- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
Új hozzászólás Aktív témák
-
alevan
őstag
1500 dolcsis kezdőárral indúlnak a konzolok ellen a nappali mehódítására.
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
nagyúr
Most a Valve vagy nagyon tud valamit, vagy az arcával fogja tompítani a zuhanáskor a becsapódást...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Eyesis
őstag
Igen, mi ebben a probléma? A minőséget hajlandók az emberek megfizetni. Lehet venni fejhallgatót 1000Ft-ból és 300000Ft-ból is, és nem csak az ár a különbség...
Nekem a látvány többet ér, mint az, hogy 10 év múlva is elinduljon valahogy az akkor megjelent mittom én milyen játék...Eyesis
-
nagyúr
A ~1500 dolláros SteamBox-ok teljesítménye a ~450-500 dolláros PS4 szintjén lesz várhatóan.
Nem vagyok konzolfan (van konzolom, ám ritkán kapcsolom be), de a SteamBox nem számítógépnek, hanem játék- és szorakoztatóközpontnak lenne kitalálva. Ebbeni célra pedig per pillanat a "klasszikus" konzolok többet nyújtanak olcsóbban.
De javíts ki, ha rosszul látom a dolgot...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Madwe
nagyúr
Igen, csakhogy konzolokon fix hw, hsa, low level programozás, közös memóriacímtér miatt jobban ki tudják használni a gépet mint winen dx-el ami visszafogja, a Valve osről nem is beszélve ami opengl-t használ ami még dx-nél ezerszer gyengébb... a hw lehet bika benne, de ha sw-esen nem használja ki semmi, akkor mi értelme? mintha vennél egy ferrarit, csak a motort benne kicserélték egy trabantéra...
-
félisten
"ami opengl-t használ ami még dx-nél ezerszer gyengébb."
Azért ez szerintem túlzás. Inkább attól gyengébb az openGL-es változat, mert a fejlesztők nem tudják hónapok alatt újraírni az évek alatt megalkotott, DX-re írt motort.
Vannak az OpenGL-nek hátrányai, ez tény (meg előnyei is), de szó sincs arról, hogy maga az OGL ezerszer gyengébb lenne.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Eyesis
őstag
Szerintem ennyire részletesen még nem lehet tudni, hogy mit fog tudni a Steam OS. Főleg nem, hogy mit fog tudni mikor már kiforrta magát.
Ami miatt pl egy ilyen gép poén lehet, az pl a hűtés, azaz a cucc hangossága max teljesítmény leadásakor.
nem láttam még xone ps4et, de a korábbiak nem voltak épp csendesek, ha erőlködniük kellett.
Amúgy lehet venni drágább gépet is tőlükEyesis
-
zsírsámán
senior tag
Ha a te 10 éves példádból indulunk ki, már akkor is megbukik az egész. Rendben van, hogy nyers teljesítményben agyonveri ez a cucc a konzolokat, de ha arra gondolsz, hogy a konzolokra bizony nem is 10, de 5-6 évig még biztos meg foknak jelenni játékok, amik mellett nincs szükséged, sem lehetőséged a konzolodat továbbfejleszteni, ez a steam cuccos 3-4 év múlva már valószínűleg kevés lesz az akkori játékokhoz. Gondolj csak bele, amikor megjelent pl a COD1-2, külön gépeket építettek nekik, mert akkor az volt a faja játék. Azok a gépek aligha bírkóznak meg a mai játékokkal, 1-2-t kivéve, és azt is milyen grafika mellett... És akkor még nem is beszéltem a 3X-os árról, de mondjuk az valószínűleg csak kishazánkban lehet gond.
-
Eyesis
őstag
válasz zsírsámán #13 üzenetére
1. nem mindegy milyen a hangkártya minősége
2. nem mindegy a hűtés hagja
3. az sem egy utolsó szempont, hogy ha nagyon akarod használhatod más oprendszerrel is
4. ha SteamOS eljön, akkor szeritnem lesz 1. 2. 3. generációs specifikáció, és simán lehet, hogy ez a gép akár többnek is meg fog felelni, szóval szerintem simán lehet, hogy akár az 5-6 év múlva SteamOS-re megjelent játékokkal menni fog. (Igen, lehet, hogy az 5-6 év múlva megjelenő kifejezetten PC játékokra nem biztos)
5. az sem mindegy, hogy mit látsz, hogy néz ki a játék, bár ezek az új konzolok most lehet hozzák már a pár éves PC játékok szintjét...Eyesis
-
Pug
veterán
Ekkora borítékolható bukást is régen láttunk már.
-
Madwe
nagyúr
1. Next gen konzolokban eléggé odatették magukat hang terén is
2. Hűtés teljesen rendben van, ps4 slim szintjén van, x1 kicsit hangosabb csak, még x1 mellett is hallod a hdd csiripelését: nem hangos
3. konzol mellett kb mindenkinek van pc-je, nappaliba viszont minek másik os?
4. miután fragmentált lesz a steam os, mert bárki kiadhat rá bármit, nem lesz ilyen, nem lesz célhardver, amit be kell lőni, ergo kérdéses a támogatása késöbb...
5. Killzone-t láttad már? Ver mindent, ami eddig megjelent... Grafikában teljesen rendben vannak, s ez csak javulni fog, ellenben opengl-es játék még nincs ami jó lenne, kullog dx mögött... pár év múlva lehet jobb lesz a helyzet, de azért az api maga is le van maradva, nem csak a devek tapasztalathiánya a gond... -
MCBASSTION
aktív tag
nekem megvan a metro: last light linuxra, igaz amd-vel futtattam, DE
erezhetoen lassabban fut, nincsenek grafikai beallitasok, par effekt csak ugy hianyzik.
Ebbol nekem az jott le, hogy a csapat aki portolta nem tudott egyszeruen atportolni par (post process) effektet, annak ellenere, hogy az OpenGL mint API kepes lenne ra, kerdes hogy ezt amiatt nem tettek meg, mert a driverek szarok (az amd-s az ) vagy mert siman csak inkompetensek, es nincs tapasztalatuk. Az optimalizacio sem sikerult tul jol, illetve nem hagytak eleg idot, hogy legyenek beallitasok.
Ez sztem elfogadhatatlan egy AAA jateknal. Jo lenne mar egy patch.
A legjobban az zavaro, hogy a windowsos verzio sokkal kontrasztosabbnak hat, illetve a bloom effekt is erezhetoen jobb.
Linuxon am az amd-fele turbo boost sem mukodik, szoval az a8-4500m konstans 1.9ghz-en fut, nem megy fel neha 2.3-2.8ghz-re. Lehet emiatt is lassabb kicsit. Persze ezt elvileg ujabb kernellel lehet(ne) orvosolni, szoval ez meg nincs elveszve.[ Szerkesztve ]
windows7sins.org
-
arn
félisten
Dragabban szarabbat? Wow... Nem tudom hogyan gondoltak ezt.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
atti_2010
nagyúr
Ez egy szép kis bukta lesz.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Eyesis
őstag
-
nagyúr
1.: Digitális kimenetnél (HDMI, optikai) nem a hangkártyád, hanem a DAC / erősítő és a hangfalak minősége fog dönteni...
3.: Megéri neked ez az extra költséget ez? Én is próbáltam a nappaliban számítógépezni, aztán visszaköltöztem a számítógép asztal elé, mert kényelmesebb és hatékonyabb... Azért 1500-2000 dollárért vehetsz egy XBoxOne / PS4 konzolt és mellé egy viszonylag korrekt asztali gépet vagy laptopot munkára... Ráadásul akkor rögtön két egységed lesz, és a gyerkőc / barátnő megosztva tud dolgozni és játszani, nem lesz veszekedés.
5.: A mostani Next-Gen konzolok azért eléggé jól hozzák azt a szintet, amit egy 2-3x árba kerülő PC-n láthatsz. Ráadásul mivel alacsonyabb szinten férnek hozzá a hardware-hez, így idővel egyre jobban és jobban ki fogják tudni használni azt. Szóval azonos erejű hardware mellett szebb grafikát tudnak nyújtani. És még egyszer: a konzolok azonos árért erősebb hardware-t nyújtanak. Hogy lefőzd a konzolokat, bizony inkább 3-4-5x annyiba kerülő PC-t kell mellé raknod. Ez elég komoly tényező és az, hogy lesz egy szűk réteg, akit tényleg nem érdekel a pénz, és röhögve fog az AlienWare SteamBox-okért akár 10000 dollárt is kidobni, nem fogja a SteamBoxok győzelmét hozni...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Televan74
nagyúr
Felesleges és drága.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Eyesis
őstag
az még nekem sem tiszta, hogy a SteamOS miért, hogy lesz jó, én csak magát a HW-t próbáltam kicsit védeni.
1500dolcsis olyan PC, ami rendben van összerakva, halk, minőségi cuccokkal, és nem a konzolokkal versenyez, hanem a PC-kkel. Ha egy igazán erős csendes jó gépet akarsz, akkor az is simán van 1000-1500 dolcsi..Eyesis
-
Madwe
nagyúr
Azt elérték, valóban, ugyanakkor amibe steam támogatás került, az kb mind instabil lett, erre most egy egész os-t akarnak írni? hááát, nekem kb bármikor fut az appjuk mindig kibugol valami,cs:go kb minden kilépés után kifagy, meg rendszeresen kell system reboot hogy működjön, os-t tőlűk én semmi pénzért nem kérek
-
Lacccca87
őstag
Nem tudom te mit vársz ettől.
Meg mi az hogy kifforja magát? Van egy UBI alap linux meg arra ráhúzva egy automatikusan induló Steam BP módban és ennyi. Tesztelni most is tudod ha felraksz egy ubuntut meg mellé játékokat és láthatod az eredményét. Nem hiszem hogy a Valve belenyúlna magába a rendszermagba és speciálisan módosítaná azt.Nem kell ebbe sokat beleképzleni, ez egy PC linux alapokon (vagy raksz rá win-t), ennyi nem több nem kevesebb. Ilyet meg már ma is láthatsz nem kell megvárni a megjelenést.
-
nagyúr
Ha innen nézzük, akkor persze, igazad van.
@DeFranco: Nagyon szerencsés vagy, de azért én még emlékszem az első évekre, amikor a Steam messze nem volt éppen a stabilitásról, vagy a megbízhatóságáról híres. Ahogy arról anno a Bender féle képregény is megemlékezett párszor:
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
DeFranco
nagyúr
amibe steam támogatás került, az kb mind instabil lett
ez nem éppen ugyanazt jelenti, mint az, hogy osx-en instabil... de gyere be a steam fórumba körbekérdezni, hogy mi a helyzet azoknál, akik OSX-en használják a steamet, lehet hogy tudnak megoldást a problémára, vagy kiderül, hogy hol van a hiba
@Cifu:
igen, ez kb. olyan, mint ha azzal érvelnénk, hogy a Win7 instabil, mert a Win95 is az volt, vagy hogy a linux használhatatlan, mert 10 éve próbáltam, és mindenhez terminalt kellett használni
most (már) teljesen stabil. előfordulnak bugok persze, de minimális mértékben, nem több, mint bármely más oprendszerben
-
nagyúr
Csak te a kifagyást és a problémákat kifejezetten a warez számlájára akarod írni. Való igaz, hogy a Steam sokat fejlődött, de korántsem olyan virágos a kép azért, mint amennyire az a te hozzászólásodból süt, és most már te magad is árnyaltad a képet azért, tehát te is tisztába vagy vele, hogy nem egészen csak erről van szó...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
DeFranco
nagyúr
azt írtam, hogy jellemzően azért szokott lenni. ami így is van.
ha nem ez, akkor is általában gépen belül van a hiba, maga a kliens nem szokott hibázni.
a bugok pedig, amik esetlegesen előfordulnak, szerveroldalon vannak, csúcsidőszakokban van hogy egyes online funkciókat nem tud kiszolgálni a szerver, de ez nem csinál sem fagyást, sem restartot, sem semmit, csak esetleg nem működik a market ideiglenesen, esetleg a multiplayer. de ez is ritka.
amit az olvtárs leírt, olyan viszont nincs, vagy ha van, akkor az azért van jellemzően, mert valami nem szabványos módon beletúrt a rendszerfileokba és ettől a steam nem tud üzemszerűen működni. külső körülmény.
az, hogy valakinek rendszeresen fagy/bugol/restartol a steam, az gyakorlatilag mindig user error (winen).
évek óta rezidens vagyok a steam topicban, képben vagyok a dologgal.
szerk: az meg, hogy 1983-ban bugolt a csé 1.1 matchmaking, hadd ne legyen már érv.
[ Szerkesztve ]
-
Madwe
nagyúr
Hát én erre csak annyit tudok mondani, hogy 5en szoktunk steamen cs:gozni, abból 4 mac osx alatt, s kb ritkaságszámba megy, amikor mindenkinél ok a dolog, általában fél óra min elmegy arra, hogy mindenkinél rendesen működjön a dolog... Lehet a steam os xen bugos csak, lehet cs go a hiba, de eddigi tapasztalataim alapján én os-t nem kérek tőlük, az biztos... OSX alatt egyetlen egy bugos dolgom van s az a steam... Mondjuk eleve ez az egész steam os szerintem értelmetlen dolog, uh nem érint, de ha esetleg jó dolog lenne, akkor is fenntartásokkal kezelném... Mellesleg os x alatt pont hogy opengl van, cs go-t is ők csinálják még talán szóval szerintem lesznek itt még gondok stabilitás ügyileg is, ha egyáltalán talál piacot magának ez az egész történet...
-
DeFranco
nagyúr
mellesleg 2 google keresés alatt találtam megoldást a problémádrastornoOK, OSX alatt lehet bugos, ezt tapasztalat híján megértem és elfogadom
feltéve, de nem megengedve hogy ez így van, azért ebből általánosítani a teljes steamre vagy a steamOS-re elég bátor dolog, és fenntartom, hogy csacskaság
[ Szerkesztve ]
-
Madwe
nagyúr
Minden varázslatot kipróbáltunk már, google-t én is ismerem, a helyzet nem javult cseppet sem...
Nem azt mondtam hogy ti ne vegyetek mert szar bugos, csak azt hogy nekem ez a tapasztalatom s semmi pénzért nem vállalnék be egy os-t tőlük, azért a saját rossz tapasztalataim alapján ilyet eldönthetek, remélem
-
whiteman0524
aktív tag
Szerintem a Valve tud valamit amit mi nem. Ilyen árú gépekkel ez még egy laikusnak is nyilvánvaló bukás. Úgyhogy kíváncsi vagyok hogy a Valve szerint mi a pláne ebben az egészben. Egyre kíváncsibb.
[ Szerkesztve ]
-
mcsabee
senior tag
válasz whiteman0524 #38 üzenetére
A Valve-nak ezekhez a gépekhez szerintem semmi köze. A Valve csak a kontrollert gyártja, a gépeket nem. Ha a gépek buknak, az még nem jelent semmit. Az OS és a kontroller ettől függetlenül lehetnek jók. Ne feledjük, a SteamOS-t bármilyen PC-re fel lehet majd tenni.
Amondó vagyok, hogy várjunk még a nagy temetéssel, az egészen biztos, hogy az első megjelenéskor nem váltja meg a világot, ahogy a Steam sem tette, viszont manapság már nincs olyan magára valamit is adó PC gamer, aki ne vásárolt volna Steamen magának jó pár programot, és ne használná legalább heti szinten a klienst játékra, pedig akik ott voltak 10 éve a startnál, és a rá következő években, azok tudhatják, hogy közel sem volt ennyire egyértelmű a siker, sőt.
Stay a while and listen...
-
veterán
Egyetértek. Ha a gépek nem is fognak elterjedni, biztos hogy nem egy, nem két ember fogja a windows-a mellett tartani a steam os-t is (én is biztos felteszem). a steam community évről évre nő, 65 millió user körül van most, és ez akármennyire is óvatosan számolunk máris milliós steammachine tábort jelent (csak van akik már pár éve megvették a hardver részt )
nagy bukást nem vizionálok, legrosszabb esetben is csak pezsegni fog az alvégen, de dollármilliárdok biztos hogy nem fognak veszni rajta a valve részéről, elvégre okosan nem egy vadiúj dolgot találtak ki és próbálják lenyomni mindenkinek a torkán, hanem egy meglévőből hoznak ki valami mást.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Lacccca87
őstag
De miért tennéd fel?
Minden játékod/Programod fut a jelenleg i OS-ed en. A SteamOS-től nem fognak jobban funti a játékok, vagy nem lesz rá excluzív tartalom amiért megérné, csak geekségből meg hát...talán ott lesz egy partíción a közösség egy részének de szerintem közülük is elenyésző fog bebootolni vele min hetente 1x, akkor is cska azért hogy frissítse magát kb. -
Madwe
nagyúr
válasz Lacccca87 #41 üzenetére
Reboot nálam is hamar halott lett, csak azért hogy 1-2 játékkal játszhassak nem akartam mindig rebootolni winbe, hamar le is töröltem bootcampet... No meg nem hogy jobban fognak futni a játékok, hanem rosszabbul, mert opengl nem támogat mindent amit dx, no meg fejlesztők sem optimalizáltak rá annyira, arról nem is beszélve hogy egyelőre kevesebb a játékfelhozatal is... Persze lehet hogy pár év múlva közel azonos mennyiségű játék jelenik meg, akár az is hogy optimalizáltabb lesz, ha steamos befut, de erre nem alapoznék... 2014ben inkább csak hátránya mint előnye van, s hosszú távon max a hátrányát tudja ledolgozni, mire ebből valós plusz érték lenne az nem 2-3 év... ez max azoknak jó akik nem értenek semennyire sem winhez s update-elni, drivereket feltenni se tudnak, meg játék beállításait jól belőni, de nekik meg továbbra is ott a konzol, ami jobb teljesítményt nyújt adott pénzért, biztos hogy 5-6 év múlva is támogatott lesz, van rá egy valag exclusive cím stb. Ha valaki főleg fps, rts, mmo-t nyom, annak lehet esetleg jó, de arra meg inkább már egér+bill, meg azért nem egy nagy művészet egy pct belőni, de akkor legyenek ők a célközönség, nem hiszem hogy ez nagy piac lenne, de Valve biztos jobban látja a piacot mint én, mindenesetre nekem nem tűnik nagy dobásnak... Aztán lehet 5-10 év múlva hatalmasra növi ki magát...
-
arn
félisten
a steamos megjelenesi idejerol olvastam jot
You forgot about Valve time. 2014 translates to 2019, and soon translates to maybe.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
tatararpad
őstag
Ez az egész SteamBox egy hanyagolható koncepció, se füle se farka. Gyakorlatilag egy sima PC olyan házban, ami konzolokra emlékeztet és megtűrhető a nappaliban. De ez kevés hogy bármelyik konzolgyártó akár távolról is kiröhögje, nem hogy komolyan vegye. Szerintem pont a SteamOS-en fog eldőlni a dolog, hogy milyen szolgáltatásokat sikerül mennyire "óvodásnak is gyerekjáték" kezeléssel belepakolniuk.
-
Lacccca87
őstag
Jelen pillanatban kb annyi értleme van hogy valami teljesítmény besorolást fog mutatni meg kaphatnak a gépek egy SteamOS certified matricát (kb mitn a WIN esetében) és így árúlhatják az OEM partnerek a gépeket.
-
BlackSoft
addikt
Ez egy PC, amire feltehetsz normális rendszert is bármikor, nem tudom mit kell itt hülyéskedni
---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------
-
M@trixfan
addikt
Az iBuyPower gépe nem ez az 1500 dolláros gép amiről a cikk szól, hanem 4-500 dollárba kerül. Az van a konzolokkal egy kategóriában. Szerintem ezt páran benéztétek, mert egy kicsit félreérthető a cikk kontextusában. Várjuk meg mi lesz itt, lehet nem tudunk mindent a driverekkel kapcsolatban. Magam részéről nagyon örülnék neki ha egy Windowsnál hatékonyabb dedikált játék OS-t kapnánk, de sajnos a Linux és az OpenGL nem túl biztató. Persze nem tudhatjuk mit tárgyalt esetlegesen a Valve a nagy GPU gyártókkal.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
-
Madwe
nagyúr
Konzolon a grafika fejlődik, ahogy ismerik ki egyre jobban a hwt swt a fejlesztők, nem csak butítanak... Kezdeti címekhez képest mindig sokkalta szebbek jönnek ki évről évre, ezt nem nevezném butításnak... A ciklus vége fele, 5-6. éve után kezdik el rendesen buttítani a grafikát pchez képest, addig azért tartja jóformán a tempót...
-
atti_2010
nagyúr
Hatalmas tévedésben vagy a konzolokat illetően, az előnyük onnan származik hogy direkt módon érik el a hardvert és nem DX szoftveren keresztül, tehát mondjuk ugyanaz a hardver konzolban 2-2,5x jobban teljesít és a PC-s játék már olyan ritka mint a fehér holló úgyhogy nem a PC-s játékot butítják le a konzolhoz hanem a konzolos játékot portolják át PC -re, most akinek hasonló konfigja lesz mint a konzolok valószínű hogy jobban fog járni.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Eyesis
őstag
válasz atti_2010 #51 üzenetére
Részben igazad van, hiszen az xbox360 nem mai csirke, de én a grafikáját nagyon régóta gyengének tartottam. Szerintem egy konzol 1, max 2 évig van versenyben.
unokatesóm (11éves) xboxával toltunk már kinectes játékot együtt, és láttam már konzolos játékokat.
na de mindegy nem akarok tovább flamelnién még nem írtam le a SteamOS-t, ennyi
[ Szerkesztve ]
Eyesis
-
Lacccca87
őstag
Ehhez képest mást se hallani a PCs (amit én is erősítek) tábortól hoyg a konzolok miatt van visszafogva a grafika, ergo hiába van erősebb géped akkor sem szebb a játék, csak nagyon kivételes esetekbe.
2 dolgo van amibe nem tud versenyezni a PC-vel:
1. felbontás
2. textura részletességMert hát végesek az erőforrások és ezeken nem lehet "optimalizálni" mint egy kódsoron mondjuk.
Speciel ezért is nem értettem hogy ha már ugyis van rajta x mennyiségű ram akkor tolhattak volna mellé vagy 2 GB-ot annyival szerintem nem lökte volna meg az árakat de leglaább részletesebb texturákat használhatnának.[ Szerkesztve ]
-
Madwe
nagyúr
Az xbox 360 több mint 8 éves, s az első 5-6 évben semmi probléma nem volt grafikailag vele, nem volt egyáltalán lemaradva annyira a pc-s mezőnytől hogy az zavaró lett volna... A konzolok 1-2 évében még csak elkezdik bontogatni a szárnyaikat a devek, utána levő időben is elég sokat fejlődnek rajta a játékok, meg 1-1 cím ami minőségi az nem 2-3 év alatt lesz kész...
-
nagyúr
Bocsánat, de azért én 5-6 éve is élsimitással játszogattam a játékok döntő többségét, erre pedig az XBox360 sem akkor, sem most nem volt képes. Persze kérdés, hogy kinek mennyire zavaró az élsimitás hiánya... nekem eléggé... :\
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
csabsz13
aktív tag
jó sok itt a kárrogó. méghogy a steam meg a valve bukóba fektetne ennyit...hááát, szerintem ők okosabbak.
de: lehet-e, hogy a steam OS megvalósítja azt a közvetlen elérést (jobb hardware kihasználást) a szoftverekenek (játékoknak), amit a konzoloktól úgy irigyel mindenki?
és lehet-e, hogy ehhez megkapjuk azt a lehetőséget, amit csak a PC ad - a saját fejlesztésű hardware összeállítást, amiben bármikor cserélhetsz memóriát, processzort, videokártyát?ha igen, akkor szerintem ez egy nyerő üzleti modell lehet. persze az 1bites (elnézést előre is, nem sértegetésnek szánom) konzolos tinik nem fognak steam gépet venni, mert ők nem akarnak hardwareben turkálni. de a PC gamerek nagy részét és a konzolosok 10-20 %-át el lehetne ezzel csábítani.
személyes magánvélemény: már olvastam itt valakitől, hogy a steam szoktatta le a virágbolti játékokról. én ugyan így vagyok. azóta csak gyűjtöm a 50-75% off áron beszerzett játékokat. közben már szinte nincs játék, amit nem steam alól indítanék - ergo ha nem kellene hozzá windows, nem fájna. ha azon a vason, ahol a windows van, tudnék steamOS-en játszani (ami jobb hatásfokkal használná a hardware-t, mint a win), tökéletes állapot lenne.
AMD Ryzen 2600x 3.6GHz - BE QUIET! Shadow Rock Slim - MSI B450 Tomahawk - KINGSTON HyperX Predator 32GB DDR4 3200MHz - ZOTAC RTX2070 AMP! EXTREME - FSP Aurum Gold 550M - Bitfenix Merc Alpha
-
veterán
ok-okozat...
"az xbox360 az elmúlt években nem volt annyira lemaradva a pc-k grafikájától"
Nem látsz ebben összefüggést? Ezt hívják úgy, hogy limitáció. Pc-re tized annyi idő jutott (ha jutott egyáltalán), és mindennek úgy kellett létrejönnie, hogy minden pillanatban a konzolok bottleneck-jeihez igazodjanak.Milyen fura, hogy ugyanazokon a gépeken, amik már megvannak vagy 1,5-2 éve (pl az én 7950-em) hirtelen megsokszorozódtak az igen csak szemrevaló játékok (pl BF4), amint lett egy erősebb konzol, amire még lehet fejleszteni. lásd. Mindezt fullhd-ban high/ultrán.
De már hosszú évek óta homályos mosott xar a legtöbb program konzolon (720p, nevetséges textúra felbontás, 0 élesség, mindezt ráadásul 100 centin...), vagy átkozottul aliansing-os.
Ennek a váltásnak nem most jött el az ideje. Ennek már itt lett volna vagy 2-3 éve.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz atti_2010 #59 üzenetére
azért ezt cáfolnám. FullHD mellett még kevesebb AA mellett is látni darabos, mozgás közben zizegő éleket. 4k-nál már lehet hogy eltűnik, de fullhd-nál még nagyon kell...
Csabsz:
én is hasonlóan vagyok, bár nálam hozzáadódott az is, hogy fizetésem lett. Az utóbbi kb 2 évben kb megnégyszereződött az eredeti játékaim száma (steam-en most cirka 180 játékom van, és ezek kb negyede csak a bundle-ből szerzett, a java külön vásárolt, persze leárazások alatt a legtöbb)[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
atti_2010
nagyúr
Az hogy Steam OS még nem jelenti azt hogy minden játék fog működni vele, természetesen a Win -re megírt játékok semmilyen Steam OS -en nem fognak futni és itt az a kérdés hogy milyen játékot fognak megírni hogy Steam OS -en is működjön, más kérdés hogy felteszed a Wint és a Steam klienst majd játszol amivel akarsz, de azt egy szimpla PC is tudja.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
nagyúr
válasz atti_2010 #59 üzenetére
Bocsánat, más véleményen vagyok, FullHD-n játszom egy 40"-os LCD TV-n másfél méterről (mert mint tudjuk, nem a képernyő mérete, hanem az a lényeg, hogy mennyire tölti ki a látóteret). És rohadtul zavar az élsimitás hiánya játékoknál.
Ugyanez különösen igaz konzolon, egy 55"-os LCD TV van a nappalimban, és zavaróak a pixeles, recés élek vagy még rosszabb, elmosott foltok vannak még 3 méterről is...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
mekker
őstag
@valaki
Azért az is túlzás, hogy egy konzolon 2,5x annyit tud egy vas, mint egy PC-n...
Egy GTA4 is elfut 720p-n egy gt220+X2 250 kombón, ami összvissz ~20ezer Ft (hátha még lenne optimalizálva is). Szóval egy low-end gép is azért meg tud küzdeni a mostani generáció játékaival.
Persze, konzolra könnyebb optimalizálni, meg DirectX-nél jobb API van hozzájuk, de 30-40% plusznál többet nem hiszem, hogy nyújtanának és ha több időt szánnának a portokra, még jobb lenne a helyzet.Bár lehet nincs igazam, csak lassan már ott tartunk, hogy ugyanabból a cuccból 10x annyit ki lehet hozni, csak azért mert más az APIja.
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
Lomha 8V
addikt
A mindenit, hát tényleg elég látványos a különbség.
-
atti_2010
nagyúr
Nem ilyen extra TV -re gondoltam hiszen a pixelméret miatt ott valóban látható a különbség de 27" tartományig szerintem lényegtelen, ez manapság egy normál monitor mérete.
mekker A konzoloknál nincs API és ez a lényeg, az API arra van hogy a PC-n x-y-z hardveren is működjön ugyanaz a játék de konzolnál a hardver FIX tényező tehát nincs ilyen probléma.
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
nagyúr
válasz atti_2010 #67 üzenetére
Véletlenül nem azt említettem az #58-asban, hogy az XBox 360 sem 5-6 éve, sem most nem tud normális élsimitást biztosani? Én pedig ennek hiányát hoztam fel hátrányként.
Vagy most belebonyolódunk abba, hogy mekkora képátlón, milyen felbontáson, milyen távolságból nem lesz az adott natív felbontás recés?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
atti_2010
nagyúr
Nem kell belebonyolódni de mégis mi késztet engem arra hogy ne tegyem fel a Wint a Steam klienssel a jelenlegi gépemre és ugyanott legyek mint ha egy Steam OS -el szenvednék egy 1500$ gépen?
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Madwe
nagyúr
Ha ez így lenne, akkor életképes történet lenne... pont hogy azért károgunk, mert erről szó nincs, csak opengl-es baszakodásról,a ttól meg nemhogy optimalizáltabb, jobb lesz a játék mint winen, hanem pont hogy rosszabb... Low level elérésről eddig szó nem volt, s ez a probléma...
Aliasing igenis hiányzik, kell az 1080ra, főleg konzolokra, amik akár 55ös tv-kne is futhatnak, vagy még nagyobbon...
(#61) Menthirist A konzolok indulása utáni pár évben nem kell visszafogni a pc-s portokat is, a megjelenésük után 5-6 évvel viszont igen... De mitől lenne jobb a steamos, mitől optimalizálnának rá jobban?
[ Szerkesztve ]
-
mzso
veterán
Így szerintem bukó a Steammachine. Túlárazott PC-k egy rosszul támogatott OS-sel. A SteamOS esetleg el vegetálhat mivel bármely PC-re telepíthető.
-
veterán
válasz atti_2010 #67 üzenetére
23-ason is zavaró nekem.
API pedig mindenhol van, mert enélkül biza kb 1-eseket és 0-kat írhatnánk, vagy legalábbis assemblyt. Csak a konzoloknál a PC-vel ellentétben nem egy API-n át érsz el egy olyan drivert, ami továbbítja egy olyan rétegnek, ami továbbítja egy kernelnek, ami továbítja a hardvernek. Konzoloknál nagyon alapszintű utasítások is kiadhatóak a hardvernek (másold ezt a tömbnyi adatot a memóriába ide vagy oda, stb), és közvetlenül, emellett ugye egyetlen hardvert kell csak támogatnia, nem kell bele redundáns kód. De ennek ellenére egy nagyon vékony API rétegre szükség van, mert bizonyos szintig azért emelni kell az absztrakciós réteget.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
nem vonhatjuk le ezt a következtetést ilyen könnyedén, ugyanis eddig mindig amikor megjelent egy konzolgeneráció, az hardveresen igen csak bűntette az akkori pc-ket. Ez pedig most nem áll fenn, kivéve egy-két technológiát (pl HSA), de ezt is meg fogja kapni pc-s hardver heteken belül. Nem azt mondom hogy ha azt korrekten kihasználják akkor most partiban lenne bármelyik pc is (bár ez sem lehetetlen), de ténynek tény, hogy már ma is van több mint 3x akkora puszta színtiszta számítási teljesítményt tudó hardver pc oldalon (és akárhogy is emeljük a HSA és egyéb technológiák fontosságát, a végén úgyis minden lebegőpontos számolásra van visszavezetve, mert mindennek a végén mégiscsak matekozás van)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Madwe
nagyúr
válasz Menthirist #73 üzenetére
Ez azért nem teljesen igaz, hw-esen az eddigi konzolok 1-2 tekintetben erősebbek voltak, másokban nem... PS3 x360 256 mb memóriával, 2006 környékén is vicc volt. Prociban erősebbek voltak ez igaz, vgaban pedig rendben... Most pedig memóriában emeltek nagyot, proci kb rendben van, s a vga is. De azért az, hogy egy 120 ezres konzolba egy 200.000 forintos vga-t odaverjenek, szerintem nem reális elvárni... anno nem voltak ennyire drága vga-k a piacon, azokkal könnyebb volt felvenni a versenyt.
Eddigi konzolok sok szempontból kiegyensúlyozatlanok voltak (bika proci, közepes vga, kevés gyenge ram - ez volt a legnagyobb bottleneck) most pedig mindegyik elem kb azonos középerős kategóriába tartozik...
-
Jester01
veterán
válasz Menthirist #72 üzenetére
API pedig mindenhol van, mert enélkül biza kb 1-eseket és 0-kat írhatnánk, vagy legalábbis assemblyt.
Ennek a kettőnek nincs ám köze egymáshoz. Attól, hogy nincs API még nyugodtan használhatsz magas szintű nyelvet.
Játékoknál az API-t általában egy grafikus motor adja (tehát igazad van), viszont az alá konzolon már nem kell újabb réteg.
Jester
-
veterán
ha csak megnyitom az eclipse-et, a visual studio-t vagy az xcode-ot, minden egyes sorral egy-egy API utasítást indítok el, akár közvetlenül, akár köztes lépcsőfokokon át. Az hogy ez az api most a játékmotor által van adva (bár az is kommunikál az xbox os-sel vagy az orbis-al hogy az erőforrás managementet, a kölcsönös kizárást és még millió dolgot kezelni lehessen), vagy valami fentebbi réteg adja, az mindegy. Teljesen közvetlenül nem érik el a hardvert, egy lehelletvékony rendszer (mint említettem őket fenn) van a hardver és a játék között (ha leásol, láthatod hogy még a linux kernelnek magának is van api része, amivel kb system call szintű absztrakciót kapsz. minden olyan kipublikálás ami a hardver eléréséhez szükséges, az api, márpedig kétlem hogy úgy lehetne hozzáférni a hardverhez hogy pl az orbis ne tudna róla.
legalábbis én így tudom.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
600 dollár körül volt az xbox360 indulásakor a 7800 GTX. Ma kb csak a Titan és a 7990 drágább ennél. Akkor is lehetett konzol árában kapható gamer vga-t kapni, márpedig a ps3-ban egy 7800 gtx-ből kifaragott gpu volt. Jó, ilyen szemmel a ps4 és a one gpu része is gcn-ből áll mint a nagyok, de mégis 768 darab unified shader a 290X 2816-ához képest? 1,2/1,8 TFLOPS vs 5< TFLOPS? Már a megjelenés napján szinte?
abban egyetértek hogy kiegyensúlyozottabbak, és ez jó is, de hogy a mostani generáció hogy fog méltósággal kibírni 8 évet mint ahogy nyilatkozták, az kérdéses. Értem én hogy sokmindent ki lehet hozni a HSA-ból is, meg hogy a másolgatás rossz dolog... de akkor is...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Madwe
nagyúr
válasz Menthirist #77 üzenetére
Anno a vga s a proci volt bennük a drága s minden máson spóroltak, most kb mindenre költöttek megfelelő mennyiséget... meg anno ps3 pl 800usdből lett legyártva, s 600ért árulták... Ezt most már nem tudták eljátszani, mert egyik cég conzol divíziója sem áll olyan biztos anyagi lábakon... Nomeg a 400 dolláros ps4 még kb küszöbhatár, sokak azért vesznek azt x1 helyett mert az 500 már sok nekik... ha jobb vga-t pakolnak bele, akkor vagy drágábban adják - kevesebben veszik (mondjuk jelenleg vennék többen is ha lenne mit, de hiány van, uh ilyen szempontból lehet bevállalhattak volna kicsit drágább árat is) vagy buknak valamennyit darabonként, ami most már nem fért bele... Mindenesetre én örülök a hwnek amit kapok a pénzemért, s ez a lényeg
A 8 év meg, x360nál és psnél is ezt mondták, s így is lett, de a vége felé lemaradtak, azért 2010 után kezdtek eléggé lemaradni pchez képest, nyilván ez most is így lesz majd... Ettől függetlenül nagyon sok olyan cím jelent meg 2010 után csak konzolokra, ami minden pénzt megér... Grafika annyira nem fontos, persze jó ha szebb (s ha látsz szebbet, akkor már a gyengébb nem tetszik, pedig addig hogy oda volt érte az ember...) de ha a ps3/x360ból ilyen címeket tudtak kihozni, akkor amit az új gen tud majd, az nekem bőségesen elég lesz Aztán ha grafika annyira kell, lehet építeni mellé pct is, senki se tiltja
-
csabsz13
aktív tag
válasz atti_2010 #63 üzenetére
jogos a felvetés, ezt kihagytam a kérdések közül, pedig oda akartam írni: lesz-e a steam OS olyan erős piaci szegmens, hogy arra külön megírják a játékokat? ha azt vesszük, hogy a windows nem a gamerekből él meg és a steam OS a windows mellett ott lehet majd bármelyik PC-n, akkor szerintem reális lehet az, hogy 3-4 év múlva már ne windowsra, hanem steamOS-re jelenjenek meg célzottan a játékok. van arról egyébként info, hogy jelenleg a steam eladások mekkora részét viszik el a PC játékpiacnak?
szerk: ezt kicsit másként a steamOS-t beharangozó prohardveres cikkben is leírták
"A SteamOS lényege egyszerű: a Valve nem tudja megakadályozni, hogy a játékosok átköltözzenek a nappaliba, de annak semmi akadálya, hogy vigyék a PC-t is. Utóbbi kulcskérdés a Steam számára, hiszen ma a nappaliban folyó játék egyet jelent valamelyik konzollal, de ez a Valve számára nyilván nem értékelhető, hiszen a Steam eladásai meredeken esnének, ha a játékosok a zárt konzolok disztribúciós rendszerén keresztül szereznék be a tartalmat. Fontos, hogy Gabe Newell cége nem akar a konzolokkal versenyezni, erre nem is lennének képesek, de értékes alternatívát jelenthetnek a játékosoknak így is. Ha a SteamOS legalább olyan szintre fejleszti az élményt és a felhasználás egyszerűségét, amilyet a Microsoft, a Sony és a Nintendo kínál, akkor tulajdonképpen a vállalat elérte a legfőbb célt."
[ Szerkesztve ]
AMD Ryzen 2600x 3.6GHz - BE QUIET! Shadow Rock Slim - MSI B450 Tomahawk - KINGSTON HyperX Predator 32GB DDR4 3200MHz - ZOTAC RTX2070 AMP! EXTREME - FSP Aurum Gold 550M - Bitfenix Merc Alpha
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Elitedesk 800 G4 DM I5-8500T 16GB 256GB SSD (1 USB sérült, de működik)
- Dell 7060 Micro I5-8500T 8GB 500 GB SSD WIFI
- Új GAMER félgép - GIGABYTE B760 GAMING X + Intel I5 12400F + Crucial PRO 2x24GB DDR5 5600MHz
- Eladó gamer PC (Ryzen 5 7600X/16GB DDR5/512GB SSD/RTX 4070 Super)
- Eladó gamer PC (i5-6500/16GB DDR4/120GB SSD+320GB HDD/GTX 1050Ti)