Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz Segal #26 üzenetére

    Honnan veszitek ezt a panelaprítást? Amire gondolsz, ahhoz két pixel között kellene elmetélni, de ez teljesen célszerűtlen, mert ez sérülékennyé tenné és a keretbe sem lehetne rendesen belefoglalni. A fóliák szélén ezért van minimum néhány mm, de inkább 1-2cm "margó".

    Egy gépsoron vagy egy nagy panel készül, vagy több kisebb, de azok eleve el vannak egymástól választva.

    (#28) headhunter: Már csak azért is téves lenne az a hozzászólás, mert azok a számítások tévesek. Elvi szinten helyesek, csak nem azt számolják ki, amit kellene. A tévedés alapja, hogy egy abszolút pixel-éles képpel számolnak, de ilyen csak számítógépes desktop felületen van, ahol figyelmen kívül hagyják az aliasingot (ferde vonalak lépcsőzetessége, stb.), mivel a vonalak általában tökéletesen függőlegesek vagy vízszintesek. A filmes kép azonban nem ilyen, a mozgó éleknél különösen feltűnő, zavaró aliasing teljes elkerülése érdekében az élesség a fizikai felbontás kb. 1/4-e!!! Tehát, filmes kép esetén nem a megjelenítő pixelfelbontásából kell kiindulni, mert filmes képen sosincs pl. 1x1 pixeles pepita minta vagy más efféle, aminek a meglátásához neked minden egyes pixelt tökéletesen kell látnod! A legsűrűbb mintázat a 2x2 pixeles! És az már nagyon éles filmes képnek számít! Így aztán éppen a 4K filmes kép képes visszaadni a FHD felbontás elméleti maximális élességét. Az FHD-ra fizikai pixel alapon meghatározott távolság éppen a 4K filmezéshez passzol!!!

    Remélem, érthető volt. Évek óta próbálom ezt megérteni a társasággal, de úgy látszik, hiába. Pedig az IRL használat is szépen alátámasztja: az FHD-hoz ajánlott távolságból simán látható a különbség FHD és 4K között! (Már ha valaki nem korrigálatlan rövödlátó vagy korrigálhatatlan tompalátó.) A 4K-hoz ajánlottról pedig már maguk a fizikai pixelek is láthatók, ami felesleges!

    (#47) Balika911: Kapcsold ki az ABL-t! [link]

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák