- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- iPad topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
Hirdetés
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz -=RelakS=- #49 üzenetére
Én még a 100Hz-es 50+50 BFI-t is tolerálom (LG OLED-en szó szerinti black frame), kb egy óra volt megszoknom elviselhetőre, majd másik pár óra elfogadhatóra. A 120Hz-es 60+60 BFI-t néhány hét után szintén nem is látom (tényleg meg kell néznem a menüben, hogy be van-e kapcsolva, vagy legalább széttárt ujjakkal lengetni a képernyő előtt a kezem).
A plazmákat is egyszer kellett megszoknom egy-két hét alatt, aztán hiába látom már őket alig, nem szoktam el tőlük, ugyan olyan villogás-mentesnek látom rajtuk a képet, mint egy BFI nélküli LCD-n.
Persze aki direkt a hibát keresi a BFI-ben és nem akarja megszokni, azt mindig zavarni fogja a 240Hz-es is.A BFI-vel csak az az igazi baj játékhoz, hogy nem igazán VRR kompatibilis (bár valamennyire biztos össze lehetne hozni, pl. hogy mikor kimászik az fps a kijelzőpanel stabil VRR zónája alá, akkor nem egyszerűen duplázni kezdi a vezérlő a képkockát, hanem kifeketíti a másolatot és felcsapja a fényerőt a duplájára, de valóban nagyon trükkös, komplikált játék lenne, hogy ne vegyük észre a fényerő ingadozást, vagy hogy mikor kezd el villogni és mikor hagyja abba, mert a váltás feltűnőbb, mint hogy állandóan villog-e).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-=RelakS=-
veterán
60Hz-et látom, ha nem kimondottan a képernyőre nézek, hanem mellé (régi CRT-s emlékek), amúgy pont nem zavar.
Változó képfrissítéssel talán úgy lehetne megoldani, hogy amikor a kép fele már le meg van jelenítve, akkor a felső sorokat el kell kezdeni kifeketíteni, így gyakorlatilag egy fél képernyőnyi adattal lenne tele folyton a kijelző. Szóval nem a háttérvilágítás villogna, hanem a képfrissítésbe kellene bevinni trükköt (kiírja a kijelzőre a következő sort, majd egyet töröl. Megint kiír egyet, megint töröl egyet, stb)Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
PuMbA
titán
10-15 darab 65mm-es film lesz csak értékelhető 8K (például 2001: Space Odyssey, Lawrence of Arabia), azért meg felesleges az egészbe pénzt belerakni, mert a többi 10,000 darab film meg marad ugyanolyan minőségű A mostani 4K cuccok még 10 évig bőven elegek lesznek, mert még most sem minden mozifilm 4K, hanem csak 2K (1080p), mint a Star Wars 2 vagy 3.
[ Szerkesztve ]
-
válasz -=RelakS=- #52 üzenetére
Tartósan és magasan 60 feletti átlag fps mellé (pl. jellemzően 80-120 közt ingázva, csak néha, pontszerűen kiesve onnan, durván 100 köré átlagolva) szerintem már többet ér a VRR, mint a BFI. Viszont sokszor 30 felett (akár 45+, néha akár 60) van a valódi VRR range alja, és valahol valami duplázza a kisebb értéket. Márpedig alacsony fps mellett gond csak a mozgásélesség is BFI nélkül, ezért próbálnám én ide betuszkolni a --- mondnjuk úgy --- "adaptív BFI"-t (pl. 30 fps-t BFI-vel duplázni 60-ra, ami így beesik már pl. egy 45-90 VRR range-be, de a 30fps is csak annyira maszatos, mint a 60fps).
Ehhez minden egyes háttérfény lépcsőt pontosan abszolút értékű fényerőnek kéne tudni megfeleltetni, de ez nem lehetetlen, régen is volt már olyan prof. monitor, ami tudta ezt (százalék csúszka helyett cd/m^2 értéket lehetett betekergetni az OSD menüben, csak végig kellett mérni a gyárban, és bedobni egy apró LUT-ot a firmware-be, ami a háttérvilágításra vonatkozik).
Plazmáknál azt hiszem játszogattak valami hasonlóval. Adress While Display néven emlegették, ha belenyúlnak soronként a képbe (majdnem mint a CRT, csak nem pixelről pixelre, hanem sorról sorra), de sohasem bogoztam ki részletesebben (szemre sohasem "csíkozott" a Kuro gyors mozgásnál sem, a Panasonic ránézésre is <1080 soros képélességű FullHD3D-je pedig szerintem más volt).
OLED-en érdekes ötlet lehet, de LCD-n arra is "kell" a BFI, hogy a lomha válaszidőt is elmaszkolja (ami sokszor magasabb, mint amit a papíron olvasunk g2gf értéket). De nem akarom megtippelni, hogy milyen gyors TCON kéne hozzá.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-=RelakS=-
veterán
Azt azért megéri megjegyezni, hogy akkor lesz csak jó a mozgásélesség, ha a kép egyetlen egyszer villan fel. 120Hz és bekapcsol ULMB mellett egy 60Hz-es videó nem elmosódott, hanem szellemképes. Az elmosódást ugyanis két dolog hozza létre: A lassan átálló pixelek, és a kitartott kép. Ha a képet nem kitartod, hanem többször felvillantod, akkor értelemszerűen két időpillanatban két különböző helyen látod ugyanazt => szellemkép. A CRT-nél a kép azonnal megjelent, és a kitartása a gyors halványulás miatt gyakorlatilag 0 volt, ezért volt tűéles 60Hz-en is.
LCD-nél még az meg lehet esetleg csinálni, hogy sávos háttérvilágítás legyen, alacsony válaszidejű pixelekkel. Így ha már az adott háttérfényhez tartozó sorok átálltak az új képre, akkor a háttérvilágítást át lehet állítani arra a sorra, a fényerőt meg az épp megjelenített képkocka időtartama alapján lehetne állítani.
Még egy megjegyzés a 240Hz-hez, ez most nem mozgásfelbontás, hanem kép törés (screen tearing) miatt:
Beállítottam a Quake Championst úgy, hogy 60-70fps között működött.
60Hz-re állított monitorral tudjuk, milyen ótvar, folyamatosan rohangáló "ketté tört" kép.
120Hz-re állított monitorral már jobb volt, de még mindig látszódott a gond, és ideges volt a mozgás.
240Hz-re állított monitorral majdnem olyan volt, mintha G-Sync-et használtam volna. Szinte egyenletes mozgás, képtörést egyáltalán nem láttam. Persze, nagysebességű kamerával felvéve látszott, hogy ott van az, de így mindenféle trükkölés nélkül, simán jó volt a kép. A magyarázat? Kb három, teljesen jó képet láttam, illetve minden negyedik képen volt törés, ami viszont olyan rövid ideig látszódott, hogy nem vettem észre.Viszont mintha nem kicsit eltértünk volna a 8K szövetségtől
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
válasz -=RelakS=- #56 üzenetére
ha a kép egyetlen egyszer villan fel
Tudom, egyértelműen látni halványan a másikat, de számomra az tolerálhatóbb, mint amikor "szétolvad" a kép. Sokkal kivehetőbb az eredeti geometria (gondljunk most pl. mozgó szöveg olvashatóságra, ne csak "állejtős látványra").
Ha a VRR range alatt használod a BFI-t duplázás helyett (pl. 25-ről 50fps-re, ha 30 vagy 45 a range alja), akkor csak egyszer kell villantani (<<30 mindenhogy gáz).
De igen...ingyen sört8k-t mindenkinekkenyér ésilyesmik helyett![ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Partz
senior tag
Az UHD BD a 4K-t 60 fps-ig támogatja, 8K-nál jó lenne a 120 fps. Csak megint ott tartunk, hogy a HDMI lesz a szűk keresztmetszet. Mivel a hdmi 2.1 tömörítve támogatja a 8K 120p-t, ez által lehet a jobb lejátszók előnyüket vesztik majd.
Chroma 4:2:0 8K-nál szerintem elengedhetetlen lesz, így is 4K szintű színfelbontást kapunk, ami több mint bőséges filmes tartalmakhoz. Inkább az ósdi YCbCr helyett kéne alkalmazni a hdr PQ-ra optimalizált ICtCp -t.
Az a baj az uhd-bd kicsit elkapkodott lett, hiányoznak a statikus metaadatok, a 12 bit (amire optimalizálták az egész PQ-t), jelenleg nem rec.2020 színtérre masterelnek. Igazából a BT.2100 hdr szabványt kellett volna alkalmazni, ami egy évvel az uhd-bd szabvány után született, a Dolby nagyon jól kitalálta ezeket.Ezért is várós a 8K szabvány, remélhetőleg kozmetikázzák a 4K hiányosságait és végre egy kiforrott hdr-t kapunk.
Ezt a szövetség dolgot én is baromságnak tartom.
Freddy S
8K BD szabvány még kilátásban sincs, a BDA nyilatkozata szerint. Először a 4K BD-ből szeretnék kihozni a maximumot és így is évről-évre nő az eladásuk. Szerintem ez még egy 4-5 éves távlat.
-
#33253120
törölt tag
Ez nem nekünk szól.
Ez megint a pénz.
Te, meg én, meg ő megalakítjuk, és kiadjuk az elvárásokat. Mire mindenki gyártani akar addigra szabvány lesz.
Aki nem volt benne az elején a gyártók, vagy a tartalomszolgáltatók közül, és ilyen formátummal kapcsolatos dologgal akar pénzt keresni az pedig fizessen amikor belép, és amikor előállít. -
vlevi
nagyúr
válasz #33253120 #60 üzenetére
Vagy, majd valakik mások alakítanak egy másik szövetséget, és mi, felhasználók szivunk azzal, hogy egymással nem kompatibilis szabványok közül kell választani.
Blu-ray vs HD-DVD, Active vs Free sync, HDR-ben ott a Dolby vision, amit csak kevés eszköz támogat, és lehetne folytatni a sort. -
A DV-vel nem az a baj, hogy kevesen támogatják, hanem hogy zárt és nem ingyenes (bár nyilván valahol ebből fakad az is, hogy kevesebben támogatják).
Nem csak az itt lényeg, hogy a TV, lejátszó vagy lemez árcéduláján tételesen ott van-e hogy pl. 0, 1, 20, vagy 100 dollár volt abból a Dolby sarca, hanem hogy ha bármi más kiegészítő eszközt akar valaki készíteni, akkor nem feltétlenül van lehetősége leszerződni, és áthárítani a díját a későbbi vevőkre, mert túl nagy tőke kéne, és adott esetben lehetetlen lenne portábilisan csinálni a várt eladásokkal, vagy esetleg "horror" áron kell megvennie a kis számú vevőnek, ha mégis kell nekik.
Már most is jelentkezett például az a probléma, hogy lehetetlen több ezer dollár alatti extra hardware nélkül egyszerű egyedi tesztábrákat megjeleníteni DolbyVision képmódban a TV-ken. Akár csak tesztekhez (mint amiket a Ph-n is láthatsz néha), vagy hogy otthon segítségül hívd őket a gyári képmód beállításaihoz (megnézd kicsit egyértelműbben, hogy melyik menüs kapcsolónak mi a hatása).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Banano
tag
A gyürü szövetsege is megalakult...
* Random életbölcsesség ctrl+c ctrl+v *