Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hroberto

    veterán

    válasz szabi__memo #6 üzenetére

    Sokkal élhetőbb alternatíva mint az elektromos. Az elektromos autózás szerintem egy zsákutca! Kíváncsi lennék, hogy miért azt erőltetik, holott a vak is látja mennyire tele van buktatókkal... :F

    Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

  • NumberGuy

    tag

    válasz szabi__memo #11 üzenetére

    Attól, nem félnék, hogy nem tudják beszedni. Pl. GPS-alapú km útadó, mint az áruszállításnál (HU-GO).

  • cskamacska

    addikt

    válasz szabi__memo #8 üzenetére

    Infrastruktúra az bezony kell majd az elektronyoshoz is. Addig vidáman mutogatják hogy milyen zöld mindenki, mikor parkolónként van 1-2 töltő dísznek városonként 3-4 parkolóban. Mikor szó szerint minden létező parkolási helyre(!!) kell majd egy töltő, és hozzá való hálózati terhelhetőség, akkor kezd majd izzadni minden nagyonződ érintett. ;]

    De nem is értem hogy nem jutott eszébe senkinek, hogy a csodás elektromos jövőben mindenhez akku kell majd, melynek hatalmas környezeti terhelése lesz önmagában. Még a cuccaink csak egy része van tele akkuval, de már most rezeg a léc hogy az akku gyártáshoz legyen elég alapanyag (ritkaföldfémek szevasztok!), gyártási kapacitás, és azt saccolni sem lehet, hogy mégis mit fogunk kezdeni a mainál százszor több használt akkumulátorral, ami ugye veszélyes hulladék. :U

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

  • válasz szabi__memo #19 üzenetére

    Mert miért? Mert betolathatok a garázsomba és egyszerűen felszúrhatom a konnektorból tölteni, anélkül, hogy nyögném az üzemanyag árának emelkedését ill. az állam által üzemanyagra kivetett adót? :U Ráadásul áramot tudsz házilag előállítani szolár panelekkel és tudod magad függetleníteni külső tényezőktől, ha később áremelkedés lenne az áram piacon...

    #20 adlersson Nézd meg a videó elejét, egyik pillanatról a másikra levegőbe repült a hidrogén kút, aminél a csávó még pár hónapja maga is filmezett. Utána az üzemeltető bezárta a fennmaradt hidrogén kutakat az országban.

    Egyszerűen nagyon nehéz a hidrogén kutat úgy megcsinálni, hogy ne szivárogjon és rengeteg pénzbe kerül az üzemeltetése. Azt is elmondja a csávó, hogy 6,6 millió állami támogatásból épült a kút, de 5 év alatt csupán 162 ezer Eurót hozott vissza - magyarul nem rentábilis az üzemeltetése.

    [ Szerkesztve ]

    Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

  • válasz szabi__memo #25 üzenetére

    Jelenleg sokkal drágább üzemanyaggal tankolni, mint elektromossal tölteni, nyugodtan kiszámolhatod, hol lakossági árammal töltve gyakorlatilag 500-600 forintból megvan 100 kilométerre való delej, míg tankolva ez kb. 3-szorosa.

    Az meg hogy én saját áramforrásból töltöm az autómat vagy hálózatról, ahhoz aztán senkinek semmi köze.

    #26 aujjobba A lakótelepen parkolóknak jelenleg necces, azt elismerem, de akinek rendes háza van, annak szerintem mindenképp megérheti az elektromos. A tárolásra meg ott a saját akksi amit mondtál, lehet már venni ilyeneket, gondolom amint lesz több aksi, több opció lesz a villanyautókból kiszedett használt aksik között is, amit ilyen célra újra felhasználnak.

    [ Szerkesztve ]

    Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

  • Degeczi

    nagyúr

    válasz szabi__memo #25 üzenetére

    Az otthoni töltést megfogni esélytelen, hiszen pont olyan áramfogyasztás, mint bármi más. Max. a villanyautótulajokat adóztathatnák, de ilyet a közeljövőben nem léphetnek meg.

  • nemlehet

    őstag

    válasz szabi__memo #24 üzenetére

    Nem, az fog nyerni ami mellé többen beállnak és el lehet adni az embereknek.
    A hidrogént nem lesz egyszerű. Ha attól félnek sokan, hogy ez a sok lítiumos aksi tűzveszélyes akkor várj majd amíg meglátnak egy hidrogén robbanást.....

    Ráadásul energiaigényes előállítani. Ez nyilván változhat, mehetnek le szépen a költségek főleg zöld energiával, amikor túltermelés van akkor gyártunk belőle hidrogént (nagyon leegyszerűsítve, nyilván nem ilyen 1x1 ez sem, de papíron nem rossz ötlet).

    Ami a k*rva nagy probléma, hogy a hidrogén kicsi molekula és szépen belemegy a fémek rácsszerkezetébe ahol mindenféle változásokat indít el. Ezért is kell folyékonyan tárolni, de ez nem triviális, egy kocsiba nem tudsz 10000 psi tartályt belerakni meg hatalmas falvastagságokat alkalmazni. Plusz az is a gond, hogy a jelenlegi járművekben alkalmazható technológiákkal 6-8 MJ/l energiatartalom érhető el, szemben a benzin 36 MJ/literjével...

    Persze vannak mindenféle könnyűfém kompozitok, nanocellás anyagok stb amikkel a tárolás jobban működik de ezek drágák, nem mindig sorozatgyárthatóak jelenleg ráadásul sokszor mechanikai hiányosságaik vannak (pl nagyon rideg, nekikoccansz egy villanyoszlopnak és azonnal eltörik a hidrogéntank a kocsiban).

    Szerintem a hidrogénnel sokkal több problémát kell jelenleg leküzdeni mint az elektromos autókkal, ezért nem hinném, hogy hirtelen beelőzheti. Talán nem is kell neki, maradjon meg spéci alkalmazásra. Plusz tényleg veszélyes, azon hogy hatalmasat tud robbanni semmilyen technikai fejlődés nem tud változtatni.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • Puma K

    veterán

    válasz szabi__memo #6 üzenetére

    Nekem a BMW 520i E39-em ha pályáznék, akkor a ~800 km-es távot meg tudná tenni.

    Így városban használva munkába járásra napi 32 km-re meg legrosszabb esetben (sok elindulással és megállással stb) 450 km-re elég háromnegyed tank. De máskor meg 550-650 km között is elmegyek ugyan úgy háromnegyednyi tankkal.

    Szóval ez a 1352 km így előre jól hangzik.

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

  • -Faceless-

    őstag

    válasz szabi__memo #37 üzenetére

    Annyira kis számban üzemelnek hidrogénes autók, hogy még nem volt velük komoly baleset soha. Főleg mivel elsősorban városban használják azt a keveset is nagysebességű meg végképp nem volt.
    Az, hogy még nem történt meg egyenlőre nem jelenti azt, hogy nem lehetséges, és soha nem is fog. Lásd.: Chernobil. Addig is nagyon biztonságos volt a nukleáris energia.
    A túlnyomásos cella ami bennük van páncélozva van a lehető legellenálóbb formában, de ha egyszer kapja el rossz szögben egy túlméretes kamion ahol a fizika az úr, akkor a hidrogén cella nem lángra fog kapni hanem repeszként fogja az autót szétrepíteni a környéken lévő minden emberbe. Robbanásveszélyes, és nagyságrendekkel gyúlékonyabb bárminél amit most használunk.

    Ezzel nem azt mondom, hogy zsákutca, mert zárt környezetben hajókon, ipari telepen belül, zárt utakon, vagy pályákon (pl. vonatokon) nagyon jó megoldás lehetne (már használják is nehézgépeknél, vagy targoncáknál), ha még kicsit csiszolják, de jelenleg ebben a formában az utakon ahol bármi megtörténhet egyetlen egyszer kell a csillagoknak összeállni, hogy olyan baleset legyen amivel örökre kitiltják az összeset.

    [ Szerkesztve ]

  • Rolly

    veterán

    válasz szabi__memo #24 üzenetére

    mi értelmetlen azon, hogy a hidrogén előállításánál már akkora veszteség van ami miatt értelmetlen az egész? :) Természetesen ha nem szénhidrogénből akarjuk előállítani, mert az közel halotnak a csók....

    #34szabi__memo: húsz éve van üzemanyag cella azóta valódi áttörés nem történt, olcsóbb lett a technológia és hatékonyabb de 20 év alatt az akku technológia mennyivel lett jobb? Mennyi volt 20 éve egy NiCd akku energiasűrűsége és tölthetősége és ma? Arról nem beszélve, hogy a Hidrogénes autóba is kell egy 10-15 kWh-s akkumlátor és akkor meg minek bonyolítani... ?

    #35Hopkins95: rendes diesel benzin helyett szerintem a mesterséges üzemanyagok jobb alternatíva... tulajodonképpen ezek lehetnek megújulókból már csak nem tudom ki akarna 2000 Ft / liter áron tankolni... (mondjuk ha így halad a kőolaj ár lehet ott is megéri mesterségesen előállítani majd)

    #36ecaddsell azért egy 70 körüli akku bejárónak bőven elég és akkor elég csak hétvégén tölteni várhatóan 10 év múlva már a házak nagy részénél lesz 20 kWh-s akku ha valaki akar nappali árammal tölteni megoldja arról éjszaka... (max nem 20 kWh-s akkut rak hanem majd 60-ast. Ha bejönnek a Na ion akkuk (ami várhatóan jövőre már gyártásba is kerülhet) akkor az otthoni áram tárolás olcsó lehet... A legjobb az lenne ha mindig aktuális áron lehetne tölteni árammal az autót, így kényszerítenénk az embereket akkor tölteni amikor olcsóbb az áram

    cégeknél a töltést nem probléma megoldani... simán elég 10-16A / autó hiszen csak a bejárás és hazajutás energiaigényét kell tudni betölteni így óránként 2500-3600 W-tal azért 8 óra munka alatt lehetne bőven eleget tölteni. Sőt cégnél ahol rendszám alapján tudják, hogy ki milyen messze van okos töltőt se annyira bonyolult telepíteni amivel irányítható, hogy mondjuk a salesesek autói többet kapjanak.

    #43szabi__memo attól hogy folyamatban van még nem lesz biztos jó ha majd piac érett lesz akkor beszélhetünk róla. Ez olyan mint az új akkuk, majd ha jönnek meglátjuk. Minden esetre azért az akuknál 10 év alatt körülbelül 3x-osára nőtt az energia sűrűség amit ha tovább tudnak folytatni akkor 10 év múlva már értelmetlen lesz bármilyen hidrogén technológia személyautóban való használata... De vannak hajók, teherautók amiknél jól jöhet...

  • Noukoum

    veterán

    válasz szabi__memo #46 üzenetére

    Akkor nem értek hozzá. Szakértő úr azért mondjon is valamit, ne csak tátogjon mint egy bohóc. Érveket, tényeket ha lehet mert a hülyeségmérő már kiakadt itt rég.

    Bár állítólag nem értek hozzá, de azért ezt itt hagyom azoknak a kollégáknak akiknek nem esik nehezére az értő gondolkodás.

    Üzemanyagcellás autók éves eladása az Egyesült Államokban:

    Üzemanyagcellás autók összesített száma az Egyesült Államokban:

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Rolly

    veterán

    válasz szabi__memo #52 üzenetére

    hidrogént belső égésű motorba használni az öntökönszúrás csimborasszója :D .... van egy hidrogéned amit nem tudsz jelenleg hatékonyan előállítani és azt elégeted egy nem hatékony módon robbanó motorba... azt a Toyota (legalábbis tőlük láttam ilyen agyament ötletet) mérnököt (csapatot és mindenkit aki ezt kitalálta) lelökném a Taigetoszról...

    Ugye jelenleg a hidrogén előállítás 60%-os hatékonyságú -> így 100 egység energiából lesz 60 egység (most hogy azt szállítani kell tárolni stb engedjük el) és ezt a 60 egységet elégetjük egy motorban ami szintén 50-60 %-os hatékonyságú így a ténylegesen az út megtételére fordított energia az eredeti 100 egység csupán 36 egység...

    közben a szar szennyező elektromos autó ezt kihozza 80-85% körüli hatékonysággal (szállítási és töltési veszteséggel együtt)

    Ettől továbbra is lesz értelme a hidrogénnek több fronton is de személy autókba nincs esélye

  • Reggie0

    félisten

    válasz szabi__memo #56 üzenetére

    Hidrogenest azert fejlesztik, mert a belso egesu a profiljuk es ragaszkodnak hozza. Amugy meg lehetne uzemanyagcellas is, ha mar hidrogen van keznel. Az meg rekuperalni is tudna.

    [ Szerkesztve ]

  • ddekany

    veterán

    válasz szabi__memo #55 üzenetére

    "baromi gyorsan tölthető"

    Hosszú távon ez nem biztos hogy kritikus. Attól függ sikerül-e a mostani elmebeteg módit, ahol annak is van saját autója akinek a munkájához nem kell (értsd nem szállít, stb.), sikerül-e megszüntetni. Amúgy ez önmagában többet segítene, mint a elektromos autókra áttérés, viszont, sokkal nehezebb kivitelezni elektromos autók nélkül.

    "és nem szennyezi a környezetet"

    Ilyen nem lesz, a kérdés ehelyett, hogy melyik alternatíva terheli kevésbé.

  • saabonline

    csendes tag

    válasz szabi__memo #29 üzenetére

    X kw kivétig lesz egy un háztartási ár, fölötte pedig jövedéki adóval terhelt ár, ami duplája, így se km, se semmilyen spec elszámolásra nem lesz szükség. Ezért fogja megérni a napelemes rendszer, mert ott különbözet alapon tud majd viszonylag jobban kijönni az ember, ez most is nagy plusz megtakarítás amúgy családi háznál ev esetén, főleg, ha sikerül támogatott rendszert kiépíteni, de saját zsebből is gyors megtérülést hozhat. A napelemes rendszerek ára viszont nagyon el fog szállni jövőre, tippem szerint minimum 3x-os lesz, egy gyár építése a legjobb befektetés lehet a közeljövőben állami segítséggel.

  • Füleske

    addikt

    válasz szabi__memo #8 üzenetére

    Én a teleportálásban látom a jövőt, a többi maximum átmeneti állapot.
    Amíg a Toyota 150 évre tervez a hidrogén autóval, addig nincs miről beszélni. Illetve akkor én meg 250 évre tervezek a teleportálással. Csődbe viszem a Tesla - t!

Új hozzászólás Aktív témák