Hirdetés

2019. július 18., csütörtök

Hozzászólások

(#1) Duddi


Duddi
(fanatikus tag)

"vagyis képminőségre vonatkozó összehasonlítást nem szabad végezni, ugyanis raszterizálással is elég jó visszatükröződést lehet kreálni, de a Port Royal teszt tervezésekor ez egyáltalán nem volt szempont."

Hmm erről lehet Jensen Huang-nak nem szóltak. Mert a keynote juk alatt direkt kiemelte a képminőség beli különbséget.
02:10 környékén

(#2) Z_A_P


Z_A_P
(őstag)

Kar ezt eroltetni... olyan 3D tv erzese van az embernek...

OK

(#3) Tyrel


Tyrel
(őstag)

Szerintem a jobb/modernebb grafikus motorok évek óta képesek mindarra amit ebben a tesztben láthathunk, speciális utasítások és külön hardver nélkül... Persze lehet hogy más úton érik el ezt, de ez a felhasználói élményen nem változtat.

Azt az nVidia bullshitet, hogy RTX nélkül nem tükröződhetnek olyan felületek amik nincsenek kirajzolva a képen (értsd. hogy kizárólag screen space reflections létezik) is számtalan játék megcáfolta már az állítás megszületése előtt évekkel is... pl. működő tükrök, vagy helyesen tükröződő vízfelszín, a környezetet visszatükröző, fényes autók, stb... ilyen megoldások sok játékban voltak már...

[ Szerkesztve ]

(#4) Duddi válasza Tyrel (#3) üzenetére


Duddi
(fanatikus tag)

Annyiban igazat adok a sugárkövetésnek hogy ha az úgy működne ahogy annak kell (értsd az egész jelenet raytacing vagy path tracing el lenne előállítva) akkor rengeteg munkaórát lehetne vele megspórolni a játékfejlesztőknek. Mert a jelenlegi raszter eljárás során hogy élethű legyen rengeteg shader és post process réteget kell behangolni hogy így nézzen ki. Viszont a jelenlegi RTX megoldás is pont olyan munkaigényes és csak árnyékot és tükröződést tud. minden más raszter.

Messze vagyunk még a teljesen sugárkövetett jelenetektől. Viszont váltani sem lehet túl erősen mert ha a kártya vinné is a sugárkövetést de nincs benne raszter motor akkor semmi raszter alapú játék vagy megjelenítő nem fut rajta, vagy csak nyögve nyelősen.

[ Szerkesztve ]

(#5) MSI.Navi


MSI.Navi
(tag)

Túlságosan sok erőforrást zabál és kevés látható effekttel, talán akkor fogja megérni ha a kártyák többszörösen erősebek lesznek.

(#6) b. válasza Duddi (#4) üzenetére


b.
(PH! nagyúr)

Tippre még 2 generáció. Onnantól lehet , hogy könnyebbséget fog okozni az RT ilyen formában történő alkalmazása a fejlesztőknek.

első teszteredmények 1440P ben:.[link]

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#7) M107


M107
(PH! addikt)

:R

"
Az UL Benchmarks mérése alapján egy GeForce RTX 2080 átlagosan 26 képkocka/másodpercet tud kipréselni magából, tehát az igazán folyamatos sebességhez legalább GeForce RTX 2080 Ti szükséges.

"

Várjunk még vele majd ha megvan a FIX 60 FPS, akkor talán beszélhetünk róla.

Ez úgy is egy tech demó, nem a valós felhasználást tükrözi, mert abban igaz lehet, hogy leterheli az adott hardver mert úgy van megírva ami szép is jó is, de ha így futnának a játékok igen csak bajban lennének a VGA gyártók.

UI:

Láttam futás közben egy 2070-es RTX kártyát, főnökömnél, ( Gyors Hardverrel ) - Millió fölötti gép (megteheti mert olyan állása van) szépnek szép, de ennyi Nekem semmi + nem jelentett.

Csak annyit hogy lenn maradt az állam és majd beka---tam a gyönyörűségtől.

Ha még annyira érdekelne a pc-s game mint amennyire már nem, nekem elég lenne most egy Vidia 6GB 1060, vagy egy RX 580 8 GB

Full HD 60 Fps közeli értékek majdnem minden játékban.

A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! ( (PH! addikt) YEAH vissza az őstag címet :) )

(#8) Duddi válasza b. (#6) üzenetére


Duddi
(fanatikus tag)

Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a vége. A jövő az ilyen megoldásoké és a teljesen követet jeleneteké.
De ezzel nem aratott akkora sikert az Nvidia mint annak idején a programmable shading 2003 környékén.

+ Annak aki zsákutcának látja a dolgot csak annyit mondanék hogy a Crysis 1 óta eltelt időben a grafika fela annyit sem lépett előre mint előtte. A raszter / shader eljárás a lehetőségei végére ért.

(#9) Taranti


Taranti
(senior tag)

"sugárkövetéssel megoldott visszatükröződés és árnyék" - hát inkább megáldott. De látom több hozzászóló sincs elragadtatva.

Megérne egy elemző cikket itt a PH!-n, hogy meddig éri meg a polygon meg egyéb részletesség csökkentés a raytracing oltárán, illetve hogy lesz-e egyáltalán átmenet a kétféle leképezés között. Utóbbi alatt azt értem, hogy majd egy adott VGA mindkét módot egyformán jó sebességgel tudja, és az adott játéktól függ a megjelenítés. Ugyanis ez nekem így elsőre nagyon drága mulatságnak tűnik.

Úgy vélem, a játékokkal kapcsolatba hozott agresszivitás nem azok jellege miatt van, hanem (általában) csapnivaló minőségük okán.

(#10) Meteorhead


Meteorhead
(fanatikus tag)

Ha látok gépet ami támogatja majd megnézem.

Szerintem a DX RT-nek jelen formájában sokkal több haszna lenne AI terén. Tök jó lenne, ha egy FPS-ben az őrök nem valami béna heurisztika alapján vennének észre, hanem sugárvetve lenne a levelek között. Ugyanez egy Thief-szerű lopakodós játékkal. Megnézni hogy az engem eltaláló sugarak színe mennyiben különbözik a környék vagy az engem takaró sugarak színétől. Ezzel a "sötétben vagyok, tehát nem látnak" és a "terepszínű/neon-sárga ruhában rejtőzöm a bokorban" esetek is le lennének kezelve. Az is, ha a felszerelések pont becsillan és azt veszik észre. Erre ÁLLAT lenne DX RT jelen formájában is.

(#11) rii


rii
(PH! nagyúr)

szerintem a sugárkövetésnek az értelme az első mp-ekben már látszik ....

amikor a fehér fény piros területre vetül, akkor a piros területről szétszóródóott fény másképp ( pirosas árnyalattal ) borítja be a teret .....

"A valóságot figyelmen kívül hagyhatjuk, de nem hagyhatjuk figyelmen kívül a valóság figyelmen kívül hagyásának következményeit." - (Ayn Rand)

(#12) Duddi válasza Taranti (#9) üzenetére


Duddi
(fanatikus tag)

Egyformán jó mindenben? hmm hát egy csak RT vagy csak Raszter karihoz mérve az egyformán rossz lesz ha egy csip es rendszer. Ha viszont Viszont egy jó drága DUO vagy Dual kari 2 külön cél csippel lehet hogy lesz.

(#13) cinemazealot


cinemazealot
(PH! addikt)
LOGOUT blog

Ray tracing demonstrációhoz képest, szerintem elég durva baki, hogy pont az élő főszereplő árnyékait nem tudták normálisan megjeleníteni, ráadásul pont akkor, amikor először feltűnik a színen:

Ahogy odaér a hajó ajtajához, egy oldalsó lámpa megvilágítja a testét. Furcsa mód a (neki) jobb combja folyamatosan oldalfényben van, amire a (neki) bal combja soha nem vet árnyékot, holott az oldalfény miatt kéne.

A színezett szórt fények tényleg mutatósak, persze kérdés, hogy mennyire mesterségesen fényelt jelenetekről beszélünk. De ez tényleg még csak egy első fecske.

(#14) Televan válasza cinemazealot (#13) üzenetére


Televan
(PH! kedvence)

Az árnyék meglátta a Ray Tracinget és visszabújt a barlangjába. :DDD

???

(#15) Pinky Demon válasza b. (#6) üzenetére


Pinky Demon
(PH! addikt)

Szvsz mar most lehetne elvezheto sebesseg, mert eleg modularis koncepcio ahhoz, hogy most is lehessen 3x-4x annyi RT reszegyseg egy GPUban. De addig nem lehet RT jatekot csinalni, amig a legutolso kaphato GPU nem kepes RT-re, addig meg nem 2 generacio fog eltelni. Raadasul az atmeneti idoszakban kelleni fog a jelenlegi rendszer tamogatasa is, mivel nem lehet majd olyan kartyat eladni, ami RT-ben jo, de a jatekok nem futnak jol rajta. Miota van DX12/vulkan? Es hany olyan jatek van, ami csak DX12 vagy Vulkan? Pedig ott meg a hardver is ugyanaz, "csak" a motort kellene ujrairni. Ugyanez az RT-nek sokkal nehezebb lesz, mert kvazi ket kulon GPU-t kell majd egybe tokozni. Lehet jobb megkozelites lett volna kulon RT gyorsitot kesziteni, mint a physX eseteben.

(#16) Caboose válasza cinemazealot (#13) üzenetére


Caboose
(kvázi-tag)

Nyilván azért nem látszik a bal láb árnyéka a jobb lábon, mert a jobb lábat telibe világítja a kis repülő robot. Pont, hogy jól működik az RT, ugyanis ezt eddig nem nagyon lehetett megvalósítani.

(#17) M107 válasza cinemazealot (#13) üzenetére


M107
(PH! addikt)

:R

Megnézve a videót meg van a ray-tracing új neve Csilli - Villi :N

Ezért fizetni egy 2080 TI VGA-ért több százezret.
Valahogy egyre jobban tudatosul bennem hogy semmilyen előre ugrás nincs a grafikában, kivéve ez a mindent beterítő csili vili fényáradatot ami még a VGA kártyát is úgy leterheli hogy öröm nézni.

A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! ( (PH! addikt) YEAH vissza az őstag címet :) )

(#18) Tyrel válasza rii (#11) üzenetére


Tyrel
(őstag)

Ez úgy hívják hogy color bleeding és nagyon sok éve tudják a grafikus motorok...

(#19) rii válasza Tyrel (#18) üzenetére


rii
(PH! nagyúr)

upsz

elnézést és köszönöm!

"A valóságot figyelmen kívül hagyhatjuk, de nem hagyhatjuk figyelmen kívül a valóság figyelmen kívül hagyásának következményeit." - (Ayn Rand)

(#20) ricsi99


ricsi99
(őstag)

Hm.... ez a teszt csak a legújabb windows alatt fut.... + 2 -3 tipuson.... + fizetős... siker termék lesz.

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#21) Depression


Depression
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

A 3dmarknál eddig mindig elfogott az érzés, hogy ilyen jó volna ilyen játékkal játszani.
Ez sajnos pont nem ilyen lett, teljesen ötlettelen. :U

"Soha semmilyen virusirtot vagy extra tuzfalat nem hasznalok, es mukodik a gepem. Csak ismerni kell a normalis, megbizhato pornooldalakat, ennyi a titok :D" by kemotox

(#22) arn


arn
(PH! nagyúr)

maga a raytrace jo, csak meg nem tart ott a hwes technologia, hogy fake megoldasok nelkul is elvezheto legyen. igy meg sokaig felemas megoldasokat fogunk latni.

ezek a 3ds scenek azonban baromi fantazatlanok... megkerhetnenek par scenert, hogy megint vmi jot csinaljanak :D [link] [link]

[ Szerkesztve ]

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc)

(#23) RECSKA válasza b. (#6) üzenetére


RECSKA
(PH! kedvence)

Itt latszik, milyen erosre sikeredett a 2060. Es hogy mekkora kulonbseg van a 2070 - 2080 kozott.

Nézd meg a hirdetéseim. Finomságok!!!

(#24) ribizly válasza cinemazealot (#13) üzenetére


ribizly
(PH! kedvence)

Valószínűleg szemből van valami fényforrás, ami miatt nincs alul látható (vagy csak halvány) árnyéka. Egyébként nekem az a bajom, hogy ez nem megy más kártyákon. Miért nem lehet RTX nélkül ezeket futtatni? Max lassú lenne...

|•| A WORD elszáll, az írás megmarad. |•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

(#25) -RARA- válasza rii (#11) üzenetére


-RARA-
(senior tag)

Ez nem újdonság, nem emlékszem a technológia nevére de kb 4-5 éve is volt már ilyen, emlékszem talán a Grid 2 játékot emlegették az volt az első ami tudott ilyen " színes fény visszaverődés" dolgot.

A 7. napon a mindenható megteremté az embert. A 8. napon az ember megteremté a mindenható Google-t.

(#26) -RARA- válasza -RARA- (#25) üzenetére


-RARA-
(senior tag)

Glabal Illumination v mi a rák volt...

A 7. napon a mindenható megteremté az embert. A 8. napon az ember megteremté a mindenható Google-t.

(#27) BiP válasza ribizly (#24) üzenetére


BiP
(PH! nagyúr)

Ezt hiányolom én is. Hogy ha nincs alatta hardver, akkor legalább szoftveres layeren keresztül futtatható legyen, az sem baj, ha lassú, mert az is jobb, mintha nem is tudom futtatni.

(#29) atok666


atok666
(őstag)

Azt a 26fpst milyen felbontason hozza a 2080? Csak mert anelkul nem mond semmit ez a szam.

Atok

(#30) Pug válasza BiP (#27) üzenetére


Pug
(PH! kedvence)

Mert úgy nem lenne marketingelve az nV exluzivitas...

(#31) arn válasza atok666 (#29) üzenetére


arn
(PH! nagyúr)

lenyegtelen, ez egy benchmark - minel lassabb, annal jobban mer

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc)

(#32) arn válasza RECSKA (#23) üzenetére


arn
(PH! nagyúr)

a 2080 es a 2070 kozott mas tesztben is hasonlo a kulonbseg, viszont a 2060 es a 2070 kozott mashol kisebb :) modern cimeknel van egy 20% (amugy inkabb 10).

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc)

(#33) rii válasza Caboose (#16) üzenetére


rii
(PH! nagyúr)

a jobb lábat nem világíthaja telibe a kis repülő robot, hoszen az oldalról jövő fény dominál

a felső test kap csak a robottól fényt, nem?

"A valóságot figyelmen kívül hagyhatjuk, de nem hagyhatjuk figyelmen kívül a valóság figyelmen kívül hagyásának következményeit." - (Ayn Rand)

(#34) b. válasza RECSKA (#23) üzenetére


b.
(PH! nagyúr)

igen, elég kivételes hogy egy széria 60 és 70 kártyája között 15-17 % van különbségben alapórajeleken.Kb 10 % előhozható még a 60 ból ami egy alapórajeles 70 kártyához már nem rossz.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#35) b. válasza ribizly (#24) üzenetére


b.
(PH! nagyúr)

de lehet, Volta már tudja futtatni RT mag nélkül. Az RT mag csak egy gyorsító terület az ütközésekre kijelölt objektumok/ pixelek szűrésére.Dx12 egy szabványos eljárást követel meg RT re így hamarosan ez egy általános ficsőr lesz minden kártyán, csak amelyikben van erre dedikált hardver élvezhetőbb sebességgel fogja tudni futtatni. na és persze megfelelő sávszél.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#36) GodGamer5


GodGamer5
(őstag)

Elég steril az egész, a mozgást direkt ki is spórolták a modelleknél, gondolom a gépigény miatt. Az meg külön vicc, hogy fizetni kell egy szaros bencsmárkért. :W
Ja és nem arról volt szó, hogy mivel az Rtx a Microsoft szabványa, ezért mindenen elfut? Erre kiderül, hogy csak Rtx kártyák futtathatják. :W

[ Szerkesztve ]

"Az emberek azt hiszik, hogy az optimalizacio egy olyan dolog, hogy a kocka felkel, haromszor raver a monitorra fallosszal, es bumm, egy mosogepen is 120fps-el fut realtime a reszecskeszimulacio szepen animalva, ezek a barmok meg inkabb szuperszámitogepekkel szopnak..."

(#37) b. válasza GodGamer5 (#36) üzenetére


b.
(PH! nagyúr)

azért mert a 3 gyártó közül eddig csak azt Nvdiia mutatta be a saját RT eljárását microsoft fele, AMD és Intel még nem.Ahogy ez bekövetkezik és jóváhagyja Microsoft, utána menni fog az adott kártyán az RT.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#38) ribizly válasza b. (#37) üzenetére


ribizly
(PH! kedvence)

A gond inkább a dedikált HW komponens itt a probléma. Nem kell dedikált mag hozzá, de mégis blokkolva van.

|•| A WORD elszáll, az írás megmarad. |•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

(#39) b. válasza ribizly (#38) üzenetére


b.
(PH! nagyúr)

az csak gyorsítja az eljárást, mert az erőforrásigénye hatalmas, de nem feltétele neki. Egyszerűen még nincs AMD/ Intel/ vagy Nvidia non RT eljárás erre hitelesítve WIn alatt ennyi a probléma. Ugyan úgy nem megy Pascalon sem, mert mi értelme lenne 5 FPS sel bámulni a 3D mark demot egy 1080 TI kártyán :)
Én elképzelhetőnek tartom , hogy a multi GPU megoldások hamarosan ez irányba fognak eltolódni vagy írta feljebb valaki hogy lesz egy külön VGA független ( bár nvidiát ismerve függő lenne) RT gyorsító. Ez lenne a legjobb megoldás.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#40) GodGamer5 válasza b. (#39) üzenetére


GodGamer5
(őstag)

Kikapcsolva az rt-t mérhető lenne az összes kártya, mégsem indul el csak rtx-en.
Anno Abu írta egyébként, hogy az rtx nem hardverfüggő tehát futnia kéne alapból egy radeonon is, bármilyen mókolás nélkül.

[ Szerkesztve ]

"Az emberek azt hiszik, hogy az optimalizacio egy olyan dolog, hogy a kocka felkel, haromszor raver a monitorra fallosszal, es bumm, egy mosogepen is 120fps-el fut realtime a reszecskeszimulacio szepen animalva, ezek a barmok meg inkabb szuperszámitogepekkel szopnak..."

(#41) b. válasza GodGamer5 (#40) üzenetére


b.
(PH! nagyúr)

futni is fog, ha lesz hozzá AMD raytracing win 10 re ezt írtam feljebb is:)Mindhárom cégnek saját eljárást kell a saját kártyáikhoz csinálni, kb ugy képzeld ezt el, mint a VGA drivert.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#42) cinemazealot válasza Caboose (#16) üzenetére


cinemazealot
(PH! addikt)
LOGOUT blog

és (#24) ribizly

Nézzétek meg jobban. A repülő robot már rég elszáll előtte, amikor még mindig fényben van a (neki) jobb lába, a combok árnyalása is egyértelműen arra enged következtetni, hogy a fény oldalról éri, nem szemből. De ha nem is az ajtófélfából, hanem a a gép belsejéből világítaná meg valami, amikor kilép a létra tetejére, a (neki) bal lábának akkor is árnyékot kellett volna vetnie rá.

(#43) DooMbo


DooMbo
(kvázi-tag)

Azt mondja "legalább 2080 Ti szükséges" :D

[ Szerkesztve ]

(#44) BiP válasza DooMbo (#43) üzenetére


BiP
(PH! nagyúr)

"az igazán folyamatos sebességhez "
És külön nincs megemlítve a cikkben, de 1440p- n fut a teszt.
És ez a felbontás a battlefieldben is a játszhatóság határa rtx mellett.
Főleg, hogy ez nem egy játék, hanem benchmark, az a dolga, hogy izzassza a hardvert.

Emlékszem, anno, amikor kijött a 3dmark 11, a tengeralattjárós jelenetben nekem kevesebb, mint 5fps volt. Az akkori csúcskártyák is szenvedtek.
De mondhatnám bármelyik 3dmarkot.

[ Szerkesztve ]

(#45) wildpig válasza GodGamer5 (#40) üzenetére


wildpig
(tag)

Jepp, futna egy Radin is. Mint a malac a jégen. ;]

Ne esküdözzél Istenre. Napi kapcsolatban vagyunk, és történetesen Ő mondta hogy kínozzalak meg.

(#46) GodGamer5 válasza b. (#41) üzenetére


GodGamer5
(őstag)

Igen ezt értem, csak azt nem, hogy ha a vegákat régebben "rendes" RT-s ipari felhasználásra is ajánlották, hogy milyen gyors a hbm miatt és működött is rajta, akkor ehhez a microsoftos rtx-hez miért kéne külön implementáció?
https://youtu.be/ZQcvi35eVko

[ Szerkesztve ]

"Az emberek azt hiszik, hogy az optimalizacio egy olyan dolog, hogy a kocka felkel, haromszor raver a monitorra fallosszal, es bumm, egy mosogepen is 120fps-el fut realtime a reszecskeszimulacio szepen animalva, ezek a barmok meg inkabb szuperszámitogepekkel szopnak..."

(#47) b. válasza GodGamer5 (#46) üzenetére


b.
(PH! nagyúr)

ez VFX ( film ) és CAD felhasználási terület, workload, ami egy külön kategóriát képvisel , Általában render farmok, professzionális GPU-k ( quadro, Pro duo) . nem feltétlenül WIn 10 és Dx 12 alatt. ilyen van nvidiának is ,de az is egy külön történet egy játék valós , fix 60 vagy több FPS hez+ Win 10 és Dx12 höz való alkalmaztatása.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#48) ricsi99


ricsi99
(őstag)

Hm... az olyan feature egyenlőre mint a "Tessellation" , ha jól emléxem elsőre Amd feature volt ,szép is jó is csak kb nem használják sehol :D

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#49) GodGamer5 válasza b. (#47) üzenetére


GodGamer5
(őstag)

Akkor amit eddig láttam valós idejű rt-t radeonon, -igaz nem 60fps-el, de még csak nem is 30-al- az Pro Duo-n futott, az rtx pedig teljesen más környezethez készült.
Mostmár kitisztult a kép. :)

[ Szerkesztve ]

"Az emberek azt hiszik, hogy az optimalizacio egy olyan dolog, hogy a kocka felkel, haromszor raver a monitorra fallosszal, es bumm, egy mosogepen is 120fps-el fut realtime a reszecskeszimulacio szepen animalva, ezek a barmok meg inkabb szuperszámitogepekkel szopnak..."

(#50) arn válasza GodGamer5 (#46) üzenetére


arn
(PH! nagyúr)

Valszeg annyival gyorsabb a pascalnal, mint openclben lenne.

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc)

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.