Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz smkb #7 üzenetére

    Mi az amiben az Adreno 200 nagyon elavult?

    (#37) cwn: Mert a PowerVR, vagy az ATI Z4xx generációjára épülő Adreno mögött nincs ennyi tapasztalat? Ezeket a rendszereket évek óta az alacsony fogyasztás melletti maximális teljesítményre optimalizálják.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz cwn #39 üzenetére

    Az ATI a Z generációs részleget eladta a Qualcomm-nak. Az Adreno mag lényegében ATI alapokra épül. Pár éve a mobilok 90%-ában ez az IGP volt. Most már egyre bővebb a piac ebből a szempontból ... PowerVR, Mali, PICA stb. Véleményem szerint a ImgTec PowerVR összességében elég ütős konfigurációkat kínál, de a konkurensek is rendelkeznek olyan extrákkal, ami tényleg elázós. Például ott a Maestro modullal szerelt PICA 200, ami a programozhatóság szempontjából kötöttnek mondható, de olyan gyors, hogy generációk kellenek, míg beérik a szabadon programozható rendszerek. Ezért épít a Nintendo erre a 3DS esetében. Gyakorlatilag a komplett rendszer a Maestro modul teljesítményén alapul.

    Az a gond, hogy itt egységnyi fogyasztás mellett kell alkotni. A GeForce architektúráját nem úgy tervezték, hogy milliwattos energiaigény mellett adjon überbrutál teljesítményt. A PowerVR-nek és a konkurenseknek itt van előnye. Alapjaiban az energiahatékony működésre vannak tervezve. Ez a gondja jelenleg az Intelnek is. Az ARM sokkal hatékonyabb, mint az Atom az aktív energiaigény szempontjából, és hiába van az Intelnek gyártástechnológiai előnye, ha az alaparchitektúrát nem arra tervezték, hogy kis fogyasztás mellett legyen gyors.

    Nem vagyok meggyőződve, hogy a Microsoft az Android mellett szóhoz jut. Még mindig nagyon le van maradva a mobil oprendszerük vezérlése a konkurens Apple és Google rendszerek mögött. Ez a felhasználás rovására megy. A Tegra 1 ebbe bukott el. A Windowshoz húzott az NV, és buktak az MS-sel együtt. A Tegra 250 már az Androidhoz húz, ott meg nulla DX11 lesz, mert az az MS API-ja. Egyébként itt a lényeg az OpenGL ES 2.0 támogatás, mert ezek a mobil kütyük eléggé az internet felé mennek, és a játékok a jövőben WebGL-en futhatnak. Egyébként az OpenGL ES 2.0-t minden érintett támogatja, szóval technológiai előnyt ebből nem lehet kiépíteni. Ami érdekessé teheti ezt az a CUDA portolása Androidra, de egyelőre ez nem halad olyan ütemben, ahogy szeretnék. Amit ki lehet használni az az OpenCL, mert azt még csak a legfrissebb PowerVR architektúra támogatja.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz cwn #42 üzenetére

    Nem csak papíron hangzik jól, jó is. A háromszög-feldolgozása is kellően magas, bár ez IP-nként változik.

    Azt nem tudjuk, hogy az NV többet fogyaszt-e, de ha igen, akkor az komoly probléma. Az Intel Moorestown is gyors mint az állat az ARM-hoz viszonyítva, de többet fogyaszt, és ez már elég, hogy ne legyen túl sok megrendelő. Mobil termékekről beszélünk, ott nem a teljesítmény áll az élen a szempontok között.

    A 3D-s textúrák nagyon sok helyet foglalnak, egyszerűen a mobilok esetében kötött a memória kapacitása, így 3D-s textúrázni nulla fejlesztő fog. Hasonló a probléma a rendertargetek esetében is, azok is sok memóriát igényelnek, bár itt van menekülő útvonal. Tile-okra kell osztani a képet. Persze ez sem a legjobb megoldás, mert a memóriát ugyan kíméled, de a teljesítményt nem.
    Szabványos alkalmazásokról beszélünk, nulla fejlesztő fog az alapkiterjesztéseken túli megoldásokat használni. Félreérted a piacot. Az egy dolog, hogy az NV-nek jó, ha a saját termékükön szebb vagy jobb lesz a játék, de a fejlesztőnek ez nem opció, mert neki nagyon mindegy, hogy a vásárlónak milyen SoC van a mobiljában. :)

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz smkb #48 üzenetére

    Már bocs, de miért kellene az Adreno200-nak egy toppos SGX5XT protfólióval versenyeznie. Eleve sokkal jobbak a fogyasztási paraméterek az Adrenónál, a tényleges versenytárs fogyasztásban talán a SGX520, amivel összemérhető a teljesítménye, sőt gyorsabb. Ha a top sorozatokról beszélünk, akkor minimum az Adreno 205-öt érdemes elővenni, utóbbi már shaderben négyszer gyorsabb az Adreno 200-nál. Persze a fogyasztása is magasabb, így csak akkor érdemes alkalmazni, ha a teljesítmény is fontos. A Qualcomm eddigi lapkái a szinte már mérhetetlenül alacsony fogyasztással hódítottak.
    Az Adreno 220 még idén kész lesz. Ezek alapján tényleg nem értem ezt a lemaradás dolgot.

    Ne csak a teljesítményt nézd a mobil piacon. A Tegra 250 aktív számítások mellett bizonyos kütyükben sokat fogyaszt. A Qualcomm azért elterjedt most, mert a fogyasztás oldaláról közelítik meg a dolgokat, ez a jövőben is így lesz. Nem érdemes őket lebecsülni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák