Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szabi__memo

    nagyúr

    válasz hroberto #7 üzenetére

    Nekem az a tippem, hogy azért mert egyszerűen nem kell hozzá tenniük semmit. Készen van minden csak össze kell pakolni. A hidrogéneshez meg egyelőre max a Toyotának van némi köze, a többiek nem tudnak semmit. Ráadásul az infrastruktúra kiépítése is fájna nekik.

    Én azt gondolom, hogy a jelenlegi max egy átmeneti állapot a hidrogénes felé.

    [ Szerkesztve ]

  • Degeczi

    nagyúr

    válasz hroberto #7 üzenetére

    Viszont az állam is simán rátenyerelhet jövedéki adóval, hiszen otthon nem töltheted. Igaz, ez pont az elterjedést, állami támogatásokat kellene segítse.
    Az akkuval nem csak az ára, a nagy súlya is gond, amit az idő nagy részében, városi használatkor csak fölöslegesen cipel egy hosszabb távokra is alkalmas villanyautó.
    Szerintem is a hidrogénes a nyerő alternatíva, csak túl nagy az infrastruktúraigény hozzá. Talán vmi EU-s összefogás segíthetne rajta, nomeg ha autógyártóból is több lépne be.

    [ Szerkesztve ]

  • Stanlee

    őstag

    válasz hroberto #7 üzenetére

    Az en osszeeskuves elmeletem:

    Azert eroltetik az EV-t, mert a nagy nemet gyartok, miutan kiderult a diesel "botrany", politikai es tarsadalmi nyomas ala kerultek.

    VW, Mercedes es BMW is ataludta a hibrid korszakot. A Toyota fejlesztese a Prius technikajara epulo hibrid hajtasmoddal egy megfelelo atmeneti idoszakot tudott volna adni az osszes gyartonak, amig kitalaljak, hogy mi is legyen a kovetkezo kornyezetkimelobb energiaforras.

    Ha a VW csoportszinten fejlesztett volna egy a Toyota hibridhez hasonlo hajtasrendszert, egybol elertek volna 10-20%-os tenyleges uzemanyag fogyasztas csokkenest, flottaszinten csokkent volna az CO2 emisszios ertek, az atmenetet az automata valtok iranyaba jobban meg lehetett volna indokolni.

    De a VW-t is emberek vezetik, ok maskepp lattak a ceg strategiajat, egyszerubb volt a diesellel sumakolni es nyomni a benzines downsizingolt turbo motorok fejleszteset a hibrid helyett. Igy meg egy zsakutcaba iranyitottak be magukat, ahol a tarsadalom es a politika is elvarja a kornyezettudatossagot es a legegyszerubb az EV. Egy hidrogencellas hajtasmodot azert nem tudnak olyan gyorsan kifejleszteni, mert ezzel nem foglalkoztak.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • válasz hroberto #7 üzenetére

    Még mindig nem: Why hydrogen is bullshit - part 2 :N

    #15 cskamacska Már saccolni lehet, mit fogunk kezdeni a mainál százszor több használt akkumulátorral, íme a megoldás: Mi legyen az elhasznált akkumulátorokkal? BattMAN

    [ Szerkesztve ]

    Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

  • Rolly

    veterán

    válasz hroberto #7 üzenetére

    lesz hidrogén ez nem kérdés lesz ahova nagyon hasznos lesz (például a nyári megújulókat elrakni télire), de autóba hülyeség, mert 1 KG hidrogén előállítása és megfelelő nyomással a sűrítése 50-70 kWh energiát igényel...

    Míg ennyivel egy elektromos autó 200-700 km-t meg tud tenni (attól függően, hogy milyen sebességgel és fogyasztással számolunk töltési veszteséggel) addig ebből egy hidrogénes autó 100-120 km-t...

    A hidrogént nehezebb szállítani tárolni. Egy elektromos töltő állomás ami 18 perc alatt tölt 10-80ban egy autót körülbelül 30-100M forint addig egy hidrogén kút 200M körül indul (persze tudom ez 5 perc alatt teletankolja az autót).

    Elektromos töltőt tudsz a parkolóba rakni hidrogén töltőállomás környékén nem lehet semmi (100-200 méter legalább a védősáv ha jól tudom)

    Az elkövetkező években várható akku fejlesztések miatt egyre kisebb esély lesz a hidrogén személyautókban megjelenésében.

    Nézd meg, itthon hány hidrogén kút van? (1 db ami félig publikus) és hány elektromos autó gyorstöltő, publikus AC töltő vagy csak simán konnektor...

    Ahol meg egy 1,5-2 kWh-t fogyasztó hősugárzó elvan ott lehet autót is tölteni... Átlag autós napi 40 km-t megy ami 4-8 kWh energia / nap amit bele kell tudni tölteni az autóba.

    Ettől még 100%-nak nem megfelelő az elektromos autó így a maradék 5-10% majd vesz hidrogén hajtású autót vagy vár 10 évet míg az akku technológia fejlődik addig meg ellesz.

    Kis elektromos autót nem cserélném vissza belső égésűre de hidrogénre se. Nem szeretnék a seggem alatt 150-300-700 bar nyomású tartályt. Bár tény a mostani Li akku helyett nyugodtabb lennék ha az enyémben is LiFePo lenne :)

  • laskr99

    addikt

    válasz hroberto #7 üzenetére

    Hogy szállítanád? Mert a hidrogént a nyomásból kifolyólag elég nehéz szállítani. Kb minden kút mellé kéne egy üzem is :U

  • ecaddsell

    aktív tag

    válasz hroberto #7 üzenetére

    Az elektromos autózás szerintem egy zsákutca! Kíváncsi lennék, hogy miért azt erőltetik, holott a vak is látja mennyire tele van buktatókkal...

    Profit?
    Vsz. az elektromos autózás az nem zsákutca, csak az a fajta erőltetett menet ami most van nem kéne. Miután a hagyományos üzemanyagokra hatalmas adókat toltak egy ideje meg már az ilyen autók gyártását is masszívan elkezdték adózni itt nem lehet profitot csinálni. Ezek után a gyár ha profitot akar akkor elkezd elektromosat gyártani. Amíg kitart a hype és az emberek hajlandók sokkal többet fizetni az elektromosért addig ezen még van/lesz profit.

    A hidrogénes is tele van buktatókkal, az sem igazán megoldás.

    Amiért nem lenne hülyeség az elektromos az az, hogy éjszaka amikor villamos fogyasztás hullámvölgy van akkor lehetne tölteni. Ami nálunk azt jelentené, hogy az atomból származó energiára lenne fix fogyasztás. Persze mindez, ha a sötétzöldek végre felfognák, hogy az atomra szükség van és az a fajta tötymörgés is ami körülötte van megszűnne.
    Persze ehhez rendes töltőhálózat is kellene és elfogadni azt, hogy ez sem mindenkinek jó megoldás.

    Viszont ez az elektromos autó ilyen szintű erőltetése mint ami ma folyik felborítja az egészséges piaci egyensúlyt. Ami pedig hosszú távon nem tartható, és sok kicsi vesztest és néhány nagy nyertest (akik a technológiára, alapanyagokra stb, idejekorán rátették a kezüket) eredményez.

  • cousin333

    addikt

    válasz hroberto #7 üzenetére

    Az megvan, hogy ez is elektromos autó? Csak az egyik akkumulátorban tárolja az energiát ("direktben" kinyerhető módon), a másik meg sűrített hidrogénben, amiből még áramot kell fejleszteni.

    [ Szerkesztve ]

    "We spared no expense"

Új hozzászólás Aktív témák