Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mercel

    senior tag

    válasz smkb #14 üzenetére

    Tizenéve foglakozom laptopokkal és azt kell, hogy mondjam az üzleti sorozatú gépek nem véletlenül kerülnek annyiba amennyibe újonnan.
    Az, hogy ezek az általad lefikázott gépek 4,6,8 évesen is használhatóak az nem a véletlen műve.
    Pont hogy jellemzően nagyon könnyűek, nagyon jól hordozhatóak, és mivel normális akkuval szerelik őket plusz akku menedzsmentet is használnak ezért kifejezetten hosszú ideig bírjak.
    Ja meg van hozzájuk alkatrész még akár 4-6 éves korukban is amit ki is lehet cserélni mivel javíthatóra tervezték őket.
    Plusz valódi support is jár hozzájuk.

    Az acert mint márkát meg nagyon hagyjuk mert náluk szánalmasabb gyártó a világon nincs. Próbáld ki azt a garanciát élesben amit írtál és majd rájössz.
    Thinkpad-nál szerdán délután bejelentettem egy hibát és másnap reggel hívtak, hogy hova menjen a technikus az alkatrésszel, hogy kicserélje..

    Próbáld meg az Acer laptopod bővíteni, vagy tényleg aktívan használni éveken keresztül és megintcsak rájössz..
    Próbálj meg nem baromságokat írni ha egy adott témához nem értesz..

    Marcel

  • Mercel

    senior tag

    válasz hcl #51 üzenetére

    Leírok pár dolgot egyben, nem akarok mindenkinek külön válaszolni.

    Nem a next day-en volt a hangsúly, hanem azon, hogy az üzleti sorozatba tartozó gépek valódi felhasználható kézzelfogható garanciát kapnak a gyártó részéről. (A délután telefonáltam másnap reggel reagáltak, csak egy konkrét ellenpélda volt - egyébként engem is meglepett - nem ehhez szoktam):

    Az tény, hogy nem közvetlenül a gyártók hanem leszerződött partnerek látják el a garanciális és support szolgáltatásokat.
    Az is tény, hogy márkától és országtól függően lehetnek eltérések.
    A Dell és Lenovo partnerei egyébként még nálunk is kiemelkedő szolgáltatást nyújtanak, ráadásul a legtöbb üzleti gép esetén worldwide garanciát kapsz a valóban brutális ár mellé.
    Az a vicc, hogy a másodlagos használt piacon ezek a gépek már nagyon nagyon megérik az árukat - főleg akkor ha van még rá az eredeti garanciából 6-18 hónap.
    A saját véleményem szerint ritka kivételtől eltekintve ha valakinek nincs csak 100-150 ezre egy laptopra akkor NE vegyen valami csillogós vacakot ennyiért, hanem keressen egy 1-2 éves üzleti gépet és boldog lesz.
    Nekem legalábbis még senki nem hozott vissza üzleti gépet bármely márkát is nézek, hogy ő nem ilyen lovat akart. Tavaly októberben egy Lenovo X230-as I5, 8gb Ram, 128-as hynix SSD-vel 160 ezerben állt meg és még volt rá 14 hónap gyári gari, az akkumulátora 92%-os volt.
    A tulajdonosa napi 8-10 órát használja és bár fájt neki a megvételkor, hogy használt gépre adott ki ennyi pénzt de ma már semmi pénzért nem venne többet konzumer kategóriát mert látja és érzi a különbséget.

    Az acer-el kapcsolatban nekem régiek a tapasztalataim ugyanis 2009 vagy 10 óta bottal nem vagyok hajlandó acer laptopot meg úgy egyáltalán semmit amit az acer gyártott nemhogy eladni de megpiszkálni sem.
    Viszont kollégáknak nem olyan régi infói alapján semmit nem változott a dolog.
    Brno-ban van a szerviz ahol hetekig le se szarják a gépet, sokszor nem veszik figyelembe az eredeti hibát ami miatt ki lett küldve, szerviz gyakorlatilag elérhetetlen, hozzáállás borzalmas. Mindezt meg tudják fejelni azzal, hogy amennyiben ők nem találják jogosnak a garanciális ellátást akkor simán ráverik az ügyfélre a "munkadíjat" és a szállítási költséget. Tele vannak az erurópai fórumok a hozzáállás és minőségbeli problémákkal.
    Egyébként ezt a Brno központi szerviz dolgot több márka eljátszotta egy időben pl. az Asus is.
    De általában elmondható sajnos az, hogy a konzumer piacra nagyon sokszor iszonyatos minőségben nulla minőségbiztosítással eleve szarul tervezett cuccokat tolnak papíron jól hangzó de a gyakorlatban durván ügyfélszivatós garanciával.

    (Nem olyan régen kellett egy alaplaphibás Dell Inspiron szerelnem és ledöbbentem, hogy mennyire tejfölösdoboz műanyagból volt az egész gép, azon viszont már meg sem lepődtem, hogy akár RAM akár HDD cseréhez ugyanúgy szét kellett volna borítanom az egész gépet de teljesen mint az alaplapcseréhez.
    Utólag kiderült, hogy durván eltervezett hűtés miatt szériahiba az alaplap tönkremenetele. Egyébként az új ára 140-170 között volt, tehát még csak nem is a 80-100 ezres ratyi kategóriába tartozott - elvileg.)

    Igen egy üzleti gép újonnan 280-350-tól! kezdődik és akár 5-700 ezer is lehet a vége, de ezért cserébe jó tervezést, anyagminőséget, átlagon felüli terhelhetőséget, komoly garanciát, és supportot kap az ember, azaz a cég aki megveszi. Arról meg már nem beszélek, hogy hányszor láttam olyat, hogy egy konzumer géphez volt 1 azaz EGY támogatott operációs rendszer, sem alatta, sem felette nem volt támogatva a gép, ezzel szemben akár egy lenovo, fujitsu, dell üzleti sorozatot nézek sokszor 2-4 rendszert támogatnak és ha kijön közben az új akkor a legtöbbször ahhoz is meglesz minden, és nem egy nyomorult hangkártya drájverről beszélek hanem a teljes rendszer támogatott, beleértve azt a sok bisz...szt amit egy ilyen gép használ.
    Az másik kérdés, hogy a minőségcsökkenés sajnos ezeket a gépeket is elérte minden fronton.

    [ Szerkesztve ]

    Marcel

Új hozzászólás Aktív témák