az e208-ban, mert 47 kWh-ból átlag azt kihozni ami az ioniqnak megy 38-ból azért elég nagy különbség.... Mondjuk nem is értem, hogy e208-on miért nem tömör hűtőrácsot csináltak...
-
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #109 üzenetére
e208-cat vettünk Allure felszereltséggel, kis navival, de sávtartóval és adaptív tempomattal. Ha most vennénk lehet kicsit fapadosabb de nagyobb e2008 lenne a választás és akkor a 308as menne a háztól...
-
Rolly
veterán
válasz cousin333 #130 üzenetére
tisztában vagyok vele, ha normális töltése lenne a 38-as akkuval akkor jó deal lett volna nekünk az ioniq is... De mivel második autó lett így 4m alatt akartam maradni mert pesten egyszerűbb vele boldogulni (ezért végül Zoé és e208 lett)
illetve e208 björnnél azért is szerepelt rosszabbul, mert szar a fűtése pedig van hőszivattyú... De lehet ez csak azért jelentkezett nálunk mármint a téli nagyobb fogyasztás, mert mindig hideg akkuval járunk mert amit egy 30-70 km-es út alatt melegszik az akku és a kocsi az kint álló autónál másnapra kihül és amíg nincs bemelegedve addig sok energia megy el fűtésre és az akku se tud annyi áramot visszaadni... konkrétan most tavasszal 45-46 kWh max megy az autóba télen (február - mert akkor led odb olvasóm) 43,5-nél több nem volt az akkuba teljesen feltöltve... Tehát az akku 47 nettót tud csak ha hideg az akku akkor ez tovább csökken....
#127GreenGoblin: szerintem jó deal volt de ha szerinted nem akkor írd meg mi lett volna jó deal ... 8,5 m egy autó ami dugóban önvezető valamint autópályán szintén (sávtartó távolságtartóval elvan) így szerintem nem rossz deal 5500 km-en kb 100e Ft-ot spóroltunk eddig az üzemanyagon a dieselhez képest (valójában 130e-t mert itthon napelem van) 1 évre nézve ez cirka 400e Ft körüli összeg 5 év alatt 2m + a szervíz is olcsóbb fele így 5 éves korára 2,5m- hoz vissza a felárából és mint írtam hasonló automata diesel / benzines autó ára (208asok közül) 6,5-7,5 között van felszereltségtől függően így már csak ezt nézve előrébb leszünk. Ha mellé rakom, hogy használtan is 1-1,5 millióval többet fog érni akkor pedig még jobb a helyzet -
Rolly
veterán
válasz Tigerclaw #133 üzenetére
Tudom, csak ha a hűtőmaszkot lecserélték volna tömörre akkor máris nyernek 5%-ot a légellenállásban ... ahogy a Hyundai a Konanál meg tudta csinálni itt is meg lehetett volna (kicsit csúnyább lett volna, de jobb lenne a fogyasztás ) De hangúlyozom nekünk is elég a télen 200 km (100-110-es átlaggal) km ami tavasztól őszig 250 km... Pest mellett lakunk anyósomék Kiskőrös mellett laknak oda vissza 20-25 kWh-t kell kb tölteni ami 3 fázisról náluk 3-4 óra alatt megvan így teljesen jó alternatíva oda is a kocsi. Anyumék messzebb laknak Békés megyében oda már kicsit nyűgös mert útközben meg kell állni 10-20 percre tölteni (szerencsére Szolnokon már 3-4 50-es töltő van) és anyuméknél szintén (ott 8 óra kell - mert 3x16A-ral nem tudunk tölteni) tele tudjuk tölteni - vagy visszafelé több időre kell megállni 30-40 percre. Ide még nem használjuk csak néha az elektromost... De az évi 20e km-ből így is ki tudunk váltani 16-18e-et
-
Rolly
veterán
válasz #16820480 #162 üzenetére
viszont sajnos a mai napig úgy épülnek garázsok, hogy a parkolók és a villanyórák között nincs kábelezés ... pedig egyelőre lég lenne csövet behúzni és az esetek többségében elég lenne egy 1x16Aes töltő így 1-1 házhoz nem 1 fázist köthetnének, hanem 3x16A-t amiből 1 menne a parkolóhoz 2 fel a lakáshoz ...
-
Rolly
veterán
az autó piac egy kicsit más azért... mert itt vannak környezetvédelmi normák ami miatt minden szarral tele kell rakni a belső égésű autókat (katalizátor, adblue, fap ...) meg vannak biztonságtechnikai előírások (vészfékező asszisztens, vészhívó ...) amik a 5-10 évvel ezelőtti autókban nem voltak... s ha már így nézzük akkor nem csak az infláció és a gyártók kénye kedve drágítja az autókat hanem a plusz beszerelt eszközök és fejlesztett programok is valamint a kibocsátási kvóták alapján még a büntetésnek is szerepe van az árban... pont ez a gond, hogy egy suv és egy kicsi autó között árban annyival több a haszon, hogy nem éri meg már kis autót gyártani mert mire mindennek megfelel annyiba kerül, hogy nem lesz aki megveszi...
-
Rolly
veterán
-
Rolly
veterán
1) a Golf már 5 éve sem hiszem, hogy befért a 5 millió alá, bár őszintén nincs rá pontos adatam, de 2017-ben mikor a Peugeot 308-at (1,6 HDi automata váltós GT-Line) vettük akkor a fapad Golf 6-7 között volt mi 7,8 körül konfiguráltuk a 308-at majdnem mindennel is de végül egy tesztautót vettünk...
2) a Tesla Önmagában nem nyereséges a kvóták miatt nyereséget... És jól csinálja mert abból tud fejleszteni, ha ez nem lenne lassabban haladna vagy veszteséges lenne... Viszont ez a bevétel 2-3 év és eltűnik, mert a PSA-FCA egyesülés miatt nem fog az FCS évi 500 millió dollárt (2023-ig).
A Tesla M3 és MY-on 15-23% közötti nyereséget írnak a szakértők ami nagyobb mint a konkurensek nyereségei elvileg...
3) 50-80 millió autót évente sosem kell gyártania 1-1 gyártónak 10,8 az a gyártó akinek a legtöbb eladott gépjárműje van. És egyre több gyártó építi ki saját ellátó láncát... (Sellantis (PSA-FCA), VW, Tesla) Természetesen ebben a Tesla jár legelöl... De 2023-tól már a Sellantis és a VW is el tudja látni saját magát akkuval... Aztán ha gond lesz akkor lesz bányájuk is :)
mivel a hagyományos autógyártóknak nem muszáj csak elektromos autót gyártani így 100 kWh akkupackból kb 8 plugin hibridet tudnak gyártani és sokan inkább azt vesznek jelenleg... Vagy sima benzines autót ... így az átmeneti időszakban úgy alakítják az árat, hogy a gyártás maximumon tudjon működni és a nyereséget maximalizálják. Míg a Teslanak előre kell rohannia, mert tudja, ha most nem szerez piacot akkor később nem fog tudni... Kérdés, hogy 2022-től amikor már pörögni fognak gyártók is és egyre több már bejelentett vagy már kapható elektromos autó lesz akkor mennyire lesz versenyképes a Tesla. Ha megnézzük egy VW ID4 (vagy iker tesói) alap felszereltséggel (buttábban mint a Tesla) olcsóbbak 2-3 millió forinttal ... ha hasonló akkukapacitású modelt nézzük.Ha meg megnézzük a VW árképzését a papíron drága id3-akkal... akkor a forgalmazói és kedvezményes árakkal 12-13m-ért már a közepes akkus változatot lehet kapni. És ez pariban van hatótávban a M3 SR+-szal ami 15-16m itthon újonnan.
Vagy ott van a kis akkuk ID3 45 kWh akkuval ami már 11mtól elérhető újonnan. Ami 8,66m nettó árat jelent ami 24,235 EUR ár jelenlegi EURHUF árfolyamon. Ezért is mondom, hogy a 25000 USD = EUR Tesla M2 mire jön nem nagyon lesz egyedül a piacon....
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- 1151 V2 CPU-k / I5-8500 / I5-8400 / BESZÁMÍTOK!
- Intel i5-10400 hatmagos processzor + doboz + gyári új hűtő
- Nintendo Switch játékok (ง '-' )ง Budapest Nyugatinál
- Fekete Sony PlayStation 5 Cover (Lemezes változat)
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB Dual SIM Phantom Black Gyárilag független Csere/beszámítás is!