Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz cwn #39 üzenetére

    Az ATI a Z generációs részleget eladta a Qualcomm-nak. Az Adreno mag lényegében ATI alapokra épül. Pár éve a mobilok 90%-ában ez az IGP volt. Most már egyre bővebb a piac ebből a szempontból ... PowerVR, Mali, PICA stb. Véleményem szerint a ImgTec PowerVR összességében elég ütős konfigurációkat kínál, de a konkurensek is rendelkeznek olyan extrákkal, ami tényleg elázós. Például ott a Maestro modullal szerelt PICA 200, ami a programozhatóság szempontjából kötöttnek mondható, de olyan gyors, hogy generációk kellenek, míg beérik a szabadon programozható rendszerek. Ezért épít a Nintendo erre a 3DS esetében. Gyakorlatilag a komplett rendszer a Maestro modul teljesítményén alapul.

    Az a gond, hogy itt egységnyi fogyasztás mellett kell alkotni. A GeForce architektúráját nem úgy tervezték, hogy milliwattos energiaigény mellett adjon überbrutál teljesítményt. A PowerVR-nek és a konkurenseknek itt van előnye. Alapjaiban az energiahatékony működésre vannak tervezve. Ez a gondja jelenleg az Intelnek is. Az ARM sokkal hatékonyabb, mint az Atom az aktív energiaigény szempontjából, és hiába van az Intelnek gyártástechnológiai előnye, ha az alaparchitektúrát nem arra tervezték, hogy kis fogyasztás mellett legyen gyors.

    Nem vagyok meggyőződve, hogy a Microsoft az Android mellett szóhoz jut. Még mindig nagyon le van maradva a mobil oprendszerük vezérlése a konkurens Apple és Google rendszerek mögött. Ez a felhasználás rovására megy. A Tegra 1 ebbe bukott el. A Windowshoz húzott az NV, és buktak az MS-sel együtt. A Tegra 250 már az Androidhoz húz, ott meg nulla DX11 lesz, mert az az MS API-ja. Egyébként itt a lényeg az OpenGL ES 2.0 támogatás, mert ezek a mobil kütyük eléggé az internet felé mennek, és a játékok a jövőben WebGL-en futhatnak. Egyébként az OpenGL ES 2.0-t minden érintett támogatja, szóval technológiai előnyt ebből nem lehet kiépíteni. Ami érdekessé teheti ezt az a CUDA portolása Androidra, de egyelőre ez nem halad olyan ütemben, ahogy szeretnék. Amit ki lehet használni az az OpenCL, mert azt még csak a legfrissebb PowerVR architektúra támogatja.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • cskamacska

    addikt

    válasz cwn #37 üzenetére

    Hát ahhoz képest, hogy az nVidia mindenkit meg fog taposni ebben a szegmensben :D még egy cuccról nem tudok ami Tegrát használ, és itthon is kapni. Mióta is van hivatalosan a piacon? Hogy régebb óta elérhető, mint a Snapdragonok? :P Egyedüli nagyobb névként a Microsoft használ Tegrát a cuccaiban, ebből a KIN úgy megbukott, hogy öröm volt nézni, a Zune HD pedig sehol nincs az iPod Touch mögött.
    De nyilván úgy lesz ahogy mondod. :))

    Ha meg x86, akkor az Intel épp azon dolgozik a Nokiával, hogy egy ultra mobil x86 proci hajtotta platformot dobjanak össze a MeeGo alá. De nyilván ők sem mérhetőek az nVidia nagyságához. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz cwn #42 üzenetére

    Nem csak papíron hangzik jól, jó is. A háromszög-feldolgozása is kellően magas, bár ez IP-nként változik.

    Azt nem tudjuk, hogy az NV többet fogyaszt-e, de ha igen, akkor az komoly probléma. Az Intel Moorestown is gyors mint az állat az ARM-hoz viszonyítva, de többet fogyaszt, és ez már elég, hogy ne legyen túl sok megrendelő. Mobil termékekről beszélünk, ott nem a teljesítmény áll az élen a szempontok között.

    A 3D-s textúrák nagyon sok helyet foglalnak, egyszerűen a mobilok esetében kötött a memória kapacitása, így 3D-s textúrázni nulla fejlesztő fog. Hasonló a probléma a rendertargetek esetében is, azok is sok memóriát igényelnek, bár itt van menekülő útvonal. Tile-okra kell osztani a képet. Persze ez sem a legjobb megoldás, mert a memóriát ugyan kíméled, de a teljesítményt nem.
    Szabványos alkalmazásokról beszélünk, nulla fejlesztő fog az alapkiterjesztéseken túli megoldásokat használni. Félreérted a piacot. Az egy dolog, hogy az NV-nek jó, ha a saját termékükön szebb vagy jobb lesz a játék, de a fejlesztőnek ez nem opció, mert neki nagyon mindegy, hogy a vásárlónak milyen SoC van a mobiljában. :)

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • stevve

    nagyúr

    válasz cwn #43 üzenetére

    Szép álom. :) A bejelentett készülékek is csak kis részét képezik a piacnak, használatban pedig még egy sincs, ami kiindulási alap lenne. Jön és terjedni fog, de az első nevesebb gyártótól érkező fecskék fogják megmutatni, mire is lesz jó a piacon.

Új hozzászólás Aktív témák