Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Cifu #14 üzenetére

    Samsung VR Geart ismerem, arról tudom ezt mondai:
    Filmekkel lehetne támogatni, Samsung VR Gearnek is van olyan appja ami lejátssza a sima 2d tartalmat, és olyan mintha moziban néznéd. Eddig a reklám. Ami gáz, hogy hálózatról (NAS, DLNA) nem akar játszani, csak a saját oldalról,vagy a telefonról. Itt bukott. Miért ne használhatná a NAS-t? Mert Samsung nem gyárt?

    Természetesen mivel Samsung, és Oculus ezért a többi sima VR applikációkat nehogy könnyen tud használni, csakis a saját alkalmazásáruházban lévőt. -> Saját magát korlátozza le.
    Oké, mikor megvettem a cuccost akkor egy kis pénz landolt náluk, és ha a továbbiakban nem vásárolok az ő alkalmazásboltjukban, akkor részükről dobhatom a szemétbe, mert nekik tök mindegy mit csinálok vele, ha nem lesz belőle több pénzük. Csak épp azt felejtik el, hogy ajánlani nem nagyon fogom.
    Mivel így kötik az egészet még üzleti világban is szar, mert nem mondhatom az érdeklődőnek, hogy lépj be, keress rá az alkalmazásokban a reklámanyagunkra és nézd, az se járható, hogy elindítom, aztán nyomok egy pauset. :S

  • consono

    nagyúr

    válasz Cifu #11 üzenetére

    Igazából az a helyzet, hogy a jelenlegi technológia mellett jó VR játékot, csak olyat lehet csinálni, ahol tudsz ülni, vagy állni. Nincs a mozgás követésére jó megoldás (jó, tudom, ott a HTC Vive, de ahhoz kell egy egész szoba). Ez meg azért eléggé lekorlátozza a lehetőségeket.
    A másik problémát én a kontrollerekkel érzem: kellene egy rendes kesztyű, vagy valamilyen hasonló megoldás, ami rendesen tudná a kéz mozgását közvetíteni (mondjuk egy ilyen: https://manus-vr.com/). Mondjuk force feedback/tactile feedback sem ártana bele. Kell az életszerű input, hogy tényleg hihető legyen a VR.

    Én mondjuk pont nem a VR-t temető csoportból vagyok: szerintem lehet ebből valami jó, csak még az út elején járunk. Én már gyűjtök a PSVR-re :)

    "In God we trust. All others must bring data"

  • stellaz

    addikt

    válasz Cifu #14 üzenetére

    Azért mondjuk egy focimeccs a nézőtérről elég jól nézhet ki VR szemüvegben, azt pont úgy lehetne nézni, mint élőben, fejjel követve a mérközést. Koncert ugyanez. Vagy sí verseny, bármi.

    Filmek esetében nyilván probléma amiről beszélsz, de a cgi is működhetne, meg esetleg új technológiát is ki lehetne dolgoznmi, ahol több dolgot összevágnak, stb. Animációs filmnél meg ez sem probléma.

    De például egy természetfilmet is le tudnának forgatni így, ha kifforja magát a technika (talán).

    Ha javulna a felbontás teljesen pixelmentesre, akkor az óriási látómező és térérzet forradalmasíthatja az egész tévézést. Szerintem ez sokkal nagyobbb lehetőség, mint a játékok.

    Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz Cifu #52 üzenetére

    "Ezen csak a PSVR változtathat, és az, hogy a PSVR-re kijött játékokat majd egyszer átportolják PC-re. Ha lehet...."

    Azért ennyire nem rossz a helyzet... Folyamatban van rengeteg fejlesztés PC-re, sok-sok indie játék is készülőben van de ott a Fallout 4 amihez szintén bejelentettek DLC-t VR-ra is. Csak hát ez mind sok-sok idő mire megvalósul és szépen lassan elérünk oda, hogy lesz egy dinamikusan bővülő felhasználói bázis és tartalom is. Mondjuk inkább lassan, mint szépen...

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • NEXUS-6

    tag

    válasz Cifu #52 üzenetére

    Kedves Cifu!

    Nagyon köszönöm a pontosításokat, hiszen mindenki tudja, hogy az ördög a részletekben van elásva! :D

    Igen, a 3D gyorsító kártya gyártók esetében a saját API helyett a "más API" a helyes kifejezés.

    Igen, a Wipeout kijött más platformra is, mint ahogy a Crash Bandicoot, meg egy csomo kezdetben exluziv PS cím is, de a fejlesztőstúdiók a Sony tulajdonában voltak, szal a Sony adta a pénzt a fejlesztésre, a marketingre és végül ők gondolták hogy a profitmaximalizálás érdekében más 3D platformokra is jó lesz kiadni. Ez, ha átláttad a gondolatmenetemet és nem vesztél el a részletekben akkor átjött, ugyan is ezzel is a 3D útját egyengette a cég, ami hosszabbidőtávon nagyobb vásárlóerőt jelentett.

    Az hogy a 3Dfx mitől halt be szintén részletkérdés, a lényeg az, hogy a cég egyrészt jelentősen hozzájárult a 3D gyoorsítókártyák elterjedéséhez és másrészt ez az új piac nem volt kockázatmentes. Bocs ha egyetértőleg és nem ellentmondásként írtad le ezeket a részleteket, mert akkor viszont ez nekem nem jött át.

    Erős túlzásnak írtam a 2D Mariószerű játékokat, azonban látva, hogy a mobiljáték-érát gyak az Angry Birds és hasonló játékok tömkelege hozta el alapvetően és most is rahedli olyan technológiájú játék van a Store-okon, ami az Amigás időket idézi, úgy gondolom, hogy ez a túlzás helyén való.

    Szerintem a TPS jellegű jétékok viszonylag fájdalommentesen átültethetők lennének VR-ba (Tomb Rider pl). Az FPS-nél a szédülés, rosszullét elég sok gondot jelent. Ez még nem kiforrott, de a különböző játékok irányítási módjait kipróbálva nekerm látszik halvány remény arra, hogy ez nemsokára megoldható lesz. És akkor a jelenlegi AAA címek is átültethetőkké válnak. Teljesítmény, pályaszerkesztés, játékdinamika azonban optimalizálást, sokszor más filozófiát igényel. A szimulátor jellegűek viszont tény, hogy kiválóan működnek már most is.

    A HSZ végén fejetgetett vásárlóbázis vs fejlesztési költségek kérdését mint láthatod én is hasonlóan látom, viszont nekem az jön át, hogy van benned egy erős szkepticizmus a VR-ral kapcsolatban és ezt a szerintem érzelmi hozzáállást próbálod egyéb érvekkel is megtámasztani. Én kicsit nagyobb nyitotságot javasolnék ebben a témában.

    [ Szerkesztve ]

  • UnA

    Korrektor

    válasz Cifu #63 üzenetére

    "Oké, valahol értem, a női fenék-fetisiszták vágyálma lesz, de amúgy viszont?"

    De ehhez nem kell játékot venned, sőt még PC-t sem :)

  • AnginaP

    aktív tag

    válasz Cifu #63 üzenetére

    Lihegnék folyton Lara mögött. :D

    Indítok egy Skyrim szervert.

  • NEXUS-6

    tag

    válasz Cifu #63 üzenetére

    A TPS-nél magam is meglepődtem, én sem gondoltam volna, de működőképes. Nem feltétlenül látod életnagyságban az irányított jószágot, de akár még úgy is van benne ráció, kifejezetten ari valami kis dögöt egy pályán terelgetni.

    A TPS esetén a fix kamera miatt ráadásul kevésbé fenyeget a behányásos effektus, és ez utóbbinál nem pusztán a szokásos tengeri/buszbetegségről van szó. Az előre hátra mozgás plusz attól független fejforgatásnál a legtöbb embernél nem jelentkezik semmi. Azonban amikor egyszerűen nem a fejeddel, hanem a kontrollerrel/egérrel a látómezőt elfordítod akkor egyből beszól a beszédülés. Megoldás lehet szerintem a tankszerű mozgás, gyak fej függetlenül néz adott irányba (mint torony) a test haladási irányához nem kapcsolódóan (időnkénti ráegyeztetéssel), vagy másik megoldás a test adott irányba történő dőntésével történő irányváltoztatás, ez utóbbi esetben sem jelentkezik általában beszédülés.
    De a rosszullét általános volta, ami az ember egyensúlyrendszerének korábban nem kellő szinten megértett jellemzőiből fakad jelenleg még alapvetően akadályozza, hogy egy az egyben ültessenek át akármilyen FPS-t VR-ra. Ez van.

    Anno én is próbáltam a 90-es évek vége felé az akkori VR-t és egyszerűen azon a szinten, amit akkor a PC-hez lehetett kapni nem működött. A mostani VR is a minimális szükséges technológia, ezt látni kell. De ez már működik! Ronda, alacsonyfelbontású, ha egy évet várnak, akkor a duplafelbontás már épp elég lenne (kb 720p 2D kijelzőnek felelne meg). Talán az átlag hw is elérné ezt a szintet, ami kell. Aki most megveszi az az un. early adopter, vagy evangelista. Valaki felvállalja hogy a cégeknek gyak bétatesztere és fizetetlen PR alkalmazottja legyen, de a többségnek értelemszerűen az újdonság varázsa kevés.
    Engem speciel felvillanyoz, hogy testközelből átélhetem egy új technológia megszületését, vajúdását. Láttam már halvaszületett állapotban is és ezért gondolom, hogy ez a mostani alom végre életképes lesz. :)

    Az OR-rel meg sajna jól át lett baxva mindenki. SZVSZ az OR jelenleg kiadható lenne, lett volna az eredetileg meghirdetett árszinten. Semmi olyan nincs benne, ami indokolná a jelenlegi árfekvést. Egy dolog indokolja, hogy Cukerberg nem kevés pénzt fizetett a jogokért, a cégecskéért és annak egy részét legalább vissza akarja kapni. Nem neki kellett volna eladni, hanem az M$-nek, vagy az Apple-nek, vagy a Samsungnak. Akik mondjuk 5-10 éves termékciklusban gondolkodnak, meg gyak megvan náluk az összes technológia sorozatgyártásban, csak nem telefondobozba, hanem sisakba kell rakni.

    Pár héten, hónapon belül várható, hogy megcsinálják a PSVR PC-s portját, ha nem hivatalosan, akkor maszekban, és akkor ott lesz a PC-re is az olcsó viszonylag jó VR szemcsi! ;)

    [ Szerkesztve ]

  • Raymond

    félisten

    válasz Cifu #57 üzenetére

    "De szerinted fog valaki venni F1 vagy Elite Dangerous miatt VR szettet venni, ha az érzés többé-kevésbé korrektül visszaadható egy filléres TrackIR szettel, úgy, hogy akkor se semmi bajod, ha egy ültő helyedben 2-3-4 órát játszol?"

    Igen, mert a ketto nagyon nem ugyanaz es azt az erzest amit a VR-ben jatszasban kapsz egy autos/repulo/urhajos szimulatorban nem adja vissza meg a harom monitoros TrackIR setup se. Per pillanat az a helyzet hogy egy komoly szimulator rajongonak a Rift vagy a Vive a legjobb megoldas. Semmi se 100% persze, de az eddigiek szerint nagyon nagyon kevesen ternek vissza a multi monitor felallashoz a VR kiprobalasa es megvetele utan.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

Új hozzászólás Aktív témák