- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Prof
addikt
Én őszintén nem értem, mivel az egész GPU architektúra a masszív párhuzamosításról szól. Eleve a Vulkan API egyik legjelentősebb funkciója a nagyon hatékony MultiGPU kezelés tudtommal.
Ok ott van a késleltetés, nem lehet 100%-ban azt a latencyt nyújtani, mint egy PCB-n lévő GPU esetében, de aki ezzel akar szórakozni az ezt tudja.
Nem kéne, hogy olyan nagy dolog legyen egy játékban ma már a multiGPU support. A Stadia virtuális játék streamszerver szoftver-hardver oldalára is kíváncsi lennék nagyon, hogy lesznek a Navi kártyák kezelve.Csak valami gazdasági okot tudok elképzelni nem akarják, hogy az legyen ami volt régebben hogy 5éves használt olcsó kártyákból épített multiGPUs rendszerrel lenyomd az aktuális új kártyájukat.
[ Szerkesztve ]
-
#16939776
törölt tag
válasz Dr. Akula #18 üzenetére
Pedig CPU-nál is ugyan az az analógia érvényes: Amíg 1db cpu-n belül van a 2*n mag, amivel a teljesítmény duplázás a cél, addig probléma mentes ezek kezelése az OS részéről, de ha 2db cpu-val van megvalósítva 2*n mag, akkor már olyan OS kell, amely figyelembe veszi, hogy a két CPU magjai közötti adatmozgás késleltetéssel történik, valamint, nem futtathat, olyan mindkét cpu-ra kiterjedő feladatot, aminek az adatforgalmazása ezt a kapcsolatot bedugítaná.
Egyik esetben sem használható univerzálisan minden feladat a teljesítmény duplázására, a hardver duplázása, mindkét esetben optimalizálni kell (meg kell próbálni) minden egyes programot az adott hardver kiépítésre, ha az OS ezt nem tudja maga elvégezni.
-
-
válasz Dr. Akula #23 üzenetére
driver jellemzoen sebessegre kritikus es limitalt feladata van, oda oke az ASM.
viszont ha megnezed halozati egysegeknel is szepen elmentunk PLC felol embedded Java fele.
parhuzamositasnal jellemzoen ket nehezseg van:
- nem parhuzamosithato kod aranya. ez amdahl torvenye es felso limitet ad, hogy mennyit lehet nyerni.
- interleavings miatt a minosegbiztositas nehez.
tetejeben a critical sectionok vedelme is problemas. nem zar az ember eleget es hibas mukodes a vege, tul sokat zar az ember es oda a potencialis sebessegnovekedes. szoval persze, lehetne a program hatekonysagat novelni, de ezt komplexitasban (es fejlesztesi idoben) fizetnenk meg, az a hatekonysag csokkenne.multiGPUnal is a problema, hogy tobb GPU kozott pl konzisztenciat kene tartani egy valaszidore erzekeny valosideju rendszernel (jatekok azok).
meteoreső: a mac *NIX, de nem ezen mulik. computenel taszk eloszlas nem annyira problema, pl valaszidok inkabb csak feladatszervezes szempontjabol erdekesek, de nem csinalnak potencialisan hatalmas frametime spikeokat.
macon eleve nem jatszik senki, a crossfire meg arra volt.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Dr. Akula #27 üzenetére
a a jelenlegi modell nem jó, ki kell találni egy újat ami működik.
marmint a jelenlegi modellek kozul egy se felel meg a feladatra?
tobb programozasi paradigma van es van, aminek pont a parhuzamositas az erossege. iterativ nyelvekkel is megoldhato, de vannak a celra jobb eszkozok.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Dr. Akula #29 üzenetére
ez kb olyan, mintha felvetned, hogy a festok ecset helyett miert nem hengerrel festik a kepeiken a hatteret, hiszen gyorsabb es az is egyenletes hatteret ad.
pl prolog remek parhuzamositasra, viszont nem igazan alkalmas valosideju rendszerekre. jatekoknal fontos, hogy minden frame idoben ki legyen szamolva es ne legyenek frametime spikeok. tehat hiaba lenne parhuzamositassal mondjuk atlag 240 fpsed, ha statisztikailag minden otodik masodpercben lenne egy 500ms ideig tarto frame. ehhez kepest ha van 61 fps max 16.67es frametimeval az jobb. kb ez a lenyeges kulonbseg egy jatek es egy compute feladat kozott.
de ha szerinted a jatekfejlesztok csak pingvinelnek, akkor hajra, egyedul egy fotelbol megfelelo domainismeret nelkul biztos jobban ertesz hozza, mint egy teljes, ilyen szempontbol alapvetoen alkalmazott matematikara epulo iparag .
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210