Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tool

    tag

    válasz Rick4 #155 üzenetére

    Szerintem nincs akkora karrier az elektromos autózásban, mint amilyennek látszik. Legalábbis középtávon. Jelenleg csak annak éri meg, aki otthon tudja tölteni és kisebb, városi, elővárosi használatra használja és mellé van egy benzines autója is. Ugyanis hosszabb távra nem jó az elektromos autó: (1) ha tölteni kell nyilvános helyen lényegesen drágább, mint a tankolás, ami egy vicc, (2) nem végzel a töltéssel 5 perc alatt, ez még jó darabig így lesz (3) nagyobb hatótávolságú e-autók már nagyon drágák ~ 15M, ez már nem hozza be olyan könnyen a befektetést, és sokkal többet is fogyasztanak, mint egy kis tömegű városi e-autó, szóval szerintem egyedüli autónak alkalmatlan, ha csak nem mozogsz mindig 100km sugarú körön belül.
    Nem vagyok ellene, én is tervezem a vásárlást, de csak második autónak és kizárólag városban és környékén, normális, könnyen parkolható méretben (Honda-e pl.)

  • tool

    tag

    válasz Noukoum #181 üzenetére

    Én azt mondom, középtávon, mondjuk 10 év alatt nem lesz gyökeres átalakulás, főleg nálunk, ahol 15 év körül van az autók átlagéletkora. Az átállási folyamat elsősorban azért gyorsult fel, mert betegesen alacsony CO2 kibocsátási normákat vezetnek be folyamatosan, amit semmilyen belsőégésű technológia nem fog tudni teljesíteni, még háromhengeres motorokkal sem. Közben az akkumulátorgyártás elképesztően környezetszennyező, nagy kérdés mi lesz majd a tönkrement akukkal 10 év múlva. Nemesfémekből sincs korlátlan mennyiség..
    Van már olyan töltő, ahol drágábbra jön ki és biztosíthatlak olcsóbb nem lesz. A gyorstöltés meg eléggé csökkenti az akku élettartamát.
    Nem tudom, én megszoktam, hogy 5 perc alatt végzek a kútnál, nem szoktam kávézni, meg kajálni, üldögélni ilyen helyen. 45 perc igenis sok + az aksinak sem jó a gyorstöltés. Tartom a véleményem, olyan városi, kis/alsó-közép méretű elektromos autó az egyetlen racionális befektetés, amit otthon tudsz tölteni. Különben nem éri meg.

  • tool

    tag

    válasz tasiadam #190 üzenetére

    Félreértés ne essék nem vagyok e-autó ellenes, szándékozom is venni hamarosan egy városi példányt. Az akksi nem 2-3 évesen megy tönkre, de biztosan nem vennék 7-8 évesen használtat, ha gyíorstöltőn töltötték. A motorolaj is nagyon káros, tisztában vagyok vele, de azzal is. hogy az elektromos áram kizárólag megújuló forrásból való előállítására nagyon kevés ország képes. (talán Norvégia?)

  • tool

    tag

    válasz Noukoum #186 üzenetére

    Pont én nem várom, hogy csoda történjen, te ellenben úgy írsz róla, mintha már mindenre alternatíva lenne. Hát nem. Jelenlegi formában csak akkor észszerű realitás (persze lehet venni Teslát nincs megtiltva) ha kis hatótávolságú (150-200km) és fogyasztású, 2,5milliós támogatásba beleeső kiviteleket használunk napi szinten ezen a hatótávon belül és otthon töltjük. A többi mese, hogy jelenleg működő alternatíva (ha számítanak a költségek). Városba nem kell több, a nagy akksisok meg nagyon drágák. Nekem a benzinköltségek 3/4-ét ki fogja váltani az e-autó és ingyen parkolok. Nekem ez óriási költségcsökkentés és nem 15m hanem a fele kb a bekerülési költsége az autónak. Az sem mindegy... De elfogadom, ha valaki nem eléggé :) jó matekból, vagy egyszerűen nem érdekli, nem az én problémám.

  • tool

    tag

    válasz Noukoum #220 üzenetére

    Nagyon okosnak tartod magad, bár észrevettem volna valamiből... én hoztam racionális érveket, hozzál te is, miért éri meg hosszú utakra elektromos autót venni és 3/4 órákat töltögetni menet közben (ha van éppen szabad oszlop). Mert kis kapacitásúval el sem érdemes indulni, a nagy kapacitású meg irgalmatlan drága és nem töltöd olcsón. Ha sokat jársz vidékre, külföldre, még mindig a dízel, erre találták ki, kimegy a világból is. De kétségtelen ha nem a racionalitás a lényeg, akkor pl. a Teslának is van létjogosultsága, ha nem nézzük az árát, mindig lesznek olyanok, akiknek nem számít a pénz, a megtérülés, ezt el tudom fogadni.

Új hozzászólás Aktív témák