- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- OLED TV topic
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen processzort vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Steam Deck
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Fujifilm X
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
válasz Mercutio_ #11 üzenetére
Ezt most konkrétan úgy értettem, hogy bár most is nagyot kaszál vele az Olympus, veszik mint a cukrot, de mégis azt kell mondjam, hogy ha ez az elején érkezik akkor most sokkal biztosabb lábakon állna az Oly.
Jelenleg bár biztos hoz új vevőket is hoz ez a két obi, de szerintem azért nagytöbbség a már jelenleg is a rendszerben lévőkből tevődik ki. Olyanokból mint mi itt páran a fórumon.
Indulásnál viszont nem csak szimplán obi eladásokat, de rengeteg új rendszerbe frissen belépő embert eredményezett volna ez a két fix. Pont mint anno a Pana 20/1,7-essel, rengetegen csak ezért az obiért léptek be ebbe a rendszerbe.
Akkoriban ezekkel az obikkal az Oly is akkorát kaszálhatott volna mint anno a Pana.Ma már az egyre erősebb konkurencia mellett egyre nehezebb új, rendszerbe belépő vevőket találni, sokan már csak kicsit nagyobb szenzor miatt is inkább a NEX mellett döntenek pedig hát..
Ami a lényeg ezekkel az obikkal az Olympus is ugyanúgy berobbant volna akkoriban a piacra, mint a Pana tette a 20/1,7-essel és ezzel mára egy relatíve széles és stabil, a jelenleginél lényegesen nagyobb a rendszer mellett elkötelezett vevő köre lenne.
Mert hát aki már gyakorlatban hozzá szokott egy 12/2-höz, egy 45/1,8-hoz, vagy akár egy lumix 20/1,7-eshez azt már később nem fogja meghatni egy kicsit nagyobb szenzor.Persze mondom mindezt úgy, hogy engem ígyis megnyertek maguknak!
-
FEDman
addikt
Kicsit meglep, hogy ezt pont te hozod szóba..
Ez az egész kicsit olyan mintha egy szinte tökéletes képalkotású obin azt kérnéd számon, hogy miért nem tökéletlenebb.
Na de kezdjük kicsit messzebbről, adott a Nikonnak két klasszikus fix 85 obija, az egyik 1,8 a másik 1,4-es fényerővel. Az utóbbi jóval drágább, sokan ezt egyszerűen a kicsit jobb fényerőnek tudják be, pedig a legnagyobb különbség nem ebben, hanem a bokeh karakterisztikájában. A drágább 1,4-es verziónak sokkal finomabb, krémesebb, míg az 1,8-as bokéhja kicsit keményebb, idegesebb.
Ezen az összevetésen remekül látszik mindez:
Ha megnézed az 1,8 bokehjának kemény pereme, éle van és ugyanezt látod azon a sines képen is.
Azaz valami olyasmit hiányolsz azon az M.Zuikon amit úgy általában egy portré obinál gyengeségek közé szoktak sorolni.
-
FEDman
addikt
Aztán egy megint másik történet, hogy két obi bokeh karakterisztikáját nem lehet ennyire különböző képek alapján összemérni. Már csak azért se mert ezt rengeteg minden befolyásolja, mint például az alább említett közelpont, vagy maga fotózott téma, de még az adott fények is.
Lőttem gyorsan erre egy példát G1-el és egy manuális 50/1,7 obival. Ennek az obinak viszonylag kemény a bokehja, de még így is van olyan téma ahol ez egyáltalán nem jön ki.
Jelen esetben letettem a gépet parkettára hátulról beszűrődő szórt fény mellett, az obi 1,7 rekeszen és közelponton. Katt, aztán ugyanez még egyszer, csak most már fordítva szembe a beszűrődő fényekkel.
Jól látszik, hogy míg az első képen finom krémes a bokeh, addig a másikon már sokkal keményebb és megjelenik az a jelenség amit te "átmenetes mosásként" jellemeztél.
És itt most ugyanaz az obi, sőt még a téma is, csak fény jellege változott és mégis mekkora a különbség.
-
FEDman
addikt
Tényleg nem érzed a sorok között megbúvó finom gúnyt?
Azzal, hogy azt írja most született meg ténylegesen a m43 mint rendszer azzal nyílván nem arra gondol hogy mostantól indul a történet, mint sokkal inkább valószínű csak arra akar utalni, hogy ezekkel az obikkal kezd végre ténylegesen mint rendszer beérni a történet.
Ezzel nagyjából én is egyet tudok érteni, számomra fényerős portré obi nélkül egyszerűen eddig nem volt teljes a kép.
MLaca amúgy meg azok közé tartozik akik anno elsők között vett magának E-P1-et, úgyhogy gondolom pontosan tudja, hogy amúgy a történet nem ma kezdődött.
-
FEDman
addikt
válasz SpongyaBob #34 üzenetére
De ha már így előkerült a téma, korábban felmerült, hogy az M.Zuiko 45/1,8-at nem lehet egy az egyben összemérni a sokszor olcsó tükrös fix 50-es obikkal, mert a kis Oly lencse szerkezetében, felépítésében is teljesen különbözik azoktól, ilyen szempontból sokkal inkább hasonlít egy vérbeli portré obihoz.
Na ez azóta gyakorlatban is elég szépen bebizonyosodott. A tükrös fix 50-esekre tipikusan jellemző a kemény, "ideges" bokeh, még a drágábbakra is. Ezzel szemben úgy néz ki a kis M.Zuiko sokkal finomabb, puhább akár egy igazi klasszikus portré obinak.
Itt egy elég jó videó erről, jól látszik hogy a Minolta és a Canon 50-es obijainak mennyivel keményebb bukéja.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #54 üzenetére
Ez így óké, de gyakorlatban ennek mennyi értelme van?
Ki az aki egy FF képét direkt ilyen drasztikusan megvágja? De legfőképpen egy FT gépen egy 50mm-es portré obiból hogy varázsolsz fix alapot, a "leeső" részeket már nem tudod visszabűvölni.Vagy ha ennél egy picit gyakorlatiasabb szempontból közelíted a dolgot és azt mondod, hogy ezért megpróbálod nagyjából ugyanarra használni és lősz egy képet FF géppel fix 50-essel, majd ugyanezt az obit feltekered egy mFT gépre adapterrel és meglövöd ugyanezt a képet ugyanezzel a képkivágással akkor ehhez a szűkebb látószög miatt hátrébb kell majd lépned. Ebben az esetben viszont hiába használsz teljesen azonos obit és rekeszt, ha változik a tárgytáv változik a mélységélesség is.
De igazából még ez se elég gyakorlatias, mert az eltérő látószög miatt még azonos képkivágás mellett se kapod ugyanazt a képet.
Éppen ezért még ez is túl elméleti, fotós szempontból csak az azonos látószög mellett van értelme objektíveket összevetni. Például az FF 50mm-est egy mFT 25-össel, vagy egy FF 85-öst az mFT 45-össel.
Ebben az esetben azonos rekesz mellett meg egyértelműen az FF-nek lesz kisebb a mélységélessége.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xbox tulajok OFF topicja
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Milyen okostelefont vegyek?
- OLED TV topic
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Gray Zone Warfare
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...