- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- ASUS notebook topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Dell notebook topic
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- LG LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
Új hozzászólás Aktív témák
-
"csak" - kösz, egy db jelen. De egyébként tényleg pozitívum, hogy a VLEO/egész alacsony pályát is tervezik használni, ami azt jelenti, hogy azok holdak többet vannak a Föld árnyékában (hajnali és későesti megfigyeléseket kevésbbé zavarják).
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Tigerclaw
nagyúr
"Ebből nem lesz űrszemét,.." igen, mert ez mar eleve urszemet, foleg hogy egyre no betervezett szamuk. Igazodni kell ezekhez az inditasoknak, a csillagaszok, asztrofotosok munkajat tonkreteszi, vagy nagy mertekben megneheziti.
Az se megnyugtato igazan, hogy pont az USA hadserege erdeklodik utana kulonosen. Emiatt varhato hogy megjelenik majd orosz es kinai konkurens megoldas, ami meg tobb urszemetet jelent.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
"A világűr hatalmas, az a 42 ezer kis műhold úgy elvész benne..."
De ezek az objektumok nem a hatalmas világűrben vannak.
Alacsonyan köröznek a légkör legfelső határa közelében.
A Clarköv jóval magasabban van, ott "állnak" holdak. Ezeknek gyorsan kell forogni a föld körül, hogy ne azonnal égjenek el.Ennyi objektum mozgásával kell számolni űreszköz felbocsájtáskor hogy ne legyen ütközés. Ezeket nem lehet elterelni egy fellövési pályáról.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
NomadND1
senior tag
Nem a szépségről, hanem a biztonságról szól. Az EU-s gyalogosvédelmen mint személyautó nem fog átmenni. A bent ülők védelme is erősen le van szabályozva. Az ütközési, gyűrődési ütközési energia elnyelő zónakat (Euro NCAP oldalon lévő videókban nagyon szépen lehet látni) nem véletlenül fejlesztik vadul. Ha ezek nincsenek, akkor a bent ülőknek meszeltek, mert az ütközési energiát nem fogja semmi elnyelni. Az acél megmarad, de belőled már nem sok, hiába a sok légzsák és biztonsági öv. Ha nem hiszel nekem, fuss neki egy tömör betonfalnak és megérted miről beszélek
Másrészt ha páncélozott tök más szabályok vonatkoznak rá.#64 Az áramvonalasságot meg nem szempont egy ilyen pickupnál, mert úgyse megy gyorsan.
Helló, jártál már Budapesten, vagy akár autópályán?[ Szerkesztve ]
-
A repülőgépeket fellövés idejére elterelik a környékről.
Az érintett területre repülési tilalmat rendelnek el. A repülésirányítás betartatja a tilalmi zóna kikerülését.
A műholdak korlátozott üzemanyagkészlete okán nem megvalósítható megoldás a terület elkerültetése.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Viszont az egyetlen elérhető árú autó amiben térváz van mint a ferkákban, meg a bugattikban, mert amúgy kvázi az összes napi-autónak használt közlekedőedény önhordó-karosszériás.
Meg előre bent a hely egy csomó palacknak a padlólemez alatt, ha alternatív a gondolkodásod.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Nincs a fiatokkal baj, a stilo a mai napig jól tartja magát, a ducatok közül is sok már millió felett jár (bontatlan blokkal). Szétmálik mert általában az emberek olyanok amilyenek (most ezt nem rád értem). Néha át kellene kenni műanyagápolóval, meg nem olyan helyre kellene direkt állni, ahol napkeltétől nyugtáig süti a Nap.
Elektronika az meg olyan amilyen, kell belőle tartalék Olasz. De viszont jó.
Én fogok egyszer találni egy normális állapotút, tuti megveszem a másik három autóm mellé. Bár addigra már négy lesz, de ötödiknek elfér.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
-
-
A nagyon környezetszennyező megoldásokat, csak akkor szabad elfogadni, ha nincs jobb megoldása a problémának.
Az Internetszolgáltatás nem ilyen probléma.
Ha csak a te példádnál maradunk, akkor a dolog úgy áll, hogy valaki az egy pukijával az éves bűzmennyiség 1/6 részét engedi el a szabadba.
Nem lenne ember aki nem teszi szóvá.Azt meg ne gondolja senki, hogy a korábban felsorolt területre ez a megoldás viszi el a netet, az ott lakók számára.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Jim Tonic
nagyúr
Már megint a matek. Egyrészt, amit írtál, az továbbra is 1/6, másrészt, ha 0.00000000000000000006-t akartál írni, az meg egy bazi nagy szám lesz. Ha csökkenteni akarod az értéket, a nevezőt növelni kell (1/9999999999999999999).
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
azbest
félisten
Még súlyosabb. Ő netszolgálatatónál dolgozik Ügyfelek százaihoz vagy ezreihez kötöttek internet kábelt, átjátszókat telepítettek. Az ügyfeleknél eszközöket helyeztek el, fogyasztják az áramot. A készülékek gyártásakor és selejtezésekor hulladékot termeltek. Pedig - más szófordulatával élve - aki fontos volt, az már elérhető volt előtte is. De persze ők kivételek, mert az már úgyis létrejött, csak másoknak ne legyen elérhető hasonló vagy jobb megoldás.
Durva szűklátókörűségről árulkodnak néhányan. A négy fal közül nem tudják elképzelni, hogy valami hasznos lehet. Azt hiszik felesleges, mert nekik ez csak egy újabb szolgáltatás lenne, egy újabb alternatíva sok más mellé. Nem fogják fel, hogy nem mindenütt van ilyen jó világ. Hogy esetleg a fejlődés sok területen javulást, jobb hatékonyságot is hozhat. Az információáramlás minden modern folyamathoz fontos, nem csak a facebook szelfik megosztásához. Azt hiszik, hogy a fejletlenségben tartás bármilyen megoldást jelenthet a környezetszennyezésre.
Nem az zavar, hogy nekik már üres a jövőképük. De az nem járja, hogy másoknak akarnák megtiltani a jobb jövő elérését. Csak divatos máz ez a mű-környezetvédősködés, mert nem a komolyabb és valóban értelmetlen károkozás ellen tiltakoznak, hanem a fejlődés ellen.
[ Szerkesztve ]
-
Mint írtam a környezet terhelése számít nem a darabszám. Ráadásul a fejlett országokban a hálózat tovább építése már csak a terepviszonyok miatt kieső területek lefedésére korlátozódik.
Indiában nagyon érdekes az helyzet. Van egy német cég, amelyik indáiban lízingel magánszemélyeknek Napelemes töltő állomásokat. 1-2 telefon és egy notebook töltését biztosítja az eszköz. Internet már elérhető, a vezetékes áramellátás még nem épült ki sok helyen.
Ráadásul a mobiltornyokhoz számolni a Musk féle szolgáltatást nem korrekt. A vezetékes szolgáltatás alternatívája, mivel nem tudod a zsebben hordozni a kapcsolattartáshoz szükséges összes eszközt.
Ráadásul, ha nincs egyetlen fix pont sem a rendszerben, nagyon megnő az adminisztrációhoz szükséges sávszélesség, nem elegendő az adat útvonalánák számításához a holdak mozgását figyelembe venni.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
abban tévedtek, hogy az állítás nem az volt, hogy a mostani technológia tisztább-e (egyébként az), hanem az, hogy más szolgáltatási szinthez megtervezett hálózatot meg lehet-e kevesebb szeméttel csinálni, mint ennyi műhold. Meg. legyetek benne biztosak, hogy meg.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Jim Tonic
nagyúr
Mert Te ezt elhiszed. Ez az internet jó lesz a kőgazdagoknak a hegyekben és az óceánokon. Azaz a lakosság < 1%-ának fog szolgáltatást nyújtani több 10 ezer műhold. Pont ettől igazán környezetszennyező. Az elmaradott területeken ez az égadta világon semmit sem fog segíteni. A többi bullshit marketing, amit sokan benyalnak.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Musk nem az, aki bármit ki szokott számolni, ellenben bitang jó marketingből.
A Tesla java része jelenleg is egy marketing-buborék, a SpaceX-et a NASA húzta ki a csődből, a többi vállalkozása meg még ennél is kérdőjelesebb. A Neuralink az, ahol a szakértők szerint is kezd kibújni a szög a zsákból, és már látszik a hatalmas blöff.
Hogy mit hoz a jövő 15 év múlva, az simán spekuláció.
A marketing, amiről beszélek, az az, amit benyalt a lelkes fórumtagok java része.[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
azbest
félisten
Egyébként pont a múltkori autós fejlesztéseik kapcsán gondolkodtam, hogy egyre inkább előtérbe kell kerüljön a valódi újrahasznosítás. Mármint, hogy jelenleg az ezer darabból állló autóknál sem valami fényes ez. De ott van, hogy kibányásznak alkatrészeket a roncsokból más autók javításához. Viszont a tesla afelé tart, hogy kvázi egy néhány darabból egyben legyártja egy nagy ipari öntőprés gép és ezért nincs értelme annak, hogy alkatrészt cserélnek. Mivel egyben van. És az akku is sokkal integráltabb lesz. Szóval ha egy autó sérül, akkor az is kb mehet az újrahasznosítóba és helyette egy másikat kap a tulaj, ha így halad. Mint a telefonoknál.
Ami nem feltétlen rossz. Ha elég olcsó és gazdaságossá válik az anyagok kinyerése. A kinyerés pedig szintén viszonylag tisztán megoldható, akkor lehet jobb. Csak sok energia kell hozzá. Öszeérnek a szálak, jobb energiatermelés kell, ami a megújulókkal és akkukkak meg is történhet, mert a tárolás a gyengéje a mai megoldásoknak úgy általában is.
Mielőtt még valaki rögtön átkozná a teslát azért, mert nem lehet ezer darabra szedni és javítani majd, a jelenlegi járműveknél hiába a javíthatóság, ha gazdasági totálkár bármilyen komolyabb hiba. A kókányolás és tákolgatás csak ott megy, ahol sokéves roncsokat használnak..[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Ezt a nagyságrend problémát többször lefutottuk ebben a topikban és mindig ugyanoda lyukadunk ki, hogy neki nincs szüksége műholdas netre, ergo másnak se, így az egész projekt felesleges környezetszennyezés.
Hiába magyarázzuk, hogy a szennyezés mértéke elhanyagolható, míg a társadalmi haszna jelentős, mindig előjönnek "az elenyésző is több mint a semmi" demagógiával.[ Szerkesztve ]
-
"Ebben igazad van, bár ha csak magyarországon minden mobiltelefon tulajdonos csak 10 perccel később cserélné le a telefonját (érted, tehát nem átlag két évente, hanem két év+10 percenként), akkor ennek a szennyezésnek ezerszeresét megspórolhatnánk."
???
Erre van valami megalapozottnak tekinthető számolás, kimutatás, .... Vagy saját kútfőből sikerült ezt kitalálnod?Önmagában a telefon csere nem jelent semmit. Ha a telefon használatban marad, mert valaki megvásárolja és tovább használja, akkor nincs gond. Ha az új telefon eladója vásárolja meg a régi készüléket, az sokkal esetlegesebb. A legrosszabb a fiók mélyén ragadt vagy a szemétbe dobott készülék. Kiesik az újrafeldolgozás folyamatából.
Nyilván nem azon múlik, hogy 10 perccel korábban vagy későbben cserélik a készüléket az aktuális tulajdonosaik."Vagy ha rendesen megcsinálnák a zöldhullámot a váci úton, és ritkábban kellene fékezni, akkor is többszörös nehézfémszennyezéssel kevesebb lenne, mint amit ezek a műholdak termelnek."
Milyen nehézfémeket használnak a járművek fékberendezéseiben?
A féktárcsák egyszerű acélból készülnek. A fékbetétek több módon készülhetnek. Lehet benne acél, gyanta, grafit, kerámia,... De nehézfémek és azbeszt nem lehet bennük.Az ilyen alaptalan kijelentésnek mi értelme van?
Kettő módon értelmezhető.
Vagy szándékos csúsztatás, hátha beveszi a beszélgető partner. Vagy AS szabványú érvelés. (Ahogyan Sikerül. olyan jól hangzik, hogy igaz is lehetne.)"Sőt, ha mondjuk a világon minden ezredik internethasználó nem köttetné be a kábelt, hanem műholdas netre fizetne elő, akkor milliószorosát. Szóval a környezetvédelem jegyében le a kábeles nettel, mindenki át a műholdasra és megmenekül a bolygó..."
Bocsánat, de ez értelmetlen zagyvaság. Miitől menekülne meg?
Az értelmetlen környezetszennyezéstől bizonyosan nem.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!