Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -Faceless-

    őstag

    válasz Puma K #4 üzenetére

    Nagyon igéretes technika én is támogatom nagyon, de megvannak a maga problémái amiről senki se szokott beszélni.
    Csak hogy a legfontosabbakat emelje ki az ember.
    - A hidrogén előállítás nagyon területfüggő. Fosszilis forrás nélküli szigetországokban még olcsóbb is lehet mint bármi más, míg itthon akár többszöröse is lehet az benzinárnak, bizonyos még rosszabb helyeken akár 4-5-szörös is lehet.
    - Ez azért gáz, mert borzalmasan szállítható. Ha gázként szállítják akkor iszonyatos nyomáson 60-80 fokon lehet szállítani, ha folyékonyan akkor -250 fokra kell hűteni.
    - A tárolás a kocsiban is ugyan olyan problémás, és ott kivitelezhetetlen a folyékony tárolás
    - Addig lesz feltörekvő technika amíg egyszer valaki éppen rosszkor rossz helyen rossz irányban ütközik vele. Akkor olyan kaboom lesz amit semmilyen más autónál nem látott még az ember. Egyetlen egy nagyon nagyon rossz baleset kell amire 0.0000000001% volt az esély, és minden híradóban a világon tüntetnek majd ellene, mint a nukleáris energiával. Részben ezért se mernek még annyira mögé állni, mert egy márka nevét örökre tönkreteheti.

    Van benne fantázia, és bizonyos dolgokra (pl. kis távon közlekedő nagyteljesítményű hajókra) világmegváltó dolog, de megvan a maga helye mindennek, és mostani technikával ennek még ilyen formában nem igen van helye az utakon.

    [ Szerkesztve ]

  • -Faceless-

    őstag

    válasz adlersson #31 üzenetére

    Senki nem temeti teljesen főleg, hogy a gyártók is foglalkoznak vele. Csak még mivel gyerekcipőben jár nem kellene azonnal mindenre rámutatni, hogy az lesz a következő világmegváltás. Mindent a helyén kellene kezelni ott ahol most tart.

  • -Faceless-

    őstag

    válasz szabi__memo #37 üzenetére

    Annyira kis számban üzemelnek hidrogénes autók, hogy még nem volt velük komoly baleset soha. Főleg mivel elsősorban városban használják azt a keveset is nagysebességű meg végképp nem volt.
    Az, hogy még nem történt meg egyenlőre nem jelenti azt, hogy nem lehetséges, és soha nem is fog. Lásd.: Chernobil. Addig is nagyon biztonságos volt a nukleáris energia.
    A túlnyomásos cella ami bennük van páncélozva van a lehető legellenálóbb formában, de ha egyszer kapja el rossz szögben egy túlméretes kamion ahol a fizika az úr, akkor a hidrogén cella nem lángra fog kapni hanem repeszként fogja az autót szétrepíteni a környéken lévő minden emberbe. Robbanásveszélyes, és nagyságrendekkel gyúlékonyabb bárminél amit most használunk.

    Ezzel nem azt mondom, hogy zsákutca, mert zárt környezetben hajókon, ipari telepen belül, zárt utakon, vagy pályákon (pl. vonatokon) nagyon jó megoldás lehetne (már használják is nehézgépeknél, vagy targoncáknál), ha még kicsit csiszolják, de jelenleg ebben a formában az utakon ahol bármi megtörténhet egyetlen egyszer kell a csillagoknak összeállni, hogy olyan baleset legyen amivel örökre kitiltják az összeset.

    [ Szerkesztve ]

  • -Faceless-

    őstag

    válasz <Adamsky> #47 üzenetére

    Megvannak rá módok. Nagyipari előállítása tényleg elég szennyező, de már sok új módszer van rá kisebb tételben. Ezért is mondtam a szigeteket, mert már több helyen vannak olyan prototípus állomások amelyek tengervízből, szél, napelemmel, vagy hullám generátorral támogatott konténer állomásokon jelentős mennyiséget tudnak létrehozni. Ez pedig főleg olyan helyen ahova az olajat is hajón viszik nagyságrendekkel olcsóbb tud lenni, és nagyon könnyen növelhető a kapacitás igény esetén.

    Csak hát ez spéci dolog. Az ilyen szigeteken nincsennek akkora távolságok, így az átlagsebesség is sokkal kisebb ergó biztonságosabb. Arról nem is beszélve, hogy nálunk nincs tenger, nincs annyi szél, vagy nap, így szimplán nem működne.

    Az a helyzet, hogy nincs univerzálisan legjobb megoldás jelenleg. Ki kell vezetnünk egy bárhol könnyen használható technológiát, de nincs mi jöjjön helyére, így az igények szerint kell felbontani. Városi rövidtávú cirkálásra tökéletes az aksi, nehézgépbe, kötött útra, és tenger környéki településre hidrogén, hosszú távra viszont az egyetlen épkézláb opció a tömegközlekedés (lásd japánok). Egyik technika sem szigorúan jobb, mint a többi. Mindennek megvan a maga előnye, és hátránya amit fel kell fogni, és el kell fogadni vita helyett.

Új hozzászólás Aktív témák